TASARIM EĞİTİMİNDE DÜŞÜNCEYİ (3 BOYUTLU) NESNELEŞTİRMEDE TEMEL TASARIM İLKELERİNİN METAL AYAKKABI HEYKELLERDE UYGULANMASI

Günümüz uygulamalı sanatlara ekonomik, kültürel ve yaşam tarzındaki hızlı değişikliklerin etkisi sanat ürünlerinin işlevsel ve estetik kavramlarıyla bütünleşik bir durum oluşturmaktadır. Uygulamalı sanatların plastik ve estetik kurgusunun çağdaş ve özgün biçimlerde yapılandırılması sağlam bir sanat eğitimiyle birlikte özgür ifade ortamlarının sunulmasına bağlıdır. Tasarım eğitiminde, düşünsel zeminde oluşan tasarımların üç boyutlu uygulamalarını sanatsal bir anlatım diliyle şekillendirmelerinde sağlam bir alt yapıya sahip olmalarını amaçlayan bu çalışma Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim elemanları ve Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Meslek Yüksekokulu Tekstil, Giyim, Ayakkabı ve Deri Bölümü öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Heykel sanat disiplini ve temel tasarım ilkeleriyle, metal malzemeden ayakkabı heykeller tasarlanmış ve bu heykellere plastik değerler açısından yaklaşımlara çalışmada yer verilmiştir.

___

  • Acton, M. (1997). Learning to Look at Paintings. Composition, Routledge Taylor &Francis Group, London.
  • Aksel, E. (2004). Temel Sanat Kararları, Anadolu Üniversitesi Anadolu Sanat Dergisi, Sayı 15.
  • Artut, K. (2006). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Atalayer, F. (2004). Çağdaş Temel Sanat (Tasarım) Eğitimi ve Postmodernite-Geleneksel, Anadolu Üniversitesi Yayını, Anadolu Sanat Dergisi. 15. Sayı, Eskişehir.
  • Bayraktar, N., Özcan, Z., Tamer, N. G., Tekel, A., Gürer, N., Kızıltaş, A. C., Köroğlu, B. A. (2012). Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Nobel Yayın. 1. Basım. Ankara.
  • Bingöl, M. P. (2016). Temel Tasarım Eğitiminde Kavramdan Üç Boyuta Geçişe Yönelik Bir Uygulama Örneği. İdil, Cilt 5, Sayı 21.
  • Boydaş, N. (2007). Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık, Ankara.
  • Bulat, M., Bulat, S., Aydın, B. (2014). Form Ve Kompozisyon, The Journal of Academic Social Science, Yıl: 2, Sayı: 6.
  • Çellek, T. (2003). Sanat Eğitimi Ve Amaçları, http://www.tulaycellek.com/tulay/eser.asp?id=274,Erişim:08.11.2017.
  • Gökaydın, N. (1990). Eğitimde Tasarım Ve Görsel Algı. Sedir Yayınevi, Ankara.
  • Kaygısız, M. (1999). Müzik Tarihi, Sistem Ofset, İstanbul.
  • Ocvirk, O.G., Stinson, R.E., Wigg, P.R., Bone, R.O., Cayton, D. L. (2015). Sanatın Temelleri, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • San, İ. (2010). Sanat Eğitimi Kuramları. Ütopya Yayınevi. 3. Baskı. Ankara.
  • Seylan, A. (2005). Temel Tasarım, Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Samsun.
  • Şen, Ü. S. (2005). Sanat Eğitiminde Bilimsel Araştırma Yöntemlerinin Kullanılması, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 5, Sayı 1.
  • Turani, A. (1974). Çağdaş Sanat Felsefesi, Varlık yayınları, Ankara.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik- İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Yıldırım, C. (1987). Eğitim Felsefesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 184, Ankara.
  • Yüksel, R. (2002). Plastik Sanatlar Ve Algıda Yanılsama, https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/877/172483.pdfsequence=2&isAllowed=y, Erişim: 08.11.2017.