2018 Cilt: 13 - Sayı: 20
İÇİNDEKİLER
DÎVAN VE HALK ŞİİRİNDE SEVGİLİNİN GÜZELLİK UNSURLARI ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA
MEHMET AKKAYA
THE EFFECT OF EUROPEAN LANGUAGE PORTFOLIO ON SECOND LANGUAGE WRITING SKILLS
MUZAFFER BARIN, AYSEL EYERCİ
THE POETRY AND POETS OF THE MOVEMENT OF THE NEW TRADITIONALIST AND/OR NEW NATIONAL LITERATURE IN TURKISH POETRY OF THE REPUBLIC ERA: THE 1960S GENERATION
ADEM ÇALIŞKAN
GÖRÜNENİN CAZİBESİ: AŞK-I MEMNU’DA MODA
ZUHAL EROĞLU KOŞAN
ALI ŞİİR NEVAÎ’NİN MAHBUBU’L-KULUB ESERİ VE ŞAİRİN AŞIKÂNE GAZELLERİNDE ÂŞK KONUSU
Hüsniddin EŞONKULOV
TEZKİRE-İ ŞU'ARÂ-YI ÂMİD'DE EDEBÎ TENKİDİN SÖZÜ: HİCRÎ XIII. ASIR ŞAİRLERİ
ADNAN OKTAY
BİR ADA HİKÂYESİ’NDE TARİH VE BELLEK
Alev ÖNDER
TÜRK VE KOMOR EDEBİYATLARINDA ÖYKÜ ANLATICILAR İLE AĞITLAR
MUSTAFA SOLMAZ
ŞEYH GÂLİB’İN ŞİİRLERİNDE “ARI” SEMBOLÜ
İpek TAŞDEMİR
DEREBUCAK (MERKEZ) AĞZINDAN DERLEME SÖZLÜĞÜNE KATKILAR
BEKİR DİREKCİ
MME DE LAFAYETTE’İN PRİNCESSE DE CLÈVES VE MEHMET RAUF’UN EYLÜL ADLI ROMANLARINDA TOPLUMSAL DEĞERLERİN KAHRAMANLARIN YAŞAMI VE PSİKOLOJİSİ ÜZERİNE ETKİSİ
RIFAT GÜNDAY, AHMET AYCAN
İNŞÂ BAĞLAMINDA SÂLİM EFENDİ TEZKİRESİNDE “ÂLÎ ÜSLÛP” ÇÖZÜMLEMELERİ
ÖMER İNCE
II. ABDÜLHAMİD SANSÜRÜNDE HÜRRİYET VE FİRAR ENDİŞESİNİN EDEBÎ HAYATA ETKİSİ
ÖMRÜM IŞIKAY GÜRBÜZ
FAHİM BEY'İN DELİLİĞİ BİZE NE ANLATIR? BABA-OĞUL İLİŞKİSİ ETRAFINDA KİMLİK KRİZİ
BÜLENT SAYAK
ŞEYH AHMED-İ HÂNÎ’NİN MEM Û ZÎN MESNEVİSİNDE AYETLERDEN İKTİBASLAR (I-IV BÖLÜM)
NESİM SÖNMEZ
GİDEON TOURY’NİN EREK ODAKLI ÇEVİRİ KURAMI IŞIĞINDA MEMDUH ŞEVKET ESENDAL’IN AYAŞLI VE KİRACILARI ADLI ROMANININ ALMANCA ÇEVİRİSİNİN İNCELENMESİ
LOKMAN TANRIKULU
GELİN KAYNANA MANİLERİNDE ALAY ETME
Sevtap YAZAR
TASAVVUF VE AHLAK EĞİTİMİNDE KULLANILAN EDEBÎ METİNLERDE ANLATIM TEKNİKLERİ: PEND-NÂME ŞERHLERİ ÖRNEĞİ
GÜLÇİÇEK AKÇAY
TARİHİ FELAKETTEN İNSAN VAROLUŞUNA BAKIŞ: POMPEİ’NİN SON GÜNÜ, K.BRYULLOV VE A.PUŞKİN
GÖNÜL ÜZELLİ
TANZİMAT DÖNEMİNDE OSMANLI ÇEVİRİ ETKİNLİĞİ
MİNE YAZICI
OSMÂN-ZÂDE TÂ’İB’İN ARZ-I HÂL-İ MEKÂRÎ ADLI MESNEVİSİ
SEMİH YEŞİLBAĞ
KAVSİ-İ TEBRİZİ`NİN ŞİİRLERİNDE HZ.YUSUF
Shahla ABDULLAYEVA
EMİLE ZOLA’NIN NANA KARAKTERİNDE ÇEVRE VE UNSURLARI
OSMAN ARICAN, Arzu ODA
KLASİK FARS VE TÜRK ŞİİRİNDE ORTAK BİR İMGE: ŞEM’ VE PERVÂNE
SADIK ARMUTLU
"İYİ VE KÖTÜ PRENS ÖYKÜSÜ"NDE OKUMA YAZMA VE KONUŞMA İFADELERİ ÜZERİNE
MELEK ÇUBUKCU
THE MEMORIES OF WOMEN IN CARYL CHURCHILL’S TOP GIRLS
AJDA BAŞTAN
-iver(i) ŞİMDİKİ ZAMAN, GÖNEN-FINDIKLI KÖYÜ AĞZI ÖRNEĞİ
ŞÜKRÜ BAŞTÜRK
BİR GÖSTERGEBİLİMSEL OKURYAZARLIK ÇÖZÜMLEMESİ: TWIST IN MY SOBRIETY
İbrahim E BİLİCİ, Ayça BİLMEZ
TÜRKİYE TÜRKÇESİ AĞIZLARINDA FARKLI BİR ÖĞRENİLEN GEÇMİŞ ZAMAN EKİ VE ÇEKİMİ: -IP / -UP, -IPDURU / - UPDURU
TÜRKER BARIŞ BULDUK
MAHMUD DERVİŞ'İN ARAPÇA'DAN TÜRKÇE'YE YAPILAN ŞİİR ÇEVİRİLERİNİN YETERLİLİK VE KABUL EDİLEBİLİRLİK BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
MURAT DEMİR
MANZUM OLARAK YAZILMIŞ İKİ TEZKİRE ÖRNEĞİ: ÜSKÜDARLI HASÎB’İN SİLKÜ’L-LE’ÂL-İ ÂL-İ ‘OSMÂN ADLI ESERİNİN TEZKİRE KISMI VE GÜFTÎ’NİN TEŞRÎFÂTÜ’Ş- ŞU’ARÂ ADLI ESERİ
Zeynep Dinçer BERDİBEK
TWO CONVERGING VOICES: HYBRIDITY, INTER- TEXTUALITY, AND AUDIENCE CREATION IN ORHAN PAMUK’S AND SALMAN RUSHDIE’S FICTION
Onur DUMAN
TRUVA’NIN SONU, SÜRMEKTE OLAN BİR ÇATIŞMANIN BAŞLANGICIDIR: HOMEROS, NÂZIM HİKMET VE EPİK DESTANLAR
TİMUÇİN BUĞRA EDMAN, Burcu ÖZTÜRK
TÜRK OYALARI KATALOĞU’NDAN DERLEME SÖZLÜĞÜ’NE KATKILAR
Songül ERDOĞAN
FUZÛLÎ’NİN LEYLÂ VE MECNÛN MESNEVİSİ’NDE METİN- MİNYATÜR İLİŞKİSİ
Özlem GÜNEŞ
ARAPÇA ÖĞRETİMİNDE MÜZİĞİN ROLÜ VE DERS MATERYALİ OLARAK ŞARKI KULLANIMI
CELAL TURGUT KOÇ
SODOM VE GOMORE’DE BİR GÖNDERGE OLARAK KUTSAL METİNLER
AYŞE NUR ÖZDEMİR
TRANSHUMANISM AND GNOSTICISM IN CHRISTOPHER MARLOWE’S DOCTOR FAUSTUS
ARDENİZ ÖZENÇ
SAĞLIK ÇEVİRMENLİĞİ: HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ VE HEKİMİN İKTİDAR POZİSYONUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
DİLEK TURAN
KIRIKHAN YÖRÜKLERİNDE DOĞUM, EVLENME VE ÖLÜM GELENEKLERİ
Hüseyin Kürşat TÜRKAN
الذروة) إلى البدائية (مــن العثمانــي العــصر في التَّــرجمــة حركة
Hasan AKREŞ
КОНЦЕПТ «УМ»: СРЕДСТВА ЕГО ВЫРАЖЕНИЯ В ТУРЕЦКОЙ И РУССКОЙ ЯЗЫКОВЫХ КАРТИНАХ МИРА (НА ПРИМЕРЕ СОПОСТАВИТЕЛЬНОГО АНАЛИЗА ПОСЛОВИЦ И ПОГОВОРОК)
KEVSER TETİK
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK ŞİİRİNDE YENİ GELENEKÇİ VE/VEYA YENİ MİLLÎ EDEBİYAT AKIMI ŞİİRİ VE ŞAİRLERİ: 1960 KUŞAĞI
Adem ÇALIŞKAN
CARYL CHURCHILL’İN ZİRVEDEKİ KIZLAR OYUNUNUNDAKİ KADINLARIN ANILARI
Ajda BAŞTAN
CHRISTOPHER MARLOWE'UN DOKTOR FAUSTUS ADLI ESERİNDE TRANSHÜMANİZM VE GNOSTİSİZM
Ardeniz ÖZENÇ
OSMANLI DÖNEMİNDE ÇEVİRİ FAALİYETLERİ (BAŞLANGIÇTAN ZİRVEYE) KADAR
BİRLEŞEN İKİ SES: ORHAN PAMUK VE SALMAN RUSHDIE ROMANLARINDAKİ MELEZLİK, METİNLERARASILIK VE OKUYUCU İNŞAASI
Adnan OKTAY
ATASÖZLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ ÖRNEĞİNDE AKIL KONSEPTİNİN TÜRK VE RUS DİLİ DÜNYA GÖRÜŞÜNDEKİ İFADE ŞEKİLLERİ
Kevser TETİK
AVRUPA DİL PORTFOLYOSUNUN YABANCI DİLDE YAZMA BECERİSNE ETKİSİ
Muzaffer BARIN, Aysel EYERCİ
1.7m 928.4b
Arşiv
Cilt: 17 - Sayı : 2
Cilt: 17 - Sayı : 1
Cilt: 17 - Sayı : 3
Cilt: 16 - Sayı : 4
Cilt: 16 - Sayı : 1
Cilt: 16 - Sayı : 2
Cilt: 16 - Sayı : 7
Cilt: 16 - Sayı : 5
Cilt: 16 - Sayı : 6
Cilt: 16 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 5
Cilt: 15 - Sayı : 4
Cilt: 15 - Sayı : 1
Cilt: 15 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 2
Cilt: 15 - Sayı : 8
Cilt: 15 - Sayı : 7
Cilt: 15 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 7
Cilt: 14 - Sayı : 2
Cilt: 14 - Sayı : 3
Cilt: 14 - Sayı : 4
Cilt: 14 - Sayı : 5
Cilt: 14 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 19
Cilt: 13 - Sayı : 28
Cilt: 13 - Sayı : 10
Cilt: 13 - Sayı : 18
Cilt: 13 - Sayı : 6
Cilt: 13 - Sayı : 5
Cilt: 13 - Sayı : 23
Cilt: 13 - Sayı : 26
Cilt: 13 - Sayı : 27
Cilt: 13 - Sayı : 13
Cilt: 13 - Sayı : 29
Cilt: 13 - Sayı : 9
Cilt: 13 - Sayı : 30
Cilt: 13 - Sayı : 21
Cilt: 13 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 3
Cilt: 13 - Sayı : 7
Cilt: 13 - Sayı : 12
Cilt: 13 - Sayı : 22
Cilt: 13 - Sayı : 4
Cilt: 13 - Sayı : 24
Cilt: 13 - Sayı : 25
Cilt: 13 - Sayı : 2
Cilt: 13 - Sayı : 14
Cilt: 13 - Sayı : 8
Cilt: 13 - Sayı : 11
Cilt: 13 - Sayı : 20
Cilt: 13 - Sayı : 16
Cilt: 13 - Sayı : 15
Cilt: 13 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 32
Cilt: 12 - Sayı : 22
Cilt: 12 - Sayı : 3
Cilt: 12 - Sayı : 28
Cilt: 12 - Sayı : 7
Cilt: 12 - Sayı : 8
Cilt: 12 - Sayı : 35
Cilt: 12 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 29
Cilt: 12 - Sayı : 27
Cilt: 12 - Sayı : 4
Cilt: 12 - Sayı : 25
Cilt: 12 - Sayı : 6
Cilt: 12 - Sayı : 33
Cilt: 12 - Sayı : 19
Cilt: 12 - Sayı : 20
Cilt: 12 - Sayı : 31
Cilt: 12 - Sayı : 13
Cilt: 12 - Sayı : 5
Cilt: 12 - Sayı : 24
Cilt: 12 - Sayı : 12
Cilt: 12 - Sayı : 23
Cilt: 12 - Sayı : 26
Cilt: 12 - Sayı : 11
Cilt: 12 - Sayı : 16
Cilt: 12 - Sayı : 34
Cilt: 12 - Sayı : 21
Cilt: 12 - Sayı : 30
Cilt: 12 - Sayı : 18
Cilt: 12 - Sayı : 15
Cilt: 12 - Sayı : 2
Cilt: 12 - Sayı : 1
Cilt: 12 - Sayı : 14
Cilt: 12 - Sayı : 9
Cilt: 12 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 19
Cilt: 11 - Sayı : 20
Cilt: 11 - Sayı : 16
Cilt: 11 - Sayı : 9
Cilt: 11 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 17
Cilt: 11 - Sayı : 5
Cilt: 11 - Sayı : 13
Cilt: 11 - Sayı : 2
Cilt: 11 - Sayı : 14
Cilt: 11 - Sayı : 3
Cilt: 11 - Sayı : 4
Cilt: 11 - Sayı : 7
Cilt: 11 - Sayı : 11
Cilt: 11 - Sayı : 6
Cilt: 11 - Sayı : 18
Cilt: 11 - Sayı : 1
Cilt: 11 - Sayı : 15
Cilt: 11 - Sayı : 8
Cilt: 11 - Sayı : 21
Cilt: 11 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 10
Cilt: 10 - Sayı : 4
Cilt: 10 - Sayı : 16
Cilt: 10 - Sayı : 15
Cilt: 10 - Sayı : 14
Cilt: 10 - Sayı : 13
Cilt: 10 - Sayı : 6
Cilt: 10 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 8
Cilt: 10 - Sayı : 9
Cilt: 10 - Sayı : 7
Cilt: 10 - Sayı : 3
Cilt: 10 - Sayı : 2
Cilt: 10 - Sayı : 1
Cilt: 10 - Sayı : 11
Cilt: 10 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 11
Cilt: 9 - Sayı : 12
Cilt: 9 - Sayı : 4
Cilt: 9 - Sayı : 2
Cilt: 9 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 8
Cilt: 9 - Sayı : 9
Cilt: 9 - Sayı : 10
Cilt: 9 - Sayı : 3
Cilt: 9 - Sayı : 6
Cilt: 9 - Sayı : 1
Cilt: 9 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 10
Cilt: 8 - Sayı : 4
Cilt: 8 - Sayı : 9
Cilt: 8 - Sayı : 8
Cilt: 8 - Sayı : 13
Cilt: 8 - Sayı : 11
Cilt: 8 - Sayı : 5
Cilt: 8 - Sayı : 12
Cilt: 8 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 6
Cilt: 8 - Sayı : 9 b