PİYANO ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ

Her alanda olduğu gibi müzik eğitiminde de temel becerilerin kazandırılması öncelikli hedef olarak kabul edilir. Eğer bu eğitim piyano çalmak gibi bilişsel, duyuşsal, teknik ve fiziksel pek çok beceriyi birden gerektiriyorsa o zaman uygulamalı eğitimin önemi daha da artar. Piyano eğitimi üst düzeyde disiplin ve motivasyon gerektiren zor bir süreçtir. Bu süreçte eğitimin doğru hedef, program, materyal ve uygulamalarla gerçekleştirilmesi önemlidir. Bu çalışmada piyano eğitimi ile ilgili yöntem ve materyaller değerlendirilmiştir.

___

  • HANON, Charles L.(1972) Piyanist Virtiözler Üçün Gam ve Exzersizler, Milano, İtalya.
  • HOFMAN, Y. (1981) Piyano Oyunu Sual ve Cevap, Moskova.
  • MARTİNSEN, A. 1966) Fortepiyanoda Çalışmanın Metodu Piyanist – Öğretmenlerin Fortepiyano Sanatından Konuşmalar, Müzik Yayınevi, Moskova.
  • NEUHAUS, H. (1975) Fortpiyanoda Çalma Sanatı, Moskova.
  • NEZİRBEYOV, M. (1983) Musigi Te’limi, “Işıg” Neşriyeti, Bakı.
  • ÖMÜR, Ö. (2003) “Piyano Eğitiminde Nöro Linguistik Programlama Tekniklerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkileri” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, Bildiriler, s.186-192 İnönü Üniversitesi, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Omur.html Malatya.
  • YEGOROVA, L.-Siroviç, R. (1997) Rortepiyanoda Çalmag Üçün İbtidaî Tedris Vesaiti, Şirvanneşr, Bakı.