2015 Cilt: 10 - Sayı: 12
İÇİNDEKİLER
TÜRKMEN TÜRKÇESİNDE ARAPÇA VE FARSÇADAN ALINAN SÖZCÜKLERİN ÜNSÜZLERİNDEKİ SES OLAYLARI
ENGİN GÖKÇÜR
HƏQIRI TƏBRIZININ “LEYLI VƏ MƏCNUN” MƏSNƏVISINDƏ NIZAMININ “LEYLI VƏ MƏCNUN”U ILƏ OXŞAR VƏ FƏRQLI MOTIVLƏR
Ilah? HACIYEVA
TÜRK ÂŞIK EDEBİYATI AÇIKLAMALI SÖZLÜĞÜ: KAVRAM VE TEMEL İLKELERİ
Fatma KAÇAR
EHL-İ BEYT VE KERBELÂ HADİSESİ MERKEZLİ BİR MECMUA: RAVZATÜ’L-EŞ’ÂR
Filiz KALYON
KÜÇÜK BURJUVALAR VE AYAŞLI İLE KİRACILARI ADLI ESERLER ÜZERİNE BİR İNCELEME
ABDURRAHMAN KOLCU
FARSÇA-TÜRKÇE MANZUM BİR SÖZLÜK: TUHFETÜ’L-HÂFIZ
MESUT BAYRAM DÜZENLİ
RUS GEZGİN E.RAGOZİNA’NIN HATIRALARINDA TÜRKİYE VE TÜRKLER
İLSEVER RAMİ
TÜRKÇEDEKİ ADLAŞTIRICILARIN SINIFLANDIRILMASI VE SÖZDİZİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ: MİNİMALİST BİR YAKLAŞIM
EMRULLAH ŞEKER
ER SOLTONOY DESTANINDAKİ KADIN KAHRAMANLAR ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
SERDAR ŞİMŞEK
ELAZIĞ HALK KÜLTÜRÜNDE DOĞUM ÂDETLERİ
Eda TANYILDIZI
ÇUKUROVA’DA BİLMECE SORMA GELENEĞİ (ADANA- OSMANİYE)
GÜLSÜM TARÇIN
BİN DOKUZ YÜZ SEKSEN DÖRT’TE (1949) “YENİSÖYLEM” ADLI DİL KULLANIMININ “YENİDEN ÇEVİRİ” UYGULAMALARINA YANSIMALARI
Seda TAŞ
ORHAN KEMAL’İN ROMAN VE HİKÂYELERİNDE GÖRÜLEN ADANA AĞZI SES ÖZELLİKLERİ
Nilay YAYLAĞAN
ARAPÇA SÖZLÜKLERDE (ت و م) M-V-T KÖKÜ TÜREVLERİ, İHTİLAFLARI, MECAZ ANLAMLARI VE KUR'AN ÖRNEKLERİ
NECLA YASDIMAN DEMİRDÖVEN
ABRAHAM CAHAN'IN DAVID LEVINSKY ADLI ROMANINA YENİ TARİHSELCİ BİR ÇALIŞMA
FARUK KALAY
EDEBİYATIMIZDA HZ ALİ SEVGİSİ BAĞLAMINDA CAFERÎ’NİN MEVLÛD-I HAYDAR’I
Mahmut KAPLAN, Hüseyin ÖZCAN
EDİP CANSEVER’İN ŞİİRLERİNDE MİTOLOJİ
MUSTAFA KARABULUT
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU'NUN ŞİİRİNDE KADIN
ÖZLEM KAYABAŞI
MÜNEVVER KÂRİ ABDUREŞİDHÂN’IN TÜRK BOYLARI ARASINDA ORTAK BİR YAZI DİLİ OLUŞTURMA ÇABALARINA KATKISI (COĞRAFÎ TERİM VE ÜLKE ADLARININ TÜRKİYE TÜRKÇESİNDEKİ ŞEKLİYLE KULLANILIŞI)
Elmurod KHOLMATOV
SÖZ OLUR I: ONTİK VE MORAL VİCDAN
CİHAD KISA
İKİ DİLLİLİK TEORİLERİNİN SÖZLÜKLERE UYARLANMASI - İKİ DİLLİ JAPONCA SÖZLÜK ÖRNEĞİNDE
Ali Aycan KOLUKISA
ÖNCEDEN-BELİRLENMİŞ KATEGORİLER YOKTUR – DİLİN BETİMLENMESİ VE TİPOLOJİ İÇİN SONUÇLARI
Eser ÖRDEM, Martin HASPELMATH
TARİH MANZUMELERİNE GÖRE KAVALA, RODOS, TRABZON, ERZURUM, BURSA VE RESMO’DA XIX. YÜZYILA AİT BAZI EĞİTİM KURUMLARI
ÖZGE ÖZTEKİN
TÜRK LANGUAFOLKLORİSTİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
Kamil Veli NERİMANOĞLU
ÇEVRİMİÇİ ORTAMDAKİ TARTIŞMA KÜLTÜRÜNE YÖNELİK BİR İNCELEME: OSMANLI TÜRKÇESİ TARTIŞMALARI
ADNAN ALTUN
THE MATTER OF DIVIDING AGES IN HISTORY OF TURKIC OFFICIAL METHOD
Kudretullah AMANOV
ANADOLU HALK HEKİMLİĞİ UYGULAMALARINDA DEMİR UNSURUNUN KULLANIMI
Fatma ATEŞ
YUNUS EMRE VE EĞİRDİR'Lİ ŞEYH MEHMED ÇELEBİ DÎVÂNLARI ÖRNEKLİĞİNDE TASAVVUFİ TÜRK ŞİİRİNDE ORTAK DÜŞÜNCE YAPILARININ TESPİTİ DENEMESİ
CEMAL BAYAK
METİNLERARASI İLİŞKİLER BAĞLAMINDA FARUK DUMAN’IN “İNCİR TARİHİ” ADLI ROMANI ÜZERİNE BİR İNCELEME
FATMA ÖZLEM BAY GÜLVEREN
BİREY-DOĞA İLİŞKİSİ TEMELİNDE KENDİSİ OL(AMA)MA: MUSTAFA KUTLU ÖYKÜLERİNİ EKOELEŞTİREL OKUMAK
BETÜL BAYRAKTAR
OKUNSUN NEV-ZEMÎN BİR TÂZE Şİ‘R-İ ÂB-DÂRIM VAR: 17. YÜZYIL SEBK-İ HİNDÎ ŞAİRİ NA’ÎM’İN ŞİİR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ VE ŞİİRİNİN ÖZELLİKLERİ
Fatma BÜYÜKKARCI YILMAZ
SİNAN PAŞA’NIN TAZARRU’NÂME’SİNİN VATİKAN NÜSHASI
Mehmet GÜMÜŞKILIÇ
ON DOKUZUNCU YÜZYIL BURSA’SINDA YENİLİKÇİ BİR YAZAR: CELAL PAŞAZADE MEHMET RIFAT EFENDİ
Muammer HARDAL
KUTADGU BİLİG’DE KÖR- FİİLİNİN ÇOK ANLAMLILIĞI ÜZERİNE
Nurdan BESLİ
RENKLER BAĞLAMINDA TÜRK KÜLTÜRÜNDE YEŞİL
Yavuz Selim BAYBURTLU
BEKLİYORUM
Sibel BAYRAM
SANATIN DOĞUŞU, SANAT ESERİNİN ONTİK BÜTÜNLÜĞÜ VE NİTELİĞİ
Gülten BULDUKER
TÜRKÇE SÖZLÜK’TEKİ FİİLLERİN ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİNDEKİ GÖRÜNÜMLERİ -A VE B MADDELERİ ÖRNEKLEMİNDE
YASEMİN ÇELİK
ARAYIŞ HAZZININ POSTMODERN HÜZNÜ: BİN HÜZÜNLÜ HAZ
Asiye ÇIĞRI YILDIRIM
TANPINAR’S DIARY: A BOOK OF REVENGE?
M Ahmet DÜZDAĞ
ÇAĞATAYCA TABERÎ TARİHİ
SADİ GEDİK, Hakan ÖZDEMİR, Bayram GÖBEKLİ
MİHNETKEŞAN HİKÂYESİ’NİN SÖZ VARLIĞI ÜZERİNE BİR İNCELEME
İsmail Teoman GÜNEŞ
FROM MASNAVI TO THEATRE: TWO STAGE PLAYS THAT DRAW UPON HÜSN Ü AŞK
NAİME NUR GÜRANİ ARSLAN
BOSNALI SÜLEYMAN FİKRÎ’NİN İLM-İ BELÂGATDAN BEYÂN VE BEDÎ’ HÜLÂSASI KİTABINDA MECÂZ-I MÜRSELİN DETAYLI TANIMI VE İLGİLERLE ÖRNEKLENDİRİLMESİ
ABUZER KALYON
ŞAİR EVLENMESİ’NDE HALK BİLİMİ UNSURLARI
Semih ZEKA
SÜRELİ YAYINLARDA KALMIŞ BİR ROMAN: BEYAZ ÖLÜM
TAHİR ZORKUL
KIRK VEZİR HİKÂYELERİ’NİN KARŞILAŞTIRILMASI (UPPSALA VE İSTANBUL METİNLERİ)
Ünal ZAL
CÖNK” TERİMİ VE CÖNKLER ÜZERİNE BİR BİBLİYOGRAFYA DENEMESİ
Duygu KAYALIK ŞAHİN
MÜSAMERETNAME VE YAZARI EMİN NİHAT BEY’E DAİR YENİ BİLGİLER
AHMET KOÇAK
ORHAN PAMUK’UNKAFAMDA BİR TUHAFLIK ROMANINDA POSTMODERN BİR FLÂNEUR: MEVLUT
FERHAT KORKMAZ
TERİM, BİLİM VE DİL BİLİMİ
Nizametdin MAHMUDOV
SÛFÎ ALLAHYÂR’DA TASAVVUFÎ TENKİT
Abid Nazar MAHDUM
İNCİ ARAL’IN MOR ROMANINA PSİKANALİTİK AÇIDAN BİR BAKIŞ
Yasemin ALPER
CAHİT SITKI TARANCI’NIN ŞİİR ANLAYIŞI VE YAŞAMA SEVİNCİ TEMALI ŞİİRLERİNİN, İÇERİKLERİ AÇISINDAN “ŞİİR ÇÖZÜMLEME YÖNTEMİ” NE GÖRE ÇÖZÜMLEMESİ
Yıldıray BULUT
KASIM BİN MAHMUD KARAHİSARĪ’NİN İRŞADÜ’L-MÜRİD İLE’L MURĀD FĬ TERCEMETİ MİRSĀDİ’L-İBĀD ADLI ESERİ
AHMET ÇAL
TÜRKİYE TÜRKÇESİ SÖZ DİZİMİNDE ÖZNE SORUNU- DİL BİLİMSEL BİR YAKLAŞIM
NUH DOĞAN
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINA YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
BİLAL ELBİR, Fatma Nur AKA
ORHAN ŞAİK GÖKYAY’IN DEDE KORKUT VE RIZA MOLLOF’UN KÖROĞLU DESTANLARI ÖRNEĞİNDE TÜRK DESTAN GELENEĞİNİN SOSYOLOJİK VE POETİK ÇIKARIMI
Gencer GENÇOĞLU
HALDUN TANER’İN ŞEYTAN TÜYÜ ÖYKÜSÜNDE; ÖZNENİN, ÖTEKİ’NİN ARZUSUNU ARZULAMA EDİMİ VE/VEYA ÖTEKİ TARAFINDAN KABUL EDİLME İSTEĞİ
CAFER ŞEN
TAHSİN YÜCEL’İN “ARAMAK” ADLI ÖYKÜSÜNÜN YAPISÖKÜMCÜ BİR OKUMASI
Özlem TÜREABACI
TECELLÎ DÎVÂNI’NDA ATEŞ MAZMUNU
Nesibe YAZGAN USLU
İBNÜLEMİN MAHMUD KEMAL İNAL’IN DİVAN NEŞİRLERİNDE EDEBÎ TENKİT
Yasin ŞEN
HEZÂR ESRÂR ÜZERİNE
Fırat TUNA
KÂTİB DAVUD’UN İSTANBUL VE VİZE ŞEHRENGİZİ
HASAN KAYA
BÂBÜRNÂME’DE ASLÎ ZARF-FİİLERİN KULLANIMI VE ZAMAN İŞLEVLERİ ÜZERİNE
ARZU YIKILMAZ
TÜRKİSTAN’DAN ANADOLU’YA BİR TİP VE BİR MASALIN SEYAHATİ: JALMAVIZ KEMPİRDEN CONGALAZ KARISINA
SEYFULLAH YILDIRIM
GAZZİZÂDE ABDÜLLATİF EFENDİ’NİN HULÂSATÜ’L- VEFEYÂT’INDA BURSA YER ADLARI
AYŞE NUR SIR DÜNDAR
20.ASIR ÖZBEK DİLBİLİMİNDE MORFOLOJİYE AİT GÖRÜŞLERİN ŞEKİLLENMESİNDE PROF. EYYÜP GULAMOV’UN YERİ
Nodira ALAVUTDINOVA GANIEVNA
Özlem KAYABAŞI
1.7m 926.8b
Arşiv
Cilt: 17 - Sayı : 2
Cilt: 17 - Sayı : 1
Cilt: 17 - Sayı : 3
Cilt: 16 - Sayı : 4
Cilt: 16 - Sayı : 1
Cilt: 16 - Sayı : 2
Cilt: 16 - Sayı : 7
Cilt: 16 - Sayı : 5
Cilt: 16 - Sayı : 6
Cilt: 16 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 5
Cilt: 15 - Sayı : 4
Cilt: 15 - Sayı : 1
Cilt: 15 - Sayı : 3
Cilt: 15 - Sayı : 2
Cilt: 15 - Sayı : 8
Cilt: 15 - Sayı : 7
Cilt: 15 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 6
Cilt: 14 - Sayı : 7
Cilt: 14 - Sayı : 2
Cilt: 14 - Sayı : 3
Cilt: 14 - Sayı : 4
Cilt: 14 - Sayı : 5
Cilt: 14 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 19
Cilt: 13 - Sayı : 28
Cilt: 13 - Sayı : 10
Cilt: 13 - Sayı : 18
Cilt: 13 - Sayı : 6
Cilt: 13 - Sayı : 5
Cilt: 13 - Sayı : 23
Cilt: 13 - Sayı : 26
Cilt: 13 - Sayı : 27
Cilt: 13 - Sayı : 13
Cilt: 13 - Sayı : 29
Cilt: 13 - Sayı : 9
Cilt: 13 - Sayı : 30
Cilt: 13 - Sayı : 21
Cilt: 13 - Sayı : 1
Cilt: 13 - Sayı : 3
Cilt: 13 - Sayı : 7
Cilt: 13 - Sayı : 12
Cilt: 13 - Sayı : 22
Cilt: 13 - Sayı : 4
Cilt: 13 - Sayı : 24
Cilt: 13 - Sayı : 25
Cilt: 13 - Sayı : 2
Cilt: 13 - Sayı : 14
Cilt: 13 - Sayı : 8
Cilt: 13 - Sayı : 11
Cilt: 13 - Sayı : 20
Cilt: 13 - Sayı : 16
Cilt: 13 - Sayı : 15
Cilt: 13 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 32
Cilt: 12 - Sayı : 22
Cilt: 12 - Sayı : 3
Cilt: 12 - Sayı : 28
Cilt: 12 - Sayı : 7
Cilt: 12 - Sayı : 8
Cilt: 12 - Sayı : 35
Cilt: 12 - Sayı : 17
Cilt: 12 - Sayı : 29
Cilt: 12 - Sayı : 27
Cilt: 12 - Sayı : 4
Cilt: 12 - Sayı : 25
Cilt: 12 - Sayı : 6
Cilt: 12 - Sayı : 33
Cilt: 12 - Sayı : 19
Cilt: 12 - Sayı : 20
Cilt: 12 - Sayı : 31
Cilt: 12 - Sayı : 13
Cilt: 12 - Sayı : 5
Cilt: 12 - Sayı : 24
Cilt: 12 - Sayı : 12
Cilt: 12 - Sayı : 23
Cilt: 12 - Sayı : 26
Cilt: 12 - Sayı : 11
Cilt: 12 - Sayı : 16
Cilt: 12 - Sayı : 34
Cilt: 12 - Sayı : 21
Cilt: 12 - Sayı : 30
Cilt: 12 - Sayı : 18
Cilt: 12 - Sayı : 15
Cilt: 12 - Sayı : 2
Cilt: 12 - Sayı : 1
Cilt: 12 - Sayı : 14
Cilt: 12 - Sayı : 9
Cilt: 12 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 19
Cilt: 11 - Sayı : 20
Cilt: 11 - Sayı : 16
Cilt: 11 - Sayı : 9
Cilt: 11 - Sayı : 10
Cilt: 11 - Sayı : 17
Cilt: 11 - Sayı : 5
Cilt: 11 - Sayı : 13
Cilt: 11 - Sayı : 2
Cilt: 11 - Sayı : 14
Cilt: 11 - Sayı : 3
Cilt: 11 - Sayı : 4
Cilt: 11 - Sayı : 7
Cilt: 11 - Sayı : 11
Cilt: 11 - Sayı : 6
Cilt: 11 - Sayı : 18
Cilt: 11 - Sayı : 1
Cilt: 11 - Sayı : 15
Cilt: 11 - Sayı : 8
Cilt: 11 - Sayı : 21
Cilt: 11 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 10
Cilt: 10 - Sayı : 4
Cilt: 10 - Sayı : 16
Cilt: 10 - Sayı : 15
Cilt: 10 - Sayı : 14
Cilt: 10 - Sayı : 13
Cilt: 10 - Sayı : 6
Cilt: 10 - Sayı : 12
Cilt: 10 - Sayı : 8
Cilt: 10 - Sayı : 9
Cilt: 10 - Sayı : 7
Cilt: 10 - Sayı : 3
Cilt: 10 - Sayı : 2
Cilt: 10 - Sayı : 1
Cilt: 10 - Sayı : 11
Cilt: 10 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 11
Cilt: 9 - Sayı : 12
Cilt: 9 - Sayı : 4
Cilt: 9 - Sayı : 2
Cilt: 9 - Sayı : 5
Cilt: 9 - Sayı : 8
Cilt: 9 - Sayı : 9
Cilt: 9 - Sayı : 10
Cilt: 9 - Sayı : 3
Cilt: 9 - Sayı : 6
Cilt: 9 - Sayı : 1
Cilt: 9 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 10
Cilt: 8 - Sayı : 4
Cilt: 8 - Sayı : 9
Cilt: 8 - Sayı : 8
Cilt: 8 - Sayı : 13
Cilt: 8 - Sayı : 11
Cilt: 8 - Sayı : 5
Cilt: 8 - Sayı : 12
Cilt: 8 - Sayı : 7
Cilt: 8 - Sayı : 6
Cilt: 8 - Sayı : 9 b