EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
Arşiv
Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
2021
Cilt: 27 - Sayı : 46
Metinsel İçerikli Anlatım Dilinde Kimlik ve Giydirilmiş Kimlik Temsili
Erzurum Ehram Dokuması Üzerine Deneysel Bir Çalışma
Van Hüsrev Paşa Külliyesi Mimari Süsleme ve Onarımı
Yağlı boya tuval resimlerinin rötuş uygulamalarında kullanılan malzemeler ve deneysel uygulamalar: Ham ve Yanmış Sienna pigment örneği
Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum
Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin “Öğrenme Çıktıları”nın Değerlendirilmesi
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinliklerinde Orff Yaklaşımını Kullanma Durumları
Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri
Bilim ve Sanat Merkezlerindeki Öğrencilerin Müzik Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Derse Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
İran’ın Batısında Bulunan Büyük Selçuklu Dönemi Köşk Tipi Camiilere Genel Bir Bakış: Barsiyan ve Gurve Camiileri Örneği
Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi
Gitarda Sol Elde Parmak Numarası Kullanımı Hakkında Müzik Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
Üç Aşk Konulu Mesneviden Minyatürler ve Feraye Türküsü Minyatürü
Müzik Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Piyano Çalgısına Yönelik Tutum Düzeylerindeki Farklılaşmanın İncelenmesi (Pamukkale Üniversitesi Örneği)
Mimari ve Plastik Sanat Akımlarının Gotik ve Rönesans Dönem Koro Müziğine Yansımaları
Sahne Tasarımının Gelişim Süreci İçerisinde Teknik Ve Teknolojinin Önemi
Thomas Hobbes’un İnsan Felsefesi Bağlamında The Platform (2019) Filmi Üzerine Bir Analiz
Elektrik ve Grafik Tasarım: Ameli Elektrik Dergisi Kapaklarının Görsel Analizi
Sanal Gerçekliğin Reklam Stratejilerinde Kullanılmasına Yönelik Bir Değerlendirme
Aylan Kurdi’den Sonra: Sanatta Göçün Kaydı
Yaklaşım Çeşitliliği Bağlamında COVID-19 Pandemisi İçin Tasarlanan Afişler
Bilecik Belediyesi Yaşayan Şehir Müzesi ve Yaşama Katkıları
Geçirgenlik Kavramının Seramik Formlara Yansıması
Afrika Sanatının Koruyucu İşlevi Ekseninde Nick Cave’in Sanat Pratiği
"All-Over'dan Devr-i Alem'e"
"All-Over'dan Devr-i Alem'e"
Cilt: 27 - Sayı : 47
İlköğretim 7. Sınıf Müzik Dersinde Şarkıların Piyano Eşlikli Öğretilmesinin Öğrenci Kazanımlarına Etkileri: Denizli İli Örneği
Müzik Öğretmenlerinin Piyano ile Eşliğin Önemi ve Gerekliliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğrencilerinin “Tasarım” Kavramına Yönelik Metaforları
Okul Öncesi Piyano Metotlarının Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Basamakları Açısından İncelenmesi
Mecmuâ-i Sâz ü Söz’de Yer Alan Dini Musiki Eserleri Üzerine Bir İnceleme
Kars-Kağızman İlçesi Kötek Köyü Toprağının Karakterizasyon Araştırması ve Kötek Köyü Tandırları
Sanatta Biyomimetik ve Deneysel Takı Uygulaması
Geçmişten Günümüze Erzurum Çeyiz Geleneği
Dijital Dekorasyon Teknolojileri ile Giyilebilir Sanatta Seramik Uygulamaları
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Algılama Biçimlerinin Yaptıkları Afiş Tasarımlarına Yansımaları: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği
Karnavas Bezi
Güncel Resimde Etnik Kimlik: Chris Ofili Örneği
Mandala Desenlerinden İslami Süslemelere Dairesel Örüntüler ve Çağdaş Sanata Yansımaları
Nietzsche'nin Eğretileme Söylemi İzleğinde Çağdaş Sanatta İmge ve Hakikat
Türk Resminde Bir Sanat Dehası: İbrahim Çallı
Van'da Sanat Yapıtı Olarak Dokunan Kilimlerden Örnekler
Refik Fersan’ın Bestecilik Yönü ve Arazbarbuselik Saz Semaisinin İncelenmesi
Hale İmgesinin İnsan Dışı Varlıklarda Kullanımı ve Sanattaki Yeri Üzerine Bir Analiz
Güneydoğu Anadolu Osmanlı Dönemi Camilerinde Çini Süsleme (Şanlıurfa ve Gaziantep Örnekleri)
Sergileme Tasarımının Gelişimi Kapsamında Çeşitli Boyutlardaki Sanat Eserlerinin Sunumu ve Mimari Tasarım İlişkisi
Sanatta “Kendinde Şey” Olarak Renk: Mark Rothko ve Dan Flavin Örneği Üzerine
Çağdaş Sanatta Bireyin Kent ve Tüketim Fenomenleri Üzerinden Eleştirisi
Sanatta Öznenin Biyografik İnşası
Nietzsche'nin Eğretileme Söylemi İzleğinde Çağdaş Sanatta İmge ve Hakikat
Van'da Sanat Yapıtı Olarak Dokunan Kilimlerden Örnekler
2020
Cilt: 26 - Sayı : Müzik Özel Sayı sı
Özengen Çalgı Eğitimine Yönelik Güdülenme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Flüt Eğitiminde Blues Doğaçlama Çalma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Uygulamadaki Görünümü
Materyal Geliştirmede Ses Kayıt ve Düzenleme Programlarının Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri
GSL Müzik Bölümleri Müfredatındaki Türk ve Batı Müziği Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması
Radyo Çocuk Kulübü ve Müzik Yayınları Üzerine Bir Araştırma
Müzik Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan Piyano Eğitimi Dersine Yönelik Öğretim Elemanı ve Öğrenci Beklentileri
Oyunlaştırma Yöntemi Doğrultusunda Geliştirilen Gitarist Adlı Mobil Uygulamaya Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Mesleki Müzik Eğitimi Kurumlarındaki Kontrbas Eğitiminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Suzuki Erken Yaş Keman Eğitiminde Çalışma ve Ders Uygulamaları
Öğrenci Orkestralarının Seslendirdiği Eserlerdeki Viyolonsel Partilerinin Otakar Sevcik Op. 2, 5 Numaralı Etütte Yer Alan Varyasyonlar Açısından Analizi
Sözel İmgelerin Müzik Öğretmeni Adaylarının Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi
Pierre Rode’nin Keman İçin 24 Kaprisinin Analizi
Cilt: 26 - Sayı : 45
Atık Camların Soğuk Cam Şekillendirme Tekniklerinde Kullanımı
Şan Eğitiminde Register Geçiş Yerlerinde Meydana Gelen Ses Kırılması Problemi ve Problemin Çözümüne Yönelik Yaklaşımlar
Changing Lanes Filmiyle Stoa Felsefesini Yeniden Düşünmek: “Apatheia” Durumuna Ulaşmak
Çivit Otunun Yünlü Kumaşlar İçin Doğal Boyarmadde Kaynağı Olarak Kullanılması
Frankfurt Okulu’nun Müzik Eleştirisi
Sanat Galerisi Ziyaretlerinde Gerçekleştirilen Aktif Öğrenme Etkinliklerinin 4-6 Yaş Arası Çocukların Görsel Algılarına Etkisi
Şehbâl Mecmuasında Yer Alan Kadınlara Ait Giysi Önerileri
Gerit Grimm ve Seramik Tornasında Şekillendirilmiş Figüratif Heykelleri
Sosyolojide Müzik: Frankfurt Okulu, Adorno ve Kültür Endüstrisi
Disiplinlerarası Atölye Çalışmalarına Bir Örnek: Baskıresim-Seramik Yakınlaşmaları
Öğrencilerin Değerlendirmeleriyle Çalgı Çalışma Motivasyonlarını Olumlu ve Olumsuz Etkileyen Öğretmen Özellikleri
Doğu Karadeniz Bölgesi Dokumalarında Tespit Edilen Figürlü (Hayvan/İnsan) Motifler Üzerine Bir Deneme
Grafik Tasarım Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışı
Christian Dior’un New Look Akımı Corolle Koleksiyonu İçerisindeki Bar Modelinin Göstergebilim Çözümlemesi
Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyanın Sanat Eğitimi Sürecinde Kullanımına Yönelik Görüşleri
Çeviride Kaybolmak: Türk Kitap Kapaklarının Yanlış Yorumlanması
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Düşünme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Anadolu Çömlekçiliğinde Gelenek ve İnanışlar
Benlik Krizi Bağlamında Modernist Oyun Yazarı Masktan Ne Umdu?
Karikatürün Gücü: Yurttaş Kral Louis-Philippe’nin Armut Krala Dönüşümü
Denizli Atatürk ve Etnografya Müzesi Tekstil Ürünlerinin Sergileme ve Koruma Koşullarına Öneriler
Yinelenen Bir Tema: Yirmibirinci Yüzyılın İkinci On Yılının Başında "Fotoğrafik Tasarım"
Müzik Öğretmeni Adaylarının Duygusal Zekâ ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi
Jan Vormann’ın Mozaik Sanatı
Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Çok Alanlı Sanat Eğitimine Yönelik Bilişsel Yapılarının Kavram Haritası İle İncelenmesi
16-17. Yüzyıl Safavi Dönemi Seccâde Örnekleri
Oryantalizm Ekseninde Sanat, Siyaset ve Din ilişkisi
Cilt: 26 - Sayı : 44
Temsiller Bağlamında Umut Kavramı
19. Yüzyılda Floransa (Firenze) Resim Ekolünün Balkanlar’da Osmanlı Mimarisindeki Duvar Resimlerine Yansımaları
1924 Yılından Günümüze Ordu-Ünye Çömlekçiliği
Anadolu Selçuklu Taçkapılarında Ana Bordür Tasarımları
Osmanlı Sarayında Bir Emanet: Uluğ Bey Sandığı
Antik Dönem Ege Uygarlıkları Seramiklerinde Homeros’un İlyada Destanından Seçilmiş Sahne Tasvirleri
Bakü Halı Müzesi’ndeki Çuvallar
Bursa’nın Araba Ressamı: Enver Ertaban
Çağdaş Heykel Sanatında Malzemeye Dayalı Yeni Bir Kopyalama Önerisi: Oasis
Çağdaş Sanatta Kadın Temsilinin İmgesi: Saç
Dünden Bugüne Yargılanan Desdemona
Gelenekten Beslenen Modernlik; İbrahim Çallı ve Mevleviler Serisi
Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Araçlarını Kullanabilme Özyeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi
İletişim Aracı Olan Yüzün İmge Olarak Seramik Yüzeylerde Kullanımı
Isparta Müzesi’ndeki Yalvaç Yöresi Düz Dokuma Torba Örnekleri
İzleyicinin Değişen Konumu: Katılımcı Sanat Pratikleri ve İktidarın Paylaşımı
Kitap Tasarımında Ortak Yazarlık
Lowbrow Üzerine...
Mimari Sunum Paftalarında Görsel Tasarım İlkelerinin Uygulanması Üzerine Öneriler
Tasarımda Sanal Modanın Yeri
Teknik Gelişmeler Perspektifinde Başlangıcından Post-Fotoğrafa Fotojurnalizmde Gerçekliğin Temsiline Olan Yaklaşımlar
Türk Sineması ve Şiddet: Son Dönem Türk Filmlerinde Şiddetin Sunumu Üzerine Bir Araştırma
UNESCO Dünya Miras Listesi ve UNESCO Geçici Listelerinde Köprü Mirası ve Türkiye UNESCO Geçici Listesine Yönelik Öneriler
Yeni Ürün Gruplarının Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Etkisi
Yerel Değerler Bağlamında Bir Tasarım Ürünü Olarak Turistik Hediyelik Eşya
2019
Sayı : 42
Keman Eğitiminde Türk Halk Müziği Eserlerinin Kullanılma Durumuna Yönelik Öğretim Elemanı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Rönesans’tan Sürrealizme Resim Sanatının Tarihsel Gelişim Sürecinde Figür ve Kompozisyon
Çocuk Kitapları İçin Karakter Tasarımından Kitap Tasarımına Deneysel Bir İllüstrasyon Uygulaması
Bir Kent Belleği Unsuru Olarak Yüzey Seramikleri ve Sao Bento Tren İstasyonu Örneği
Selçuklu-Osmanlı Mimarisinde Biçim ve Işığa Katkı: Cam ve Seramik
Güzel Sanatlar Fakülteleri Seramik ve Cam Bölümlerinde Kullanılan Seramik Fiber Bazlı Malzemelerin Kanserojen Etkileri ve Yüksek Sıcaklık Cam Fiberler
Düyek Usûlünde, Rast ve Sabâ Makamlarındaki Şuğullerin Makam ve Güfte Analizi
Marksist Sanat Anlayışı
Mitsel Söylencelerin Kültürel Kod Bağlamında Ortaklığı
Mimari Yapılarda Görülen Taş Kabartma Süslemelerin Din ve Sanat İlişkisi Açısından Değerlendirilmesi (Aksaray İli Güzelyurt Örneği)
2009 Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programı İle 2018 Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programının Karşılaştırılmalı Kuramsal Çerçeve Analizi
Müzik Derslerinde Eşlik Kullanımının Müzik Öğretmenleri Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Osmanlıda Yenilikçi Hareketlerle Birlikte Türk Mûsikîsine Eklenen Yeni Türler ve Bu Türlerin Teori-Pratik İkilemi
Sanatsal Düşüncenin Aktarımında Günlük Kullanım Nesnelerinin Değişen Rolü
Çağdaş Sanatta Otoportrenin Ele Alınış Biçimleri
Sanat Disiplinlerinde Bir İmge: Kapı Anahtarları
Yapay Zekâ Resimleri ve Sanatın Başkalaşan Mecrası Üzerine
Edward Hopper Resimlerinde Amerikan Günlük Hayatının ve Modern Yaşamın İzleri
Anadolu Selçuklu Sanatında Kompozisyon-Derz İlişkisi
Sanat ve Yabancılaşma Etkinliği
Mavi Bisiklet Filminin Çocuk Temsili Bağlamında İncelenmesi
Sayı : 43
Armoni Dersine İlişkin Özyeterlik Algısı Ölçeği Geliştirme Çalışması
Resim İş Öğretmenliği Lisans Derslerinin Meslek Hayatına Katkısına Yönelik Öğretmen Görüşleri
Güncel Tasarım Yaklaşımlarına Genel Bir Bakış
Göstergebilimsel Çözümleme: Sağlık Bakanlığı Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak Kanseri Farkındalık Afişleri
Tao-Klarceti Bölgesi Hristiyan Dini Mimarisi Plastik Bezemelerinde Orans Duruş Geleneği
Hamam Kültürü Ve Seramik Yansımaları
Uşak Evlerinin Günümüze Yansıması ve Bireysel Söylemler
Antonio Vivaldi Op.3 6. Keman Konçertosu’nun Çalınmasına Yönelik Öğretim Elemanları Görüşlerine Dayalı Çalışma Stratejileri
Eko’nun Yalnızlığı: Çağdaş Ses Sanatında Yalnızlık Teması
Katliamlara Tanıklık: Sanat Eserleri Aracılığı İle Hatırlamak
Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi
Yalvaç Yöresi Heybe Dokumaları
Berlin Devlet Kütüphanesinde Bulunan Bazı Minyatürlerdeki Ejderha Figürü Metaforu Üzerine Bir İnceleme
Süryanca Liturjik Bir Elyazmasının Süsleme Özellikleri Üzerine İnceleme
Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’nin Segâh Yürüksemâîsi “ Ah Tûti-i Mucize Gûyem” İsimli Eserin Makam, Usûl ve Beste-Güfte Açısından Analizi
Televizyon Reklamlarına Göstergebilimsel Bir Yaklaşım Kent Şekerleme Reklamı
Disiplinlerarası Alanda Rölyef Üzerine Açılımlar: “Atölye İşleri” Örneği
Ankara Alaeddin Camii Kitabelerinin Hat Sanatı Yönünden İncelenmesi
Türk Halı Sanatı Kompozisyonlarında Hayat ve Zaman Kavramları
Uzak Doğu Seramik Sırlarından Temmoku
Çağdaş Sanatta Yazı Seramik Malzemenin Plastik Dili Üzerinden Bir Değerlendirme
Erzincan’dan Tek Nefli İki Kilise: Değirmenliköy ve Yaylabaşı Kiliseleri
Kani Karaca ve Bekir Sıdkı Sezgin’in Ezan Tekbirleri Çerçevesinde Tony Adlı Ses Analiz Yazılımının İşlevselliği
2018
Sayı : 40
ALTERNATİF ÖĞRENME MEKANLARI OLARAK MÜZELERİN EĞİTİM-ÖĞRETİMDE KULLANILMASININ ÖNEMİ
ARMONİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
KARABAĞ SAVAŞI’NIN AZERBAYCAN SİNEMASINDAKİ SUNUMU: NABAT FİLMİ ÖRNEĞİ
Keman Eğitiminde Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesinde Hazırlayıcı Alıştırmaların Etkililik Yönünden İncelenmesi
METİNLERARASILIK BAĞLAMINDA FANTASTİK TÜRK VE AMERİKAN SİNEMASI DRAKULA
ONBEŞİNCİ YÜZYILDA İYİ ÖLME SANATI: ARS MORIENDI
PİNA BELGESELİNDEKİ BAROK ETKİ
SURİYE VE IRAK’TA YAĞMALANAN ESERLERİN TARİHİ, SOSYOLOJİK BOYUTU
YENİ MEDYA SANATI ÜZERİNE…
ERZURUM YÖRESİNE AİT OYUN HAVALARININ GÜNÜMÜZ İCRASI YÖNÜNDEN İNCELENMESİ
Sayı : 41
ÖĞRETİM ELEMANLARININ SANATA KARŞI TUTUMLARININ ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)
TÜRK MÜZİĞİ VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME
KLASİK ANIT HEYKEL MANTIĞININ DANİ KARAVAN EKSENİNDE PLASTİK MEKÂNA DÖNÜŞÜMÜ
SES KAYIT VE DÜZENLEME PROGRAMLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ GELİŞTİRME ARACI OLARAK KULLANILMASI: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
HAMLET’İN GÖRSEL ÇEVİRİSİ: YERKO’NUN “HAMLET” İLLÜSTRASYONLARI
GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İLLEGAL KOPYALAMA VE TELİF HAKLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
2006 İLKÖĞRETİM MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE 2018 İLKOKUL VE ORTAOKUL MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ KARŞILAŞTIRILMALI KURAMSAL ÇERÇEVE ANALİZİ
GÜNCEL SANATTA EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE EKOZOFİ KAVRAMI
TASARIM EĞİTİMİNDE DÜŞÜNCEYİ (3 BOYUTLU) NESNELEŞTİRMEDE TEMEL TASARIM İLKELERİNİN METAL AYAKKABI HEYKELLERDE UYGULANMASI
NAOWARAT KAKHAY TEKSTİL MÜZESİ DOKUMALARINDAN ÖRNEKLER
YAĞLI BOYA RESİMLEME YÖNTEMİNİN İKİ TEMEL DALI: FLAMAN VE İTALYAN RESİMLEME YÖNTEMLERİ
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DİNLEDİKLERİ MÜZİK TÜRLERİNİN ŞİDDET EĞİLİMLERİNE ETKİSİ
ÇAĞDAŞ SANATTA ELEŞTİREL BİR DİL OLARAK İRONİ VE SERAMİK SANATINDAKİ YANSIMALARI
SOYUT DIŞAVURUMCULUK AKIMININ PERFORMANS SANATA ETKİSİ VE ROL DEĞİŞTİREN BEDEN OLGUSU
J. E. MİLLAİS, A. HUGHES, J.W. WATERHOUSE TABLOLARINDA GEÇEN OPHELİA KOSTÜMLERİ ÜZERİNDEN DÖNEMİN MODA STİLİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİ 19. YÜZYIL RUM KİLİSELERİNDE ÇAN KULELERİ
2017
Sayı : 38
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi Yayın İlkeleri
1831-1920 YILLARI ARASINDAKİ TÜRKİYE’DEKİ LİTOGRAFİ (TAŞBASKI) SANATI
HALE BİÇİMİNİN KAYNAĞI VE ERKEN DÖNEM HIRİSTİYAN RESİM SANATINDA KULLANIMI
POSTMODERN SANATTA NESNE VE MEKAN BAĞLAMI: İKİ TÜRK KADIN SANATÇI
ORHAN PEKER VE TÜRK RESİM SANATINDAKİ YERİ
GİYİLEBİLİR SANAT VE BEDEN SANATINDA DİJİTAL TEKSTİL TASARIM UYGULAMALARI
İzleyiciyi İzlemek; Sanat Eseri, Sanatçı ve İzleyici İlişkisi Üzerine
Altın Oranın Farklı Formu
BATI ANADOLU TİCARETİNE YÖN VEREN BİR LİMAN: KYZİKOS ANTİK KENTİ HYTOS LİMANI
SMYRNA’DA ASKLEPİOS KÜLTÜ
ERKEN DÖNEMLERDE ANADOLU’DA ELE GEÇEN FİLDİŞİ ESERLER ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
ZEYTİNLİADA LİGHT COLORED (AÇIK RENKLİ) GEÇ ROMA SERAMİKLERİ
ERZURUM/İSPİR YEDİGÖL KÖYÜNDE BULUNAN GELENEKSEL EVLER
TARİHİN TANIĞI BİR ŞAİR: BAYBURTLU ZİHNİ
KIRGIZ KÜLTÜRÜNDE BOZ ÜY
Sayı : 39
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN İLKÖĞRETİM MÜZİK DERSİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇALGI EĞİTİMCİLERİNİN DERS İÇİ UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ (mevcut ve olması gereken durum)
DIŞAVURUMCU RESİM SANATINDA YABANCILAŞMA OLGUSU
ERZURUM ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSESİ MÜZİK BÖLÜMÜNÜN MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİNE ve ÖĞRENCİLERİN MESLEKİ KAZANIMLARINA KATKILARI
GÖRSELLERLE KURULAN İLİŞKİ: TARİHSEL VE EĞİTİMSEL YAKLAŞIM
GÜNÜMÜZ SANATINDA TARİHİN YENİDEN CANLANDIRILMASI: JEREMY DELLER VE ORGREAVE ÇATIŞMASI ÖRNEĞİ
NENEHATUN MİLLİ PARKINDA GELENEKSEL ERZURUM KÜLTÜR VE SANAT SOKAĞI TASARIM PROJESİ VE UYGULAMA SÜRECİ
ORTAOKUL(5-8) MÜZİK ÖĞRETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
POSTMODERN SANAT BAĞLAMINDA İLETİŞİMSİZLİK ve “ÇÖP EV”
TEKE YÖRESİ MÜZİK KÜLTÜRÜ İÇİNDE YER ALAN ÖZGÜN İCRA TÜRLERİ
WOLF VOSTELL’İN “SUN IN YOUR HEAD” ADLI ÇALIŞMASINA YANSIYAN KÜBİST, FÜTÜRİST VE KÜBOFÜTÜRİST ETKİLER
2016
Sayı : 37
REÎSÜ'L-HATTATÎN HATTAT HASAN ÇELEBİ
VAKIFLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARŞİVİNDE BULUNAN HADİCE SULTAN’A AİT VAKFİYENİN KİTAP SANATLARI BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
SİVEREKLİ OSMAN HULÛSİ PAŞANIN MEZARTAŞI KİTÂBESİ
TOKAT MÜZESİNDEKİ ROMA DÖNEMİ PONTOS EYALETİ ŞEHİR SİKKELERİ
SANATTAN EDEBİYATA MİNİMALİZM VE EDEBİ BİR UYGULAMA: Ann Beattie'nin “The Rabbit Hole as Likely Explanation"
ARAP ŞİİRİNDE GÖZ İMGESİ
YUNAN VE ROMA MEZAR STELLERİNİN GELİŞİMİ
KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE MENEKŞE
MODA İLLÜSTRASYONUNDA ART DECO ETKİSİ
ORTAKÖY CAMİİ KEŞF-İ EVVEL DEFTERLERİ
TOKAT YÖRESİNDEKİ AHŞAP MİNARELİ CAMİLER
KASTAMONU TAŞKÖPRÜ İLÇE MERKEZİNDE YERALAN GELENEKSEL KAPI TOKMAKLARI
URFA’DA ALMAN MİSYONERLERE AİT BİR ATÖLYE BİNASI “BASMAHANE”
CLAVİJO VE PARROT SEYAHATNAMELERİNDE IĞDIR TUZLUCA VE ÇEVRESİ
REÎSÜ'L-HATTATÎN HATTAT HASAN ÇELEBİ
SANATTAN EDEBİYATA MİNİMALİZM VE EDEBİ BİR UYGULAMA: Ann Beattie'nin “The Rabbit Hole as Likely Explanation"
Sayı : 36
Üsküdar-Ahmediye Külliyesi Haziresi Meyve Tasvirli Mezar Taşları
Erzurumlu Tarihçi Abdurrahim Şerif Beygu İhtiyar Yaşayıp Genç Ölen Büyük İnsan
Prof. Ogtay Abbasquliyevin Çalışma Tecrübesinden Piyano Sınıfında Müzikal Eserler Üzerinde Çalışmalar
Semavi Ve Pagan Dinlerde Ortak Özellik Olarak Kurban’ın Resim Sanatı İçerisindeki Yeri (Hz.İsmail/Hz.İshak’ın Kurbanı ve İphigeneai’nın Kurbanı)
Çizoynat
Geleneksel Erzurum Evlerinde Kurunlu Çeşmeler
L. T. Guzalyan’ın “Bayburt Kalesinin Neşredilmemiş Kitabeleri” Adlı Makalesi
2015 Myra-Andriake Liman Yerleşimi A Kilisesi Kazı Çalışmaları
2014 Yılı Myra-Andriake Liman Yerleşimi C Kilisesi Kazı Çalışmaları
Aamir Khan Filmlerinin Eğitimsel Açıdan İncelenmesi: 3 Idiots (3 Aptal) ve Taare Zameen Par (Her Çocuk Özeldir) Üzerine Bir Değerlendirme
Mimari Bir Tarzdan Edebi Bir Türe: Gotik
Sivas'ta Kalaycılık
Hasankeyf Kazılarında Bulunan Seramik Kandiller
Halîm Berekât ve Sitte Eyyâm Romanının Teknik ve Tematik Açıdan İncelenmesi
Sivas'ta Kalaycılık
2015
Sayı : 34
PROF. DR. RAHMİ HÜSEYİN ÜNAL
NAHCIVAN DEVLET HALI MÜZESİ’NDE SERGİLENEN KİLİM, CİCİM VE SUMAK TEKNİĞİ İLE YAPILAN DÜZ DOKUMA YAYGILAR
AHVȂL-I KIYȂMET YAZMALARINDA KIYAMET ÖNCESİNİ KONU EDİNEN MİNYATÜRLER Miniatures that Reflect the Time Previous to the Doom’s Day in Ahvȃl-ı Kıyamet Manuscripts
ARŞİV BELGELERİ IŞIĞINDA HIRKA-İ ŞERİF CAMİİ’NİN 1847 SONRASI İNŞA SÜRECİ / The Construction Process of Hırka-i Şerif Mosque after 1847 in the Light of Archive Documents
ERZURUM CAFERİYE KÜLLİYESİ ve RESTORASYONLARI / Erzurum Caferiye Unıversal and Its Restoratıons
SCHİLLER’DE OYUN VE SANAT BAĞLAMINDA ÖZGÜRLÜK KAVRAMI / The Concept of Freedom in Schiller within the Context of Play and Art
KAYSERİ ARKEOLOJİ MÜZESİ’NDE BULUNAN BİZANS DÖNEMİ ANONİM FOLLİSLERİ / Byzantine Anonymous Folles in Kayseri Archeological Museum
ALTINTEPE URARTU KALESİ (2012) KAZI ve ONARIM ÇALIŞMALARI / Altıntepe Urartu Castle (2012) Digging and Restoration Works
TARİHİ ÇANAKKALE SERAMİKLERİNİN YENİDEN ÜRETİMİNE YÖNELİK GÜNCEL-TEKNOLOJİK DENEMELER / The Production Technology of Çanakkale Ceramics, the Techniques and Reproduction
GÖRSEL SANATLARDA İZLEYİCİNİN ROLÜ / ROLE of AUDIENCES in VISUAL ART
Sayı : 35
Trt Sanatçılarının Müzik Eğitimi Durumlarının İncelenmesi
Prof. Dr. Fahri IŞIK
Kemah Kalesinde Evler
Erzincan Altıntepe Kalesi
Kyzikos’ta Yapılan Kazı Ve Sondajlarla İlgili Bir Değerlendirme
Van Ayanis Urartu Kalesi Kazılarında Yeni Dönem
Mustafa Hami'nin "Sevkü'l-Askeri" Elyazmasında Yer Alan Temalı Resim Örnekleri
"Beni 20 Yıl Sonra Anlayacaklar" Settar Behlulzade
Erzurum Arkeoloji Müzesinde Bulunan Hristiyanlık Dönemi Litürjik Objelerden Örnekler
Ayasofya I. Mahmud Kütüphanesi ve Geçirdiği Onarımlar
ALABANDA: TARİHİ COĞRAFYA, TOPOĞRAFYA, ARAŞTIRMA ve KAZILAR
Mersin'de Yaşayan Son Yörükler Olan Sarıkeçeliler'in Yaşantıları, Kültürel Özellikleri ve Yörük Müziği Üzerine Bir Araştırma
Resim Çözümlemeleri Üzerine Jean Fouquet (1420-1481)'nin Melun Diptiğinde Güzel Kadın Agnes Sorel
Abdurrahman Munif ve Risale Min Verai'l-Hudud Adlı Kısa Öyküsü
Mustafa Hami'nin "Sevkü'l-Askeri" Elyazmasında Yer Alan Temalı Resim Örnekleri
"Beni 20 Yıl Sonra Anlayacaklar" Settar Behlulzade
Mersin'de Yaşayan Son Yörükler Olan Sarıkeçeliler'in Yaşantıları, Kültürel Özellikleri ve Yörük Müziği Üzerine Bir Araştırma
Resim Çözümlemeleri Üzerine Jean Fouquet (1420-1481)'nin Melun Diptiğinde Güzel Kadın Agnes Sorel
Abdurrahman Munif ve Risale Min Verai'l-Hudud Adlı Kısa Öyküsü
Sayı : 33
TÜRK-İSLÂM MEDENİYETİ VE HAT SAN‘AT I
MED VÂNÎ EFENDİ’NİN ERZURUM, İSTANBUL VE BURSA’DAKİ MİMARİ ESERLERİ
ATIK SERAMİKLERİN TAKI TASARIMINDA KULLANILMASI
OSMANLI CÜLUS MİNYATÜRLERİNDE PADİŞAH İMGESİNİN SANATÇI ALGISI VE ÜSLUP ÖZELLİKLERİNE YANSIMASI
Minimal Sanatta Dan Flavin’i Gestalt Algı Kuramıyla Anlamlandırma
GERTRUDE BELL’DEN GÜNÜMÜZE FOTOĞRAFLARLA ANAVARZA
Sayı : 32
BAYBURT/AYDINTEPE GÜMÜŞDAMLA KÖYÜ CAMİİ VAAZ KÜRSÜSÜ
NAHCIVAN DEVLET HALI MÜZESİ’NDE SERGİLENEN VE AZERBAYCAN HALILARININ BİR GRUBUNU OLUŞTURAN TEBRİZ HALILARI
NEVŞEHİR-ÜRGÜP ŞAHİN EFENDİ KÖYÜ CAMİSİ
EDEBÎ METİNLERDE CEHENNEM TASVİRLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
DOĞUBAYAZIT İSHAK PAŞA SARAYI’NDA BULUNAN TAŞÇI İŞARETLERİ
“ŞAHESER” FENOMENİNE ANIT STATÜSÜ AÇISINDAN YAKLAŞIM / An Approach from the Prism of Monument Status to Phenomenon of "Masterpiece"
ESKİ TÜRK İNANÇLARININ ERZURUM TAVUK VE TURNA BARINDAKİ İZLERİ
KUR’ÂN-I KERİM’DE TEVÂFUK
2014
Sayı : 32
Asırlık Çınar Ağacı: Prof. Dr. Oktay Aslanapa'nın Hayatı ve Eserleri
Sayı : 31
PROF.DR. ZAFER BAYBURTLUOĞLU'NUN HAYATI ve ESERLERİ
HATTAT KEVKEB MEHMED EFENDİ’NİN TALEBESİ HATTAT DERVİŞ HÜSEYİN EFENDİ’YE AİT BİR KUR’ÂN-I KERİM
ALEXANDER CALDER’İN AÇIK YAPITLARI (1898-1976)
GÜMÜŞHANE/ DÖLEK KÖYÜNDE ÇÖMLEKÇİLİK / Pottery at Village Dölek/Gümüşhane
RUS NON-KONFORMİZMİ / Russian Non-Comformism
BAYBURT DAĞÇATI KÖYÜ CAMİİ VE ÇEŞMESİ / Bayburt Dağçatı Village Mosque and the Fountain
YUMURTALIK MOZAİĞİ
ŞİRVAZ KALESİ VE KAYAÜSTÜ RESİMLERİ (ŞENKAYA-ERZURUM)
ERZURUM'DA HAT GELENEĞİ VE HATTAT TAHTACIZADE MUSTAFA FEHİM EFENDİ / Line Tradition in Erzurum and Calligrapher Tahtacızade Mustafa Fehim Efendi
ERZURUM KALELERİNDE KULLANILAN KİKLOPİK DUVAR TEKNİĞİ /Cyclopean Wall Technique Used in Erzurum Castles
KEMAH ve KEMAH KALESİ KAZILARI / Kemah and Excavetıons of Kemah Castle
Cilt: 0 - Sayı : 33
İbrahim Hakkı Konyalı'nın hayatı
Cilt: 0 - Sayı : 32
Asırlık Çınar Ağacı: Prof. Dr. Oktay Aslanapa'nın Hayatı ve Eserleri
“ŞAHESER” FENOMENİNE ANIT STATÜSÜ AÇISINDAN YAKLAŞIM / An Approach from the Prism of Monument Status to Phenomenon of "Masterpiece"
2013
Sayı : 30
ELEŞTİRİ ÜZERİNE
BİR SELÇUKLU ÇİNİ TEKNİĞİ; SIR KAZIMA
İSHAK PAŞA SARAYI TAÇKAPILARININ BEZEMELERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇUKUROVA TOROS DAĞLARINDA BİR ORTAÇAĞ YAPISI: MARAN KALESİ
BAYBURT/AYDINTEPE YÜZEY ARAŞTIRMASI IŞIĞINDA BÖLGENİN ESKİÇAĞ TARİHİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ / An Evaluation of the Ancient Historical Age of Bayburt/Aydıntepe in The Light of Surface Survey
TÜRK HALK KÜLTÜRÜNDE VE ERZURUM KADIN BARLARINDA GÜVERCİN MOTİFİ
GARA GARAYEV’ İN SAHNE MÜZİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME / An Interpretation on the Music Stage of Gara Garayev
VAN GÖLÜ HAVZASI’NDA BAT VE KERPİÇİN MİMARİDE KULLANIMI
GERÇEKLİKTEN SOYUTA GİDEN YOL
ÇANAKKALE’DE ÇOK İŞLEVLİ BİR YAPI: KUMARLAR KÖYÜ CAMİİ
ENDÜLÜS VE MAĞRİB HATTATLARI
İTALYA ÖRNEKLERİYLE DAİRE BİÇİMLİ KAPI TOKMAKLARI
SIRSIZ SERAMİKLERDEN BİR GRUP: SÜZGEÇLİ TESTİLER/SÜZGEÇLER
Sayı : 31
KYZİKOS, HELLESPONTUS’DA BİR EYALET MERKEZİ
PROF.DR. ZAFER BAYBURTLUOĞLU'NUN HAYATI ve ESERLERİ
ERZURUM'DA HAT GELENEĞİ VE HATTAT TAHTACIZADE MUSTAFA FEHİM EFENDİ / Line Tradition in Erzurum and Calligrapher Tahtacızade Mustafa Fehim Efendi
2012
Sayı : 28
BATILILAŞMA DÖNEMİ İSTANBUL MİMARİSİNDEN EKLEKTİK ÜSLUPTA BİR YAPI: GALATA RÜSUMAT (GÜMRÜK) BİNASI (ESKİ PAKET POSTANESİ)
GELENEKSEL ERZURUM EVLERİNDE KIRLANGIÇ ÖRTÜNÜN KURULUŞU VE SON KIRLANGIÇ ÖRTÜ USTASI SIRRI ALACAKANAT
VAN KALESİ’NDE BİR DİNİ MİMARLIK ÖRNEĞİ: SÜLEYMAN HAN CAMİİ RESTORASYON ÇALIŞMALARI / A RELIGIOUS ARCHITECTURE SAMPLE IN VAN CASTLE: SULEYMAN KHAN MOSQUE RESTORATION
PARİON BRONZ AMPHORASI
NARLI KÖYÜ CAMİİ ve HAZİRESİ
GEBZE’NİN DEMİRCİLER BELDESİNDE BİLİNMEYEN BİR HAMAM YAPISI
İTALYA ÖRNEKLERİYLE ASLAN BAŞLI KAPI TOKMAKLARI
Sayı : 29
KÜRESELLEŞME BAĞLAMINDA SANAT ve SERMAYE İLİŞKİSİ
SELÇUKLU VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KAKMA ÇİNİLER VE GÜNÜMÜZ SANATINDAN BİR KAÇ ÖRNEK
DADAİZM SANAT AKIMI VE SERAMİK SANATINA ETKİSİ
HATTAT MEHMED ŞEVKİ EFENDİ’NİN TEREKESİNDE BULUNAN MEKTUPLAR ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER
VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE EN ÇOK KULLANILAN BAŞLANGIÇ METOTLARININ KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
MALATYA YÖRESİ MÜZİKLERİNİN KÜLTÜREL KİMLİĞİ
ENDÜLÜS VE MAĞRİB’TE KUFİ HATTININ TARİHİ GELİŞİMİ
2010
Sayı : 25
TÜRKLERDE ŞAMANİZM VE OYUN İLİŞKİSİ
ADIYAMAN BESNİ İLÇESİ İNCEARAPLAR KÖYÜ’NDEKİ MEZAR TAŞLARI
ÇAĞDAŞLAŞMA SÜRECİNDE SANAYİ-İ NEFİSE MEKTEBİ’NİN KURULUŞU VE ASKER RESSAMLARIN BU OKULDAKİ EĞİTİM FAALİYETLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
ERZURUM ÇİFTE GÖBEK (İKİ GÖBEK) HAMAMI’NIN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
BİR MİNYATÜRDEN HAREKETLE ISFAHAN OKULU VE RIZA ABBASİ
PİYANO ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ
RÜŞDİYE MEKTEPLERİNDE TARİH DERSİ
GAMLAR ÜZERİNE ÇALIŞMALAR
BİR BİREYE PORTRE ÇİZİMİ YAPTIRILARAK KAZANDIRILABİLECEK BİLGİ VE BECERİLER
FATMA SULTAN TÜRBESİ VE ONARIMINA İLİŞKİN ÖNERİLER
URARTU ÖLÜ GÖMME GELENEKLERİ VE ÖLÜMLE İLGİLİ RİTÜELLER
MİTOLOJİK VE FİGÜRATİF AÇIDAN BEYOĞLU ÇİÇEK PASAJI
Sayı : 24
ERZURUMLU İKİ HATTATA AİT HAT İCÂZETİ
PATNOS-TUTAK ÇEVRESİNDE TÜRBE VE TARİHİ MEZARLIKLAR
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KAYGI DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
PARİS ULUSAL GÜZEL SANATLAR YÜKSEK OKULU (ÉCOLE DES BEAUX ART'S ) VE SANAT EĞİTİMİ TARİHİMİZDEKİ YERİ
İRAN AZERBAYCANI’NDA ST. STEPHANOS MANASTIR KİLİSESİ
YENİ MEDYA SANATI VE KURAMSAL AÇILIMLAR
DRAMATİK YAPIDA ÇATIŞMA
XIX. YÜZYIL AYVALIK KİLİSELERİNDE AHŞAP KONSTRÜKSİYON TEKNİKLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİNİN ULUSAL MARŞLARININ SOSYO-KÜLTÜREL ve MÜZİKÂL AÇIDAN İNCELENMESİ
KIZILTEPE’NİN ĞURS BÖLGESİNDEKİ CAMİLER I
Cilt: 0 - Sayı : 24
PARİS ULUSAL GÜZEL SANATLAR YÜKSEK OKULU (ÉCOLE DES BEAUX ART'S ) VE SANAT EĞİTİMİ TARİHİMİZDEKİ YERİ
2009
Sayı : 23
KAREN KUNC’UN ESERLERİNDE BASKI RESİM VE DOĞA
NAİF RESİMDE SEMBOLİK KURGUYU OLUŞTURAN ÖZELLİKLER
ÇANKIRI / BAYRAMÖREN-YURTPINAR KÖYÜ’NDEKİ BALIKLI PINAR
RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİM DALINDA ANA SANAT ATÖLYE DERSLERİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİNİN SINIF İÇİ BAŞARIYA ETKİSİ
CANLANDIRMALARDA: MİZAH, ANATOMİK YAPI VE KARAKTER TASARIMI
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN RESİM-İŞ EĞİTİMİ DERSİ SONRASI RESME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ
SULUKULE VE ÇİNGENELERİ
DEĞERİ UNUTULMUŞ TARİHİ BİR İSTANBUL SEMTİ: HORHOR
2009 YEREL SEÇİMLERİNDE ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARININ PARTİ BİLBORDLARININ GRAFİKSEL AÇIDAN İNCELENMESİ
PİCASSO’NUN ‘AVİGNON’LU KIZLAR’ ADLI ESERİNDE BİÇİM - İÇERİK İLİŞKİSİ
TÜRKİYE’DE OPERA, BALE ve DEVLET OPERA ve BALESİ’NİN EVRİMSELLİĞİ
SİVA-ŞARKIŞLA HARDAL KÖYÜ CAMİSİ
HÂMİT AYTAÇ’IN ÖDEMİŞ KUBBELİ CÂMİİ’NDEKİ YAZILARI
Sayı : 22
İSLAMİYET’İN YARATTIĞI DÜNYADA SANATIN YERİ
MODERN EĞİTİM KURUMLARININ BATILILAŞMA DÖNEMİNDEKİ GELİŞİMİ (1700-1900)
İSTANBUL’UN FETHİ SONRASI KURULAN İLK SEMT: “SARAÇHANE”
İSTANBUL BAHÇELİEVLER’DE SİYAVUŞ PAŞA KÖŞKÜ ÜZERİNE BAZI GÖZLEMLER
CEMİL BEY’İN KEMENÇE İCRASINDA KULLANMIŞ OLDUĞU SÜSLEMELER
TÜRK MÜZİĞİNDE KANUN EĞİTİMİ VE KANUN METOTLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
OSMANLI SARAYLARINDA KONSER VEREN AVRUPALI MÜZİSYENLER VE OSMANLI’DA BATI MÜZİĞİNİN GELİŞİMİNE KATKILARI
KEMAN ÖĞRETİMİNDE SAĞ EL TUTUŞU
ERZURUM MÜZESİ’NDEN BİR GRUP BOYA BEZEMELİ GEÇ DEMİR ÇAĞ SERAMİĞİ
2008
Sayı : 21
ŞANLIURFA NİMETULLAH (AK) CAMİ TAÇKAPISI
TAŞ ÇAĞI’NDAN TUNÇ ÇAĞI’NA ANADOLU’DA MADEN SANATIN GELİŞİMİ VE KULLANIMI
ESKİ BİR OSMANLI KAZA MERKEZİ OLAN ELEŞKİRT TOPRAKKALE KÖYÜ’NDE OSMANLI DÖNEMİ MEZARLIKLARI VE MEZAR TAŞLARI
ERZURUM’UN İLK MADENCİLERİ
DUYGUSAL ZEKANIN SANAT EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YETİŞTİRİLMESİNDEKİ İŞLEVLERİ
SANAT EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ
SUYOLCUZÂDE MUSTAFA EYYÛBÎ’NİN MUSHAFI
TEKNİK VE ÜSLUP BAKIMINDAN 1930’LARA KADAR TÜRK RESMİ’NDE MANZARA
PİYANO VE ÖNCÜLLERİNİN (KLAVİKORD, KLAVSEN) İCRA SANATI TARİHİNDEKİ ROLLERİ
ÖDEMİŞ SUNGURLU MEZARLIĞINDAKİ ESKİ YAZILI MEZAR TAŞLARI
GERMİR EVLERİNİN GİRİŞ KAPI TASARIMLARI ÜZERİNE TİPOLOJİK BİR ARAŞTIRMA
AUGUST CARL FRİEDRİCH JASMUND VE MİMARİ FAALİYETLERİ
Sayı : 20
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENETİM ODAKLARINA İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
MİZAH İÇERİKLİ CANLANDIRMALARDA BİÇİM VE HAREKET
1945 ÖNCESİ SÜREÇTE AMERİKAN SANATINA GENEL BAKIŞ
SANAT EĞİTİMİNDE BİR ALT DİSİPLİN OLARAK SANAT ELEŞTİRİSİ VE BİR AKADEMİK ELEŞTİRİ ÖRNEĞİ
GEREDE İĞNE OYALARI
AZERBAYCAN-TÜRK KÜLTÜREL İLİŞKİLERİNİN TARİHSEL ÖNCÜLLERİ
GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDE ÇALGI ÖĞRTİMİNDEKİ PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ
TÜRK VE İRAN KÜLTÜRÜNDE BEDENİN YENİDEN SUNUMU VE BUNUN SİNEMADAKİ YANSIMALARI
GİRİT-MİNOS VE MİKEN SANATINDA SFENKS
GELENEKSEL BAYBURT EVLERİNİN PLAN TİPOLOJİSİ VE MEKANLARIN ÖRGÜTLENME BİÇİMLERİ
KONYA SAHİP ATA (TAHİR İLE ZÜHRE) MESCİDİ
2007
Sayı : 19
ART NOUVEAU ÜSLUBUNUN ÖNEMLİ BİR TEMSİLCİSİ: ZİRAAT BANKASI İSTANBUL - KARAKÖY ŞUBESİ HİZMET BİNASI
OSMANLI DÖNEMİNDE BATILILAŞMA SÜRECİNİN ORTADOĞU’YA VE AFRİKA’YA YANSIMASI: MISIR VE İSRAİL’DEN ÖRNEKLER
SAKARYA VE ÇEVRESİNDEN EV ÖRNEKLERİ
ERMENİSTAN’DA KARA KOYUNLU HANEDANINA AİT TARİHİ MİRAS
OSMANLI MİMARİSİNİN GELİŞİM SÜRECİ İÇERİSİNDE KAHİRE HADIM SÜLEYMAN PAŞA CAMİİ’NİN YERİ
KEMANDA İNTONASYON ÖZELLİKLERİ
KLASİK İSLAM COĞRAFYACILARINA GÖRE ‘AĞRI ve CÛDÎ DAĞLARI’
GÜNÜMÜZDE RİZE VE CİVARINDA GÖRÜLEN GELENEKSEL GİYSİLER
Sayı : 18
KURULUŞ DÖNEMİ OSMANLI MİMARİSİNE AİT İKİ ÇANTI CAMİİ: SAKARYA BÜYÜK TERSİYE (BÜYÜK ESENCE) KÖYÜ ORHAN GAZİ CAMİİ VE BÜYÜK KAYNARCA (TOPÇU) KÖYÜ ŞEYH MUSLİHUDDİN CAMİİ
AZERBAYCAN VE ANADOLU-TÜRK HALILARININ BENZER ÖZELLİKLERİ
GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMLERİ RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİMDALLARINDA SUNUM DOSYASINA DAYALI ÖZEL YETENEK SINAV MODELİ
XIX. YÜZYIL KARS YAPILARINA BALTIK MİMARİ ÜSLUBUNUN YANSIMASI
AYDIN’DAKİ OSMANLI DÖNEMİ NAMAZGÂHLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
KLASİK İSLAM COĞRAFYACILARINA GÖRE ‘ERZURUM’
2006
Sayı : 17
İSTANOS (KORKUTELİ)'DA 1349-1351 (750-752) TARİHLERİ ARASINDA HAZIRLANMIŞ TEZHİPLİ İKİ YAZMA
İSRAİL/YAFA'DAKİ OSMANLI MİMARİ ESERLERİ ÜZERİNE GÖZLEMLER
EĞİTİM FAKÜLTELERİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI DERS İÇERİKLERİNDE DOĞA VE KÜLTÜR VARLIKLARININ KORUNMASI BİLİNCİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME
KÜLTÜRLERİN BULUŞTUĞU BİR ORTAÇAĞ ŞEHRİ: ANİ
ÇOCUKLARIN ÇİZİMLERİ ÜZERİNE
SAPEFİ DÖNEMİ ORNÖMANTAL KOMPOZİSYONLU AZERBAYCAN KADİFE KUMAŞLARININ KOMPOZİSYON ÖZELLİKLERİ
ÇAĞDAŞ DÜNYA VE TÜRK AFİŞ SANATI BAĞLAMINDA, TÜRK AFİŞ USTASI İHAP HULUSİ GÖREY'İN TAMAMLANMAMIŞ AFİŞLERİNE BİR ELEŞTİREL BAKIŞ
ARNOLD WESKER'IN I'M TALKING ABOUT JERUSALEM OYUNUNDA BİREYSEL ÖZGÜRLÜK ARAYIŞI
Sayı : 6
KEMHIS KALESİ'NİN TARİHÇE VE MİMARİSİ
BİR TARİH MÜZESİ: MISIR
KÜLKEDİSİ MASALI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
HARZAMŞAH CELÂLEDDİN MENGÜBERTİ VE AHLAT
KÜRTÜN VE ÇEVRESİNDE EL SANATLARI - II
AZERBAYCAN DEKORATİF - TATBİKİ SANATINDA GOBELİN
M.Ö. I. BİN YILDA ERZURUM BÖLGESİ: ARKEOLOJİK VE YAZILI KANITLAR IŞIĞINDA "DIAUEHİ KRALLIĞI"
ANADOLU'DA BULUNAN İLK ARŞİV BELGELERİ
İCRACILIK SANATININ SORUNLARI
MÜZİĞİN DİL EĞİTİMİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PROGRAM VE MÜZİK EĞİTİMİ
TÜRK AFİŞ SANATININ ABİDESİ İHAP HULUSİ GÖREY (28 Kasım 1898 - 27 Mart 1986)
ORTAÇAĞ'DA ANI KALESİ
AZERBAYCAN MAKAMLARINDAN OLAN SEGAH'IN TÜRK MÜZİĞİ İLE KARŞILAŞTIRMALI TAHLİLİ
TÜRKLERDE AD VERME TÖRENLERİ, ADLARIN ÖNEMİ, AD VERME İLE İLGİLİ GELENEK VE İNANÇLAR
TORTUM HAHO (HAHULİ) MANASTIRI VE TÜRK SANATIYLA OLAN İLİŞKİLERİ
BİBLİYOGRAFYA:
Sayı : 16
I. ULUSAL MİMARLIK AKIMI VE İSTANBUL-KARAKÖY'DEKİ ÖRNEKLERİ
ORDU'DA YENİ TESPİT EDİLEN AHŞAP CAMİLER
NAHÇIVAN'DAN FİGÜRLÜ BİR MEZAR TAŞININ DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
ERZURUM GRAVÜRLERİ
TÜRK-İSLAM EPİFRAFİSİNDE "İMAR (YAPI) VE MİMAR (USTA)"LIĞA İLİŞKİN TERİMLER
GAZNELİLERDE GİYİM KUŞAM ÖZELLİKLERİ
KARAZ KÜLTÜRÜNÜN KUZEY SINIRI
TİYATRO SANATINDA OYUNCU İÇİN KOSTÜMÜN ANLAMI
Cilt: 0 - Sayı : 6
KEMHIS KALESİ'NİN TARİHÇE VE MİMARİSİ
M.Ö. I. BİN YILDA ERZURUM BÖLGESİ: ARKEOLOJİK VE YAZILI KANITLAR IŞIĞINDA "DIAUEHİ KRALLIĞI"
ANADOLU'DA BULUNAN İLK ARŞİV BELGELERİ
ORTAÇAĞ'DA ANI KALESİ
AZERBAYCAN MAKAMLARINDAN OLAN SEGAH'IN TÜRK MÜZİĞİ İLE KARŞILAŞTIRMALI TAHLİLİ
Cilt: 0 - Sayı : 16
I. ULUSAL MİMARLIK AKIMI VE İSTANBUL-KARAKÖY'DEKİ ÖRNEKLERİ
ORDU'DA YENİ TESPİT EDİLEN AHŞAP CAMİLER
NAHÇIVAN'DAN FİGÜRLÜ BİR MEZAR TAŞININ DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
TÜRK-İSLAM EPİFRAFİSİNDE "İMAR (YAPI) VE MİMAR (USTA)"LIĞA İLİŞKİN TERİMLER
Cilt: 0 - Sayı : 17
İSTANOS (KORKUTELİ)'DA 1349-1351 (750-752) TARİHLERİ ARASINDA HAZIRLANMIŞ TEZHİPLİ İKİ YAZMA
İSRAİL/YAFA'DAKİ OSMANLI MİMARİ ESERLERİ ÜZERİNE GÖZLEMLER
ÇAĞDAŞ DÜNYA VE TÜRK AFİŞ SANATI BAĞLAMINDA, TÜRK AFİŞ USTASI İHAP HULUSİ GÖREY'İN TAMAMLANMAMIŞ AFİŞLERİNE BİR ELEŞTİREL BAKIŞ
ARNOLD WESKER'IN I'M TALKING ABOUT JERUSALEM OYUNUNDA BİREYSEL ÖZGÜRLÜK ARAYIŞI
2005
Sayı : 15
OSMANLI BANKASI'NIN TARİHÇE VE MİMARİSİ
HINIS, TEKMAN VE ÇEVRELERİNDEKİ KÜLTÜR VARLIKLARINA İLİŞKİN BİR YÜZEY ARAŞTIRMASI
DİYARBAKIR'DA MADEN SANATININ GELİŞİMİ
ESKİ VAN ŞEHRİ'NDEKİ SURP VARDAN KİLİSESİ
GÖRSEL KOMPOZİSYONUN BİR ÖĞESİ OLARAK ÇİZGİ
EJDERHA DESENLİ AZERBAYCAN HALILARI
Sayı : 14
ORDU/İKİZCE’DEN BİR AHŞAP CAMİ: LALELİ (ESKİ) CAMİİ
KOZLUK'TAKİ KALELER
TESPİH VE BİR USTASI
BİR SULUBOYA USTASI MALİK AKSEVİN, RESİMLERİNDE FİGÜRATİF BETİMLEMELER
OLTU/HOVAK (ALATARLA) KÖYÜ'NDE ESKİ TÜRK SANATININ İZLERİNİ TAŞIYAN BİR TARİHİ KALINTI
GELENEKSEL TÜRK SANAT MÛSIKÎSİ BESTEKÂRLIĞI’NDA SÖZ-BESTE İLİŞKİSİ
TARİHİ KEMERALTl ÇARŞISPNDAKİ "ALİ PAŞA MEYDANI VE ŞADIRVANI ÜZERİNE GÖRÜŞLER"
KEMAN ÇALMAYA BAŞLAMA DURUMU
GOŞKEN KİLİMİLERİ
Cilt: 0 - Sayı : 14
KOZLUK'TAKİ KALELER
OLTU/HOVAK (ALATARLA) KÖYÜ'NDE ESKİ TÜRK SANATININ İZLERİNİ TAŞIYAN BİR TARİHİ KALINTI
TARİHİ KEMERALTl ÇARŞISPNDAKİ "ALİ PAŞA MEYDANI VE ŞADIRVANI ÜZERİNE GÖRÜŞLER"
Cilt: 0 - Sayı : 15
OSMANLI BANKASI'NIN TARİHÇE VE MİMARİSİ
DİYARBAKIR'DA MADEN SANATININ GELİŞİMİ
ESKİ VAN ŞEHRİ'NDEKİ SURP VARDAN KİLİSESİ
2004
Sayı : 13
YEŞİLHİSAR (KAYSERİ) HALI YASTIKLARI / YEŞİLHİSAR (KAYSERİ) CARPET-COVERED PILLOWS
MISIR'DAKİ EYYUBİ DEVRİ MİMARİ ESERLERİ: TÜRBELER / ARCHITECTURAL WORKS OF THE AYYVBID PERIOD IN EGYPT : TOMBS
AHLAT ERZEN HATUN KÜMBETİ İNŞÂ KİTÂBESİ / THE TOMB OF AKHLAT ERZEN KHATUN
MEZAR ANITLARININ TARİHLENDİRİLMESİ İLE İLGİLİ BİR DEĞERLENDİRME / AN EVALUATION CONCERNING THE CHRONICLING MAUSOLEUM
SAMSUN HALKININ CİNSİYETLERİNE GÖRE KONU VE ÜSLUP BAKIMINDAN RESİM SANATINA BAKIŞI / AN APPROACH TO THE ART OF DRAWING OF THE PEOPLE IN SAMSUN ACCORDING TO THE STYLES AND SUBJECTS IN THE CASE OF SEX
TOKAT'TAN BİR KAÇ FİGÜRLÜ KABARTMA HAKKINDA /
MüzİK MALZEMESİNİN OLUŞUM VE BİÇİMLENMESİNDE MATEMATİĞ'İN ROLÜ / THE POSITION AND IMPORTANCE OF THE MATHEMATICS IN FORMATION OF THE MUSIC
SARYA'NIN GÜLLERİ / ROSES OF GÜLSARYA
"TÜRK HALK MÜZİĞİ EZGİLERİNDEKİ TÜRK MÜZİK DOKUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANALİZİ"
ERZURUM MÜZESİ'NDE SERGİLENEN BİR GRUP ROMA SİKKESİ / A GROUP OF ROMAN COINS EXHIBITED IN THE ERZURUM MUSEVM
Sayı : 12
MISIR'DAKİ EYYUBİ DEVRİ MİMARİ ESERLERİ: MEDRESELER VE HANKAH/ZAVİYELER / ARCHITECTURAL WORKS OF THE AYYUBID PERIOD IN EGYPT: MADRASAS AND KHANQAH/ZAVIYAS
YENİÇERİ AĞASI ZAĞARCI (BAŞI) ALİ AĞA'NIN VAKFİYESİ' / THE CHARTER OF PIOUS FOUNDATION OF ZAGHARJİBASHİ ALİ AGHA, THE AGHA OF JANISSARIES
EGE BÖLGESİ HALK MÜZİĞİNDEKİ ÇOK SESLİLİK / POLYPHONIC ELEMENTS IN THE FOLK MUSIC OF THE AEGEAN REGION
TİYATROMUZUN OLUŞUMU VE ESTETİK PRENSİPLERİ ÜZERİNE / ON THE FORMATION AND AESTHETIC PRINCIPLES OF OUR THEATRE
SAMSUN HALKININ GELİR DÜZEYLERİNE GÖRE KONU VE ÜSLUP BAKIMINDAN RESİM SANATINA BAKIŞI / AN APPROACH TO THE ART OF PAINTING OF THE PEOPLE IN SAMSUN IN TERMS OF THE STYLES, SUBJECTS ACCORDING TO THE SOCIO-ECONOMlC STATUS
ADIR ÇEŞMESİ / ADIR FOUNTAIN
ESKİ BAKÜ (İÇERİŞEHİR)'DE İKİ MESCİT / TWO MASJIDS IN OLD BAKU (ICERİSEHİR)
Cilt: 0 - Sayı : 13
MISIR'DAKİ EYYUBİ DEVRİ MİMARİ ESERLERİ: TÜRBELER / ARCHITECTURAL WORKS OF THE AYYVBID PERIOD IN EGYPT : TOMBS
TOKAT'TAN BİR KAÇ FİGÜRLÜ KABARTMA HAKKINDA /
MüzİK MALZEMESİNİN OLUŞUM VE BİÇİMLENMESİNDE MATEMATİĞ'İN ROLÜ / THE POSITION AND IMPORTANCE OF THE MATHEMATICS IN FORMATION OF THE MUSIC
SARYA'NIN GÜLLERİ / ROSES OF GÜLSARYA
"TÜRK HALK MÜZİĞİ EZGİLERİNDEKİ TÜRK MÜZİK DOKUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANALİZİ"
ERZURUM MÜZESİ'NDE SERGİLENEN BİR GRUP ROMA SİKKESİ / A GROUP OF ROMAN COINS EXHIBITED IN THE ERZURUM MUSEVM
Cilt: 0 - Sayı : 12
MISIR'DAKİ EYYUBİ DEVRİ MİMARİ ESERLERİ: MEDRESELER VE HANKAH/ZAVİYELER / ARCHITECTURAL WORKS OF THE AYYUBID PERIOD IN EGYPT: MADRASAS AND KHANQAH/ZAVIYAS
YENİÇERİ AĞASI ZAĞARCI (BAŞI) ALİ AĞA'NIN VAKFİYESİ' / THE CHARTER OF PIOUS FOUNDATION OF ZAGHARJİBASHİ ALİ AGHA, THE AGHA OF JANISSARIES
ESKİ BAKÜ (İÇERİŞEHİR)'DE İKİ MESCİT / TWO MASJIDS IN OLD BAKU (ICERİSEHİR)
2003
Sayı : 10
PENEK YAKINLARINDA BİR ORTAÇAĞ MANASTIRI (ODALAR MANASTIRI)
KAHİRE KALESİ
ÇAĞDAŞ AZERBAYCAN MÜZİK KÜLTÜRÜNÜN TANINMIŞ BESTEKARI VASİF ADIGÖZELOV
ERZURUM'DA TARİHİ YAPILAŞMA VE BAZI GÖZLEMLER - I
MUŞ-KEPENEK URARTU KALESİ
KEMAN ÖĞRETİMİNDE SOL EL TEKNİĞİNİN BAZI MESELELERİ
İCRACILIK SANATI ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
YUVARLAK FORMLARIN ORTAYA ÇIKIŞI VE AVRUPA RESİM SANATINDA TONDO
BİREYSEL ÇALGI OLARAK VİYOLANIN İÇERİK VE EĞİTİM BOYUTLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
Sayı : 11
TİRE'DE NECİP PAŞA KÜTÜPHANESİ
NAHCİVAN MÜMİNE HATUN KÜMBETİ
ERZURUM'DAKİ TARİHİ YAPILAŞMA VE BAZI GÖZLEMLER II.
GAZİLER (BARDIZ) CAMİİ'NDEN ÜÇ KİLİM
TÜRK MÜZİĞİNDE ÜSLUP
MODERNLEŞME SÜRECİ İÇERİSİNDE ERZURUM KONUT MİMARİSİNİN GELDİĞİ NOKTA
İSPİR ÇEVRESiNDEN BİRKAÇ ORTAÇAĞ KALESİ
AZERBAYCAN HALI SANATI TARİHİNE BİR BAKIŞ
SİVRİHİSAR EVLERİNDEN İKİ ÖRNEK
Cilt: 0 - Sayı : 11
TİRE'DE NECİP PAŞA KÜTÜPHANESİ
ERZURUM'DAKİ TARİHİ YAPILAŞMA VE BAZI GÖZLEMLER II.
GAZİLER (BARDIZ) CAMİİ'NDEN ÜÇ KİLİM
Cilt: 0 - Sayı : 10
ERZURUM'DA TARİHİ YAPILAŞMA VE BAZI GÖZLEMLER - I
2002
Sayı : 8
SANAT EĞİTİMİ AKIMINDA MÜZİK SANATININ YERİ
İSPİR VE ÇEVRESİ KİLİSELERİ
ESKİ TÜRK DÜNYASI VE YAZILI ANITLAR
KARS MÜZESİ'NDEN BİR GRUP EMEVİ SİKKESİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE MÜZE EĞİTİMİNİN ROLÜ VE ÖNEMİ
KAZAKİSTAN GEZİSİ NOTLARI -I
ÖZVATAN'DA ESKİ SU DEĞİRMENLERİ
ERZURUM MÜZESİ'NDEN BİR GRUP SİKKE
Sayı : 9
SALTUKLU EMİRLERi'NDEN "ZİYAEDDİN GAZİ" İÇİN HAZIRLANMIŞ TEZHİPLİ BİR YAZMA
REKLAM VE REKLAMCILIK
KAHİRE'DE BiR GRUP OSMANLI MEZAR YAPISI: BALDAKEN TÜRBELER
NİĞDE SUNGURBEY CAMİİ'NDE: BULUNMUŞ OLAN "ÇİFT BAŞLI KARTAL FİGÜRLÜ HALI" ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
KAZAKİSTAN GEZİSİ NOTLARI - II
DADA'DAN YENİ-DADA'YA OLUŞUM SÜREÇLERİ VE "HAZIR EŞYA"
TÜRK RESMİNDE SORGULAMA: ÇAĞDAŞLAŞMA SORUNU, "MÜSTAKİLLER VE D GRUBU"
Cilt: 0 - Sayı : 8
KARS MÜZESİ'NDEN BİR GRUP EMEVİ SİKKESİ
ÖZVATAN'DA ESKİ SU DEĞİRMENLERİ
ERZURUM MÜZESİ'NDEN BİR GRUP SİKKE
Cilt: 0 - Sayı : 9
SALTUKLU EMİRLERi'NDEN "ZİYAEDDİN GAZİ" İÇİN HAZIRLANMIŞ TEZHİPLİ BİR YAZMA
KAHİRE'DE BiR GRUP OSMANLI MEZAR YAPISI: BALDAKEN TÜRBELER
NİĞDE SUNGURBEY CAMİİ'NDE: BULUNMUŞ OLAN "ÇİFT BAŞLI KARTAL FİGÜRLÜ HALI" ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
DADA'DAN YENİ-DADA'YA OLUŞUM SÜREÇLERİ VE "HAZIR EŞYA"
TÜRK RESMİNDE SORGULAMA: ÇAĞDAŞLAŞMA SORUNU, "MÜSTAKİLLER VE D GRUBU"
2001
Sayı : 7
GÖLE/DEDEŞEN KÖYÜ'NDEKİ OSMANLI ESERLERİ
ARŞİV-KÜTÜPHANE İLİŞKİLERİ VE ARASINDAKİ FARKLAR
MlSIR'DAKİ TÜRK KÜLTÜR VARLIĞINDAN ÖRNEKLER: KABİRE / NASIR MUHAMMET B. KALAVUN CAMİİ
AKSARAY'DA ÜÇ CAMİ
OSMANLI DİPLOMATİKASINDA KOZAKLAR
ÇAĞDAŞ SANAT EĞİTİMİNDE SANAT TARİHİ ÖĞRETİMİ
KUZEYDOĞU ANADOLU YOL GÜZERGAHI VE KARAKULAK MENZİLİ
KANDINSKY VE SANATTA MANEVİLİK
NEVŞEHİR/GÜLŞEHİR KARAYEZİR MEHMET PAŞA KÜLLİYESİ
BİREYSEL SES EĞİTİMİNDE FONASYON'UN ÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
YAYLI ÇALGI EĞİTİMİNİN BİR BOYUTU OLARAK VİYOLONSEL
ALAN AVCKBOURN'DAN YALNIZ İNSANLARIN DÜNYALARINA BİR BAKIŞ: MR A'S AMAZING MAZE PLAYS
DİYARBAKIR MARDİN VE DİYARBAKIR URFA KERVANYOLU
Cilt: 0 - Sayı : 7
GÖLE/DEDEŞEN KÖYÜ'NDEKİ OSMANLI ESERLERİ
MlSIR'DAKİ TÜRK KÜLTÜR VARLIĞINDAN ÖRNEKLER: KABİRE / NASIR MUHAMMET B. KALAVUN CAMİİ
AKSARAY'DA ÜÇ CAMİ
BİREYSEL SES EĞİTİMİNDE FONASYON'UN ÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ALAN AVCKBOURN'DAN YALNIZ İNSANLARIN DÜNYALARINA BİR BAKIŞ: MR A'S AMAZING MAZE PLAYS
1999
Sayı : 5
FOLKLORUMUZDA TÜRKÜ DERLEMECİLİĞİ
GÜRCİSTAN SINIRINDA KURTKALE
ANADOLU, İRAN ve KAFKASYA HALI ETKİLEŞİMİ
EPİK TİYATRODA MÜZİK; OYUN İÇİN Mİ, OYUNA KARŞI MI?
EVLİYA ÇELEBİ SEYAHAT-NAME'SİNDEKİ MUKALLİT, MUDHİK, KISSAHAN VE MEDDAHLAR
PİNTER'IN ALDATMA ve DÜRRENMATT'IN UYARCA ADLI OYUNLARINDA ZAMAN OLGUSU
KÜRTÜN VE ÇEVRESİNDE EL SANATLARI -1
MÜZİKTE TABİAT
BURSA DEPREMLERİ (2 Mart - 12 Nisan 1855)
SESİN MORFOLOJİK VE FİZYOLOJİK ÖZELLİKLERİ
SANAT, GÜNCELLİK İLETİŞİM VE REKLAM
ÇOBANDEDE KÖPRÜSÜ'NÜN COĞRAFİ KONUMU VE ÖNEMİ
DİYARBAKIR - HARPUT KERVAN YOLU
CLASS AWARENESS IN OSBORNE'S LOOK BACK IN ANGER
KÜÇÜK YAŞLARDA, MÜZİKVE PİANO EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
HACI DEDE AĞA ÇEŞMESİ
Cilt: 0 - Sayı : 5
EVLİYA ÇELEBİ SEYAHAT-NAME'SİNDEKİ MUKALLİT, MUDHİK, KISSAHAN VE MEDDAHLAR
PİNTER'IN ALDATMA ve DÜRRENMATT'IN UYARCA ADLI OYUNLARINDA ZAMAN OLGUSU
ÇOBANDEDE KÖPRÜSÜ'NÜN COĞRAFİ KONUMU VE ÖNEMİ
CLASS AWARENESS IN OSBORNE'S LOOK BACK IN ANGER
1998
Sayı : 4
HARPUT VE ELAZIĞ'DA MÜZİK
ÇILDIR'DA ŞEYTAN KALESİ
BASKI RESMİN İLK ÖRNEĞİ MÜHÜRLERE PLASTİK BİR YAKLAŞIM
TÜRK HALK MÜZİGİNİN EĞİTİMDEKİYERİ VE ÖNEMİ
SERHAT BOYLARINDA BİR OSMANLI DÖNEMİ YAPISI MURATLı MERKEZ CAMİİ
WHAT IS THE PICARESQUE?
VAN BÖLGE MÜZESİN'DE BULUNAN İKİ YENİ URARTU BAKRACI
DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE VURMALI ÇALGILAR
KÖPRÜKÖY HANI
CUMHURİYET'İN İLK YILLARI TÜRK RESİM SANATI ETKİNLİKLERİ
MÜZEHHİB MUHSİN DEMİRONAT
MATİSSE'DE DEKORATİFİZM ve DOĞU ETKİSİ
MİNYATÜRLE İBRAHİM HAKKI HAZRETLERİ
GÖLÖREN KÖYÜ KAYA KİLİSESİ
AZ TANINAN BİR OSMANLI ESERİ: FATİH'DE ESAD EFENDİ MEDRESESİ
TARİHİ TÜRK KUMAŞLARINDA DESEN VE RENK
MÜZİK EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİNDE BAĞLAMANIN YERİ VE ÖNEMİ
ALEXANDREİA TROAS (ANTİGONİA)
GELİBOLU MEVLEVİHANESİ
ÜSTAD-I EKREM HATTAT NAZİF BEY
TARİHÇE-İ ERZURUM'UN SANAT TARİHİ AÇISINDAN ÖNEMİ
Cilt: 0 - Sayı : 4
HARPUT VE ELAZIĞ'DA MÜZİK
ÇILDIR'DA ŞEYTAN KALESİ
VAN BÖLGE MÜZESİN'DE BULUNAN İKİ YENİ URARTU BAKRACI
DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE VURMALI ÇALGILAR
CUMHURİYET'İN İLK YILLARI TÜRK RESİM SANATI ETKİNLİKLERİ
MATİSSE'DE DEKORATİFİZM ve DOĞU ETKİSİ
AZ TANINAN BİR OSMANLI ESERİ: FATİH'DE ESAD EFENDİ MEDRESESİ
TARİHÇE-İ ERZURUM'UN SANAT TARİHİ AÇISINDAN ÖNEMİ
1996
Sayı : 3
ERZURUM'DA KADIN GİYİMİNİN TARİHİ SÜRECİ İÇİNDE EHRAM VE DOKUMACILlĞI
GENEL ÖZELLİKLERİYLE ERZURUM EVLERİ
TÜRKİYE'DE TİYATRO EĞİTİMİ
ÇAGDAŞ REsİM SANATININ OLUŞMASINDA DOĞU VE İSLAM SANATLARININ ETKİSİ
ARİSTOTELES'İN ESTETİĞİNDE MUSİKİ PROBLEMLERİ
DARENDE'DE HÜSEYİN PAŞA HAMAMl
KARMA PLANLI KİLİSELERE DOĞU ANADOLU'DAN BİR ÖRNEK ÖŞKVANK (OSCHKİ) KİLİSESİ
HASANKEYF ZEYNEL BEY TÜRBESİ
Cilt: 0 - Sayı : 3
ERZURUM'DA KADIN GİYİMİNİN TARİHİ SÜRECİ İÇİNDE EHRAM VE DOKUMACILlĞI
TÜRKİYE'DE TİYATRO EĞİTİMİ
ARİSTOTELES'İN ESTETİĞİNDE MUSİKİ PROBLEMLERİ
DARENDE'DE HÜSEYİN PAŞA HAMAMl
KARMA PLANLI KİLİSELERE DOĞU ANADOLU'DAN BİR ÖRNEK ÖŞKVANK (OSCHKİ) KİLİSESİ
1995
Sayı : 2
AHLAT'DA BASTON USTALIĞI ve ÜRETİMİ
BAHR-I SİYAH EREĞLİSİ KÖMÜR HAVZASI VE ASAYİŞ (1918-1919)
ERZURUM ARKEOLOJİ MÜZESİ'NDEN BİR GRUP URARTU ADAK LEVHASI
ERZURUM ve ÇEVRESİNDEN BAZI KÖPRÜLER II: ÇOBANDEDE KÖPRÜSÜ
THE STRUCTURAL CHANGES CAUSED BY TRADE IN THE OTTOMAN CITIES DURING THE SECOND OF THE 19TH CENTURY
1. SANATTA BATILILAŞMA HAREKETLERİ VE MİHRİ HANIM
ÇAĞDAŞ TÜRK RESMİNİN PANOROMASI
ORTA ÖĞRETİMDE FELSEFE DERSİNİN ÖNEMİ
ALEMİN ESTETİK İDRAKİ VE ESTETİK FAALİYET
NİĞDE - BOR'DA ERETNAOĞULLARI'NA AİT İKİ KİTABE
EGİTİLME ARZUSUNUN YÜCELİĞİ, EĞİTİLMEME ÖZGÜRLÜĞÜNÜN SAÇMALIĞI
PAMPHYLIA BÖLGESİ'NDE BULUNMUŞ ROMA ÇAĞl OSTOTHEKLERİNDE KAPI ÖRGESİ
ŞEYHÜLİSLAM BAHAYİ VE DİVANI ÜZERİNE BİRKAÇ SÖZ
Sayı : 1
XVI. YÜZYILDA PASİN KAZASI MAHKEMESİNDE GORULEN BİR DAVANIN MAHİYETİ
ANTİK ÇAG MİMARİSİNDE ESTETİK ANLATIM
ERZURUM'DA AŞIK KAHVESİ GELENEĞİ
ERZURUM ÇEVRESİNDEN BAZI KÖPRÜLER
BİREY VE TOPLUM HAYATINDA SANATIN YAPICI ROLÜ
HACE AHMED-İ YESEVİ VE ONUNLA İLGİLİ MİNYATÜRLER
SANAT ESERİNİN KAVRANILMASININ SOSYAL-ESTETİK PROBLEMLERİ
İSHAK BEĞ'İN ÜSKÜB'DEKİ VAKIFLARI
OLTU İLÇESİ'NİN TURİZM POTANSİYELİ
TERCAN İLÇE MERKEZİ VE YAKIN ÇEVRESİ'NİN BAŞLICA TURİSTİK KAYNAKLARI
OLTU TAŞININ DÜNÜ, BUGÜNÜ, YARINI VE TÜRK ÜNİVERSİTESİ TÜRK HALK TAKILARI BÖLÜMÜ
Cilt: 0 - Sayı : 1
ERZURUM'DA AŞIK KAHVESİ GELENEĞİ
İSHAK BEĞ'İN ÜSKÜB'DEKİ VAKIFLARI
OLTU İLÇESİ'NİN TURİZM POTANSİYELİ
TERCAN İLÇE MERKEZİ VE YAKIN ÇEVRESİ'NİN BAŞLICA TURİSTİK KAYNAKLARI
Cilt: 0 - Sayı : 2
ERZURUM ARKEOLOJİ MÜZESİ'NDEN BİR GRUP URARTU ADAK LEVHASI
NİĞDE - BOR'DA ERETNAOĞULLARI'NA AİT İKİ KİTABE
PAMPHYLIA BÖLGESİ'NDE BULUNMUŞ ROMA ÇAĞl OSTOTHEKLERİNDE KAPI ÖRGESİ
ISSN:
1300-9206
Yayın Aralığı:
Aylık
Yayıncı:
Atatürk Üniversitesi
35b
15.6b
Dergi Detay