2016 Cilt: 11 - Sayı: 10
İÇİNDEKİLER
MİLLİYETÇİLİK VE YAZIN BAĞLAMINDA TÜRK ROMANINDA (1950-1980) GAYRİMÜSLİM AZINLIKLAR
YAHYA AYDIN
GÜNCEL TÜRKÇE SÖZLÜK KULLANICI DOSTU MU?
SAMİ BASKIN
İLKOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARDA BAĞLAÇLARIN SÖYLEMSEL DEĞERLERİ
EBUBEKİR BOZAVLI
MUSTAFA ŞEM’Î’NİN ŞERH-İ DİVAN-I ŞÂHÎ ADLI ESERİNDE YER VERDİĞİ ALINTILAR
MEHMET NURİ ÇINARCI
ŞEREF HANIM’IN BİR ŞİİRİ VE BU ŞİİRİN TİCÂRET VE EDEBİYAT BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Yahya YÜKSEL
ÖĞÜTLER KİTABI – RÂHATÜ’L-İNSÂN VE ZAFER-NÂME METİNLERİ (İNCELEME-SADELEŞTİRME-METİN-TIPKIBASIM). HAZIRLAYAN: MÜJGÂN ÇAKIR. BÜYÜYEN AY. İSTANBUL, HAZİRAN 2015. 135S.+EKLER.
Fatma Sabiha OĞUZKUTLAR
AZİZ MAHMUD HÜDÂYÎ: FÂTİHA VE İHLÂS SÛRELERİ TERCÜMELERİ VE TEVHÎD MANZÛMELERİ
CEMAL BAYAK
KIZILDERİLİ MİTOLOJİSİNDE MİTİK HAYVANLAR
FATMA ATEŞ
TEMÂŞÂ KAVRAMI VE FUZÛLÎ’DE GÜZELLİĞİN TEMÂŞÂ BOYUTU
KENAN BOZKURT
BELÂGAT KİTAPLARINDA TECÂHÜL-İ ÂRİF’İN TARİF VE TASNİFİ
Muhittin ELİAÇIK
TÜRKÇE VE ÖZBEKÇEDE NEZAKET ANLATAN PARALİNGUİSTİK (DİL ÖTESİ) OLAYLARIN MUKAYESELİ ÇÖZÜMLEMESİ
Holida İMAMOVA
DERLEME SÖZLÜĞÜ’NDE ÇOCUK DİLİNE AİT ADLANDIRMALAR
SALİM KÜÇÜK
MUSTAFA KUTLU’NUN HİKÂYELERİNDE YALNIZ(LAŞAN) ERKEKLER
Zeliha OKKESİM
RUS VE TÜRK DİLİNDEKİ BAĞLAÇLARA ANALİTİK BİR YAKLAŞIM
HÜSEYİN PARLAK
GIACOMO PUCCINI'NİN MADAME BUTTERFLY VE DAVID HENRY HWANG'İN M. BUTTERFLY ADLI ESERLERİNDE ORYANTALİZM MESELESİ
Mehtap SARIARSLAN
TÜRK DİLLERİNDE İKİLİ-ÇOKLU KAPSAYAN AYRIMI
Erhan TAŞBAŞ
KENTE GÖÇ SEBEPLERİNİN TÜRK ROMANINA YANSIMASI
SERVET TİKEN
KADIN KAVRAMININ DEVRİMCİ UYANIŞ ÖZNESİ: PELAGEYA
Keziban TOPBAŞOĞLU
ARKETİPSEL ELEŞTİRİ BAĞLAMINDA TURGAY NAR’IN GİZLER ÇARŞISI OYUNU ÜZERİNE BİR İNCELEME
NURULLAH ULUTAŞ
ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ METİNLERİNDE BULUNMA HÂLİ EKİNİN AYRILMA İŞLEVİNDE KULLANILMASI ÜZERİNE
RABİA AKSU
BİR SORGULAMA METAFORU OLARAK YAZIN VE OYUN
MELİK BÜLBÜL
FRANSIZCADA VE TÜRKÇEDE İLGEÇLERİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
MUZAFFER KAYA, SERKAN DEMİRAL
TÜRKMEN TÜRKÇESİNDE KORUNAN FONETİK UNSURLAR
ENGİN GÖKÇÜR
EBU MUKBİL KEMAL’İN “DÜLGERİN KIZI” ADLI ROMANINDA GAYRİMÜSLİM OSMANLI VATANDAŞLARI
SEDA GÜL KARTAL
ERENDİZ ATASÜ’NÜN KIZIL KALE ADLI ÖYKÜ KİTABINDA TOPLUMSAL CİNSİYET
ALEV ÖNDER
ALİ EMİRÎ’NİN “ÂYİNE-İ DÜNY” REDİFLİ GAZELİNE İSLAM ESTETİĞİ AÇISINDAN BAKIŞ
AYŞE SAĞLAM
TÜRKİYE TÜRKÇESİNİN AĞIZ ATLASI NASIL TASARLANMALIDIR?
İsa SARI
II. MEŞRUTİYET ROMANINDA SULTAN II. ABDÜLHAMİD’E KARŞI VERİLEN “İKTİDAR MÜCADELESİ”
Murat TAN
RAİNER MARİA RİLKE VE HİLMİ YAVUZ’UN POETİKALARI ÜZERİNE BİR KARŞILAŞTIRMA DENEMESİ
Abdülkerim UZAĞAN, Vefa TAŞDELEN
ARNAVUT YAZININDA TÜRKÇE VERİNTİLER
Şirin TUFAN
BİÇİMLERİ AYNI İŞLEVLERİ VE KATEGORİLERİ FARKLI EKLERE YÖNELİK BİR İNCELEME
KERİME ÜSTÜNOVA
GENÇLERE TARİH BİLİNCİNİN AKTARILMASINDA TARİHİ ÇİZGİ ROMANLARIN ÖNEMİ: SUAT YALAZ’IN ENVER PAŞA EFSANESİ ADLI ÇİZGİ ROMANI ÖRNEĞİ
ALİ YAĞLI
EVLİYA ÇELEBİ SEYAHATNÂME’SİNDE ÖRNEKLİ/ANALOJİK ANLATIM ÜSLUBU
Ali YILDIRIM
BİLİNCİNDE OLDUĞUNUN BİLİNCİYLE HUZURSUZLAŞAN ÖZNENİN HİKÂYESİ
DUDU UYSAL
ON BEŞİNCİ YÜZYIL ANADOLUSUNDA BİR ZEYNİ DERVİŞİN YOLCULUĞU: ŞEYH MEHMED ÇELEBİ VE DİVANI (HIZIR-NÂME)
SİBEL KOCAER
AYFER TUNÇ’UN “MAĞARA ARKADAŞLARI” ÖYKÜSÜNÜN METİNLERARASI BAĞLAMDA İNCELENMESİ
Elif ÖKSÜZ GÜNEŞ, Ülkü ELİUZ
DİLBİLGİSİ KONULARINDA DEVAMLILIK İLİŞKİSİ
MEVLÜT ERDEM
POLONYA BAROK EDEBİYATINDA SULTAN II. OSMAN VE SULTAN I. MUSTAFA
Malgorzata Maria GAJDA
RAVŻATÜ’L-AḪBĀR VE ESERDEKİ DİL- DUDAK UYUMLARI
Metin GÜLER
ÜLKÜ TAMER ŞİİRİNDE İRONİ
Okan KOÇ
SEZAİ KARAKOÇ’UN ŞİİRLERİNDE MEDENİYET ŞEHRİ İSTANBUL’UN TARİHÎ VE MANEVİ UNSURLARI
MEHMET GÜNEŞ, FİKRİ KULA
HÜSEYİN CAVİD VE ELİAĞA VAHİD’İN HAYATA BAKIŞ AÇILARININ ŞİİRLERİNE YANSIMALARI
SEDA SELİM
HALDUN TANER’İN “SANCHO’NUN SABAH YÜRÜYÜŞÜ”, “ŞİŞHANE’YE YAĞMUR YAĞIYORDU” VE “AYIŞIĞINDA “ÇALIŞKUR” HİKÂYELERİNDE İRONİ
Fatma SÖNMEZ
LATİFİ TEZKİRESİNE GÖRE XVI. YÜZYIL OSMANLI TÜRKÇESİNDE DÜZLÜK-YUVARLAKLIK UYUMU
İBRAHİM TOSUN
FRANSIZ YAZAR VE SEYYAHLARIN GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
PERİHAN YALÇIN
1.7m 916.5b
Arşiv
Cilt: 17 - Sayı : 2
Cilt: 17 - Sayı : 1
Cilt: 17 - Sayı : 3
Cilt: 16 - Sayı : 4
Cilt: 16 - Sayı : 1
Cilt: 16 - Sayı : 2
Cilt: 16 - Sayı : 7
Cilt: 16 - Sayı : 5
Cilt: 16 - Sayı : 6
Cilt: 16 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 5
Cilt: 15 - Sayı : 4
Cilt: 15 - Sayı : 1
Cilt: 15 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 2
Cilt: 15 - Sayı : 8
Cilt: 15 - Sayı : 7
Cilt: 15 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 7
Cilt: 14 - Sayı : 2
Cilt: 14 - Sayı : 3
Cilt: 14 - Sayı : 4
Cilt: 14 - Sayı : 5
Cilt: 14 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 19
Cilt: 13 - Sayı : 28
Cilt: 13 - Sayı : 10
Cilt: 13 - Sayı : 18
Cilt: 13 - Sayı : 6
Cilt: 13 - Sayı : 5
Cilt: 13 - Sayı : 23
Cilt: 13 - Sayı : 26
Cilt: 13 - Sayı : 27
Cilt: 13 - Sayı : 13
Cilt: 13 - Sayı : 29
Cilt: 13 - Sayı : 9
Cilt: 13 - Sayı : 30
Cilt: 13 - Sayı : 21
Cilt: 13 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 3
Cilt: 13 - Sayı : 7
Cilt: 13 - Sayı : 12
Cilt: 13 - Sayı : 22
Cilt: 13 - Sayı : 4
Cilt: 13 - Sayı : 24
Cilt: 13 - Sayı : 25
Cilt: 13 - Sayı : 2
Cilt: 13 - Sayı : 14
Cilt: 13 - Sayı : 8
Cilt: 13 - Sayı : 11
Cilt: 13 - Sayı : 20
Cilt: 13 - Sayı : 16
Cilt: 13 - Sayı : 15
Cilt: 13 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 32
Cilt: 12 - Sayı : 22
Cilt: 12 - Sayı : 3
Cilt: 12 - Sayı : 28
Cilt: 12 - Sayı : 7
Cilt: 12 - Sayı : 8
Cilt: 12 - Sayı : 35
Cilt: 12 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 29
Cilt: 12 - Sayı : 27
Cilt: 12 - Sayı : 4
Cilt: 12 - Sayı : 25
Cilt: 12 - Sayı : 6
Cilt: 12 - Sayı : 33
Cilt: 12 - Sayı : 19
Cilt: 12 - Sayı : 20
Cilt: 12 - Sayı : 31
Cilt: 12 - Sayı : 13
Cilt: 12 - Sayı : 5
Cilt: 12 - Sayı : 24
Cilt: 12 - Sayı : 12
Cilt: 12 - Sayı : 23
Cilt: 12 - Sayı : 26
Cilt: 12 - Sayı : 11
Cilt: 12 - Sayı : 16
Cilt: 12 - Sayı : 34
Cilt: 12 - Sayı : 21
Cilt: 12 - Sayı : 30
Cilt: 12 - Sayı : 18
Cilt: 12 - Sayı : 15
Cilt: 12 - Sayı : 2
Cilt: 12 - Sayı : 1
Cilt: 12 - Sayı : 14
Cilt: 12 - Sayı : 9
Cilt: 12 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 19
Cilt: 11 - Sayı : 20
Cilt: 11 - Sayı : 16
Cilt: 11 - Sayı : 9
Cilt: 11 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 17
Cilt: 11 - Sayı : 5
Cilt: 11 - Sayı : 13
Cilt: 11 - Sayı : 2
Cilt: 11 - Sayı : 14
Cilt: 11 - Sayı : 3
Cilt: 11 - Sayı : 4
Cilt: 11 - Sayı : 7
Cilt: 11 - Sayı : 11
Cilt: 11 - Sayı : 6
Cilt: 11 - Sayı : 18
Cilt: 11 - Sayı : 1
Cilt: 11 - Sayı : 15
Cilt: 11 - Sayı : 8
Cilt: 11 - Sayı : 21
Cilt: 11 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 10
Cilt: 10 - Sayı : 4
Cilt: 10 - Sayı : 16
Cilt: 10 - Sayı : 15
Cilt: 10 - Sayı : 14
Cilt: 10 - Sayı : 13
Cilt: 10 - Sayı : 6
Cilt: 10 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 8
Cilt: 10 - Sayı : 9
Cilt: 10 - Sayı : 7
Cilt: 10 - Sayı : 3
Cilt: 10 - Sayı : 2
Cilt: 10 - Sayı : 1
Cilt: 10 - Sayı : 11
Cilt: 10 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 11
Cilt: 9 - Sayı : 12
Cilt: 9 - Sayı : 4
Cilt: 9 - Sayı : 2
Cilt: 9 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 8
Cilt: 9 - Sayı : 9
Cilt: 9 - Sayı : 10
Cilt: 9 - Sayı : 3
Cilt: 9 - Sayı : 6
Cilt: 9 - Sayı : 1
Cilt: 9 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 10
Cilt: 8 - Sayı : 4
Cilt: 8 - Sayı : 9
Cilt: 8 - Sayı : 8
Cilt: 8 - Sayı : 13
Cilt: 8 - Sayı : 11
Cilt: 8 - Sayı : 5
Cilt: 8 - Sayı : 12
Cilt: 8 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 6
Cilt: 8 - Sayı : 9 b