PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I

Piyano çalma ve çoksesli müzik, hem “bedensel” hem de “zihinsel” gerçekleşen bir etkinlik olduğundan, ön çalışmaların nota öğretimine koşut olarak aksatmadan ve düzenli bir biçimde yapılması büyük önem taşır. İşte bu nedenle, öğreticinin piyano eğitimi (pedagojisi) konusunda donanımlı olması çok önemlidir. Doğru oturuştan başlayarak, makalede örneklerle açıklanan teknik terim ve kavramlarla alıştırmaların piyanist adayına sistematik olarak kazandırılması gerekir. Aksi halde, adayın, seviye ilerledikçe önce fiziksel sonra ruhsal (psikolojik) sorunlarla karşılaşması kaçınılmaz olur. Bu nedenle çalışmanın temel amacı, piyanist adayına bu zorlu maratonu götürebilecek altyapı donanımını kazandırmaktır. Bu aşamada öğretici-öğrenci işbirliği ve uyumu da ayrı bir önem taşır. 

Different Methods and Techniques in Piano Teaching

Playing the piano and polyphonic music is realized both “physically” and “mentally”, therefore it is very important that education should be carried out systematically and uninterruptedly parallel to preliminary study of musical notes. That’s why it is extremely important that instructor’s piano education (pedagogy) should be very well equipped. Starting from right form of sitting, exercises of terms and concepts as explained in the following article with examples, should systematically upskill the pianist candidate. Otherwise, the candidate will inevitably face with first physical later psychological problems as the level of education level increases. Thus, primary reason and goal of this article is to cultivate the pianist candidate with infrastructure by which he/she will cope with the hard marathon of piano education. 

___

  • Kuckertz, Ervin (1970). Piyano Eğitimi Ders Notları. Köln Hochschule für Musik, Basılmamış.
  • Neuhaus, Heinrich (1967). Die Kunst des Klavierspiels. Deutchland: Musikverlage Hans Gerig.
  • Varro, Margit (1998). Der lebendige Klavierunterricht: seine Methodik und Psychologie. Berlin-Leipzig: Simrock.