EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Sanat Yazıları
Arşiv
Sanat Yazıları
2023
Sayı : 48
DİJİTALLEŞEN TİYATRODA SEYİRCİ, BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: ‘’CYPRESENCE’’ VR PERFORMANS
SİCİLYA’DAN ROMA’YA: İTALYAN LAVTA MÜZİĞİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ1
METİNLERARASILIK BAĞLAMINDA BEETHOVEN’IN AYIŞIĞI SONATI’NIN BİRİNCİ BÖLÜMÜ VE SCHUMANN’IN OP.17 DO MAJÖR FANTEZİ’SİNİN ÜÇÜNCÜ BÖLÜMÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ
GÜNDELİK HAYATTA YABANCILAŞAN BİREYİN RESİMDEKİ YANSIMALARI
MİKRODALGA FIRIN İLE SERAMİK PİŞİRİM UYGULAMALARI
20. YÜZYIL SONRASI SERAMİK SANATINI ETKİLEYEN SANAT HAREKETLERİ VE SOFRA SERAMİĞİNİN SANAT NESNESİNE DÖNÜŞÜMÜ
İÇ MİMARLIK EĞİTİMİNDE ESNEKLİK ODAKLI BİR ÇALIŞMA
FLORANSALI RESSAM GIOTTO DI BONDONE RESİMLERİNDE SELÇUKLU HALI MOTİFLERİNDEN İZLER1
LUDWIG van BEETHOVEN Op:5 No:2 VİYOLONSEL-PİYANO SONATININ FORM VE İCRA TEKNİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
SİNEMA FİLMLERİNDE 3 BOYUTLU GRAFİKLERİN ANLATI YAPISINA ETKİSİ
PANDEMİ SÜRECİNDE İLKÖĞRETİM YAPILARINDA İÇ MEKAN TASARIMI1,2
İÇ MİMARLIK EĞİTİM MÜFREDATININ OLUŞTURULMASINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR
EKSTRÜZYON ARAÇLARININ GELİŞİMİ VE ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATINDA KULLANIMI
MİMARİ MEKÂN ÜRETİMİNDE SİSTEMATİK BİR YAKLAŞIM: HÜCRESEL OTOMATA YÖNTEMİ
ÇOCUKLARA YÖNELİK GIDA ÜRÜNÜ AMBALAJLARINDA SÜRDÜRÜLEBİLİR GRAFİK TASARIM ÖRNEKLERİ
Sayı : 49
PERFORMATİVİTE VE KADIN SANATÇI BEDENİNDE ÇİFTE-YABANCILIK: NEZAKET EKİCİ’NİN PERFORMANS SANATINDA KADIN BEDENİ VE KÜLTÜREL FORMLARIN İLİŞKİSELLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Konya/Bozkır Aşağı Sorkun Camii ve Ahşap Süslemeleri Üzerine Genel Bir Değerlendirme
KURGUSAL MEKÂN-KARAKTER İLİŞKİSİNİN YARATICILIĞA ETKİSİ: EDEBİYAT VE SİNEMA ARA KESİTİNDE DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM
“ISLATMA-LEKELEME” TEKNİĞİYLE GELİŞEN HELEN FRANKENTHALER ESERLERİNDE BOYA VE YÜZEY KULLANIMI
SANATTA YARATICILIK VE TEMELLÜK: Yineleme ve Yenilemenin Sanatsal-Yasal Müşterekleri
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK VE MÜZİK: ŞOSTAKOVİÇ’İN CAZ ORKESTRASI İÇİN SUİT NO. 1 ve 2'DEN VALS ÖRNEĞİ
SANATTA PENCERE- ÇERÇEVE METAFORU ÜZERİNDEN OLAY ÖRGÜSÜNDE GEDİKLER
ORTA ÇAĞ'DA DOĞA ve BİTKİ TEMSİLLERİ: MAHLUKATNAMELERDEN HERBARYUMLARA GEÇİŞ
ÇAĞDAŞ RESİM SANATINDA NEO-EKSPRESYONİZM EĞİLİMİ: IKB/ERBİL ÖRNEĞİ (1991-2015)
HASTANE İÇ MEKAN ÇOCUK OYUN ALANLARI TASARIM YAKLAŞIMI
CHRISTIAN BOLTANSKI’NİN SANATINDA ÖLÜMDEN ARDA KALAN: ANIT, ARŞİV VE HAFIZA
ÇAĞDAŞ GRAFİK ROMANDA VAROLUŞÇU BİR HİKAYE ANLATICISI, SHAUN TAN EVRENİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
GÜNÜMÜZDE BESTEKÂRI MEÇHUL OLARAK KAYITLI HÜSEYNÎAŞÎRÂN PEŞREV’İN ULAŞILABİLEN NÜSHALAR DOĞRULTUSUNDA MEŞK AKTARIM SÜRECİNDEKİ DEĞİŞİMİNİN İNCELENMESİ
SİVİL TOPLUM VE FEMİNİST SANAT: CİNSİYET EŞİTSİZLİĞİNE KARŞI TOPLUMSAL BİLİNCİN İNŞASI
2022
Cilt: 0 - Sayı : 46
RESİMDE ERKEN ANLATI
YABANCILAŞTIRMA PRATİĞİ OLARAK SANATTA BEDENİN YAPIBOZUMU
KENDİNE DÖNÜŞ KULÜBÜ: PARÇALANMIŞ BİLİNCİN ARKETİPLERİ OLARAK TYLER VE MARLA
ALGININ BELİRSİZLİĞİ BAĞLAMINDA GELİŞEN RESİM TÜRÜ
SANAT YAPITININ DENEYİMLENMESİNDE MÜZE MEKANLARININ ETKİLERİ VE GEÇİRDİĞİ DÖNÜŞÜMLER: BEYAZ KÜP OLGUSU
MEKAN VE TARIM İLİŞKİSİ: H.Ü. (BEYTEPE) KENT TARIMI PROJESİ
HUZURUN RESMİNDEN İNSANIN EYLEMİNE: MANZARA
SAVAŞIN İŞARETLERİ; ÇAĞDAŞ SANATTA YIKINTI İMGESİ
TÜRKİYE’DE SERAMİK SANATI ALANINDA EĞİTİM VEREN KURUMLARIN, ÖZEL ATÖLYELERİN VE ENDÜSTRİYEL ATÖLYELERİN İŞ BİRLİKTELİKLERİNE DAİR BİR DEĞERLENDİRME
KÜLTÜREL SÖMÜRGECİLİĞİN MEŞRULAŞTIRILMASI: 20. YÜZYIL SANATINDA “PRİMİTİVİZM”- KABİLE SANATI VE MODERN SANAT ARASINDAKİ YAKINLIKLAR
MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN SANATA YANSIMASI
BATI SANATI MODERNİZMİNDE GİZEMCİLİK VE MİSTİSİZM
JOHANNES BRAHMS’IN ORKESTRA ESERLERİNDE SONLANMA KARAKTERİSTİĞİ
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMINDA UYGULAMA SÜRECİNDE YAPAY ZEKANIN YERİ
2021
Sayı : 45
PİYANONUN ÖZGÜN NİTELİKLERİ
RESİM, NESNE VE ÇAĞDAŞ SANAT
İÇ MİMARLIK DİSİPLİNİNDE STAJ UYGULAMASI SORUNLARININ BELİRLENMESİ*
COCA COLA’NIN, II. DÜNYA SAVAŞI DÖNEMİNDE YAYINLADIĞI DERGİ REKLAMLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ
BEDENİN CİNSİYET KONUŞMALARI; PERFORMANS SANATI TARİHİNE QUEER BİR BAKIŞ
TANER CEYLAN’IN RESİMLERİNDE ANTİK MİTOLOJİK KARAKTERLERİN ve İKONOGRAFİK SİMGELERİN YORUMLANMASI
İLKOKUL SEVİYESİNDEKİ OTİZMLİ BİREYLERİN, EĞİTİM MEKANLARININ, ANKARA’DAKİ DÖRT FARKLI DEVLET OKULU ÜZERİNDEN ASPECTSS KRİTERLERİNE GÖRE İNCELENMESİ1
ALMAN RESİM SANATINDA YENİ NESNELCİ TAVIR VE SOSYO-POLİTİK ELEŞTİRİ
MEKÂNA ÖZGÜ SANATIN İLİŞKİSEL BAĞLAMI
HACETTEPE HASTANESİ PLASTİK, REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK (PRE) CERRAHİ ANABİLİM DALI KLİNİĞİ MUAYENE ODALARINDA MEKANSAL ALGI1
Sayı : 44
EKOLOJİK BİR YAPI MALZEMESİ OLAN AHŞABIN KAMUSAL ALANDA KULLANIMI
SANAL GERÇEKLİKTE DENEYİMLENEBİLİR KONSEPT TASARIM VE ANİMASYON UYGULAMALARI
MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA
TABUTTA RÖVAŞATA FİLMİNİ BİR METİN OLARAK OKUMA DENEMESİ
FEMİNİST KURAM BAĞLAMINDA DADA SANATÇILARINDAN HANNAH HÖCH’ÜN ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
SANATTA BEDENİN UYKU HALİ
MAKİNE, SANAT VE SANATÇI ÜÇGENİNDE DÖNÜŞÜMLER
SERBEST ZAMAN VE FOTOĞRAF: XIX. YÜZYILIN SONUNDA AMATÖR FOTOĞRAFÇILIĞIN GELİŞİMİ
SANAT ESERLERİNİN KAYNAKLIK ETTİĞİ DOLCE & GABBANA REKLAM KAMPANYALARINDA CİNSİYETÇİ YAKLAŞIM
PEKİN, LONDRA, RİO VE TOKYO YAZ OLİMPİYAT OYUNLARI PİKTOGRAMLARININ SEMİOTİK AÇIDAN İNCELENMESİ
TÜRKİYE’DEKİ İÇMİMARLIK EĞİTİMİNİN TEMEL ALAN SORUNSALI BAĞLAMINDA BÖLÜMLERİN BAĞLI OLDUĞU FAKÜLTELERİN ISCED-F 2013’E UYUMUNU ARTIRMAYA YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİSİ
ÇAĞDAŞ SANATÇI PRATİĞİNDE MİTİK TAVIR: FAUST ve SOPHIA SUESSMILCH
ANI MEKÂNI ÜZERİNE ETKİLEŞİMLİ TASARIM YAKLAŞIMLARI VE PROF. DR. İHSAN DOĞRAMACI ANI MEKÂNI ÖRNEĞİ
Cilt: 0 - Sayı : 45
CANAVARIN BEDENİ: GÖRSEL SANATLARDA CANAVAR İMGESİNİN GÖRSELLEŞTİRİLMESİ
GÜNÜMÜZ İÇ MEKAN TASARIMI EĞİTİMİNE ALTERNATİF DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM: DİJİTAL ÖYKÜLEME1
GENÇ BRİTANYALI SANATÇILAR’IN TUTUMLARI VE ŞOK SANATI
ÇOCUKLUK KAVRAMI ODAĞINDA SANATTA ÖZNEL YAKLAŞIMLAR
AVANGARD SANATTA METAFİZİK VE PATAFİZİK
GÜNÜMÜZ SANATINDA ÇİZGİ İLE ANLATI OLANAKLARI
ÇAĞDAŞ MÜZECİLİK BAĞLAMINDA BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MÜZESİ MODEL ÖNERİSİ
ESKİGEDİZ’DE BİLİNMEYEN BİR ÖZEL HAMAM: AZMİZÂDELER HAMAMI
İÇ MEKAN TASARIMLARININ 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU KAPSAMINDA KORUNMASINA YÖNELİK BİR ANALİZ
Cilt: 0 - Sayı : 44
PANDEMİ SÜRECİNİN KAMUSAL KULLANIMA SAHİP SANAT MEKANLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
MACKİNTOSH VE WRIGHT’IN MODERN İÇ MİMARLIĞA ETKİLERİ
RESİM SANATINDA GÖLGENİN İŞLEVİ VE FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ YANSIMALARI1
TARİHİ İZMİR GÜMRÜK BİNALARI’NIN RESTORASYON SONRASI ÖZGÜNLÜK DEĞERLENDİRMES
CANLILIK ve KARŞILIKLI ETKİLEŞİM: TİYATRONUN DİJİTALLEŞMESİ ve SEYİR REJİMİ ÜZERİNE ONTOLOJİK-TARİHSELCİ BİR SORUŞTURMA
ANKARA’DA ALIŞVERİŞ MEKÂNLARININ SOSYALLEŞME ALANLARI OLARAK DEĞİŞİMİ
TÜRKİYE’DEKİ MÜLTECİ KAMPLARINDA TASARIM KRİTERLERİ: ADANA SARIÇAM KONAKLAMA MERKEZİ
2020
Sayı : 42
SANAT ESERLERİ ARACILIĞIYLA ESTETİKTE GÜZEL KAVRAMININ İNCELENMESİ
TANER CEYLAN’IN KAYIP RESİMLERİNDE YALNIZLIK
SANAT VE TASARIMDA SİNESTEZİ ETKİSİ: ÇOKLU ALGI YARATMAK
SANAT PRATİĞİNDE J. L. BORGES ETKİSİ: “BABİL KİTAPLIĞI” ÖYKÜSÜNÜN GÖRSELLEŞME SÜRECİ ÜZERİNE KÜLTÜREL OKUMALAR
PROTESTONUN SEBEBİ VE ENSTRÜMANI OLARAK GÜNCEL SANAT
DELEUZE VE BACON: YAŞAM İÇİN YENİ OLANAKLAR
ANTONiO GAUDi: CASA MiLA
RÖNESANS’TAN, 21. YÜZYILA KADARKİ TARİHSEL SÜREÇTE, GRAFİK TASARIM ÇALIŞMALARINDA ORTAÇAĞ İMGELERİNE ÖRNEKLER
TİYATRODAN RESİM VE FOTOĞRAFA: BERTOLT BRECHT’İN YABANCILAŞTIRMA EFEKTİNİN YÜZEYDEKİ OLASILIKLARI
DELEUZE’ÜN “KRİSTAL REJİM” KAVRAMI ÜZERİNDEN ROVNER VE ALFRAJİ’NİN ÇALIŞMALARINDAKİ İMGE ÜRETİMİNE BİR BAKIŞ
SÜRREALİST SİNEMANIN SÜRREALİST AFİŞLERİ: TERRY GILLIAM FİLM AFİŞLERİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ
SANAT VE SANATÇI BAĞLAMINDA YAPAY ZEKÂ RESİMLERİ
OFİS YAPILARINDAKİ SOSYAL AMAÇLI ORTAK ALANLARDA İNSAN FAKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Sayı : 43
MİMARİ FOTOĞRAFIN TEMSİL ÖZELLİĞİ VE TASARIMDA FOTOĞRAFA BAKIŞIN ALGIMIZA ETKİSİ
TEVFİK BAŞER FİLMLERİ ÖRNEĞİNDE İNSAN VE MEKÂN İLİŞKİSİ
1936-1951 YENİŞEHİR - ÇANKAYA KONUT GELİŞİM AKSINDA İLK YAPILAŞMALAR: GÜNEŞ SOKAK ÖRNEĞİ
JIMMY NELSON’UN ETNOGRAFİK FOTOĞRAFÇILIĞI VE KÜRESELLEŞME İLİŞKİSİ
BAŞKA BİR GÜNDELİK HAYAT İNŞASINDA SANATIN İZLERİ
MİMARİ BELGELEMEDE TÜRK SİNEMASININ ROLÜ: TARABYA OTELİ ANALİZİ
GÖRSEL TASARIM VE İLETİŞİM BAĞLAMINDA 1950 SONRASI ORTAYA ÇIKAN DENEYSEL NOTALAMA YÖNTEMLERİ
ÖLÜMÜN KİTSCH BİR İMGE ÖRNEĞİ OLARAK GÜNÜMÜZ İRAN’INDA ÜRETİLEN MEZAR TAŞLARI
FOTOĞRAFIN DEĞİŞEN TUTUMLARI ÜZERİNE
KÜLTÜREL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BAĞLAMINDA GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE GUALDO TADİNO SERAMİKLERİ ve RUBİ (YAKUT) LÜSTERİ
GÜLSÜN ERBİL’İN SANAT ÜRETİMLERİNDE MİSTİSİZM: “MİSTİK DÖNGÜ” SERİSİ ÜZERİNE ÇÖZÜMLEYİCİ BİR YAKLAŞIM
1980’Lİ YILLARDA ANKARA VE İSTANBUL’UN KAMUSAL ALAN HEYKELLERİ
AZADEH AKHLAGHI’NİN DOKÜMANTER SANATI ÜZERİNDEN, SANAT VE TARİHİ GERÇEK İLİŞKİSİ
SINIRDA GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR SANAT PRATİĞİ OLARAK inSITE
YAZI KARAKTERİ VEYA FONT TASARIMINDA SÜREÇ, YÖNTEM VE TEMEL YAKLAŞIMLAR
20. VE 21. YÜZYIL PERSPEKTİFİNDEN PARAMETRİK TASARIM
2019
Sayı : 40
RENE MAGRİTTE’NİN ‘SAHTE AYNA’ ESERİNDEKİ BAKIŞIN BAKIŞI
ÇAĞDAŞ FOTOĞRAFTA HAZIR-İMGE KULLANIMI
FANTASTİK ANİMASYON SİNEMASINA TEMELLENEN SİNEMA TARTIŞMALARI
GÜNÜMÜZÜN YENİ DİNAMİKLERİ IŞIĞINDA SANAT EĞİTİMİ
ÇARPICI ÖRNEKLER ÜZERİNDEN HAM SANATI ANLAMAK
ANTROPOMORFİZM VE ANTROPOMORFİK KARAKTER TASARIMLARININ İNSANLAR ÜSTÜNDEKİ ETKİSİ
EVRENSEL SERGİLERDE NADİRE’LER OLARAK SERGİLENEN İNSANLAR
MİNİMALİST ÜSLUP VE HEYKELDE MEKÂN-ZAMAN OLGUSU
HEYKELDE BOŞLUK KAVRAMININ DEĞİŞEN ANLAMI
SANATTA TRAVMATİK UNSUR
BELİRSİZ BİR TÜRK MÜZİĞİ ESİNTİSİ: ERKİN, PİYANO KONÇERTOSU, II. ANDANTE
SANAT YAPITINDA BİÇİM, YAZI VE İÇERİK İLİŞKİSİ
TÜRK KONUT STOĞU ÖZELLİKLERİ: KULLANILAN MODELLERİN STANDARTLAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
ÇAĞDAŞ SANATTA ANITIN ÇÖZÜLÜŞÜ VE ARKA PLAN OLARAK ANITSALLIK
WALTER BENJAMİN’İN BAKIŞ AÇISINDAN RESİMDE DİYALEKTİK İMGE
ELINA BROTHERUS’UN “MÜJDE” FOTOĞRAF SERİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Sayı : 41
BİR BİLİNÇALTI MÜZESİ, MEKAMORFİ-ANATOMİ ÇATIŞMASINDA MAKİNE KAFA ASAMBLAJI
GELENEKSEL YAPILARIN YENİDEN İŞLEVLENDİRİLMESİNDEKİ KISITLAMALARIN TASARIMA ETKİSİ – ADANA “HOTEL BOSNALI” ÖRNEĞİ
BİLBORDLARDA GÖRSEL TASARIM SORUNLARI ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GESAMTKUNSTWERK KAVRAMI ve SARKİS ÜZERİNE BİR İNCELEME
METAFOR ARACILIĞIYLA KAFKA’NIN “DAVA” ROMANINDA MEKÂN OKUMALARI
YAZINDAN GÖRSELE BİR UYGULAMA, KARA WALKER’IN YAPITINDA “TOM AMCANIN SONU”
GORDON MATTA-CLARK’I HAZIR NESNE İLE OKUMAK: TEKNİK NESNENİN DÖNÜŞÜMÜ
ÇAĞDAŞ SANATTA YIKIM
ANKARA’DA 1960’LI YILLARDA BİR SOSYAL ARA KESİT İNCELEMESİ OLARAK GECE-EĞLENCESİ VE BİR İÇ MEKÂN ÖRNEĞİ: KULÜP ALPAY
SOHBET ÇUKURLARI: 1960’LARDA TASARIM VE BİR SOSYAL DEVRİM ARACI OLARAK MOBİLYA
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİNİN SERGİLEME BİÇİMİ OLARAK KULLANIMI: ‘CASA BATLLÓ’ ÖRNEĞİ
Cilt: 0 - Sayı : 41
YAVAŞ ŞEHİRLERDE KAMUSAL MEKÂN KALİTESİ
Cilt: 0 - Sayı : 40
MÜZELERİN ERİŞİLEBİLİRLİĞİ ÜZERİNE BİR EYLEM ARAŞTIRMASI: PTT PUL MÜZESİ
2018
Sayı : 39
KAMERA KÜLTÜRÜNÜN YÜKSELİŞİ VE KİMLİK OYUNLARI
SPEKÜLATİF KURGU FİLM JENERİKLERİ VE X-MEN FİLMLERİ ÜZERİNDEN BİR İNCELEME
20. YÜZYILDAN GÜNÜMÜZE PLASTİK SANAT ESERİNDE ESTETİK BİR DEĞER OLARAK YAZININ VARLIĞI
BİHZÂD’IN MİNYATÜRLERİ: MİNYATÜR SANATINDA ZAMAN VE MEKÂNIN İNŞASINA DAİR İKİ ÖRNEK
SON KURGU: ETANT DONNES
JEAN BAUDRİLLARD’IN SİMÜLASYON KURAMI VE TANSEL TÜRKDOĞAN’IN SANAT UYGULAMALARI
AFİŞLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BAZI TANIMLAYICI ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
ÇAĞIMIZ TEKNOLOJİK GELİŞMELERİNİN SAHNE VE GÖSTERİ SANATLARINDAKİ KOSTÜM TASARIMINA YANSIMALARI
GOULD’UN KONTRAPUNTAL YAKLAŞIMI: TEKNOLOJİ, MÜZİK, MİLLİYETÇİLİK
FEMİNİST SANATTA ANNELİĞE PERFORMATİF YAKLAŞIMLAR
KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASINDA FOTOGRAMETRİ TEKNİĞİNİN KULLANILMASI: ANA TANRIÇA HEYKELİ ÖRNEĞİ
İŞİTSEL PEYZAJ OLARAK GÜRÜLTÜ KAVRAMININ ÇAĞDAŞ SANATTAKİ ÜÇ TEMSİLİ
Sayı : 38
KENT KİMLİĞİNİN OLUŞMASINDA MİMARİ VE SANATSAL UYGULAMALARIN ETKİSİ
ROLAND BARTHES’IN ELEŞTİREL YAKLAŞIMI VE “CAMERA LUCIDA” ADLI KİTABI ÜZERİNE BİR İNCELEME
KLASİK GİTARDA SÜSLEME TEKNİKLERİ ÜZERİNE YENİ BİR ARAYIŞ: SAĞ EL ÇİFT TEL SÜSLEMELERDE SOL EL İLE SESLENDİRME
DİJİTAL OYUN GELİŞTİRME SÜREÇLERİNDE DİSİPLİNLERARASILIK
KÄTHE KOLLWITZ’İN “İHTİYAÇ” ADLI ESERİNİN ANALİZİ
AVANGARD AKIMLARDAN ÖRNEKLER VE KIYASLAMALAR ÇERÇEVESİNDE AVANGARDIN VE ÜTOPYANIN YİTİRİLİŞİ
SANAT ESERİNİN BAĞRINDA OLAN BİTENE İLİŞKİN OLARAK HEIDEGGER VE BENJAMIN’İ BİRLİKTE OKUMAK
KAVRAMSAL KAPI KİTABELERİ
HEYKEL SANATINDA DİJİTAL ETKİ
İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE YAZI KULLANIMININ İRDELENMESİ VE TTKB DİK TEMEL ABECE YAZI TASARIMI ÖRNEĞİ
KİŞİSEL SERGİLER ve DEĞİŞİMİ SİMGELEYEN ÖRNEKLER ÜZERİNDEN BURHAN KUM RESMİ: “RESMEN” RESİM DİZİSİNİN İNCELENMESİ
ARKADAŞLARIN ODALARI
SANAT ESERİNDE ‘ANLAMLANDIRMA’ OLGUSU ÜZERİNE
2017
Sayı : 36
PERFORMANS SANATINDA BİR ANLATIM ARACI OLARAK SES VE İZLEYİCİ İLİŞKİSİ
MÜZELERİN TANITIM KİTAPLARINDA ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK (AG) TEKNOLOJİSİ KULLANIMI: ANKARA ANADOLU
DON THOMPSON'UN "SANAT MEZAT"INI PIERRE BOURDIEU'NUN KAVRAMLARIYLA YENİDEN OKUMAK
Acil Durum, İç Mekan Tasarımı, Tahliye, Yönelim, Güvenli Tasarım, Pasif Güvenlik
HELENE CİXOUS'NUN DİŞİL YAZI KAVRAMI VE BEDEN SANATI
FELSEFİ DÜŞÜNCE SİSTEMLERİNDE PARADİGMA KAYMALARI, SANAT ALANINDA GÖSTERGELERİ VE KURATÖRLÜĞÜN DEĞİŞEN ANLAMI ÜZERİNE BİR OKUMA
MÜZE VE SERGİLEMELERDE ETKİLEŞİMLİ TASARIM ÇÖZÜMLERİYLE BİLGİYİ GÖRSELLEŞTİRMEK
TEK YAPIDA BÜTÜNLEŞEN FARKLI TASARIM KARARLARI: "SALT GALATA"
GERÇEK NESNE SİMULASYONU OLAN SANAL NESNE BAĞLAMINDA ÖZGÜN UYGULAMALAR
BODRUM'DA SERAMİK ATÖLYELERİ ve GÜNCEL UYGULAMALARI
Sayı : 37
GÖRÜNEN TARAFIN GÖRÜNMEYENİ (CORNELİS NORBERTUS ‘‘RESMİN TERS TARAFI’’ ESERİ ÜZERİNE)
OBEZ BİREYLERİN TELEVİZYONDA YAYINLANAN OBEZİTE İLE İLGİLİ KAMU SPOTLARININ GÖRSEL TASARIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
BİR TASARIMCI/EĞİTİMCİ BAKIŞ AÇISIYLA, İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİTİŞİK EĞİK YAZI MI, DİK TEMEL ABECE Mİ?
(POST) MODERN BİR MİT OLARAK IZGARA: EISENMAN’IN KAVRAMSAL MİMARLIĞININ BAŞI VE SONU
ARMAN T. MANOOKİAN: KAYIP CENNETİN İMGESİ
SERAMİK SANATINDA BRÜTALİST ETKİ
20. YÜZYIL SANATINDA GÜNDELİK HAYAT – SANAT İLİŞKİSİ
KONSER SALONLARI İÇ MEKAN TASARIM UNSURLARININ ORKESTRA SANATÇILARI ÜZERİNE ETKİSİ: TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ BANDO OKULU KONSER SALONU ÖRNEĞİ
SÜRDÜRÜLEBİLİR KAMPÜS YAKLAŞIMLARI VE TÜRKİYE’DEKİ GELİŞMELER
BİLİM, MAKİNE VE SANAT: KESİŞMELER-ÇATIŞMALAR
ÖNEMLİ BİR MİMARLIK BELGELEME ARACI OLARAK SİNEMA FİLMLERİ: SİVRİ AKILLILAR FİLMİ VE NEBİOĞLU TATİL KÖYÜ
Cilt: 0 - Sayı : 36
BODRUM'DA SERAMİK ATÖLYELERİ ve GÜNCEL UYGULAMALARI
DON THOMPSON'UN "SANAT MEZAT"INI PIERRE BOURDIEU'NUN KAVRAMLARIYLA YENİDEN OKUMAK
HELENE CİXOUS'NUN DİŞİL YAZI KAVRAMI VE BEDEN SANATI
2016
Sayı : 35
TÜRKİYE'DE BİLİMKURGU ÇİZGİ ROMANININ GELECEĞİ
FENOMENOLOJİK AÇIDAN 20. YÜZYIL SANATINDA GERÇEKLİK ALGISI
PREFABRİKASYONUN TARİH İÇERİSİNDEKİ GELİŞİMİ AND MEKAN BİÇİMLENİŞİNE ETKİSİ
YENİ OLANAKLARIN MELEZLİĞİ: YENİ MEDYA SANAT FORMU OLARAK VİDEONUN DEĞİŞEN YAPISI
MODERN VE POSTMODERN DÖNEMİN MÜZİĞE YANSIMALARI
HAREKETE DAYALI MİMARLIĞI YENİDEN DÜŞÜNMEK
YENİ MEDYA SANATI: YENİ BİR FELSEFE, YENİ BİR VARLIK DÜZENİ
MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIM BİLEŞENLERİ
Sayı : 34
GREGORY CREWDSON'UN FOTOĞRAFLARINDA GÜNÜMÜZÜN KAYGILI ÖZNESİ
ÇAĞDAŞ TÜRK SANATINDA BİLİMSEL ÖZGÜN BİR TAVRIN UYGULANIŞI AÇISINDAN ADNAN ÇOKER RESMİ
YAYGARA GÜNCEL SANAT İNİSİYATİFİ ve KENT ALGISI "HER YER, HER ŞEY, HER AN"
MAX BECKMANN'IN "AYRILIŞ" ADLI ESERİNİN ANALİZİ
SANATÇI YAPITLARINDA BİR ESİN KAYNAĞI OLARAK NADİRE KABİNELERİ
ŞÜKRAN MORAL SANATINDA KARŞI-TEMSİL ODAKLARI
TOPLUMSAL GERÇEKLİĞİN GÜNCEL SANATTA YENİDEN ÜRETİMİ
MODERNDEN POSTMODERNE DOĞRU POPÜLER KÜLTÜR
REKLAM TASARIMINDA İLLÜSTRASYON ve "DIRT MAKES GOOD STORIES" KAMPANYASININ ANALİZİ
BEUYS ve ASOSYAL HEYKEL
ATAERKİL TOPLUMDA KADIN SANATÇILARIN KİMLİKLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME ÇABASI OLARAK FEMİNİST SÖYLEM
Cilt: 0 - Sayı : 34
MAX BECKMANN'IN "AYRILIŞ" ADLI ESERİNİN ANALİZİ
GREGORY CREWDSON'UN FOTOĞRAFLARINDA GÜNÜMÜZÜN KAYGILI ÖZNESİ
Cilt: 0 - Sayı : 35
TÜRKİYE'DE BİLİMKURGU ÇİZGİ ROMANININ GELECEĞİ
2015
Sayı : 32
SEYİRCİ - KATILIMCI ARASINDA: FATMA BUCAK'IN NE MUTLU GELEN SANA YAPITI ÜZERİNDEN DEĞİŞEN SEYİR BİÇİMLERİNE DAİR BİR İNCELEME
FRIDA KAHLO'NUN UMUT AĞACI ADLI YAPITI: BİR "GÖSTERGEBİLİM" ANALİZİ
SANATTA METİNLERARASILIK: 20. YÜZYILDAN BUGÜNE
CEPHENİN YAPIDAN, MEKÂNDAN VE ÇEVREDEN KOPUŞU
KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERİN AFİŞ TASARIMLARININ GÖSTERGEBİLİM AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
PIETER BRUEGEL'İN RESMİNDE TEMATİK BİR İLİŞKİ OLARAK İKARUS'UN DÜŞÜŞÜ
KURGU KARAKTERLERİN DİLİ VE GİLLES DELEUZE'UN MİNÖR EDEBİYATI
YAZI DERSİ KAPSAMINDA YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
TOLSTOY'UN SANAT FİKRİ RUS YAZAR TOLSTOY'UN SANAT NEDİR? İSİMLİ ESERİ ÜZERİNE İNCELEME
CANLILAR DÜNYASI VE SANAT
ESTETİK BİR DİRENİŞ HAREKETİ: FLUXUS
KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ İÇİNDE SERMAYE İLE SANATIN PATOLOJİK İLİŞKİSİ
TASARIM DÜNYAYI KURTARIR MI? ÇEVRE-DOSTU ÇANTA TASARIMI ÇALIŞTAYI ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER
LIBERATE TATE X TATE LIBERATE TATE VE BP & TATE ORTAKLIĞINA KARŞI PERFORMATİF EYLEMLERİ
Sayı : 33
POSTMODERN DÖNEMDE VENÜS'ÜN SANAT OBJESİ OLARAK KULLANIMI
LESTER D.LONGMAN PERSPEKTiFiNDEN, NEO-AVANGARD KONFORMiZM VE EĞLENCE
GÖRSEL SANAT ALANINDA SANAT YAPITI- MİMARİ MEKÂN BİRLİKTELİĞİ ÜZERİNE
SUPERMAN ÇİZGİ ROMANLARINDA TARİH İÇERİSİNDE TASARIM UNSURLARININ DEĞİŞİMİ
SANATIN ÖTEKİSİ OLARAK KITSCH
ŞİŞKİN ANLATILARIN PANZEHİRİ: RİNEKE DİJKSTRA
MADDE KÖKENLİ SANAT İMGESİ
ADİNKRA SEMBOLLERİNİN SERAMİK SANATINDA KULLANILMASI
BARTÓK VİYOLA KONÇERTOSU'NDA ÖZGÜNLÜK ARAYIŞLARI
DEĞİŞEN SERGİ MODELLERiNDEN BİR KESİT
WITTGENSTEIN ÇEKİMİNDE SANAT VE DİL
SOSYO-KÜLTÜREL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BAĞLAMINDA REHABİLİTE MÜZE YAPILARI
Cilt: 0 - Sayı : 33
BARTÓK VİYOLA KONÇERTOSU'NDA ÖZGÜNLÜK ARAYIŞLARI
POSTMODERN DÖNEMDE VENÜS'ÜN SANAT OBJESİ OLARAK KULLANIMI
Cilt: 0 - Sayı : 32
FRIDA KAHLO'NUN UMUT AĞACI ADLI YAPITI: BİR "GÖSTERGEBİLİM" ANALİZİ
KURGU KARAKTERLERİN DİLİ VE GİLLES DELEUZE'UN MİNÖR EDEBİYATI
SEYİRCİ - KATILIMCI ARASINDA: FATMA BUCAK'IN NE MUTLU GELEN SANA YAPITI ÜZERİNDEN DEĞİŞEN SEYİR BİÇİMLERİNE DAİR BİR İNCELEME
TOLSTOY'UN SANAT FİKRİ RUS YAZAR TOLSTOY'UN SANAT NEDİR? İSİMLİ ESERİ ÜZERİNE İNCELEME
PIETER BRUEGEL'İN RESMİNDE TEMATİK BİR İLİŞKİ OLARAK İKARUS'UN DÜŞÜŞÜ
2014
Sayı : 31
BASILI REKLAMLARDA ALGIYI YÖNLENDİRME
JENERİK TİPOGRAFİLERİNDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
SERİGRAFİNİN TARİHÇESİ VE TÜRKİYE’DE SERİGRAFİ SANATI
TÜRKİYE’DE 1980 SONRASI SANAT EĞİTİMİNİN KURUMSALLAŞMASI VE SANAT EĞİTİMİ İDEOLOJİ İLİŞKİSİ
MODERNİZMDEN GÜNÜMÜZE ‘YENİ YAPIT’ ARAYIŞLARI ÜZERİNE
PLASTİK SANATLARDA İMGE - BİÇİM - ANLAM ETKİLEŞİMLERİ
TÜRKİYE’DEKİ ÇOCUK TELEVİZYON KANALLARININ WEB SİTELERİNİN TİPOGRAFİK YÖNDEN İNCELENMESİ SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
DİJİTAL ANATOMİ DERSİ: BİR RESME YÖNELİK İKONOLOJİK ÇÖZÜMLEME
ESKİZ DEFTERLERİNDEN İLK EDİSYONLARA BEETHOVEN’IN PİYANO VE KEMAN İÇİN 10 SONAT’I
TEMSİLİN SÜREKLİLİĞİ VE PARADOKSU
Sayı : 30
ÇAĞDAŞ YAZITLAR: YAZI-FORM İLİŞKİSİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
DİJİTAL KULLANICI ARAYÜZ TASARIMLARINDA SKEMORFİK ANLAYIŞ
TÜRKİYE'DE TİPOGRAFİ EĞİTİMİ ÜZERİNE
ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM SANATINDAKİ SÜRREALİST YAKLAŞIMLARIN KAYNAĞI OLARAK MEHMET SİYAH KALEM RESİMLERİ
MARDİN SÜRYANİ KİLİSELERİNDE RESİM
GÜZEL SANATLAR AÇISINDAN "GEMİDE" FİLMİ
PORTFOLYO TASARIMI VE PORTFOLYO TASARIMI DERS PROJELERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER
BIR ÇAĞDAŞ SANAT STRATEJISI OLARAK ZANAAT VE KOLEKTIVITE
Cilt: 0 - Sayı : 30
TÜRKİYE'DE TİPOGRAFİ EĞİTİMİ ÜZERİNE
ISSN:
2458-8903
Yayın Aralığı:
Yılda 2 Sayı
Başlangıç:
2001
Yayıncı:
-
21.2b
10.9b
Dergi Detay