EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Eurasian Journal of Music and Dance
Arşiv
Eurasian Journal of Music and Dance
2022
Sayı : 20
COVİD 19 PANDEMİSİ VE MÜZİK DİNLEME ALIŞKANLIKLARI İLİŞKİSİ ÜZERİNE AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİNDE BİR İNCELEME
TÜKETİCİ KAPİTALİZM BAĞLAMINDA VAPORWAVE'İN STİL UNSURLARININ ÇÖZÜMLEMESİ
BATILI SEYYAHLARIN GÖZÜNDEN OSMANLI DEVLETİ'NDE LAVTA TÜRÜ ÇALGILAR
KEMAN ÖĞRETİMİNDE TEKE YÖRESİ TÜRKÜLERİNİN SESLENDİRİLMESİNE YÖNELİK HAZIRLANAN ALIŞTIRMA MODELİNİN UYGULAMADAKİ GÖRÜNÜMÜ
“DÜŞÜNCE-SÖZ-MÜZİK” EKSENİNDE ANADOLU OZANLIĞI METİN ÖRNEKLERİNİN BATI FELSEFESİNDEKİ KARŞILIKLARI
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİNDE ŞEF KAVRAMI
AHMED ADNAN SAYGUN’UN OPUS 12 VİYOLONSEL-PİYANO SONATI ÜZERİNE BİR İNCELEME
GABRİEL FAURE’NİN ELEGY ADLI ESERİNİN FORM VE VİYOLONSEL TEKNİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME
2021
Sayı : 18
J. J. ROUSSEAU’nun MÜZİĞİN KÖKENİ ve DOĞUŞU ile İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ
HÂDİYE ÖTÜGEN’İN TIRNAK KEMENÇE TAKSİMLERİ: İCRÂ VE ÜSLÛP ANALİZİ
ÇOK-ETNİLİ ALANLARDA MÜZİKTE KULLANILAN DİL ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI
TÜRKÇE RAP’İN DÖNÜŞÜM EVRELERİNDE GEÇİŞKENLİKLER: DİRENİŞ, MARJİNALLEŞME ve TARZ
TÜRK SANAT MÜZİĞİ GELENEĞİNDE MANDIRA TÜRÜ VE YAPISAL ÖZELLİKLERİ
TÜRK HALK MÜZİĞİ ÜFLEME ÇALGILAR EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ
SÂDULLAH AĞA’NIN ZENCÎR BESTELERİNDE ÜSLÛP VE MAKÂMIN BİÇİME ETKİSİ
R. KREUTZER VİYOLA ETÜT KİTABINDA BULUNAN 17 NUMARALI ETÜDÜN TEKNİK ANALİZİ VE ETÜT HAKKINDA ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
İLHAN USMANBAŞ’IN VİYOLONSEL-PİYANO ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
HALK MÜZİĞİNİN AKTARIMINDA KAYNAK KİŞİLERDEN FAYDALANMA: MUSA EROĞLU ve KAYNAKLIK ETTİĞİ TÜRKÜLER ÜZERİNE BİR ANLATI ARAŞTIRMASI
COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE EBA PLATFORMUNDA GERÇEKLEŞTİRİLEN MÜZİK DERSLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Nazmi Bosna: Hayatı, Eserleri ve Gitar Eğitimine Katkıları
MANDOLİNİN TARİHSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
BAŞLANGIÇ DÜZEYİ SOLFEJ KİTAPLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
DÜZELTME: DEVLET OKULLARI VE ÖZEL OKULLARDAKİ MÜZİK EĞİTİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME
Sayı : 19
BAĞLAMA EĞİTİMİNDE BAŞLANGIÇ DÜZEYİNE YÖNELİK BİR PERFORMANS DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME
TÜRK MÜZİĞİ USÛL GÖSTERİMİ İÇİN BİR ÖNERİ
FRANSIZ MÜZİKOLOG LOUIS ALBERT BOURGAULT-DUCOUDRAY'E GÖRE DOĞU KROMATİĞİ VE ARMONİZESİ
MAURICE RAVEL’İN MÜZİKAL YARATICILIĞI ve SOL MAJÖR PİYANO KONÇERTOSU’NUN İNCELENMESİ
BESTECİLİKTE FANTAZMAGORYA: GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİNDE BESTECİLİĞİN BAZI ZİHİNSEL VE TOPLUMSAL DİNAMİKLERİ
ORTAÇAĞ VE RÖNESANS MİTLERİNE MÜZİK ÜZERİNDEN ELEŞTİREL BİR BAKIŞ
Sosyal Sermaye Kuramının Müzik Araştırmalarında Kullanılması: Kısa Bir Literatür Çalışması
FRANSIZ MÜZİKOLOG LOUIS ALBERT BOURGAULT-DUCOUDRAY'E GÖRE DOĞU KROMATİĞİ VE ARMONİZESİ
2020
Sayı : 16
BİR KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ: “POSTTÜRKÜ”
“SÜRYANİ KADİM ORTODOKS KİLİSE MÜZİĞİ”NDE KULLANILAN MAKAMLARIN ANLAMLARI ÜZERİNE KÜLTÜREL BİR ANALİZ
OBUA’NIN KISA TARİHÇESİ VE OBUA KAMIŞI YAPIM AŞAMALARINDA KULLANILAN MATERYALLERE İLİŞKİN TAVSİYELER
KEMAN CİLASINDA ‘GELENEKSEL YÖNTEM’ VE ALKOL BAZLI CİLA İÇİN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
MÜSTAKİMZÂDE'NİN MUSİKİ İLMİNE DAİR RİSALESİ
Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Çalgısal Biçimler ve Türler: “Çalgısal Semâî” Üzerine Bir Tartışma
ERCİŞ “DEMELİ-ÇEVİRMELİ” TÜRKÜ SÖYLEME GELENEĞİNDE ÖZGÜN FORMLAR VE YENİ TANIMLAR
TÜRK MÜZİĞİNDE YEKTA, EZGİ VE AREL TEORİLERİNİN POZİTİVİST İNŞASI: KISA FAKAT ELEŞTİREL BİR TARİHÇE
20. YÜZYILIN İLK YARISINDA İZMİRDE DİNİ MUSİKİ BESTECİLERİ
GOMİDAS: HAYATINA, DERLEMELERİNE VE DERLEMELERİNDEKİ DANS EZGİLERİNE BİR BAKIŞ
TOPLUMSAL CİNSİYET VE DANS: İZMİR İLİ ÖDEMİŞ İLÇESİ GELENEKSEL KADIN OYUNLARI
İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI'NDA SOVYETLER BİRLİĞİ'NDEKİ RADYO YAYINLARINDA PROPAGANDA ŞARKILARININ KULLANILMASI: "KUTSAL SAVAŞ" ŞARKISI ÜZERİNE İNCELEME
MAURICE RAVEL’İN JEUX D’EAU ADLI ESERİNİN YORUM OLARAK İNCELENMESİ VE PİYANO TEKNİĞİ AÇISINDAN ÖNERİLER
DMİTRİ ŞOSTAKOVİÇ’İN 9. SENFONİSİ VE FAGOT SOLOLARININ İNCELENMESİ
WİTOLD SZALONEK’İN QUATTRO MONOLOGHI ADLI SOLO OBUA ESERİNİN İCRA BAKIMINDAN İNCELENMESİ VE UYGULAMA ÖNERİLERİNDE BULUNULMASI
TÜRKİYE'DE MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ KURUMLARINDA BAĞLAMA DERSLERİNDE MİSKET DÜZENİ ÖĞRETİMİNİN AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİ ARACILIĞIYLA BETİMLENMESİ
MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİ YETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI'NDA SOVYETLER BİRLİĞİ'NDEKİ RADYO YAYINLARINDA PROPAGANDA ŞARKILARININ KULLANILMASI: "KUTSAL SAVAŞ" ŞARKISI ÜZERİNE İNCELEME
How to Sing
Sayı : 17
BİR MİM OYUNUNDAN HAREKETLE ÇAĞDAŞ DANS SOLO ESER KOREOGRAFİSİ ETÜT: SÖZSÜZ OYUN I
İGOR STRAVİNSKİ’NİN ÜÇ BALE YAPITINDA MÜZİKSEL TASVİR: ATEŞKUŞU, PETRUŞKA VE BAHAR AYİNİ
KAIJA SAARIAHO’NUN LACONISME DE L’AILE ESERİNİN ESTETİK, TEKNİK VE MÜZİKAL ANALİZİ
KEMAN VE KLASİK GİTAR İCRA TEKNİĞİNİN KESİŞİMİ: PAGANİNİ VE SONATA CONCERTATA ESERİNİN TEKNİK ANALİZİ
19. YÜZYIL ROMANTİK VİYOLA SONATLARI EKSENİNDE YORUMA YÖNELİK MÜZİKAL VE TEKNİK YAKLAŞIMLAR
AYDIN KADIOĞLU ZEYBEĞİNİN KEMANA UYARLANMASI
ALGORİTMALARIN YÖNLENDİRDİĞİ DİNLEME PRATİKLERİ: Sahte Bireyselleşme Bağlamında Kişiye Özel Çalma Listeleri
ADANA İLİNDE YAŞAYAN Z KUŞAĞININ MÜZİKAL BEĞENİLERİ
İSMÂİL DEDE EFENDİ EKOLÜNDE USTA-ÇIRAK (HOCA-ÖĞRENCİ) İLİŞKİLERİ
VİYOLONSEL EĞİTİMİNE DÖRDÜNCÜ POZİSYONDAN BAŞLAMAK ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER
MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA ESER TEMELLİ BOZUK DÜZENİ BAĞLAMA ÖĞRETİMİ İÇİN BİR REPERTUVAR MODELİ ÖNERİSİ
DEVLET OKULLARI VE ÖZEL OKULLARDAKİ MÜZİK EĞİTİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME
KEMAN VERNİKLEME GELENEĞİNDE SOLMAZ BİR RENK ELDE ETME YÖNTEMİ: ÇÖKELTME ve RUBIA TINCTORIUM
FAGOT KAMIŞI YAPIMINDA KARGI KAMIŞININ İNCELENMESİ VE FAGOT KAMIŞININ KALİTESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
OSMANLI BELGELERİ IŞIĞINDA ZURNA ve ZURNAZENLER
KABAK KEMANEDE YOZGAT (SÜRMELİ) TAVRI
ZEYBEK MÜZİĞİNİN ZAMANSAL, TEMPO VE BİREŞİM DEĞERLENDİRMESİ
SÖZLÜ TÜRK HALK MÜZİĞİ ESERLERİNDE ÖLÇÜ TESPİTİNE YÖNELİK BİR ANALİZ MODELİ
BESTE FORMUNDA ÇEMBER USÛLÜNDE BESTELENMİŞ ESERLERİN USÛL-ARUZ-EZGİ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
LİSZT, BARTÓK, KODÁLY, LİGETİ ÖZELİNDE MACAR BESTECİLERİN YİRMİNCİ YÜZYIL MÜZİĞİNE KATKILARI
BAĞLAMA/SAZ ÇALGISI İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALAR ÜZERİNE BİR BİBLİYOGRAFYA DENEMESİ
KARŞILAŞTIRMALI MÜZİKOLOJİ PENCERESİNDEN ANADOLU’DA FONOGRAF İLE İLK ARAŞTIRMALAR
ZİYA AYDINTAN’IN GİTAR METODU-I İSİMLİ ÇALIŞMASININ ANALİZİ
CEM BEHAR’IN AŞK OLMAYINCA MEŞK OLMAZ ESERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
2019
Sayı : 15
DANS ÜZERİNE YENİ YAKLAŞIMLAR; ZEYBEK DANSI HAREKET SEMİYOTİKLERİ İLE ÇAĞDAŞ DANS KOREOGRAFİSİ
KANTEMİROĞLU'NA ATFEDİLEN SAZ ESERLERİ GERÇEKTEN KANTEMİROĞLU'NA AİT OLABİLİR Mİ?
HÂŞİM BEY’İN ŞEHNÂZ İLÂHÎSİ VE UNUTULAN ŞEHNÂZ MEVLEVÎ ÂYÎN-İ ŞERÎFİ
EŞKIYA ALİŞİR YAHUT SAZ ŞAİRİ TAKİ: TARİHSEL ETNOMÜZİKOLOJİ BAĞLAMINDA KOÇGİRİLİ ALİŞER EFENDİ’NİN MÜZİK ESERLERİ
AMATÖR VE PROFESYONEL KORİSTLERİN SANAT OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜZİK ALANI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİMİN MESLEK DURUMLARINA ETKİSİ
KANUN ÖĞRENCİLERİNİN TAKSİM YAPMAYA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
KABAK KEMANE İÇİN POZİSYON DEĞİŞTİRME ÖNERİLERİ
“STUDIE ÜBER MEHRKLÄNGE” ADLI SOLO OBUA ESERİNİN İCRA BAKIMINDAN İNCELENMESİ VE TEKNİK ÖNERİLERDE BULUNULMASI
SERGEI PROKOFIEV SARCASMES OP.17’NİN PİYANO TEKNİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
MİKROTONAL KLARNET BARELİ VE HAREKETLİ KLARNET PARMAKLIĞı
MÜZİK KİMLİĞİYLE PROF. DR. ÖZDEMİR NUTKU
Sayı : 14
PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR)
MÜZİK TÜRLERİ SINIFLANDIRMASINDA MODEL UYGULAMASI: BİR MÜZİK TÜRÜ OLARAK “SEMAH”
İSTANBUL RADYOSU’NUN İLK DÖNEMİNDEKİ (1927) MÜZİK YAYINLARI
MAHMUT EKREM KARADENİZ’İN TÜRK MUSÎKİSİNİN NAZARİYE VE ESASLARI ADLI KİTABINDA BASİT VE BİRLEŞİK UŞŞAK MAKAMI ÇEŞİTLERİ
EMILE JAQUES-DALCROZE ve RİTMİK YÖNTEMİ
KLASİK GİTAR İCRACILARININ AKRİLİK TIRNAK KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
GELİŞTİRİLMİŞ FAGOT KAMIŞI
TÜRKİYE’DE MÜZİKOLOJİ EĞİTİMİ VEREN KURUMLARA YÖNELİK BETİMSEL BİR ÇALIŞMA
Almanya ve Hollanda’daki Türkçe Rap Sahnelerinin Karşılaştırılması
KIBRIS BARIŞ HAREKÂTI’NDA MÜZİĞİN MİLLİYETÇİLİK İNŞASINDA PROPAGANDA AMAÇLI KULLANILMASI: GİRNE'DEN YOL BAĞLADIK ANADOLU'YA ŞARKISI ÜZERİNE İNCELEME
KÜLTÜREL MİRAS OLARAK GELENEKSEL MÜZİK KÜLTÜRLERİNİN ANLAŞILMASI VE KORUNMASI, “TÜRK KLASİK MÜZİĞİ” VE “GELENEKSEL KORE MÜZİĞİ”
OPERADA BİR TÜR OLARAK “KOMİK” KAVRAMINA İLİŞKİN YANILSAMALAR
2018
Sayı : 13
ETNOMÜZİKOLOJİ ALANINDA BİR ANALİZ ARACI: KİMLİK KAVRAMI
EDVAR GELENEĞİNDEN GÜNÜMÜZE NİŞÂBÛREK MAKÂMI TAHLİLİ
HALK OPERETİ TOPLULUĞU VE TÜRK MÜZİĞİ TARİHİNDEKİ YERİ
AHMED ADNAN SAYGUN’UN DİZİSEL YAKLAŞIMINA BİR ÖRNEK: YAYLI KUARTET NO. 2, OP. 35
BAĞLAMADA EŞİK YERİ, YÜKSEKLİĞİ VE KAPAK MONTAJI ÜZERİNE BİR ÖNERİ
KÜLTÜREL BELLEK VE MÜZİK
TULUM ÇALGISININ YAPISAL VE İCRASAL ÖZELLİKLERİ
M. RAVEL ALBORADA DEL GRACIOSO’NUN FORM ve PİYANO TEKNİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
LEYLA SAZ HANIM’IN SANAT ANLAYIŞIYLA İTTİHAT VE TERAKKİ PROPAGANDASI: TÜRK SANAT MÜZİĞİ VİCDÂN-I MUÂZZAM
TÜRKİYE’DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN PİYANODA EŞLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
[Kitap İncelemesi Dansta Serbest Yazılar]
[Kitap İncelemesi ‘Ulus’un Dansı: ‘Türk Halk Oyunları’ Geleneğinin İcadı]
Sayı : 12
GELENEKSEL TÜRK SANAT MÜZİĞİNDE MAKAM GEÇKİLERİ
SESTEN NOTAYA: SÛZİNÂK İLÂHÎ, “AŞKIN İLE ÂŞIKLAR” ÖRNEĞİ
Türk Uluslararası Sanat Müziği Bestecilerinin Eserlerinde Türk Müziğinin Geleneksel Türleri ve Biçimleri
VİDEO OYUN MÜZİKLERİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
TÜRKİYE’DE MODERNLEŞME SÜRECİNİN MÜZİĞE YANSIMALARI BAĞLAMINDA “KLASİK KORO” ÖRNEĞİ
İZMİR’DEKİ TÜRK SANAT MÜZİĞİ AMATÖR KOROLARININ İNSAN YAŞAMINDAKİ YERİ
RAKSTAN OYUNA Türkiye’de Dansın Modern Halleri
İZMİR ZEYBEK OYUNLARI
9/8 ROMAN DANSI Kültür, Kimlik, Dönüşüm ve Yeniden İnşa
GİRESUN HALK OYUNLARI -Etnokoreolojik Bir Değerlendirme
2017
Sayı : 11
MÜZİKTE TÜR KAVRAMI: MÜZİK TÜRLERİ SINIFLANDIRMASINDA YENİ BİR MODEL ÖNERİSİ
CREMONALI KEMAN YAPIMCISI KİMLİĞİNDE BİR OTANTİKLİK İŞARETLEYİCİSİ OLARAK “SIR” OLGUSU
BİR SANAL ETNOGRAFİ ÇALIŞMASI: CAJÓN
NEVŞEHİR AVANOS BÖLGESİ VE İZMİR MENEMEN BÖLGESİ TOPRAĞINDAN ÜRETİLEN SERAMİK VURMA ÇALGILARIN HAMMADDE VE İŞLEME YÖNTEMLERİNE BAĞLI OLARAK SES ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I
MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARINDA YER ALAN BİREYSEL ÇALGI DERSİ KAPSAMINDA “KANUN”
İSTANBUL LÂVTASI VE YORGO BACANOS’UN UD İCRASINDAKİ LÂVTA ETKİLERİ
BİR BESTECİ ÜÇ KENT: TANBURİ ALİ EFENDİ
ALEVİ/BEKTAŞİ KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZİĞİN İŞLEVİ: GAZİANTEP - DÜZTEPE CEMEVİ ÖRNEK OLAYI
MÜZİK BİBLİYOGRAFYASI BAĞLAMINDA 2000-2017 YILLARI ARASINDA YAPILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLER VE YÖNTEMLERİ
OYUNCULUK EĞİTİMİNDE ZEYBEK DANSLARI KAYNAKLI BEDEN FARKINDALIĞI YARATMA YÖNTEMİ ÖNERİSİ
2016
Sayı : 9
EGE ÜNİVERSİTESİ ETNOGRAFYA MÜZESİ BİNDALLILARI
ŞAİR, YAZAR, POLİTİKACI, EĞİTİMCİ ve BESTECİ RÜŞTÜ ŞARDAĞ
FRÉDÉRIC FRANÇOIS CHOPIN MAZURKA OPUS 24 No.1 FORM ANALİZİ
TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇALGILARIN ORTAYA ÇIKIŞI İLE İLGİLİ EFSANELER
YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN
PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM
DEBUSSY L’ISLE JOYEUSE FORM ANALİZİ ve YORUM ÖNERİLERİ
İZMİR’DEKİ MAKEDONYA GÖÇMENLERİNDE TAPANİ (BANDO) GELENEĞİ
Sayı : 8
BİR MUZIKA-YI HUMÂYÛN ONBAŞISI FLAVTACI HACI MAHMÛD RÂTİB BEY VE MEŞHÛR KASÎDESİ
KIRIM TATAR MÜZİK GELENEĞİNDE TAŞIYICI BİR UNSUR OLARAK KIRIM TATAR KADINLARI: “APAKAYLAR” ve “KARTANAYLAR”
TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER
GÜFTE-BESTE AÇISINDAN NİYAZ ÂYİNİ (İLÂHİSİ)
ALEVİ-BEKTAŞİ CEMLERİNDE “DESTE BAĞLAMA” GELENEĞİ VE “BAĞLAMA” ADININ KAYNAĞI
PERFORMANS SANATI BAĞLAMINDA TÜRK HALK OYUNLARI
BEETHOVEN OP.14 NO.2 PİYANO SONATI 1.BÖLÜM ALLEGRO FORM ANALİZİ
“İlla ki Cemile Cevher Söylesin” Hakkında
Sayı : 7
TOPLU ÇALIP SÖYLEME GELENEĞİNİN YAŞATILDIĞI "SOHBET TOPLANTILARINDA" SIRA SAHİBİNİN BELİRLENME RİTÜELİ
2015
Sayı : 7
HALK MÛSİKÎSİ REPERTUAR İNCELEMELERİNİN MAKAM NAZARİYESİ ARAŞTIRMALARINA YAPABİLECEĞİ KATKILAR
ÇOCUKLARDA PİYANOYA BAŞLANGIÇ YAŞI VE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
TÜRK MÜZİĞİNDE “KOMALI SES” VAR MIDIR?
BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK
TOPLU ÇALIP SÖYLEME GELENEĞİNİN YAŞATILDIĞI "SOHBET TOPLANTILARINDA" SIRA SAHİBİNİN BELİRLENME RİTÜELİ
POMAK HALK ŞARKILARININ MÜZİKSEL ANALİZİ
KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI
SEFARAD ŞARKILARINININ TARİHÇESİ, OLUŞUMU VE YAPISI1
Cilt: 5 - Sayı : 6
Sayı: 6
Sayı : 6
KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI
MANAS DESTANI’NDA ASKERÎ MÜZİK
BİLGİSAYAR MÜZİĞİ DİLLERİNİN TARİHÇESİ
UYANIŞ VE MESLEKI ÖRGÜTLENME: İZMİR'Lİ ÇALGI YAPIMCILARIN SEKTÖREL SORUNLARI VE İTALYA CREMONA ÖRNEĞI
17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1
“İZMİR II. ULUSAL MÜZİK SEMPOZYUMU”ARDINDAN ‘MÜZİKTE GELENEK, MODERNİTE VE POSTMODERNİTE’
2014
Cilt: 4 - Sayı : 4
Sayı: 4
Cilt: 4 - Sayı : 5
Sayı: 5
2013
Sayı : 3
SAMSUN MÜBADİL TOPLUMLARINDA OYUN GELENEĞİ
AKDENİZ BÖLGESİ HALK MUSİKİSİ ÇALIŞMALARINA TOPLU BİR BAKIŞ
BATI TRAKYA TÜRKLERİNDE “İLÂHİLER VE NEFESLER”
TÜRKİYE VE KUZEY DOĞU BULGARİSTAN DELİORMAN TÜRKLERİNİN KINA HAVALARINDA BİR VARYANT ÜZERİNE İNCELEME: “AK BAKIRLAR SUSUZ KALDI”
YAPISAL KARAKTERİSTİKLERE BAĞLI OLARAK DERİDE MÜZİKSEL SESİN ANALİZİ
TÜRKİYE’DE YAPILAN TÜRK HALK DANSLARI GÖSTERİ VE YARIŞMALARINDAKİ ÖNCÜ UYGULAMALAR
TURKS IN SLOVENIA AND THEIR INFLUENCES ON SLOVENIAN MUSIC
HASAN FERİD ALNAR’IN KANUN KONÇERTOSUNDA GELENEKSEL TÜRK SANAT MÜZİĞİ UNSURLARI
ELEKTRONİK MÜZİĞİN GELİŞİMİNDE THEREMIN’IN ÖNEMİ
GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ
ALEVİ MÜZİK UYANIŞININ, BİRLİK VE FARKLILIK EKSENİNDE İZMİR YAMANLAR CEMEVİ MÜZİK PRATİKLERİNE YANSIMASI
GELENEKSEL TÜRK SANAT MÜZİĞİ EĞİTİMİNDE KURUMSALLAŞMANIN TARİHSEL EVRİMİ
Cilt: 3 - Sayı : 3
Sayı: 3
2012
Sayı : 2
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ VE BEKLENTİLER
GOBUSTAN’DA VİKİNG İZLERİ
TÜRK HALK DANSLARI ÇALIŞMALARINA YÖN VEREN BİR ORGANİZASYON OLARAK “MİLLİYET GAZETESİ LİSELERARASI MÜZİK VE HALK OYUNLARI YARIŞMASI'NIN İLK ON YILI İNCELEMESİ
TÜRKÜLERDE “NİNNİ” VE SÜMER İZLERİ
TÜRKİYE’DE “ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK” BAĞLAMINDA HALK MÜZİĞİ ARAŞTIRMALARININ GEREKLİLİĞİ
TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ
TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’
KEMANIN ORTAYA ÇIKIŞI: İKONOGRAFİK ÖRNEKLER VE BİR KEMAN YAPIM MERKEZİ OLARAK AVRUPA ÜLKELERİ ARASINDA İTALYA’NIN YERİ
Cilt: 2 - Sayı : 2
Sayı: 2
2011
Sayı : 1
EGE ÜNIVERSITESI DEVLET TÜRK MUSIKISI KONSERVATUARI: Tarihçe
ANADOLUDA MÜZIKTE IDEOLOJININ, KÜRESELLESME SÜRECINDE YENIDEN BOYUTLANMASI VE YENI YORUMLAR
CUMHURIYET DÖNEMININ ILK YILLARINDA GELENEKSEL ZEYBEK OYUNLARININ SAHNELENMESI HAKKINDA HALIL OGULTÜRKLE YAPILAN GÖRÜSME
GELENEKSEL MÜZIKTE SES ÜRETME BAGLAMINDA TÜRK HALK MÜZIGINDE “SESLENDIRME”
DANSÇI SAGLIGI - DANS HEKIMLIGI
MESK GELENEGININ GÜNÜMÜZDEKI KONUMLANISI
KÜLTÜR-SANAT YASAMIMIZDA YENI BIR YÜKSELEN DEGER: “YEREL YÖNETIMLER”
KITÂB-I EDVAR
TÜRK MÜZIGI ÇALGILARI IÇIN YENI ESER TASARIMI
TOYGUN DIKMEN ILE MÜZIK YASAMI ÜZERINE GÖRÜSME
KÖÇEKÇELERIN MÜZİK YAPISI
KUDÜM
KEMENÇEDE YOK OLAN BIR UYGULAMA: “AHENK TELI”
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
ILKÖGRETIMIN IKINCI KADEMESINDEKI MÜZIK EGITIMINDE TÜRK MÜZIGININ İŞLEVİ
TÜRK SANAT MÜZIGI SANATÇISI HANDAN KARA ILE ALMANYA’DAKI TÜRK MÜZIGI ÜZERINE SÖYLESI
EGE ÜNIVERSITESI DEVLET TÜRK MUSKISI KONSERVATUARI KURUCU ÖGRETIM ELEMANLARIYLA GÖRÜSMELER
Cilt: 1 - Sayı : 1
Sayı: 1
ISSN:
2651-4818
Yayın Aralığı:
Yılda 2 Sayı
Başlangıç:
2011
Yayıncı:
Ege Üniversitesi
33.9b
12.7b
Dergi Detay