VİYOLONSEL EĞİTİMİNE DÖRDÜNCÜ POZİSYONDAN BAŞLAMAK ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

Bu araştırma, Viyolonsel eğitimine dördüncü pozisyondan başlamaya ilişkin görüş ve önerilerin sunulması amacıyla hazırlanmıştır. Viyolonsel eğitiminde, zihin-beden uyumunun öğrencide bilgiyi kalıcılaştırdığı, kinestetik becerinin gelişmesine dördüncü pozisyonun etkisi açıklanmıştır. Merkezi sinir sistemine dayanan bu süreçlerin, öğrencinin viyolonsele başlangıç aşamasında dördüncü pozisyonun etkisi anlatılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak dört devlet konservatuvarında görev yapan ve görev yapmış uzmanlarla yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış, yapılan görüşmeler kategorize edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada dördüncü pozisyon başlangıç metotlarındaki etütlerin teknik ilerleyişi verilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, yapılan literatür taramasından elde edilen konuya ilişkin görüşler aktarılmış, öneriler sunulmuştur.

Opinions and Suggestions on Starting Cello Training from Fourth Position

This research was prepared with the aim of presenting opinions and suggestions on starting cello education from the fourth position. In cello training, the effect of the fourth positions on the development of kinesthetic skill is explained, where mind-body harmony perpetuates knowledge in the student. The effect of these processes, based on the central nervous system, on the fourth positions at the beginning stage of the student’s cello is explained. In accordance with the purpose of the research, semi-structured interviews were conducted with experts who served in four state conservatories, and the interviews were categorized and interpreted. In the research, the technical progress of the studies in the fourth position starting methods was given and interpreted. As a result of the research, opinions on the subject obtained from the literature survey were transferred and suggestions were presented.

___

  • (2020). Biyoenerji: http://the-fast-information-is-here.blogspot.com/2017/02/biyoenerji-biyolojik-kaynaklardan-elde.html adresinden alındı.
  • (2020). Sinir Bilim: https://sinirbilim.org/serebral-korteks/ adresinden alındı.
  • (2020). Tıp Terimleri Sözlüğü: https://www.tipterimlerisozlugu.com/gradient.html adresinden alındı.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Burubatur, M. (2006). Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Birinci Sınıf 1. ve 2. Yarıyıl Viyolonsel Eğitiminde En Çok Kullanılan Metot Etüt ve Egzersizlerin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Cangal, D., & Elbi, C. (tarih yok). Viyolonsel Başlangıç Metodu: İzmir.
  • Chung, C. (1992). “Fundamentals of Piano Practice”, www.pianoeducation.org.
  • Çalışır, F. (1969). Çalgı Bilgisi. Ankara: Dağarcık Yayınları.
  • Çilden, Ş. (2003). Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları. Cumhuriyetimizin 80. Y ılında Müzik Sempozyumu. Malatya.
  • Çilden, Ş. (2006). Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İrdelenmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, (s. 542-548).
  • Demirbatır, R. (1997). “A.G.S.L’de Viyolonsel Eğitimi, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. I. Ulusal A.G.S.L. Müzik Bölümleri Sempozyumu Bildirisi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Demirci, B., Parasız, G., & Gülüm, O. (2017). Çalgı Eğitimcilerinin Ders İçi Uygulamalara Yönelik Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(39), 31-49.
  • Demirel, Ö. (2007). Öğretme Sanatı (12. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (2014). Günümüzde Eğitim. (B. Ata, & T. Öztürk, Çev.) Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ercan, H., & Orhan, Ş. (2016). Bireysel Çalgı ve Öğretimi Dersinde Akran Öğretimine Dayalı Öğrenme Öğretme Yaklaşımı Uygulaması. MÜZED Uluslararası 2. İpek Yolu Müzik Konferansı Sözlü Bildiri.
  • Erdal, G. G. (2005). Koordinatif Kondisyonel Motorik Özelliklerin Geliştirilmesine Yönelik Antrenmanların Piyano Çalma Performansına Olan Etkilerinin incelenmesi ve Piyano Tekniğinin Hareket Analizi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Gültek, B. (2004). Piyano Eğitiminde Varolan Eğitim Ekollerinin Felsefeleri ve Günümüz Çalışmalarında Kullanılabilirlikleri Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri (G.Ü.G.E.F. Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Juntunen, M. L. (2014). “Teacher Educators’ Visions of Pedagogical Training within Instrumental Higher Music Education. A Case in Finland”. British Journal of Music Education, 157-177.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Lee, S. (2005). Methods And Techniques Of Teaching First Semester Cello. http://wwwlib.umi.com/dissertations/gateaway adresinden alındı
  • Manion, L., & Cohen, L. (1994). Research Methods in Education (4[" ed.). London.
  • Matz, R. (tarih yok). 25 Etudes for violoncello. Dominic Music.
  • Matz, R. (tarih yok). For Young Hands 54 shorts etudes for violoncello. Dominic Music.
  • Merleau-Ponty, M. (2017). Algının Fenomenolojisi (Phénoménologie de la perception) (1 b.). (E. Sarıkartal, & E. Hacımuratoğlu, Çev.) İthaki Yayınları.
  • Orhan, Ş., & Ercan, N. (2012). Yetişkin çalgı öğretmeni özellikleri. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (s. 223-231). Ankara.
  • Ömür, Ö., & Gültek, B. (2013). Piyano Performansına Etki Eden Zihinsel Süreçler. International Journal of Human Sciences, 10(1), 417-433. file:///C:/Users/Asus/Desktop/2493-Article%20Text-7528-4-10-20130223%20(2).pdf adresinden alındı.
  • Özarslan, Y. (2011). Kişiselleştirilmiş Öğrenme Ortamı Olarak IPTV. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 2(2).
  • Özay, S. (2013). Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin sorunları (Gazi Üniversitesi örneği)(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara.
  • Özçimen, A., & Burubatur, M. (2012). Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitim Ana Bilim Dallarında Birinci Sınıf 1. ve 2. Yarıyıl Viyolonsel Eğitiminde En Çok Kullanılan Metot, Etüt ve Egzersizler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 185-194.
  • Özmenteş, G. (2007). MÜZİKTE BEDEN-ZİHİN İLİŞKİSİ. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, (s. 627).
  • Özmenteş, S. (2005). Müzik Eğitiminin Boyutları ve Çalgı Eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9). https://www.academia.edu/1631951/MUZIK_EGITIMININ_BOYUTLARI_ve_CALGI_EGITIMI
  • Parasız, G. (2009). Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk MüziğiEserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Hazırlayıcı Alıştırmaların İşgörüsellik ve Etkililik Yönünden İncelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Radocy, R., & Boyle, D. (Summer, 1990). Psychological Foundations of Musical Behavior. The American Journal of Psychology, 103(2), 284-290. doi: 10.2307/1423149
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Şeker, S. (2005). 7-11 Yaş Grubunda Orff Öğretisi Destekli Keman Eğitiminde Başlangıç Metodu Oluşturulmasına İlişkin Bir Çalışma.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. D.E.Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şişman, Ç. (2010). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Bölümlerinde ve Devlet Konservatuvarlarında Lisans Düzeyinde Yaygın Olarak Kullanılan Viyolonsel Sol El İle İlgili Metotların Analizi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tokay, D. (2000). 7-11 yaş grubundaki çocukların viyolonsel eğitiminde öncelikli hususlar” Yüksek Lisans tezi. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toksoy, A. C. (2005). Günümüz Müzik Eğitiminde Kullanılan Metotlar ve Yaklaşımlara Genel Bir Bakış. Müzikbilim: http://www.müzikbilim.com.
  • Tunca, O. E. (2004). Popularity Contest: Most Commonly Used Etude Books In American Colleges and Universities, Yayınlanmamış Doktora Tezi,. Florida StateUniversity. .http://etd.lib.fsu.edu/theses/available/etd08262003184343/unr estricted/02oettext.pdf.
  • Uçan, A. (1994). Türkiye' de Müzik Öğretmenliği Eğitiminin Yetmişinci Yılına Armağan. G.Ü Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Uçan, A. (1996). İnsan Ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye'deki Durum. Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yeni Sağlık Haberleri. (2020). Yeni Tedavi: http://www.yenitedavi.com/talamus/
  • TUNCA, O.E. (2019). Ozan Evrim Tunca ile yapılan görüşme, Eskişehir (06/05/2019).
  • KARA, M. (2019). Melih Kara ile yapılan görüşme, Eskişehir (06/05/2019).
  • ÖNEN, E.A. (2019). Emel Asuman Önen ile yapılan görüşme, Eskişehir (06/05/2019).
  • UZUNONAT, E.N. (2019). Ezgi Nihan Uzunonat ile yapılan görüşme, Eskişehir (06/05/2019).
  • CANGAL, D. (2019). Doğan Cangal ile yapılan görüşme, Eskişehir (06/05/2019).
  • TOKAY, D. (2019). Dilbağ Tokay ile yapılan görüşme, İstanbul (26/02/2019).
  • ELBİ. C. (2020). Can Elbi ile yapılan görüşme, İzmir (28/02/2020).