2015 Cilt: 10 - Sayı: 16
İÇİNDEKİLER
Saygıdeğer bilim insanları
Mehmet Dursun ERDEM, ÖZGÜR KASIM AYDEMİR
ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ DÖNEMİNE AİT BİLİNMEYEN SATIR ARASI TÜRKÇE KUR’AN TERCÜMESİ
AHMET AKPINAR
SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS KAPSAMINDA GELENEKSEL EL SANATLARI VE KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI
İBRAHİM ETHEM ARIOĞLU, ÖZLEM AYDOĞDU ATASOY
TÜRK NİNNİLERİNİN DİLBİLİM VE DİL FELSEFESİ TEMELLİ ÖZELLİKLERİ
ÖZGÜR KASIM AYDEMİR, Nermin ER AYDEMİR, Tuğba BABACAN
bu/o+AD YAPISININ İNDİRGENMESİ OLASILIĞI ÜZERİNE
METİN BALPINAR
NECİP FAZIL’IN “SABIR TAŞI” ADLI TİYATRO ESERİ İLE BİLLUR KÖŞK MASALLARINDAN “MURADINA EREN DİLBER” ADLI MASAL ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA
Nuriye BASTEM
DÎVÂNU LUGÂTİ’T TÜRK’TE ARAÇ GEREÇLERE AİT SÖZ VARLIĞI
CİHAN ÇAKMAK
ÇEVİRİ YAZIDA “V” ÜNSÜZÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
HALİL ÇEÇEN
SAVAŞTAN DOĞAN BİR TİP: “HARP ZENGİNİ”
Meral DEMİRYÜREK
AVRUPA DİLLERİNDE SÖZLÜKLERE VERİLEN ADLAR ÜZERİNE
ABDULLAH BAĞDEMİR
TÜRK DÜNYASI ATASÖZLERİNDE “ATEŞ”
Fatoş YALÇINKAYA
KEÇECİ-ZÂDE İZZET MOLLA’NIN MİHNET-İ KEŞÂN’INDA MEKÂN VE PSİKOLOJİ İLİŞKİSİ
Gökçehan Aysel YILMAZ
TANZİMAT DÖNEMİNDE EDEBÎ TENKİT
MAKSUT YİĞİTBAŞ
EMİN BÜLEND’İN ŞİİR ANLAYIŞI
SEFA YÜCE
“ANLATICI” VE “BAKIŞ AÇISI” BAĞLAMINDA HALİKARNAS BALIKÇISI’NIN DENİZ GURBETÇİLERİ ROMANI
REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
KİLİS İLİNDE AĞIZ TABAKALAŞMASI
Gaziantep Ü
OSMANLI ŞİİRİNDE TERZİLER
İNCİNUR ATİK GÜRBÜZ
TÜRKİYE TÜRKÇESİNDE ZAMAN BELİRLEME
AHMET AKÇATAŞ
MEHMET AKİF'İN SAFAHAT ADLI ESERİNDE AHLAKSIZLIK ELEŞTİRİLERİ
Haydar BAYATLI
TRAVNİK GÜNLÜĞÜ VE KADI KÖSE ADLI ROMANLARIN PENCERESİNDEN OSMANLI-MÜSLÜMAN DÜNYASINA BAKIŞ
Sibel BAYRAM
BAYBURT İLİ VE YÖRESİ AĞIZLARININ TÜRKİYE TÜRKÇESİ AĞIZLARI İÇİNDEKİ YERİ
SERDAR BULUT
DENİZ’DE DEĞİŞEN PSİKOLOJİ: MELVILLE’İN MOBY DICK VE CONRAD’IN “TAYFUN” ESERLERİ
Rabia Nesrin Er BAĞYAPAN
KİTÂB-I ATA-DEDE’DEKİ KARIŞIK DİL ÖZELLİKLERİ
İSMAİL GÜNEŞ
BİR İFADE TARZI OLARAK TA‛LÎKU’L- MUHÂL Bİ’L-MUHÂL
MUCAHİT KAÇAR
KÜRK MANTOLU MADONNA’DA ARKETİPSEL YOLCULUK
Aysun İLHAN
TÜRK SİNEMASINDA GELENEKSEL KAHRAMAN SİMGESEL OLARAK İMGENİN YERİNİ ALABİLDİ Mİ?
Nejla KAYALI ORTA
SON DÖNEM OSMANLI ÂLİM VE EDİPLERİNDEN RUSÇUKLU MEHMED HAYRİ VE SİYER-İ FÂRÛK İSİMLİ ESERİ
FATİH KOYUNCU
TÜRKÇE KURALLI CÜMLE YAPISININ GRAF TEORİ İLE GÖSTERİLMESİ
FİLİZ METE, İpek CEYLAN
MIŞ/-MİŞ SIFAT-FİİL EKİNİN TARİHİ GELİŞİMİ ÜZERİNE (MEMLÜK KIPÇAK ESERLERİ ÖRNEĞİNDE)
Kurmangazy SADYBEKOV
NAKŞÎ SÂDÂTININ MANZUM MENAKIP VE ŞEMAİLİ: MUSTAFÂ FEVZÎ EFENDİ’NİN “HİLYE-İ SÂDÂT” ADLI MESNEVİSİ
FERDİ KİREMİTÇİ
SALÂH BİRSEL'İN "ŞINGIR MINGIR" SÖZCÜKLERİNDEN TÜRKÇE SÖZLÜK'E KATKILAR
İdris Nebi UYSAL
ATEBETÜL HAKAYIK’TAKİ ERDEM KAVRAMI BAĞLAMINDA KENDİSİNE BENZETİLEN DİL BİRLİKLERİNİN DİLBİLİMSEL DEĞERLENDİRİLMESİ
İlknur GÜRCAN
TÜRKÇEDEKİ ÜNLÜLERİN FORMANT FREKANS DEĞERLERİ VE ENKLİZ “SES”OLAYI
MERİÇ GÜVEN
KUTADGU BİLİG’DE ZEKÂ KAVRAMI
İnan GÜMÜŞ
NESÎMÎ’NİN, DİVANINDA VE DİĞER KAYNAKLARDA RASTLANMAYAN ŞİİRLERİ
Filiz KALYON
KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE DENİZCİLİK TERİMLERİYLE YAZILMIŞ BİLİNMEYEN ŞİİRLER-1
YUNUS KAPLAN
THE INFERIOR SEX; A THIRD WORLD FEMINIST APPROACH TO WOLE SOYINKA'S THE LION AND THE JEWEL
MUSTAFA KARA
BOSNALI SÜLEYMAN FİKRİ’NİN İLM-İ BELÂGATDAN BEYÂN VE BEDÎ’ HÜLÂSASI (METİN)
ABUZER KALYON
LEXICOGRAPHY IN TURKIC REPUBLICS - Focusing On Third Language Translated Dictionaries (TLTD) -
Baktygul KULAMSHAEVA
FRANSIZCA ÖĞRETİMİ KİŞİ BETİMLEMELERİNDE KULLANILAN DEYİMLERİN ANADİL TÜRKÇE’DEKİ GÖRÜNTÜLERİ
ERTAN KUŞÇU
TÜRKİYE TÜRKÇESİNİN SÖZ DİZİMİ ÜZERİNE BİR AÇIKLAMALI KAYNAKÇA DENEMESİ
GÖKHAN ÖZCANER
ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİNDE “SANKİ” ANLAMLAMINDA KULLANILAN CÜMLE KÖKENLİ BAĞLAÇLAR
ERKAN SALAN
DİLBİLİMSEL UZATIM VE TÜRKÇEDEKİ YAYGIN ÖRNEKLERİ
İSA SARI
RÜBÂB-I ŞİKESTE’DE ZAMAN
MEHMET BAKIR ŞENGÜL
KİTAP TANITIM VE DEĞERLENDİRME: TÜRK EDEBİYATINDA HAMZA-NÂME ADLI ESERİN 72. CİLDİNİN İNCELENMESİ
OSMAN TÜRK
ONTOLOJİK ANALİZ YÖNTEMİYLE NECATİ BEY’İN BİR GAZELİNİ ŞERH DENEMESİ
ÖZKAN UZ
EYLEM-NESNE İLİŞKİLERİ ÜZERİNE SADECE {-I}, {-Ø} EKLERİYLE ÇEKİMLENMİŞ AD / ZAMİR ALAN EYLEMLER Mİ GEÇİŞLİ SAYILMALIDIR?
KERİME ÜSTÜNOVA
NECİP FAZIL ŞİİRİNDE ONTOLOJİK HUZURSUZLUK VE MEKÂNIN TEKİNSİZLİĞİ
FATİH YALÇIN
BİRPASTİŞ ÖRNEĞİ OLARAK DÛÇENT-NÂME
Nebahat YUSOĞLU
SEVİNÇ ÇOKUM’UN HİKȂYELERİNDE YALNIZLIK
Ayşe A. DİNÇ, Sezai COŞKUN
TÜRKİYE TÜRKÇESİ-AZERBAYCAN TÜRKÇESİ TİYATRO TERİMLERİ ÜZERİNE BİR KARŞILAŞTIRMA
ZELİHA GADDAR
ESKİ TÜRKÇEDE ORUNÇ/URUNÇ: RÜŞVET SÖZCÜĞÜ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
Ceyda ADIYAMAN
NEDİM’İN SEVGİLİ KARŞISINDA YAŞADIĞI TEKİNSİZLİK VE AMBİVALANS
RAMAZAN ARI
TURGUT UYAR’IN “KURTARMAK BÜTÜN KAYGILARI” ADLI ŞİİRİNDE POLİTİK SÖYLEM: DÜZENDEN KAÇIŞ VE DİRENİŞ
YUSUF AYDOĞDU, Serhan Alkan İSPİRLİ
LEYLÂ ERBİL VE MUSTAFA KUTLU’NUN HİKÂYELERİNDE TEKNİK
Sinan BAKIR
SÖZ DİZİM KURAMLARI BAĞLAMINDA TÜRKÇE SÖZ DİZİMİ
MUHSİNE BÖREKÇİ
YABANCI OLMAYAN ÜÇÜNCÜ ŞAHIS EKLERİN GRAMATİK ÖZELLİKLERİ
Shokhida SIDDIQOVA ISOQOVNA
TURGUT UYAR’IN “GEYİKLİ GECE” ADLI ŞİİRİNE VAROLUŞSAL BİR YAKLAŞIM DENEMESİ
GÜLŞAH ŞİŞMAN
ATATÜRK’ÜN SÖZ DİZİMİNDE “Kİ” BAĞLACI
ALİ TAŞTEKİN
AHMET MİTHAT EFENDİ’NİN HASAN MELLAH YAHUT SIR İÇİNDE ESRAR VE ZEYL-İ HASAN MELLAH YAHUT SIR İÇİNDE ESRAR ROMANLARINDA YOLCULUK ARKETİPİ
ŞAMİL YEŞİLYURT
MUSTAFA NİHAT ÖZÖN'ÜN "SON ASIR TÜRK EDEBİYATI TARİHİ" ADLI ESERİNİN İNCELENMESİ
FUNDA AMANVERMEZ İNCİRKUŞ
ROMANDAN PİYESE BİR UYARLAMA ÖRNEĞİ OLARAK ÇALIKUŞU
SİBEL BULUT
TARİH-İ HAMİDİ ÜZERİNDEKİ ARAŞTIRMALAR
Osman CÜME
NAKL OLUNUR Kİ SÎMURG-I ANKÂ’NIN BİR TELİ NİGÂRİSTÂN-I ÇÎN’DEDİR: ŞERH, SÖZLÜK-ŞERH VE SÖZLÜKLER ÜZERİNE
Fatma BÜYÜKKARCI YILMAZ
DEDE KORKUT HİKÂYELERİ’NDE “ALLAH” KAVRAMINI KARŞILAYAN KELİMELER ÜZERİNE
AHMET DEMİRTAŞ
KARADENİZ BÖLGESİ AĞIZLARINDA –(y)XncA ZARF-FİİL EKİ VE GÖRÜNÜMLERİ
Muammer DOĞAN
ETKİLENME ENDİŞESİ BAĞLAMINDA ORHAN PAMUK’UN BENİM ADIM KIRMIZI ROMANINA BAKIŞ DENEMESİ
EMRAH GÜLÜM
ABDÎ’NİN ZAFERNÂME’Sİ
MEHMET GÜRBÜZ
İRADE EĞİTİMİ, DEĞER AKTARMA VE ROL MODEL OLMADA EDEBİYATIN YERİ VE ÖNEMİ
Nesrin KARACA
Funda AMANVERMEZ
1.8m 967.5b
Arşiv
Cilt: 17 - Sayı : 2
Cilt: 17 - Sayı : 1
Cilt: 17 - Sayı : 3
Cilt: 16 - Sayı : 4
Cilt: 16 - Sayı : 1
Cilt: 16 - Sayı : 2
Cilt: 16 - Sayı : 7
Cilt: 16 - Sayı : 5
Cilt: 16 - Sayı : 6
Cilt: 16 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 5
Cilt: 15 - Sayı : 4
Cilt: 15 - Sayı : 1
Cilt: 15 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 2
Cilt: 15 - Sayı : 8
Cilt: 15 - Sayı : 7
Cilt: 15 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 7
Cilt: 14 - Sayı : 2
Cilt: 14 - Sayı : 3
Cilt: 14 - Sayı : 4
Cilt: 14 - Sayı : 5
Cilt: 14 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 19
Cilt: 13 - Sayı : 28
Cilt: 13 - Sayı : 10
Cilt: 13 - Sayı : 18
Cilt: 13 - Sayı : 6
Cilt: 13 - Sayı : 5
Cilt: 13 - Sayı : 23
Cilt: 13 - Sayı : 26
Cilt: 13 - Sayı : 27
Cilt: 13 - Sayı : 13
Cilt: 13 - Sayı : 29
Cilt: 13 - Sayı : 9
Cilt: 13 - Sayı : 30
Cilt: 13 - Sayı : 21
Cilt: 13 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 3
Cilt: 13 - Sayı : 7
Cilt: 13 - Sayı : 12
Cilt: 13 - Sayı : 22
Cilt: 13 - Sayı : 4
Cilt: 13 - Sayı : 24
Cilt: 13 - Sayı : 25
Cilt: 13 - Sayı : 2
Cilt: 13 - Sayı : 14
Cilt: 13 - Sayı : 8
Cilt: 13 - Sayı : 11
Cilt: 13 - Sayı : 20
Cilt: 13 - Sayı : 16
Cilt: 13 - Sayı : 15
Cilt: 13 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 32
Cilt: 12 - Sayı : 22
Cilt: 12 - Sayı : 3
Cilt: 12 - Sayı : 28
Cilt: 12 - Sayı : 7
Cilt: 12 - Sayı : 8
Cilt: 12 - Sayı : 35
Cilt: 12 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 29
Cilt: 12 - Sayı : 27
Cilt: 12 - Sayı : 4
Cilt: 12 - Sayı : 25
Cilt: 12 - Sayı : 6
Cilt: 12 - Sayı : 33
Cilt: 12 - Sayı : 19
Cilt: 12 - Sayı : 20
Cilt: 12 - Sayı : 31
Cilt: 12 - Sayı : 13
Cilt: 12 - Sayı : 5
Cilt: 12 - Sayı : 24
Cilt: 12 - Sayı : 12
Cilt: 12 - Sayı : 23
Cilt: 12 - Sayı : 26
Cilt: 12 - Sayı : 11
Cilt: 12 - Sayı : 16
Cilt: 12 - Sayı : 34
Cilt: 12 - Sayı : 21
Cilt: 12 - Sayı : 30
Cilt: 12 - Sayı : 18
Cilt: 12 - Sayı : 15
Cilt: 12 - Sayı : 2
Cilt: 12 - Sayı : 1
Cilt: 12 - Sayı : 14
Cilt: 12 - Sayı : 9
Cilt: 12 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 19
Cilt: 11 - Sayı : 20
Cilt: 11 - Sayı : 16
Cilt: 11 - Sayı : 9
Cilt: 11 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 17
Cilt: 11 - Sayı : 5
Cilt: 11 - Sayı : 13
Cilt: 11 - Sayı : 2
Cilt: 11 - Sayı : 14
Cilt: 11 - Sayı : 3
Cilt: 11 - Sayı : 4
Cilt: 11 - Sayı : 7
Cilt: 11 - Sayı : 11
Cilt: 11 - Sayı : 6
Cilt: 11 - Sayı : 18
Cilt: 11 - Sayı : 1
Cilt: 11 - Sayı : 15
Cilt: 11 - Sayı : 8
Cilt: 11 - Sayı : 21
Cilt: 11 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 10
Cilt: 10 - Sayı : 4
Cilt: 10 - Sayı : 16
Cilt: 10 - Sayı : 15
Cilt: 10 - Sayı : 14
Cilt: 10 - Sayı : 13
Cilt: 10 - Sayı : 6
Cilt: 10 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 8
Cilt: 10 - Sayı : 9
Cilt: 10 - Sayı : 7
Cilt: 10 - Sayı : 3
Cilt: 10 - Sayı : 2
Cilt: 10 - Sayı : 1
Cilt: 10 - Sayı : 11
Cilt: 10 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 11
Cilt: 9 - Sayı : 12
Cilt: 9 - Sayı : 4
Cilt: 9 - Sayı : 2
Cilt: 9 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 8
Cilt: 9 - Sayı : 9
Cilt: 9 - Sayı : 10
Cilt: 9 - Sayı : 3
Cilt: 9 - Sayı : 6
Cilt: 9 - Sayı : 1
Cilt: 9 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 10
Cilt: 8 - Sayı : 4
Cilt: 8 - Sayı : 9
Cilt: 8 - Sayı : 8
Cilt: 8 - Sayı : 13
Cilt: 8 - Sayı : 11
Cilt: 8 - Sayı : 5
Cilt: 8 - Sayı : 12
Cilt: 8 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 6
Cilt: 8 - Sayı : 9 b