GÖRSEL SANATLARDA İZLEYİCİNİN ROLÜ / ROLE of AUDIENCES in VISUAL ART

 The participation process which started to shape in early 20th century,accelarated after 1960s with the trends and formations and became more spreadtodayb Therefore the audience profile is formed with Mona Lisa that is taken asa basic sample but the participant audiences are formed with various art workssince 1960s. This process revealed that the profile of the audiences aretransformed from a passive position to an active position, became moreindependent before tha art work and got closer to the artist.

-

relation is scrutinized; thereafter some samples are given about the transition of
Keywords:

-,

___

  • Ahu ANTMEN (2013). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Ali AKAY (2006). Sanat Tarihi: Sıradışı Bir Disiplin. İstanbul. Yapıkredi Yayınları.
  • Ahu ANTMEN (2013). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Ali AKAY (2006). Sanat Tarihi: Sıradışı Bir Disiplin. İstanbul. Yapıkredi Yayınları.
  • Bourdieu P., Darbel A. (2011). Sanat Sevdası Avrupa Sanat Müzeleri ve Ziyaretçi Kitlesi. (Çev. Sertaç Canbolat). İstanbul. Metis Yayınları. (Eserin orijinali 1966’da yayımlandı). 4 Elçin Gen’in Eylül 2013 tarihli “Etkileşim, Taciz, Vandalizm? Çağdaş Sanatta Katılımcılık ve İlişkisellik Üzerine Bazı Sorular” başlıklı skopbültendeki yazısından alınmıştır.
  • Brian O’DOHERTY (2010). Beyaz Küpün İçinde. (Çev. Ahu Antmen). İstanbul: Sel Yayıncılık. (Eserin orijinali 1976’de yayımlandı).
  • Nicholas BOURRIAUD (2005). İlişkisel Estetik. (Çev. Saadet Özen). İstanbul. Bağlam Yayınları. (Eserin orijinali 1998’de yayımlandı).
  • Richard WOLLHEIM (1984). “Nesne Olarak Sanat Eseri”. Charles Harrison, Paul Wood(Haz./Ed.). “Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi” (s.215). (Çev. Sabri Gürses), Küre Yayınları, İstanbul, 2011.
  • İnternet Kaynakları:
  • İnternet: Gen, E. (Eylül, 2013). Etkileşim, Taciz, Vandalizm? Çağdaş Sanatta Katılımcılık ve İlişkisellik Üzerine Bazı Sorular http://www.e- skop.com/skopdergi/bir-arzu-nesnesi-olarak-ev/579 http://www.e- skop.com/skopbulten/etkilesim-taciz-vandalizm-cagdas-sanatta-katilimcilik-ve- iliskisellik-uzerine-bazi-sorular/1469 adresinden 25 Nisan 2015'de alınmıştır.
  • İnternet: Türk Dil Kurumu. Güncel Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&view=gts adresinden 23-05- 2015 tarihinde alınmıştır. Görsel Kaynakları:
  • Görsel 1: http://en.wikipedia.org/wiki/Mona_Lisa
  • Görsel 2: http://www.dr.dk/nyheder/kultur/kunst/80-aarig-femme- fatale-paa-louisiana
  • Görsel 3: http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/chaotic-putty- installation
  • Görsel 4: http://ebrunsulun.blogspot.com.tr/2010/12/arter-de- beklenen-sergi.html
  • Görsel 5: http://artfcity.com/2010/05/10/the-mysterious-location-of- marina-abramoviks-pee/
  • Görsel 6: http://ebrunsulun.blogspot.com.tr/2010/12/arter-de- beklenen-sergi.html
Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi-Cover
  • ISSN: 1300-9206
  • Yayın Aralığı: Aylık
  • Yayıncı: Atatürk Üniversitesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

PROF. DR. RAHMİ HÜSEYİN ÜNAL

. .

ERZURUM CAFERİYE KÜLLİYESİ ve RESTORASYONLARI / Erzurum Caferiye Unıversal and Its Restoratıons

Haldun ÖZKAN

NAHCIVAN DEVLET HALI MÜZESİ’NDE SERGİLENEN KİLİM, CİCİM VE SUMAK TEKNİĞİ İLE YAPILAN DÜZ DOKUMA YAYGILAR

Keziban SELÇUK

ALTINTEPE URARTU KALESİ (2012) KAZI ve ONARIM ÇALIŞMALARI / Altıntepe Urartu Castle (2012) Digging and Restoration Works

Mehmet KARAOSMANOĞLU, Halim KORUCU, Mehmet Ali YILMAZ

KAYSERİ ARKEOLOJİ MÜZESİ’NDE BULUNAN BİZANS DÖNEMİ ANONİM FOLLİSLERİ / Byzantine Anonymous Folles in Kayseri Archeological Museum

Ahmet YUKA

TARİHİ ÇANAKKALE SERAMİKLERİNİN YENİDEN ÜRETİMİNE YÖNELİK GÜNCEL-TEKNOLOJİK DENEMELER / The Production Technology of Çanakkale Ceramics, the Techniques and Reproduction

Serap IŞIKHAN

GÖRSEL SANATLARDA İZLEYİCİNİN ROLÜ / ROLE of AUDIENCES in VISUAL ART

Seniha ÜNAY

ARŞİV BELGELERİ IŞIĞINDA HIRKA-İ ŞERİF CAMİİ’NİN 1847 SONRASI İNŞA SÜRECİ / The Construction Process of Hırka-i Şerif Mosque after 1847 in the Light of Archive Documents

Selman CAN, Pınar ŞAHİN

SCHİLLER’DE OYUN VE SANAT BAĞLAMINDA ÖZGÜRLÜK KAVRAMI / The Concept of Freedom in Schiller within the Context of Play and Art

Hilal ÇOLAKOĞLU

AHVȂL-I KIYȂMET YAZMALARINDA KIYAMET ÖNCESİNİ KONU EDİNEN MİNYATÜRLER Miniatures that Reflect the Time Previous to the Doom’s Day in Ahvȃl-ı Kıyamet Manuscripts

Yakup GÖKDAŞ, Kübra ERBAŞ