2014 Cilt: 9 - Sayı: 9
İÇİNDEKİLER
ĤAMZA-NÂME’NİN NESİR ÜSLÛBU
Muhammet YELTEN
AĞIZLARDA STANDART TÜRKİYE TÜRKÇESİNDEKİLERDEN FARKLI YAPIM EKLERİ VAR MIDIR?
MEHMET AYDIN
ANKÂ-YI MAŞRIK’A GÖRE HACI BEKTAŞ VE AHİ EVRAN’IN OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞUNDAKİ ROLLERİ
M. Fatih KÖKSAL
DİL VE EDEBİYATIN HARP ORTAMINDA BİREY VE TOPLUM EĞİTİMİNE ETKİSİ: DERS KİTABI ÖRNEĞİ
MESUT BULUT
ALEKSANDR SOLJENİTSIN’IN ESERLERİ VE YAZAR KİMLİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
BADEGÜL CAN EMİR
8. SINIF VE 11. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM PERFORMANSLARI İLE KOMPOZİSYONLARINDA KULLANDIKLARI KELİMELER ARASINDAKİ İLİŞKİ
MEHRALİ CALP
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE EŞADLI SÖZCÜKLERİN DOĞRU SESLETİMİNDE PARÇALARÜSTÜ BİRİMLERİN GÖRÜNÜR HÂLE GETİRİLMESİ
SAFA ÇELEBİ, MERVE HÜLYA KİBAR FURTUN
DİL-KÜLTÜR İLİŞKİSİNDE NEHCÜ’L-FERÂDÎS ÖRNEĞİ
MEHMET ALİ ÇELİK
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN İRANLILARIN YAZILI ANLATIMLARININ HATA ANALİZİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
KAYHAN İNAN
“GARÎB” REDİFLİ GAZELLERİN ŞEKİL VE ANLAM İLİŞKİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
HİKMET FERİDUN GÜVEN
ŞARKI SÖZLERİNDEN HAREKETLE DİLDE BAĞDAŞIKLIK SORUNLARI
İbrahim Karahancı
KAVRAM SÖZLÜKLERİYLE İLGİLİ TERMİNOLOJİ ÜZERİNE
Pelin KOCAPINAR
ŞEYH AHMED İLÂHÎ VE PEND-NÂME’Sİ
Esra KURU
"YALNIZLIK" VE "YALAN" BAĞLAMINDA KURGULANAN ÜÇ ROMAN KAHRAMANI: FAHİM BEY, SAMİM VE HAYRİ İRDAL
RECAİ ÖZCAN
OSMANLI ALFABESİYLE BİR BAŞKA DİLİN YAZIMI: RUMCA ÖRNEĞİ
GÖKHAN ÖLKER
DİSİPLİNLERARASI MATERYAL GELİŞTİRME SÜRECİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM TASARIMI BAŞARILARINA VE ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIKLARINA ETKİSİ
OĞUZHAN SEVİM
AHMET ATİLLÂ ŞENTÜRK ARMAĞANI (2013), AHMET KARTAL-MEHMET MAHUR TULUM (ED.), AKADEMİK KİTAPLAR YAYINLARI, İSTANBUL, 775 S., ISBN: 978-605- 5688-59-2*
BİLGE KARGA
MANYASLI MAHMUD’UN MANZUM GÜLİSTAN TERCÜMESİ VE YENİ BİR NÜSHASI
Mustafa ÖZKAN
KAMER, BURÇLAR VE MENZİLLERLE İLİŞKİSİ HAKKINDA İKİ RİSALE
Fatma BÜYÜKKARCI YILMAZ
MECMUADAN BİYOGRAFİYE: SİLAHŞOR İBRAHİM YÂVER’İN HAYATI
KAPLAN ÜSTÜNER
KURTULUŞ YA DA FELAKET: EDEBİYATTA SU SEMBOLİZMİ
SEDA ARIKAN
BÜYÜ DÜKKÂNI’NDAKİ BÜYÜLÜ VE BÜYÜSÜZ ANLATILAR
Songül ASLAN KARAKUL
TÜRK TİYATROSUNDA KADIN TEMSİLİ ÜZERİNE FEMİNİST ELEŞTİRİ DENEMESİ: BEŞ FARKLI OYUN HEP AYNI KADIN
Pelin ASLAN AYAR
HALK ANLATILARINDA ÖLÜM DELİLİ OLARAK “KANLI GÖMLEK” MOTİFİNİN KULLANIMI
MEHMET EMİN BARS
TÜRKİYE TÜRKÇESİNDEKİ ARAPÇA SÖZCÜKLER VE BU SÖZCÜKLERDEKİ SES OLAYLARI
HALİT DURSUNOĞLU
GÖSTERİŞÇİ TÜKETİM BAĞLAMINDA İKİ ‘ALAFRANGA ZÜPPE’ TİPİ: BİHRUZ BEY VE FELATUN BEY
SELAMİ ÇAKMAKCI
RUNİK HARFLİ METİNLERDE, ESKİ UYGUR YAZMALARINDA -v-, -v SESİNE DÖNÜŞTÜĞÜ DÜŞÜNÜLEN SÖZ İÇİ VE SÖZ SONU -b-, -b VAR MIDIR?
ÜMİT ÖZGÜR DEMİRCİ
BEKTAŞİ FIKRALARINDA YARATICI DÜŞÜNME
AHMET ZEKİ GÜVEN
SÜNBÜL-ZÂDE VEHBÎ DÎVÂNI'NDA (SÜNBÜLİSTÂN) KOZMİK UNSURLARIN KULLANIMI
EMRAH GÜLÜM
KUR’AN-I KERİM’İN KIRGIZCA ÇEVİRİLERİ
Gülden SAĞOL YÜKSEKKAYA
GREK HARFLİ KARAMANLICA KİTABELERDEKİ ALINTI ÖĞELER ÜZERİNE
ZUHAL HASENE KÜLTÜRAL
TANZİMAT AYDINLARININ “ÇAĞATAY TÜRKÇESİ”NE BAKIŞI VE ŞEMSEDDÎN SÂMÎ’NİN TESİRİ
MESUT ŞEN
MIFOLOJI DÜŞÜNCƏNIN NƏZƏRI KONTEKSTI VƏ BƏDII MƏTNIN STRUKTURU (Mövlud Süleymanlının “Yel Əhmədin bəyliyi” poesti əsasında)
Pervane BEKİRKIZI
FİRDEVSÎ-İ RÛMÎ’NİN SÜLEYMÂNNÂME-İ KEBÎR’İNDEKİ DEYİMLER
Asuman AKAY AHMED
BİR SARAY SÖZCÜSÜ OLARAK KLASİK TÜRK ŞİİRİ
Erkan AKALIN
‘OTUZ YAŞ’TAN ‘OTUZ BEŞ’ YAŞA ÖLÜM
CÜNEYT AKIN
ANLAMBİLİMDEN HAREKETLE ÖYKÜ ÇÖZÜMLEMESİ SABAHATTİN ALİ’NİN “DUVAR” ADLI ÖYKÜSÜNÜN ÇÖZÜMLENMESİ
AHMET AKPINAR
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YARATICI DÜŞÜNME
Belgi̇n BAL İNCEBACAK
IVO ANDRİÇ’İN DRİNA KÖPRÜSÜ ADLI ROMANI BAĞLAMINDA HAYATLARA UZANAN KÖPRÜLER
Sibel BAYRAM
ONTOLOJİK METİN TAHLİLİ VE ŞEYH GÂLİB’İN BİR GAZELİNİN ONTOLOJİK TAHLİLİ
ULAŞ BİNGÖL, ÖZKAN CİĞA
ESKİ TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARINDA BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİNİN KULLANIMINA DAİR BAZI DÜŞÜNCELER
MEHMET KORKUT ÇEÇEN
SÖZLÜKLERDE TANIMLAMA SÖZ VARLIĞI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Bayram Çetinkaya
SÖZ DİZİMİ ANLAM İLİŞKİSİ ÜZERİNE YENİ BİR METOT DENEMESİ
ÖZLEM DEMİREL DÖNMEZ
HÜSEYİN B. AHMED SİRÔZÎ’NİN HAYATI, ESERLERİ VE CÂMİÜ’L-ENVÂR ‘ALÂ TEFSÎRİ’L-İHLÂS ADLI ESERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Murat ÇOLAK, MESUT BAYRAM DÜZENLİ
ORTAOKUL DÜZEYİNDE BİR FABL İNCELEME ÖRNEĞİ
BAHAR DERVİŞCEMALOĞLU
İKİ MİLLÎ ŞAİR: MEHMET ÂKİF ERSOY-MİRZA MUHAMMED TAKÎ MELİKÜ’Ş-ŞUARÂ BAHAR
YEŞİM IŞIK
MECMßèATÜéä- äANÁYİè VE DİL ÖZELLİKLERİ
SERDAL KARA
İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUR ÖZ YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
H Özgür İNNALI, İBRAHİM SEÇKİN AYDIN
TÜRKÇE LİTERATÜRDE ÇEVİRİBİLİM ALANINI BELİRTEN TERİM(LER) VE BU TERİM(LER)İN KAPSAMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
ŞABAN KÖKTÜRK, Cem ODACIOĞLU, Nazan Müge UYSAL
DEDE KORKUT HİKÂYELERİNDE ESKİ TÜRKÇENİN İZLERİ
SERHAT KÜÇÜK
TÜRKİYE TÜRKÇESİ AĞIZLARINDA ÖN SES /y-/ TÜREMESİ
FATİH ÖZEK
AVUSTRALYA’DA İLKOKUL DÜZEYİNDEKİ TÜRK ÖĞRENCİLERİN ANA DİL EDİNİMİNDE AİLE VE OKUL ETKİLEŞİMİ
Hatice PARLAK, Fatma ALKAN
FENÂFİLLÂH MERTEBESİNDEN BEKÂBİLLÂH MAKAMINA MEVLÂNÂ’DA İLAHÎ AŞK
YAKUP POYRAZ
BATI KAYNAKLI KATEGORİK YAZINSAL ARGÜMANLARIN NESNELLİK SORUNU VE BUNLARIN BAZI METİN TÜRLERİNDEKİ KARŞILIKLARI ÜZERİNE
SELİM SOMUNCU
MEHMED FENNÎ VE TUHFETÜ’L-İHVÂN İSİMLİ ŞÜKÛFE- NÂMESİ
FATİH SONA
TÜRKÇEDE PARA BİRİMLERİYLE İLGİLİ DEYİMLER VE BUNLARIN ANLAM BİLİMSEL KARŞILAŞTIRILMASI
ERDAL ŞAHİN
YAPI BAKIMINDAN TÜMCE TÜRLERİ VE YAN TÜMCE
İBRAHİM TOSUN, ALİ KOÇ
FERİDÜDDİN-İ ATTÂR’IN MANTIKU’T-TAYR İSİMLİ ESERİNİN TÜRK EDEBİYATINDAKİ İLK VE TEK ŞERHİ: ŞEM’Î ŞEM’ULLAH’IN ŞERH-İ MANTIKU’T-TAYR’I
MUHİTTİN TURAN
DESTAN ŞAİRİ FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA’NIN SÖZ VARLIĞI
MELİKE ULUÇAY
FERİT EDGÜ’NÜN “BİR GEMİDE” ÖYKÜSÜNÜN GREİMAS’IN EYLEYENLER MODELİNE GÖRE İNCELEME DENEMESİ
AHMET USLU
KUR’AN’IN IŞIĞINDA FUZÛL
MEHMET ÜNAL, Aliye YILMAZ
TÜRKMENCEDE İSTEME İFADE EDEN YAPILAR
Ünal ZAL
ÇETİN CUMAGULOV, KIRGIZİSTANDAKİ NESTURİ-TÜRK YAZITLARI (XIII-XIV. YÜZYILLAR), (KIRGIZSTANDAGI NESTORİAN-TÜRK CAZUU ESTELİKTERİ (XIII-XIV- KILIMDAR)), CENGİZ AYTMATOV DİL VE EDEBİYAT ENSTİTÜSÜ YAY., BİŞKEK, 2013, 544 S., ISBN 978-9967-25-575-3*
KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE “MERKEZ SEMBOLÜ” OLARAK “SEVGİLİ”
HAFİZE GAMZE DEMİREL
GÖKTÜRK KİTABELERİNDE TÜRK DİNİ İNANCININ İZLERİ
SERKAN DERİN
OĞUZ ATAY’IN KORKUYU BEKLERKEN HİKÂYE KİTABINDA RONİNİN KULLANIMI
Sümeyye DİNLER KÖKSAL
KUTADGU BİLİG’DE DİL OLGUSU VE DİLSEL BELİRLEMECİLİK
MURAT ELMALI
THE CHARM OF CORRUPTION BEHIND A RESPECTABLE FAÇADE IN THE PICTURE OF DORIAN GRAY
Neslihan GÜNAYDIN
CEBRÎ’NİN MİHR Ü MÂH’I
AHMET İÇLİ
BOZKIRIN ÜZERİNE DOĞAN GÜNEŞ: “BOZKIRIN SIRRI TÜRK PEYGAMBER”
MEHMET ÖZDEMİR
INSTITUTIONS OF FAMILY AND MARRIAGE AS SOCIAL VICES IN MAJOR WORKS OF OĞUZ ATAY
YİĞİT SÜMBÜL
ANADİLİ TÜRKÇE VE KÜRTÇE OLAN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMAYA KARŞI TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ALİ TÜRKEL, BEHSAT SAVAŞ, H Sebile SAVAŞÇI
TÜRK SÖZLÜKÇÜĞÜNDE BİR DÖNÜM NOKTASI: MİSALLİ BÜYÜK TÜRKÇE SÖZLÜK
MEHMET GÜRLEK
Emrah GÜLÜM
1.7m 849.7b
Arşiv
Cilt: 17 - Sayı : 2
Cilt: 17 - Sayı : 1
Cilt: 17 - Sayı : 3
Cilt: 16 - Sayı : 4
Cilt: 16 - Sayı : 1
Cilt: 16 - Sayı : 2
Cilt: 16 - Sayı : 7
Cilt: 16 - Sayı : 5
Cilt: 16 - Sayı : 6
Cilt: 16 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 5
Cilt: 15 - Sayı : 4
Cilt: 15 - Sayı : 1
Cilt: 15 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 2
Cilt: 15 - Sayı : 8
Cilt: 15 - Sayı : 7
Cilt: 15 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 7
Cilt: 14 - Sayı : 2
Cilt: 14 - Sayı : 3
Cilt: 14 - Sayı : 4
Cilt: 14 - Sayı : 5
Cilt: 14 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 19
Cilt: 13 - Sayı : 28
Cilt: 13 - Sayı : 10
Cilt: 13 - Sayı : 18
Cilt: 13 - Sayı : 6
Cilt: 13 - Sayı : 5
Cilt: 13 - Sayı : 23
Cilt: 13 - Sayı : 26
Cilt: 13 - Sayı : 27
Cilt: 13 - Sayı : 13
Cilt: 13 - Sayı : 29
Cilt: 13 - Sayı : 9
Cilt: 13 - Sayı : 30
Cilt: 13 - Sayı : 21
Cilt: 13 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 3
Cilt: 13 - Sayı : 7
Cilt: 13 - Sayı : 12
Cilt: 13 - Sayı : 22
Cilt: 13 - Sayı : 4
Cilt: 13 - Sayı : 24
Cilt: 13 - Sayı : 25
Cilt: 13 - Sayı : 2
Cilt: 13 - Sayı : 14
Cilt: 13 - Sayı : 8
Cilt: 13 - Sayı : 11
Cilt: 13 - Sayı : 20
Cilt: 13 - Sayı : 16
Cilt: 13 - Sayı : 15
Cilt: 13 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 32
Cilt: 12 - Sayı : 22
Cilt: 12 - Sayı : 3
Cilt: 12 - Sayı : 28
Cilt: 12 - Sayı : 7
Cilt: 12 - Sayı : 8
Cilt: 12 - Sayı : 35
Cilt: 12 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 29
Cilt: 12 - Sayı : 27
Cilt: 12 - Sayı : 4
Cilt: 12 - Sayı : 25
Cilt: 12 - Sayı : 6
Cilt: 12 - Sayı : 33
Cilt: 12 - Sayı : 19
Cilt: 12 - Sayı : 20
Cilt: 12 - Sayı : 31
Cilt: 12 - Sayı : 13
Cilt: 12 - Sayı : 5
Cilt: 12 - Sayı : 24
Cilt: 12 - Sayı : 12
Cilt: 12 - Sayı : 23
Cilt: 12 - Sayı : 26
Cilt: 12 - Sayı : 11
Cilt: 12 - Sayı : 16
Cilt: 12 - Sayı : 34
Cilt: 12 - Sayı : 21
Cilt: 12 - Sayı : 30
Cilt: 12 - Sayı : 18
Cilt: 12 - Sayı : 15
Cilt: 12 - Sayı : 2
Cilt: 12 - Sayı : 1
Cilt: 12 - Sayı : 14
Cilt: 12 - Sayı : 9
Cilt: 12 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 19
Cilt: 11 - Sayı : 20
Cilt: 11 - Sayı : 16
Cilt: 11 - Sayı : 9
Cilt: 11 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 17
Cilt: 11 - Sayı : 5
Cilt: 11 - Sayı : 13
Cilt: 11 - Sayı : 2
Cilt: 11 - Sayı : 14
Cilt: 11 - Sayı : 3
Cilt: 11 - Sayı : 4
Cilt: 11 - Sayı : 7
Cilt: 11 - Sayı : 11
Cilt: 11 - Sayı : 6
Cilt: 11 - Sayı : 18
Cilt: 11 - Sayı : 1
Cilt: 11 - Sayı : 15
Cilt: 11 - Sayı : 8
Cilt: 11 - Sayı : 21
Cilt: 11 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 10
Cilt: 10 - Sayı : 4
Cilt: 10 - Sayı : 16
Cilt: 10 - Sayı : 15
Cilt: 10 - Sayı : 14
Cilt: 10 - Sayı : 13
Cilt: 10 - Sayı : 6
Cilt: 10 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 8
Cilt: 10 - Sayı : 9
Cilt: 10 - Sayı : 7
Cilt: 10 - Sayı : 3
Cilt: 10 - Sayı : 2
Cilt: 10 - Sayı : 1
Cilt: 10 - Sayı : 11
Cilt: 10 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 11
Cilt: 9 - Sayı : 12
Cilt: 9 - Sayı : 4
Cilt: 9 - Sayı : 2
Cilt: 9 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 8
Cilt: 9 - Sayı : 9
Cilt: 9 - Sayı : 10
Cilt: 9 - Sayı : 3
Cilt: 9 - Sayı : 6
Cilt: 9 - Sayı : 1
Cilt: 9 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 10
Cilt: 8 - Sayı : 4
Cilt: 8 - Sayı : 9
Cilt: 8 - Sayı : 8
Cilt: 8 - Sayı : 13
Cilt: 8 - Sayı : 11
Cilt: 8 - Sayı : 5
Cilt: 8 - Sayı : 12
Cilt: 8 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 6
Cilt: 8 - Sayı : 9 b