CANLANDIRMALARDA: MİZAH, ANATOMİK YAPI VE KARAKTER TASARIMI

Canlandırma ortamı kendine özgü yapısı ile diğer yaratı alanlarından farklılaşmaktadır. Bu farklılaşma en çok mizaha ulaşmak adına kolaylıklar sağlamaktadır. Yoktan var eden, varolanı yok eden, yerçekimi ve fizik kurallarını ihlal eden canlandırma ortamı, yaratıcısına sınırsız olanaklar sağlamakta, komik olana ulaşmak biraz daha kolaylaşmaktadır. Karakter tasarımı komik olana ulaşmak adına oldukça önemli bir yere sahiptir. “Canlandırmalarda: Mizah, Anatomik Yapı ve Karakter Tasarımı” başlıklı bu çalışmada karakter tasarımı çizgi filmdeki karakter tipolojisi,karakter komedideki karakter tipolojisi teorisi ve psikanalizdeki insan karakterinin ana prensiplerini betimleme teorisi başlıkları altında önemli canlandırma karakterleri üzerinden incelenecektir.

___

  • Canemaker, J. (1988) Story telling in Animation: The Art of the Animated Image Vol. 2, Los Angles: AFI
  • Crafton, D. (1993). Before Mickey the Animated Film 1898-1928, Chicago: University of Chicago Pres
  • Dedeal, M., N. (1999). Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma. İstanbul: Pusula Yayıncılık
  • Durgnat, R. (1969). The Crazy Mirror: Hollywood Comedy and the American Image. London: Faber&Faber
  • Finch, C. (1995) The Art of Disney. Hollywood: The Walt Disney Company Press.
  • Freud, S. (1986). The Essentials of Psychoanalysis, London: Pelican Books.
  • Jenkins, H. (1992). What made Pistachio? Early Sound Film and the Vaudeville Aesthetic, New York: Columbia University Press.
  • Klein, N. (1993). 7 Minutes: The Life and Death of the American Animated Cartoon, New York: Verso.
  • Maltin, L. (1987). Of Mice and Magic. Plume
  • Samancı, Ö. (2004). Animasyonun Önlenemez Yükselişi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Wells, P nderstanding Animation, New York: Routledge Pres