EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi
Arşiv
Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi
2023
Sayı : 20
Leibniz Felsefesi’nde Akılsal-Olgusal Hakikat Ayrımı
Varoluşun Onto-Teolojisi ve Varoluşsal Tasviri
Sühreverdî ve Şehrezûrî’de Tenasühe Dair Düşünceler
İbn Haldûn Düşüncesi ve Liberal Görüşler Arasında Mukayeseli Bir Değerlendirme
Özbilincin Oluşumu ve Tanınma Problemi: Narziss ve Goldmund
Lacan’ın Arzu Etiği ve Ontik Kaybın Ontolojik Bir Arayışa Dönüşmesi
Geleneksel Eğitim ile Çevrimiçi Eğitimin Felsefi Bağlamda Analizi
Millianizm, Boş İsimler Ve Önerme-Yok Görüşü
Thomas Hobbes’un Felsefesinde Din-Devlet İlişkisi: Din Devletinden Devlet Dinine
Ebü’l Hasan el-Âmirî’nin İlimler Sınıflaması
John Stuart Mill’in Bilimsel Yöntem Kavrayışına Genel Bir Bakış
Haraway’in Simpoiesis Kavramı ve Birlikte-Düşünme Pratikleri
Platon’da Ahlak ve Siyaset İlişkisi
Tüketim Kültürü Ekseninde Estetik Algısı
Aletik Bağıntılar Işığında Mantık Eklemlerinin Anlamları
Bilinç Bilmecesinin Kısa Bir Analizi
John Rogers Searle’ün “Deontik Güç” Kavramı
Edward Said: Hümanizmi Evcilleştirmek
Spinoza’da İnsan Zihninin Ebediliği Üzerine
2022
Sayı : 17
Şaban Teoman Duralı Düşüncesinde Temel Meseleler
Ütopyadan Distopyaya Cinsellik Ediminin Rolü
Antik Çağ ve Günümüzden Örneklemelerle, İnsan Gelişimi ve Öğretim Programlarında Müzik Eğitiminin Yeri ve Önemi
Çocuklarla Felsefenin Eleştirisi
Nancy Fraser’da Toplumsal Adalet ve Dayanışma Tanınma Politikası ve Yeniden Bölüşüm Politikası Arasında Tamamlayıcı Bir İlişkinin Kurulması
Jean Jacques Rousseau’da İnsan Doğasına İlişkin İyimser Çözümlemelerin ve Doğuştan Ahlaki Duyguların 20. Yüzyıl ve Günümüz Psikoloji Çalışmalarındaki Yerine Dair Bir Değerlendirme
Heidegger’in “Nietzsche Beni Mahvetti!” Sözü Üzerine Bir İnceleme
Cassirer’de Mitik Bilinç
Kerry ile Polemiği Bağlamında Frege’nin “Nitelik-Özellik” Ayrımının “Kavram-Nesne” Ayrımı Üzerinden Değerlendirilmesi
Antony Gormley’in Figüratif Heykellerinde Kuantum Yansımalar
Sokratik Diyalogların Realist ve Anti-Realist Yorumları
Özgürlüğün Olanağı Olarak Yaratıcı Eylem: Schelling’in Dogmatizm ve Kritisizm Üzerine Felsefi Mektuplar’ı Üzerine Bir Analiz
Helen-Roma Kültürü ve Erken Hıristiyan Dönemde Kendilik Kaygısı Bağlamında Asketizm (Çilecilik) Pratikleri
Pre-Critical Kant on Traditional Logic: What is the Mistake in Syllogistic Theory?
Ayn Rand Düşüncesinde Objektivizm Bağlamında Rasyonel Egoizm
Dîvân Şiirinde Kullanılan Üç Kelimeye (Kalem, Kîl ve Kâl) Hermeneutik Yaklaşım
2021
Sayı : 15
Doğan Cüceloğlu: Yaşamı, Eserleri ve Psikoloji Anlayışı
Eski Türkler’de Zaman
Yaşamdan Düşünceye, Düşünceden İdeale Bir Arayış: Ortega y Gasset
Kapitalizmin Sonu: Marx’a Sadık Bir Yorum
Dil Felsefesinden Hukuk Felsefesine Açılan Bir Kapı: Gadamer’den Dworkin’e Hermeneutik Yöntem
Felsefenin Akademideki Yeri Üzerine
Modern Yurttaşlığın Sinir Uçlarına Dokunmak: Enformel Yurttaşlık
Üniversite Öğrencilerinin Bakış Açısı İle “Kadına Şiddet” Kavramı
Heideggerci Çevre Felsefesi
Semantik Açıdan Barcan Tamdeyimleri
Modernizmden Postmodernizme Değişen Özne Anlayışının Sanata Etkileri
İsmet Özel’in Jazz Şiirinde Kötülük Problemi
Tanım Teorisinin Mantık Disipliniyle Olan İlişkisi: Aristoteles, Farabi ve Port-Royal Düşüncesi
Eleştirel Düşünme: Bir Sokratik Sorgulama Metodolojisi
Parmenides’in Milet Doğa Felsefesini Reddedişi: Bir Sözde-Problem Eleştirisi
Sınırın Ötesinde Yaşamak: René Guénon Düşüncesinde Modernite, Gelenek ve Hakikat
Kendi İçinde Mütevazı Bir Akım “Doğan Cüceloğlu”: Yaşamı, Eserleri ve Psikoloji Anlayışı
Eski Türkler'de Zaman
Heidegerci Çevre Felsefesi
Parmenides'in Milet Doğa Felsefesini Reddedişi: Bir Sözde-problem Eleştirisi
Sayı : 16
Wilhelm Dilthey Felsefesinde “Anlama” Kavramı ve Dolayımları
Endülüs’te Felsefenin Meşrulaştırılması: İbn Tufeyl ve İbn Rüşd
Günümüz Kore’sinde Budizm’in Etkileri1
Aklın Yolu Birdir: Yaygın Bir Sözün Plotinosçu Temaşa İçerimleri Üzerine
Bitişik (Muttasıl) Şartlı Seçmeli (İstisnâî) Kıyaslar (Klasik Mantık Kitaplarında Görülen Geçersiz/Yanlış Örnekler Üzerine)
Ksenophanes: Tanrı ve Doğa Üzerine
Max Weber: Karl Jaspers’in Perspektifinden Bir Profil
Toplumsal Tabakalaşma ve Amatör Savunma Sporu İlişkisine Bourdieucü Bir Yaklaşım: Kayseri Örneği
Heidegger’in Estetik-Dışı Sanat Anlayışı: Felsefeyi Disiplinlerden Özgürleştiren Bir Düşünme Tarzı
Adem ve Vucûd
İhvân-ı Safâ’da Matematik Felsefesinin İmkânı ve Boyutları1
ÜTOPYA İÇİNDE DİSTOPYA: HERBERT GEORGE WELLS’İN ‘ZAMAN MAKİNESİ’
Emptiness of Freedom: An Analysis of Jacques Rancière’s Understanding of Politics through Tocqueville
Leibniz’in Klasik ve Modern Mantığa Katkıları
Çözümleyici Çizelge Yöntemi ile İbn Sina’da İktirânî Kıyas Denetlemesi
Ne- Varlık ve Hiçlik: Trans- Ontolojik Bir Düşünüm
Wilhelm Dilthey Felsefesinde "Anlama" Kavramı ve Dolayımları
LEIBNIZ'İN KLASİK VE SEMBOLİK MANTIĞA KATKILARI
Günümüz Kore’sinde Budizm’in Etkileri
Bitişik (Muttasıl) Şartlı İstisnâî (Seçmeli) Kıyaslar (Klasik Mantık kitaplarında görülen geçersiz/yanlış örnekler üzerine)
KSENOPHANES: TANRI ve DOĞA ÜZERİNE
Çözümleyici Çizelge Yöntemi ile İbn Sina'da İktirânî Kıyas Denetlemesi
İhvân-ı Safâ'da Matematik Felsefesinin İmkanı ve Boyutları
Ne – Varlık ve Hiçlik: Trans-Ontolojik Bir Düşünüm
Cilt: 0 - Sayı : 16
Özgürlüğün Boşluğu: Jacques Rancière’in Siyaset Anlayışının Tocqueville Üzerinden Bir Analizi
2020
Sayı : 12
Stanley Cavell’de Şüphecilik, Gramer Kriterleri ve Politika
Raskolnikov’un Ahlaki İkilemi: Nietzscheci Bir Bakış
Mitosa Karşı Logos Ya Da Dionysos’a Karşı Sokrates: Tragedyanın Doğuşu’nda Felsefe ve Sanat Karşıtlığı
F.H. Jacobi’nin Aydınlanmacı Rasyonalizm Eleştirisi Üzerine Bir Değerlendirme
Trajediler Çağında Ortak Bir Yaşam Arayışı Olarak Aliya İzzetbegoviç’in Siyaset Felsefesi
Heidegger’in Varlık ve Zaman’ında Doğruluk ve Da-sein
Trajediler Çağında Ortak Yaşam Arayışı Olarak Aliya İzzetbegoviç’in Siyaset Felsefesi
Raskolnikov’un Ahlaki İkilemi Nietzscheci Bir Bakış
Sayı : 13
İnsan Haklarında Kuşaklar Tartışması ve Bir Çözüm Denemesi
Gerard’t Hooft’da Determinizm ve Özgür İrade
Kadın-Erkek Ayrımında Simgesel Aklın İnşası: Kimin Aklı?
Arnold Gehlen’de Kültürel Kriz ve Tarihin Sonu
Eksen Çağı’nda Türk Kozmogonisi, Eski Çin (Chou) Düşüncesi ve Antik Grek Felsefeleri Taoizm Etrafında Bir Araya Geliyor:Taoizm ve Timaios Diyalogunun Yapısal İlişkileri
Deconstruction of Hume-Buddhism Relation:A Final Note on Anattā Debate
Heidegger Düşüncesinde Teknikleşmiş Hayvan Olarak Modern İnsan
Felsefe Bilmemeye Katlanabilir mi? Heidegger’de Hakikatin Bir Hakikat-Olmayan Olarak İfşa Edilmesi
Efendi-Köle İkiliğine İlişkin Üç Açıklama
İktisadın İnsanı İçin Yeni Bir Eidos Önerisi: Rasyonalite YerineÖzgürlük
aben Balhis Vorschläge zur psychischen Gesundheiteine Entsprechung in der heutigen Psychologie?
Political Philosophy and Oriental Polemics on the OttomanForm of Government in 18th Century English Literature
Eksen Çağ’da Türk Kozmogonisi, Eski Çin (Chou) Düşüncesi ve Antik Grek Felsefeleri Taoizm Etrafında Bir Araya Geliyor: Taoizm ve Timaios Diyalogunun Yapısal İlişkileri
Gerard’t Hooft’da ‘Determinizm ve Özgür İrade’ Probleminin İncelenmesi
Belhî’nin Ruh Sağlığına Dair Yaptığı Önerilerin Günümüz Psikolojisinde Karşılığı Var mıdır?
Felsefe Bilmemeye Katlanabilir mi?: Heidegger’de Hakikatin Bir Hakikat-Olmayan Olarak İfşa Edilmesi
Philosophy of Government and Oriental Polemics on the Ottoman Form of Government in the 18th Century English Literature
Bir Akıl Yürütmeyi Sağlam Yapan Nedir?
Sayı : 14
Kant’ta Siyasetin Ahlakileştirilmesi
Dil Felsefesi Bağlamında Fuzuli’de Üç Kelime: “Kalem Olsun, Kil ve Kal”
Thomas Hobbes’da Toplum Sözleşmesi, Egemenlik ve Uyrukluk: Egemenin ve Uyrukların Hak ve Yükümlülükleri Nelerdir?
McGinn’in Bilişsel Kapalılık Tezinin bir Değerlendirmesi: Erişim ve Anlama
Ahlaki Statü Kavramı ve Teorileri
Sağduyu ve Felsefe Üzerine: Sağduyu yok sayılabilir mi?
Kapitalizme Teorik Yaklaşımlar: Kapitalist Ekonomik Sistemin Temel Nitelikleri Üzerinden Karşılaştırmalı Bir Analiz
Salgından Öğrenmek: Birey-Toplum İkilemi
Yüce Deneyimi Üzerine: Batı Kültüründeki Yüce ile Japon Kami (神) Düşüncesi Arasında bir İnceleme
Spinoza’nın Siyaset Felsefesinde İfade Özgürlüğü Sorunu
Ingeborg Bachmann’ın Şiirlerinde Heidegger ve Wittgenstein Felsefelerinin İzlekleri
Prof. Dr. Abdulkuddüs Bingöl Hayatı ve Felsefesi
Heisenberg Belirsizlik İlkesindeki ‘Belirsizlik’
Euthyphron-İkilemi: Ahlak ve İlahi İrade İlişkisi
İslâm Mantık Geleneğinde “Olan-Olmayan” Formundaki Ad Kavramların Çelişiklik Bağıntısı Üzerine Bir İnceleme
İslâm Mantık Geleneğinde “Olan-Olmayan” Formundaki Adsal Kavramların Çelişiklik Bağıntısı Üzerine Bir İnceleme
Spinoza'nın Siyaset Felsefesinde İfade Özgürlüğü Sorunu
2019
Sayı : 11
Prof. Dr. Necati Öner’e Göre Klasik Mantıkta Kavram ve Önerme
Ahirette Zaman
Kant’ın Estetik Kuramının Gadamerci Eleştirisi Üzerine Bir Değerlendirme
Kant’ta Zaman-Mekânın A Prioriliği Problemi
Locke’un Toplum Sözleşmesi Kuramı
Evrensel Bir Etik Mümkün müdür?
Sayı : 10
İbnu’l- Arabi’nin Fususu’-Hikem ve Şarihlerine Göre Halk Katındaki Din’in Geçerliliği
Tarih ve Doğa Bilimi
Postmodern Anarşizm ve Temsil Sorunsalı
Seneca Etiğinde Bilgi, Erdem ve Mutluluk İlişkisi
Aristoteles ve Kant’ta Faillik Problemi
Doğu ve Batı Düalizminde İslam Medeniyet Tarihinin Oksidentalist Düşünürü Fuat Sezgin ve Bilim Tarihi Anlayışı
2018
Sayı : 9
Ömer Naci Soykan Felsefesinde Zaman Sorunu
Nietzsche’nin Metafiziğinde Fark Olarak Ebedi Tekrar
Zihin-Beden Problemine Searle’ün Yaklaşımı
Hoca Ahmed Yesevî’de Hikmet-Erdem ve Ahlak İlişkisi
Gerçekliğin Duyumsal İnşası Sürecinde Metafiziksel Olabilirliğin Radikal Reddi Meselesi ve Ernst Mach
Savaştan Sürekli Barışa: Platon ve Kant
Sayı : 8
Şerif Mardin’in Anısına: İkincil Literatüre Küçük Bir Katkı
Bir Dayatma Halini Alan Mutluluk Talebi
Farabi’nin Adalet Anlayışı (Hak, Liyakat ve Pay Teorisi)
M. Heidegger’de Köklere Bağlılık (Ortsverbundenheit) Kavramının Tahlili
Platon’dan Tusi’ye Sevgi Siyaseti
Metinde Anlam: Okur-tepkisi Eleştiri Kuramı
2017
Sayı : 7
BİLİME VE EĞİTİME ADANMIŞ BİR KARİYER: ÇİĞDEM KAĞITÇIBAŞI
NUREDDİN TOPÇU’NUN İSYAN AHLAKI PERPEKTİFİNDEN VAHDET-İ VÜCUT’ÇU BİR İSYAN ÖRNEĞİ: ŞEYH BEDRETTİN VE VARİDATI
İSLAM DÜŞÜNCESINDE FELSEFENIN YERI VE MEŞRÛIYET MESELESI
BENTHAM VE MİLL’İN KLASİK FAYDACILIĞI BAĞLAMINDA MUTLULUK PROBLEMİ
KİERKEGAARD VE JASPERS’IN VAROLUŞ FELSEFESİNDE AKIL, DİN VE İMAN İLİŞKİSİ⃰
YAPISÖKÜMÜ ETİK AÇIDAN OKUMAK: DERRİDA VE KONUKSEVERLİK DÜŞÜNCESİ
ETİĞİN ALET ÇANTASINA BAKMAK: AHLÂK, ETİK VE İLİNTİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÜZERİNE NOTLAR
Sayı : 6
TARİHSEL SÜREÇTE KİLİSE-SİYASET İLİŞKİSİ VE GÜNÜMÜZE YANSIMALARI
GAZZÂLÎ VE LEİBNİZ OPTİMİZMİNDEN KANT’IN OTANTİK TEODİSESİNE KÖTÜLÜK SORUNU
KANT’IN ÖDEV AHLAKI ÜZERİNE
HEGEL’İN FENOMENOLOJİSİ’NDE YUNAN DÜNYASININ YA DA TİNİNİN DOĞRULUĞU OLARAK EYLEM VE BİREYSELLİK
BİLGE İMPARATOR FİLOZOF KRALA KARŞI
2016
Sayı : 5
KINALIZADE’DE MUTLAK HİKMETİN ERDEM OLAN HİKMETTEN FARKI
(PRAGMATİST) AHLÂK NEDİR?
NURETTİN TOPÇU: İTAATKÂRLIK VE İSYAN BİR İNANÇ PSİKOLOJİSİ TASLAĞI
DERRIDA’NIN YAPISÖKÜMÜ
TRANSENDENTAL İDEALİZM VE İHMAL EDİLMİŞ ALTERNATİF ELEŞTİRİSİ
UMBERTO ECO: AÇIK YAPIT VE SINIRSIZ YORUM TARTIŞMASI
NIETZSCHE FELSEFESİNİN OPTİMİST YORUMU ÜZERİNE BİR DENEME
TANZİMAT DÜŞÜNCESİNDE HÜRRİYET FİKRİ
Sayı : 4
AHLÂK DAVASINA VE MUALLİMLİĞE ADANMIŞ BİR ÖMÜR: NURETTİN TOPÇU
TOPÇU VE HAREKET FELSEFESİ
NURETTİN TOPÇU’NUN İDEALİZMİ
KİMLİK İSLÂMI’NA KARŞI: NURETTİN TOPÇU DÜŞÜNCESİ ÜZERİNE NOTLAR
TEKNOLOJİK MODERNLİK ELEŞTİRİSİ: NURETTİN TOPÇU ÖRNEĞİ VE MUKAYESELİ BİR İNCELEME
PSYCHO-PHYSICAL UNION: THE PROBLEM OF THE INTERACTION IN THE CARTESIAN PROGRAMME
ETİK POLİTİKAYI ÖNCELER Mİ? ARİSTOTELES’İN YANITI VE GÜNÜMÜZDE POLİTİKA
AHLAKTA, HUKUKTA VE SİYASETTE ÖZGÜRLÜK KAVRAMI
2015
Sayı : 3
DAVUD EL-KAYSERÎ’NİN FELSEFESİ
DAVUD EL KAYSERİ’YE GÖRE ALLAH’IN KELAMI
DÂVÛDÜ’L-KAYSERÎ’DE TASAVVUF FELSEFESİ -Hakikat-i Muhammediye Nazariyesi Üzerine-
DAVUD EL-KAYSERÎ’YE GÖRE GERÇEK SEVGİ
İMAM-I Â’ZAM’IN İNSAN ANLAYIŞI
YALNIZLIK VE BİRLİKTELİK ARASINDA İNSAN İLİŞKİLERİ
LYOTARD: FARK VE ÇOKLUĞUN ANLATISI POSTMODERNITE
GILBERT RYLE’IN DÜALİZM ELEŞTİRİSİ VE KATEGORİ HATASI SAPTAMASI
Sayı : 2
“BİR ARADA YAŞAMANIN KURAL(LAR)I: BİR KEŞİF MİDİR YOKSA BİR İCAT MI?”
DİN-FELSEFE İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA RUH KAVRAMINA İKİ FARKLI YAKLAŞIM: İSLAM VE PLATON ÖRNEĞİ
HERAKLEİTOS’UN ADALET GÖRÜŞÜ
NIETZSCHE, TRUTH AND ART
HOBBES, LOCKE VE ROUSSEAU’DA “DOĞA DURUMU” DÜŞÜNCESİ
ARİSTOPHANES’İN ESERLERİNDE SİYASAL İRONİ VE BARIŞ
2014
Sayı : 1
BİN YILLIK HÜZÜN: İNSANIN DÜŞÜNME SERÜVENİ ÜSTÜNE BİR YORUM
ETİK VE İŞ DÜNYASI
DERRİDA VE LAİKLİK
DESCARTES VE HUME’UN AKIL ANLAYIŞLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
DİN-SİYASET İLİŞKİLERİ BAĞLAMINDA FÂRÂBÎ VE MÂTURÎDÎ
Evrensel Bir Adalet Teorisi Geliştirmek? Honneth’in "Freedom’s Right" Adlı Eseri Örneğinde Metodolojiye Dair Bazı Düşünceler
SOSYAL BİLİMLERDE POZİTİVİZM TARTIŞMASI: ADORNO VE POPPER
ISSN:
2148-371X
Yayın Aralığı:
2
Başlangıç:
2014
Yayıncı:
Prof. Dr. Arslan Topakkaya / Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü
31.1b
21.9b
Dergi Detay