GIACOMO PUCCINI'NİN MADAME BUTTERFLY VE DAVID HENRY HWANG'İN M. BUTTERFLY ADLI ESERLERİNDE ORYANTALİZM MESELESİ

Bu makale iki farklı edebi eserde, Doğu kültürlerinin ve milletlerinin Batılılar tarafından çalışılması anlamına gelen Oryantalizm meselesini irdelemektedir. Bunlardan ilki, ünlü İtalyan besteci Giacomo Puccini tarafından yazılan Madame Butterfly adlı opera ve diğeri ise Çin asıllı Amerikalı ünlü oyun yazarı David Henry Hwang tarafından yazılan M. Butterfly adlı tiyatro oyunudur. Her iki edebi eser de Güney Asya kökenli bayan karakterlerle Avrupa ve Amerika kökenli erkek karakterler arasındaki romantik ilişkiye odaklanmaktadır. Her iki eser de Doğu kültürleri ve insanlarıyla alakalı basmakalıp imgeler içermektedir, ama bununla birlikte opera aşağılayıcı ve alaycı bir yaklaşım sergilemekteyken tiyatro oyunu daha objektif ve gerçekçi bir tutum sergilemektedir. Puccini'nin operası, Doğu'nun insanlarını eleştirmekte ve onları "medeniyetsiz", "zayıf", "boyun eğen", "pasif" ve "feminen" olarak göstermekteyken Hwang'in tiyatro oyunu, Doğu kültürlerinin daha gerçekçi ve objektif bir resmini çizmektedir. Oyun, Doğu insanlarını gayet zeki, çalışkan ve hırslı olarak görmekte, okuyucuya, Avrupalılar tarafından baskılanmış ve tanımlanmış Doğu insanlarının Oryantalist yazarların yarattığı imgeye pek de uymadığını göstermeye çalışmaktadır. Sanayi Devrimi sonrasında ekonomik olarak güçlenen Batılı ülkeler, Doğu ülkelerini, insanlarını ve kültürlerini merak etmeye başlamış, bu sebeple bu ülkelere araştırmacı yazarlar ve gezginler göndererek bilgi toplamaya çalışmıştır. Ekonomik gücü elinde bulunduran Batı, dünya üzerinde farklı ırklar olduğunu ve bu ırklardan bazılarının diğerlerine kıyasla daha üstün olduğu tezini ortaya atmıştır. Bu ırk denklemine göre, Batı yani Avrupalı milletler üstün ırk, Doğu yani Avrupalı olmayan milletler ise öteki olarak sınıflandırılıp, etiketlendirilmiştir. Bu sebeple Oryantalist yazarların eserlerinde Batı kültürü ve insanları övülürken Doğu kültürü ve insanları yerilmiştir

THE ISSUE OF ORIENTALISM IN GIACOMO PUCCINI’S MADAME BUTTERFLY AND DAVID HENRY HWANG’S M. BUTTERFLY

This article examines the issue of Orientalism, which refers to the study of the Eastern cultures and nations by the Western intellectuals, in two different literary works. One of them is the opera called Madame Butterfly written by the famous Italian composer, Giacomo Puccini and the other one is a play called M. Butterfly written by the famous Chinese American playwright, David Henry Hwang. Both literary works focus on the romantic relationship between female characters who have South Asian origins and male characters who have European and American origins. Both works include stereotypical images about the Eastern cultures and peoples; however, the opera has a humiliating and cynical approach while the play has a more objective and realistic attitude. The first one criticizes the people of the Orient and regards them as “uncivilized”, “weak”, “submissive”, “passive” and “feminine” whereas the latter one draws a more realistic and objective picture of the people of the Orient and regards them as quite intelligent, hardworking and ambitious, and tries to show the reader that the oppressed and defined Eastern people by the Europeans do not necessarily conform to the image that was created by the Orientalist writers

___

  • Anderson, Benedict (1991). Imagined Communities. London: Verso.
  • Digaetani, John Louis (1989). “M. Butterfly: An Interview with David Henry Hwang”. TDR (1988-), Vol. 33, No. 3 (Autumn, 1989), pp. 141-153. Retrieved from http://links.jstor.org/sici?sici=1054- 2043%28198923%2933%3A3%3C141%3A%22BAIWD%3E2.0.CO%3B2-G
  • Fanon, Frantz (1967). Black Skins, White Masks. London: Penguin.
  • Foucault, Michel (1993). “Society Must be Defended”. New York: Picador.
  • Groos, Arthur (1991). “Madame Butterfly: The Story”. Cambridge Opera Journal, Vol. 3, No. 2 (Jul., 1991), pp. 125-158. Retrieved from http://links.jstor.org/sici?sici=0954- 5867%28199107%293%3A2%3C125%3AMBTS%3E2.0.CO%3B2-B
  • Günaydın, Neslihan (2015). “The Phenomenon of ‘Homelessness’ From the Jews to the Palestinians”. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10/8 Spring 2015, p. 1247-1258, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8305, ANKARA-TURKEY.
  • Hwang, David Henry (1988). M. Butterfly. New York: Dramatists Play Service Inc..
  • Kondo, Dorienne K. (1990). “M. Butterfly: Orientalism, Gender, and a Critique of Essentialist Identity”. Cultural Critique, No. 16 (Autumn, 1990), pp. 5-29. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1354343
  • McLeod, John (2000). Beginning Postcolonialism. Manchester: Manchester University Press.
  • Nairn, Tom (1977). The Break-up of Britain. London: New Left Books.
  • Phillips, Caryl (2001). A New World Order. London: Secker & Warburg.
  • Richardson, Brian (2001). “Voice and Narration in Postmodern Drama”. New Literary History, Volume 32, Number 3, Summer 2001, pp. 681-694. Retrieved from http://muse.jhu.edu/journals/new_literary_history/v032/32.3richardson01.html
  • Said, Edward (2003). Orientalism. London: Penguin Books.
  • Said, Edward (1990). “The Discourse of the Orient”. Dennis Walder (Ed.). In Literature in the Modern World. New York: Oxford University Press.
  • Said, Edward (2003).“Orientalism 25 Years Later”. Retrieved from http://www.counterpunch.org/2003/08/05/orientalism/
  • Shimakawa, Karen (1993). “Who is to Say or, Making Space for Gender and Ethnicity in M. Butterfly”. Theatre Journal, Vol. 45, No. 3 (Oct., 1993), pp. 349-362. Retrieved from http://links.jstor.org/sici?sici=0192- 2882%28199310%2945%3A3%3C349%3A%22TSOMS%3E2.0.CO%3B2-W
  • Shin, Andrew (2002). “Projected Bodies in David Henry Hwang’s “M. Butterfly” and “Golden Gate”.MELUS, Vol. 27, No. 1, Contested Boundaries (Spring, 2002), pp. 177-197. Retrieved from http://links.jstor.org/sici?sici=0163- 755X%28200221%2927%3A1%3C177%3APBIDHH%3E2.0.CO%3B2-V
  • Sollors, Werner (1981). “Theory of American Ethnicity, or: “? S Ethnic?/Ti and American/Ti, De or United (W) States S S1 and Theor?”. American Quarterly, Vol. 33, No. 3, pp. 257-283. Retrieved from http://links.jstor.org/sici?sici=0003- 0678%281981%2933%3A3%3C257%3ATOAEO%22%3E2.0.CO%3B2-T
  • Stanfield, John H. (1995). “The Myth of Race and the Human Sciences”. The Journal of Negro Education,Vol. 64, No. 3, Myths and Realities: African Americans and the Measurement of Human Abilities (Summer, 1995), pp. 218-231. Retrieved from http://links.jstor.org/sici?sici=0022- 2984%28199522%2964%3A3%3C218%3ATMORAT%3E2.0.CO%3B2-R