EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
Arşiv
Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
2023
Cilt: 15 Sayı : 30
TRANSHÜMANİZM POSTHÜMANİZM VE ANTİKA TİTANİK ROMANI
YENİ YERALTI EDEBİYATI KAVRAMINA BİR BAKIŞ: BİZARRO KURGU
TOPLUMCU GERÇEKÇİ ANLAYIŞIN DAYANDIĞI TEMELLER BAĞLAMINDA SADRİ ERTEM’İN ÇIKRIKLAR DURUNCA ROMANI
TÜRK ROMANINDA SAPKINLIĞIN FENOMENİ (GÖRÜNGÜSÜ); MECDİ SADREDDİN’İN CENNET HANIM ROMANI ÜZERİNDEN BİR OKUMA DENEMESİ
EMİNE SEMİYE KÜLLİYATINA KATKI: “EMİN” HİKÂYESİNİN PSİKANALİTİK ÇÖZÜMLEMESİ
OKTAY RİFAT’IN ŞİİRLERİNDE HAYVAN DAVRANIŞLARI
2022
Sayı : 27
MELEZ BİLİNCE VE KÜLTÜREL ŞİZOFRENİYE DAİR: GÖLGELER VE HAYALLER ŞEHRİNDE TÜRK EDEBİYATININ SOYSUZU
BEHÇET NECATİGİL’İN “KİTAPLARDA ÖLMEK” VE PERCY B. SHELLEY’NİN “OZYMANDIAS” ADLI ŞİİRLERİNE POSTYAPISALCI BİR YAKLAŞIM
BİR İMPARATORUN HAKİKATE BAŞKALDIRISININ “AY”A GİDEN SAÇMA YOLCULUĞU: ALBERT CAMUS’NÜN CALIGULA’SI
ETNİK ÇADIR-ETNİK KİMLİK: SAVAŞI MERKEZE ALAN TÜRK ROMANI ÖRNEKLEMİNDE
CEMAL HURŞİD’İN SIRTLAN ADLI ROMANINDA TAŞRA SIKINTISI
BLOOM, ŞİİRDE ETKİLEŞİM VE HALEF-SELEF İLİŞKİSİ
2021
Cilt: 13 - Sayı : 25
GAZETECİ SUAT DERVİŞ’TEN ROMANCI SUAT DERVİŞ’E: FOSFORLU CEVRİYE’Yİ RÖPORTAJLAR ÜZERİNDEN OKUMAK
SEZAİ KARAKOÇ’UN “MASAL” ŞİİRİNİN ARKETİPSEL SEMBOLİZM YÖNTEMİYLE ÇÖZÜMLENMESİ
ANLATI/YORUM - ROMAN VE HİKÂYE ÜZERİNE YAZILAR
ALİ NİZAMÎ BEYİN ALAFRANGALIĞI VE ŞEYHLİĞİ ÜZERİNE “PALİMSESTVARİ” BİR OKUMA
MEHMET ÂSAF BORSACI’NIN BENLİ LEYLA ROMANI ÜZERİNE POETİK BİR OKUMA
ORHAN PAMUK’UN TUHAF GEZGİNİ MEVLUT
MUZAFFER BUYRUKÇU’NUN ÖYKÜLERİNDE MEKÂNSAL YABANCILAŞMA
HÂCE-İ EVVEL ÜZERİNE BİR İNCELEME
ADALET AĞAOĞLU’NUN GÖÇ TEMİZLİĞİ ADLI ANI ROMANINDA “EV/EVE DÖNÜŞ” ALGISI
ÖLMEYE YATMAK YA DA YURTSUZLUĞUN ANATOMİSİ
TOPLUMCU GERÇEKÇİ TÜRK ROMANINDA KOMÜNİST PROPAGANDA (1950-1960)
TANZİMAT ŞİİRİNDE KÜLTÜREL İKİLEM
Cilt: 13 - Sayı : 26
MODERNLİĞİN NOSTALJİCİ TUTUMU: YAHYA KEMAL ŞİİRİ
GILGAMIŞ MİTİNİN YAPISÖKÜMÜ: ZEYNEP AVCI’NIN GILGAMIŞ ADLI OYUNU
İHSAN OKTAY ANAR’IN SUSKUNLAR ADLI ROMANINDA SEVGİNİN YAPISÖKÜCÜ GÜCÜ
ALMAN TERBİYESİ ROMANINDA KİMLİK, AİDİYET VE HUZURSUZLUK
İKİNCİ DÜNYA SAVAŞINDA TÜRK-İTALYAN İLİŞKİLERİNİN TÜRK ŞİİRİNE YANSIMASI
TERAKKİ-İ MUHADDERÂT VE HANIMLARA MAHSUS GAZETE’DE ÖTEKİ YA DA ROL MODEL: AVRUPALI VE AMERİKALI KADINLAR
II. ABDÜLHAMİT DÖNEMİ EDEBİYATI’NDA DEĞİŞEN TABİAT TEMASININ YANSIMASI OLAN “DAĞLARA” REDİFLİ ŞİİRLER
HALİT ZİYA UŞAKLIGİL’İN KIRIK HAYATLAR ROMANINDA KÜLTÜREL DÖNÜŞÜM
TARİH-İDEOLOJİ-KURMACA BAĞLAMINDA ŞEYH BEDREDDİN
MUSTAFA KUTLU’NUN TAHİR SAMİ BEY’İN ÖZEL HAYATIHİKÂYESİNİN METİNSEL ARKA PLANI
AHMET MİTHAT EFENDİ JÖN TÜRK ROMANINI NEDEN YAZDI?
Sayı : 26
ÜRETİM ARAÇLARININ EZGİSİNDEN ŞİİRİN METALAŞMASINA DOĞRU: MARKSİZM ve ŞİİR
Sayı : 25
ADALET AĞAOĞLU’NUN GÖÇ TEMİZLİĞİ ADLI ANI-ROMANINDA “EV/EVE DÖNÜŞ” ALGISI
KEDİLER VE İNSANLAR
TOPLUMCU GERÇEKÇİ ŞİİRDE ŞİDDET MİTİ
2020
Cilt: 24 - Sayı : 24
GÜVEN TURAN’IN DALYAN ROMANINDA BENLİK ARAYIŞI
TONI MORRISON’IN BELOVED VE CHRISTA WOLF’UN MEDEA. STIMMEN ADLI ESERLERİNDE ANNE ARKETİPİ
CAHİT ZARİFOĞLU ŞİİRİNDE BİLİNÇDIŞI OLARAK İŞLEYEN YOKLUK VE VARLIK KAYGISININ GÖRÜNÜMÜ ÜZERİNE BİR İNCELEME
YAHYA KEMAL: “KENDİ GÖK KUBBEMİZ” ALTINDA ÖLÜM
TANPINAR’IN “GEÇMİŞ ZAMAN ELBİSELERİ” HİKÂYESİNİ FENOMENOLOJİK VE ONTOLOJİK YORUMLAMA DENEMESİ
QUEER ESTETİK BAĞLAMINDA ARKADAŞ Z. ÖZGER ŞİİRİNİN İNCELENMESİ
VARLIK TABAKALARI ARASINDAKİ ÇATIŞMA BAĞLAMINDA ABBAS SAYAR’IN YILKI ATI ROMANI
İSMET ÖZEL’İN AMENTÜ ŞİİRİ ÜZERİNE SEMBOLİK BİR OKUMA
BİLİNMEYEN SULAR’DA KAÇINILMAZ İKİLEM
TÜRK ŞİİRİNİN İMGEYLE İMTİHANI
Cilt: 23 - Sayı : 23
GERÇEKLE KURGU ARASINDA: İBİÇ'İN RÜYASI'NDA KOMİK-İ ŞEHİR NAŞİT'İN AYAK İZLERİ
ÂLİ BEY’İN SEYYARELER ANLATISI ÜZERİNE: TANRIÇALAR MUTLULUK SATARSA İNSAN NE YAPMAZ?
ROMANTİK BİR TEKNİK OLARAK ÖTEKİ-BEN’İN İNŞASI
ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK ROMANINDA ATATÜRK ALGISI
ALIMLAMA KURAMI VE AHMET HAŞİM’İN “YARI YOL” ŞİİRİ THE RECEPTION THEORY AND AHMET HAŞİM’S “YARI YOL” POEM
BİLGİ VE HAZZIN TEHLİKELİ BİRLİKTELİĞİ: “EFENDİLİK, ŞARKİYATÇILIK, KÖLELİK”
KIRILAN IŞIK OLSUN Sezai Karakoç Şiirinde Işık / Gölge Halleri & Etkilenmeler…
YENİ TÜRK EDEBİYATINDA BİR KURMACA ÖGESİ OLARAK TİYATRO VE DİĞER SAHNE SANATLARI
ANLATININ SÖYLEMİ IŞIĞINDA BİR “YEDİ KOCALI HÜRMÜZ” KARŞILAŞTIRMASI
KATHERINE MANSFIELD’IN ÇOCUKSU AMA ÇOK DOĞAL BİR ŞEY VE MUSTAFA KUTLU’NUN 5402 ADLI HİKÂYALERİNDE PASTORAL KAÇIŞIN İMKÂNSIZLIĞI
HASAN ALİ TOPTAŞ’IN BENİ KÖR KUYULARDA ROMANINDA BİREYİN ÜÇ HALİ
DOSTLAR TİYATROSU’NUN YENİDEN ÜRETİMİ ABDÜLCANBAZ’DA YABANCILAŞTIRMA
ARABA SEVDASI ROMANINDA “YIKIM”IN ANATOMİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
SERGÜZEŞT ROMANINDA ESTETİK UNSURLAR
GERÇEKLE KURGU ARASINDA: İBİÇ'İN RÜYASI'NDA KOMİK-İ ŞEHİR NAŞİT'İN AYAK İZLERİ
ARTHUR RIMBAUD’UN “SESLİLER” ŞİİRİNDE DUYULAR VE YARATICI BİLİNÇ
Sayı : 23
GERÇEKLE KURGU ARASINDA: İBİŞ’İN RÜYASI’NDA KOMİK-İ ŞEHİR NAŞİT’İN AYAK İZLERİ
KIRILAN IŞIK OLSUN Sezai Karakoç Şiirinde Işık / Gölge Halleri & Etkilenmeler…
2019
Cilt: 21 - Sayı : 21
EDWARD W. SAID’İN ORYANTALİZM KURAMINDAN HAREKETLE ORHAN PAMUK’UN ANLATILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
JANUS’UN İKİ YÜZÜ: YAHYA KEMAL ŞİİRİ
EDEBİYATIMIZIN YOK SAYDIĞI BİR KÜLTÜR HAZİNESİ: FİKRET ÜRGÜP VE DELİLER DÜNYASINDA BİR MARJİNAL
ARAYIŞ, KORKU VE UMUT ÜÇGENİNDE BİR ROMAN: TİMBUKTU
SERDENGEÇTİ DERGİSİ’NDE MİZAH
ZİYA GÖKALP MASALLARINDA “KOLSUZ KIZ” MOTİFİ BAĞLAMINDA OĞUZ VE TURAN ÜLKÜSÜNDEN MUSTAFA KEMAL’E...
ƏBDÜRRƏHİM BƏY TALIBOV’UN MAARİFÇİ ROMANLARININ AZƏRBAYCAN UŞAQ NƏSRİNDƏ YERİ VƏ ƏHƏMİYYƏTİ ABDÜRRAHİM BEY TALİBOV'UN MAARİFÇİ ROMANLARININ AZERBAYCAN ÇOCUK NESRİNİN GELİŞMESİNDE ÖNEMLİ YERİ
HALİT ZİYA UŞAKLIGİL’İN MENSUR ŞİİRLERİNDE GÜZEL VE GÜZELLİK
BEHÇET NECATİGİL’İN “SEVGİLERDE” VE “NİLÜFER” ŞİİRLERİNİ PALİMPSEST KAVRAMIYLA OKUMAK
SAHİ ROMAN NEDİR? SADECE BİR EDEBÎ TÜR MÜDÜR?
METİNSEL TÜRSELLİK VE MODA Metinlerarasılık – Giysilerarasılık – Üstgiysisellik
ORHAN PAMUK’UN “KARA KİTAP” ROMANINDA HURÛFÎLİK İNANCININ İZLERİ
ŞEM’Ü PERVANE VE SANATÇININ BİR GENÇ ADAM OLARAK PORTRESİ ADLI ESERLERDE MİTİK BİR ÖRÜNTÜ OLARAK ICARUS
AZİYADE ROMANINDA TEMATİK ÇERÇEVE VE TEVFİK FİKRET’İN AZİYADE ‘YE GETİRDİĞİ ELEŞTİRİLER
ABDURRAHİM BEY TALİBOV'S ROMANTIC NOVELS THE PLACE AND IMPORTANCE OF AZERBAIJAN'S CHILDHOOD PROSE
Cilt: 22 - Sayı : 22
Toplumun Nabzını Tutan Bir Metin Örneği Olarak Ömer Seyfettin’in “Şîmeler” Adlı Hikâyesi Üzerine Bir Değerlendirme
ŞAİRİN EPOSUNDAN FİLOZOFUN LOGOSUNA ŞEYH BEDREDDİN İMGESİ
Gaston Bachelard’ın Mekân Algısı Ekseninde Pınar Kür’ün Öykülerinde Çocukluk Dünyası Üzerine Bir İnceleme
Alternatif Tarih Yaratımında Ya amöyküsel Romanın Kullanımı: Ben de Halimce Bedreddinem
Orhan Asena’nın Oyununda dealle tirilmi Bir Kahraman: Simavnalı eyh Bedreddin ve Onun Mistik Sosyalizmi
EDEBİ METİNLERDEKİ EDİMSİZ KARAKTERLER ÜZERİNE BİR İNCELEME
Kemal Bilbaşar’ın Cemo ve Memo Romanlarında Toplumsal Cinsiyet Yansımaları
Epik Destan Geleneği ve Simavne Kadısı Oğlu Şeyh Bedreddin Destanı
Bir Adanmışlığın Anlatısı: Bıyık Söylencesi
Kurmacaya Hükmetmek: “Detay”dan “Öz”e Kuşlar Yasına Gider
Durali Yılmaz’ın Şeyh Bedrettin İsyancı Bir Sufinin Darağacı Yolculuğu Romanı Üzerinde Bir İnceleme
Füruzan’ın “Gecenin Öteki Yüzü” Adlı Hikâyesinde Duyu Unsurları
Osman Necmi Gürmen’in Öykülerinde Varolşçuluğun Görüntü Düzeyleri
Vehbi Bardakçı’nın Şeyh Bedreddin Destanı Adlı Romanında İdeolojinin Araçsallaştırılması
Azap Ortakları Romanında Tarihî Bir Kişilik ve Kurmaca Bir Kahraman Olarak Şeyh Bedreddin
Metin Savaş’ın Zemheri Kuyusu Romanında “Yaşayan Türkçe” Meselesi
Sayı : 22
BİR ADANMIŞLIĞIN ANLATISI: BIYIK SÖYLENCESİ
KURMACAYA HÜKMETMEK: “DETAY”DAN “ÖZ”E KUŞLAR YASINA GİDER
DURALİ YILMAZ’IN ŞEYH BEDRETTİN İSYANCI BİR SUFİNİN DARAĞACI YOLCULUĞU ROMANI ÜZERİNDE BİR İNCELEME
ALTERNATİF TARİH YARATIMINDA YAŞAMÖYKÜSEL ROMANIN KULLANIMI: BEN DE HALİMCE BEDREDDİNEM
GASTON BACHELARD’IN MEKÂN ALGISI EKSENİNDE PINAR KÜR’ÜN ÖYKÜLERİNDE ÇOCUKLUK DÜNYASI ÜZERİNE BİR İNCELEME
ORHAN ASENA’NIN OYUNUNDA İDEALLEŞTİRİLMİŞ BİR KAHRAMAN: SİMAVNALI ŞEYH BEDREDDİN VE ONUN MİSTİK SOSYALİZMİ
EPİK DESTAN GELENEĞİ VE SİMAVNE KADISI OĞLU ŞEYH BEDREDDİN DESTANI
OSMAN NECMİ GÜRMEN’İN ÖYKÜLERİNDE VAROLUŞÇULUĞUN GÖRÜNTÜ DÜZEYLERİ
VEHBİ BARDAKÇI’NIN ŞEYH BEDREDDİN DESTANI ADLI ROMANINDA İDEOLOJİNİN ARAÇSALLAŞTIRILMASI
AZAP ORTAKLARI ROMANINDA TARİHÎ BİR KİŞİLİK VE KURMACA BİR KAHRAMAN OLARAK ŞEYH BEDREDDİN
METİN SAVAŞ’IN ZEMHERİ KUYUSU ROMANINDA “YAŞAYAN TÜRKÇE” MESELESİ
TOPLUMUN NABZINI TUTAN BİR METİN ÖRNEĞİ OLARAK ÖMER SEYFETTİN’İN “ŞÎMELER” ADLI HİKÂYESİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
FÜRUZAN’IN “GECENİN ÖTEKİ YÜZÜ” ADLI HİKÂYESİNDE DUYU UNSURLARI
KEMAL BİLBAŞAR’IN CEMO VE MEMO ROMANLARINDA TOPLUMSAL CİNSİYET YANSIMALARI
Edebiyat Şehir Hafıza -Türk Romanında Hafıza Mekânı Olarak Şehir (1940-1960)-
OSMANLI’YI TAHAYYÜL ETMEK TARİHSEL ROMANDA FATİH TEMSİLLERİ
Sayı : 21
ABDÜRRAHİM BEY TALİBOV'UN MAARİFÇİ ROMANLARININ AZERBAYCAN ÇOCUK NESRİNİN GELİŞMESİNDE ÖNEMLİ YERİ
2018
Cilt: 20 - Sayı : 20
MUHAYYEL OSMANLI: FELÂTUN BEY İLE RÂKIM EFENDİ ROMANINDA SOSYOLOJİK İMGELEM
TÜRK EDEBİYATINDA KÜRESEL ETKİLENMELER: ROBİNSON CRUSOE ÖRNEĞİ
SAİT FAİK ABASIYANIK’IN ÖYKÜLERİNDE KULLANIM DEĞERİNDEN PSİŞİK GÖSTERGE DEĞERİNE EŞYA KAVRAMI
NÂZIM HİKMET’İN HİKÂYELERİNDE MİHAİL ZOŞÇENKO SÖYLEMİ VE YANMETİNSELLİK
DEĞİRMEN ADLI ÖYKÜDE ÖTEKİLEŞTİR(İL)ME İZLEĞİ
BEYAZ KÖŞKTE OTURANLAR -RİKKAT KÖKNAR'IN ROMANLARINDA SOSYAL SINIFLAR
HASAN HÜSEYİN KORKMAZGİL ŞİİRİNDE “DEVLET” ALGISI
METİNLERARASILIK VE EVRİM
SAF ŞİİR İLE ŞİZOFRENİK SÖYLEMİN MÜŞTEREKLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
YAZI/YANKI MAKALELER-DENEMELER ÜZERİNE DEĞERLENDİRME
İHSAN OKTAY ANAR’IN GALİZ KAHRAMAN ADLI ROMANINDA SOSYAL ELEŞTİRİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK’İN ŞİİRLERİNDE ANASIR-I ERBAA
“AYNANIN İÇİNDEKİLER” DİZİSİNDEKİ ROMANLAR ÜZERİNDEN ATTİLA İLHAN’IN TOPLUMSAL VE SİYASİ KONULARA İLİŞKİN YAKLAŞIMININ TAHLİLİNİ YAPMAK KONUSUNDA BİR DENEME
KİTAPLARA ADANMIŞ BİR ÖMRÜN İZİNDE: İBNÜLEMİN MAHMUD KEMAL İNAL -CUMHURİYET DEVRİNDE BİR OSMANLI EFENDİSİ
GÖNLÜNDEKİNİ SÖYLEYEN BİR ŞAİR: NİGÂR HANIM
Cilt: 19 - Sayı : 19
MÜREBBİYE ROMANINDA DOĞU-BATI ÇATIŞMASI: CİNSİYETİN İMGESEL GÖRÜNÜMLERİ
UYKULARIN DOĞUSU’NDA ÇEMBERSEL FORM: HASAN ALİ TOPTAŞ
UNUTULAN ADAM’DAN OTHELLO’YA: NÂZIM HİKMET VE SHAKESPEARE OKUMASI Emine Seda ÇAĞLAYAN MAZANOĞLU
ATTİLÂ İLHAN’IN ŞİİRLERİ’NDE EŞCİNSELLİK
“İMGELEMİN ANTROPOLOJİK YAPILARI” VE FOLKLOR: GİLBERT DURAND’IN ARKETİPSEL SINIFLANDIRMA MODELİNE GİRİŞ
ÜSTKURMACA ROMANLARIN YARATICI YAZMAYA KATKILARI BAĞLAMINDAADALET AĞAOĞLU’NUN YAZSONU ROMANI
NECAT ÇAVUŞ’UN “AMERİKA” ŞİİRİNDE FİGÜRATİF DİL VE İMAJ
ŞİİRDE KENT YAZIMI: ARAGON’UN PARİS’İNDEN İLHAN BERK’İN GALATA VE PERA’SINA
ARZULAYAN İLE ARZULANAN ARASINDA: GIRARD’IN ARZU MODELİ IŞIĞINDA FARUK NAFİZ ÇAMLIBEL’İN AŞK TEMALI ŞİİRLERİ
İSMET ÖZEL’İN ŞİİRLERİNDE BİREYSEL VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM
AK TOPRAKLAR ROMANINDA TOPLUMSAL BİLİNÇDIŞININ GÖRÜNTÜ DÜZEYLERİ VE ALP BİLGE TİPİ
RÜYÂSIZ EDEBİYAT: KALP AĞRISI VE ZEYNO’NUN OĞLU
REŞAT NURİ GÜNTEKİN’İN TİYATROCULUĞU ÜZERİNE BİR BİBLİYOGRAFYA DENEMESİ
Sayı : 20
KİTAPLARA ADANMIŞ BİR ÖMRÜN İZİNDE: İBNÜLEMİN MAHMUD KEMAL İNAL -CUMHURİYET DEVRİNDE BİR OSMANLI EFENDİSİ-
BEYAZ KÖŞKTE OTURANLAR -RİKKAT KÖKNAR'IN ROMANLARINDA SOSYAL SINIFLAR-
GÖNLÜNDEKİNİ SÖYLEYEN BİR ŞAİR: NİGÂR HANIM…
Sayı : 19
“İMGELEMİN ANTROPOLOJİK YAPILARI” VE FOLKLOR: GILBERT DURAND'IN ARKETİPSEL SINIFLANDIRMA MODELİNE GİRİŞ
UYKULARIN DOĞUSU'NDA ÇEMBERSEL FORM: HASAN ALİ TOPTAŞ
ÜSTKURMACA ROMANLARIN YARATICI YAZMAYA KATKILARI BAĞLAMINDA ADALET AĞAOĞLU'NUN YAZSONU ROMANI
UNUTULAN ADAM’DAN OTHELLO’YA NÂZIM HİKMET VE SHAKESPEARE OKUMASI
ATTİLÂ İLHAN'IN ŞİİRLERİ'NDE EŞCİNSELLİK
ARZULAYAN İLE ARZULANAN ARASINDA: FARUK NAFİZ ÇAMLIBEL’İN AŞK TEMALI ŞİİRLERİNDE ARZU MODELİ
İSMET ÖZEL'İN ŞİİRLERİNDE BİREYSEL VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM
“SÜKÛT SUİKASTİ”NE RAĞMEN SÜKÛT ETMEYEN ADAM: “TANPINAR’IN SAKLI DÜNYASI”NDA BİRİKTİRDİKLERİ
SERBEST ŞİİRİN İLK KURAMCISI: NUREDDİN FERRUH ALKEND
KADINLIK DAİMA BİR MUAMMA MI?
2017
Sayı : 18
YAZINSAL METİNLERDE DEĞERLERİN YAZINBİLİMİ
MELİH CEVDET ANDAY’IN RAZİYE ADLI ROMANINDA İDEALİZE EDİLMİŞ YAŞAMIN ELEŞTİRİSİ VE YIKIMI
MODERN İNSANIN DEĞER KAYBI VEYA MODERNİST MANİFESTO ÜÇ FLANEUR: NİTELİKSİZ ADAM, AYLAK ADAM, LÜZUMSUZ ADAM
ŞAİRİN ROMANI YAHUT ŞAİRİN VAROLUŞU
TÜRK ROMANINDA (1980-1990) GÖÇÜN SOSYOLOJİK ETKİSİ: ÖTEKİLER
ÇÖPLÜĞÜN GENERELİ ROMANINDA KARŞIÜTOPYAYI KURAN ÖGELER: KOLEKTİF BELLEK YİTİMİ VE UNUT(TUR)MA
TÜRK EDEBİYATINDA BALKANLI KİMLİĞİ VE MEŞRUİYET DEĞERLERİ: ÖMER SEYFETTİN ÖRNEĞİ
ÜÇ İZMİRLİ YAZARIN ÜÇ GÜNCEL ROMANINDAN İZMİR'E VE İZMİR YANGININA BAKIŞ
HÜRRİYET KASİDESİ’NİN DEĞERLER DİZGESİ ÜZERİNDE KİMİ BELİRLEMELER
SİMAVNE KADISI OĞLU ŞEYH BEDRETTİN DESTANI’NI DEĞERLER DİZGESİ BAĞLAMINDA OKUMAK
BİR ADA HİKÂYESİ’NDE TARİH, KİMLİK, BELLEK
KILLARI YOLUNMUŞ MAYMUN ROMANINDA DRAMATİK İRONİ
PAUL H. FRY VE EDEBİYAT KURAMI
Sayı : 17
BİR ARINMA BİÇİMİ OLARAK KENDİ ESERİNİ YOK ETMEK: "MAİ VE SİYAH" VE "USTA İLE MARGARİTA
METAFORDAN ÜSLÛBA YALNIZ BİR ROMAN: AYNADAKİ YALAN
TANPINAR ROMANCILIĞINDA TRAJİK İRONİ
MODERN TÜRK ŞİİRİNDE ANLATIMCI TEKNİK
YER DEMİR GÖK BAKIR VE ÖLMEZ OTU ROMANLARINDAKİ MİTİK ÖGELERİ KAHRAMANIN YOLCULUĞU BAĞLAMINDA OKUMA DENEMESİ
LUCIEN GOLDMANN’IN EDEBİYAT/ROMAN SOSYOLOJİSİ ANLAYIŞI BAĞLAMINDA MATMAZEL NORALİYA’NIN KOLTUĞU ROMANININ İNCELENMESİ
RUBAİ BAĞLAMINDA ŞİİR VE FELSEFE
HER ŞEY TANPINAR’A KARŞI: MURAT KOÇ’UN HER ŞEY BANA KARŞI ROMANINA GENEL BİR BAKIŞ
VASIF ÖNGÖREN’İN ASİYE NASIL KURTULUR OYUNU ÜZERİNE EPİK TİYATRO BAĞLAMINDA BİR İNCELEME
NAMIK KEMAL’İN ROMANLARINDA ROMANTİK DOĞA ALGISI
SOSYAL DEĞİŞİMLER KUŞAĞINDA DEĞİŞMEYENLER GERÇEĞİ VE AYTMATOV ESTETİĞİ-1- (TÜRKÜLER)
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK ŞİİRİNDE AŞKIN HALLERİ/FENOMENOLOJİSİ (GÖRÜNGÜSÜ) ÜZERİNE BİR İNCELEME
YAŞAR KEMAL'İN ORTADİREK ADLI ROMANINDA KOZMİK AĞAÇ İMGESİ: ZİYARET CEVİZİ
AHMET HAMDİ TANPINAR’IN “SUAD’IN MEKTUBU” BAŞLIKLI MÜSVEDDELERİ
PEYÂM-I EDEBÎ’DE EDEBÎ TENKİT
2011
Sayı : 5
TEVFİK FİKRET VE ÂŞİYÂN
SAVAŞ-EDEBİYAT İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA BOSNA SAVAŞI'NIN TÜRK ŞİİRİNE YANSIMASI
BOŞNAK ŞİİRİNDE İSTANBUL
YAHYA KEMAL VE MEHMET ÂKİF'İN ESERLERİNDE EZAN
J. K. HUYSMANSA'IN REBOURS (TERSİNE) VE TAHSİN YÜCEL'İN MUTFAK ÇIKMAZI ROMANLARI ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR'IN ŞIPSEVDİ ROMANINDA THOMAS HOBBES'U LE VIATHAN ADLI ESERİNİN ETKİLERİ
JORGE LUİS BORGES'TEN HASAN ALİ TOPTAŞ'A DÜŞSEL YOLCULUĞUN ŞİFRELERİ
PEYAMİ SAFA'NIN YALNIZIZ ADLI ROMANINDA BİR ÇATIŞMA UNSURU OLARAK İDEOLOJİK VE DÜŞÜNSEL YAPI
2010
Sayı : 4
TUHAF BİR TEZLİ ROMAN: AŞK
RENKLERDEN KIRMIZI, iSiMLERDEN ALi, EŞYALARDAN AYNALI DOLAP YAHUT ÜÇ ROMANDA ANLATILAN DÜNYA
HASAN ALİ TOPTAŞ'IN GÖLGESİZLER ROMANINDA POSTMODERN KURGU
SAİT FAİK ABASIYANIK'IN ÖYKÜLERİNDE MELANKOLİ
BiREYSEL VE TOPLUMCU GERÇEKÇiLiĞiN SEMBOLiK ÖYKÜSÜ: "KAMYON"
ŞİİRİN BENCİLLİĞİ: MODERN TÜRK ŞİİRİNDE SAF ŞİİR ANLAYIŞI ÜZERİNE BİR İNCELEME
ŞiiRSEL BiR DEKOR OLARAK "NESNEL KARŞILIK" KAVRAMI VE NECiP FAZIL KISAKÜREK'iN "BACALAR" ŞiiRiNDE YANSIMALARI
TÜRK EDEBİYATI TARİHİNİN KIYIDA KALMIŞ BİR İSMİ: ALİ NUSRET
FÂİK ALİ'NİN MİDHAT PAŞA MANZUMESİ
SERVET-İ FÜNUN DUYARLILIĞINI YANSITAN BİR MECMUA: ÂŞİYÂN VE DİZİNİ
MODERN TÜRK ŞİİRİ İÇİN YENİ BİR KAYNAK KİTAP: TÜRK EDEBİYATINDA MANZUM POETİKALAR
FATMA ALİYE'NİN ESERLERİNDE KADIN SORUNU
Sayı : 3
ANLATIM TUTUMU VE TEKNİKLERİ İLE ÖYKÜ KİŞİLERİNİN İLİŞKİSİ
REŞAT NURİ GÜNTEKİN'İN ROMANLARINDA DOKTOR TİPLERİ
SOSYAL VE SİYASİ DEĞİŞMELER AÇISINDAN PEYAMİ SAFA'NIN MAHŞER ROMANI
EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ IŞIĞINDA MAHUR BESTE
AHMET HAMDİ TANPINAR'IN HİKAYE VE ROMANLARINDA MEKAN-RÜYA İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: MEKAN İÇİNDE RÜYA, RÜYA İÇİNDE MEKAN
PRİMO TÜRK ÇOCUĞU "IRKÇI", "ŞOVEN", "FAŞİZAN" BİR HiKAYE MİDİR?
DURALİ YILMAZ'IN HİKAYELERİNDE GELENEK
II. ABDÜLHAMİD'E DAİR MANZUM BİR OYUN: LİBERTE
VURAL BAHADIR BAYRIL'IN ŞİİRLERİNDE ÖLÜM TEMASI
ALİ KEMAL'İN ÖNCÜLÜGÜNDE YAYIMLANAN BİR SANAT VE EDEBİYAT MECMUASI: GÜLŞEN
ÖZEL SAYI VE DOSYALAR BİBLİYOGRAFYASI - II (1929-1990)
POLONYA'DA YENİ TÜRK EDEBİYATI ÇALIŞMALARI
AYTMATOV ANLATILARINDA ÖTEKİLEŞME
DOĞRANDIKÇA ARTAN EKMEK
BİR DOSTUNUN KALEMİNDEN MEHMED AKİF
EDEBİYATIN TOPLUMLA OLAN İLİŞKİSİ: EDEBİYAT VE TOPLUM
2009
Sayı : 2
GELiBOLU ROMANINA POSTMODERNiZM AÇISINDAN BAKIŞ
OĞUZ ATAY'IN ROMANLARINDA iNTİHAR
ROMAN ADLARI ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
SERVET-İ FÜNÛN ROMANINDA BEDEN YAPISI, BEDENSEL DAVRANIŞLAR VE KİŞİLİK İLİŞKİLERİ ÜZERİNE BİR ÇÖZÜMLEME
MEHMET RAUF'UN EYLÜL ROMANINDA DÖRT UNSUR
AŞK VE İNTİHAR BAĞLAMINDA FERDÂ-YI GARÂM ROMANI
GELENEĞİN DİRİLİŞİ NAZAN BEKİROĞLU'NUN YUSUF İLE ZÜLEYHA'SI
GARİP POETİKASININ ELEŞTİRİSİ
GARİP ŞİİRİ BAĞLAMINDA GELENEĞİN SORUNSALLAŞTIRILMASI
"YENİ LİSAN"CILARIN DİLDE SADELEŞME TALEPLERİNE KARŞI ÇIKIŞIN BİR ŞİİRİ: LİSÂN-I OSMÂNİ
LİRİKA ÖRNEĞİNDE BAHTİYAR VAHAPZADE'DE GELENEĞİN İZLERİ VE FUZULİ
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE YAYIMLANAN RESİMLİ KİTAB MECMUASINDA KADINA BAKIŞ AÇISI VE BU BAKIŞ AÇISININ CUMHURİYET VE GÜNÜMÜZE ETKİLERİ
ÖZEL SAYI VE DOSYALAR BİBLİYOGRAFYASI-I (1929-1990)
TÜRK GAZETECİLİK TARİHİ ÜZERİNE BİR DENEME - II
BEŞİR FUAD'LA KIRK YIL SONRA YENİDEN: BEŞİR FUAD İLK TÜRK POZİTİVİST VE NATÜRALİSTİ
Aşkın Şizofrenik Hali: Sevim Burak
BURHAN CAHİT MORKAYA VE GÖNÜL YUVASI ROMANI
KİTAP İÇİNDE KİTAP: KATRE-İ MATEM
Sayı : 1
ÇAĞDAŞ TÜRK ŞİİRİNDE GELENEKTEN YARARLANMA MESELESİNE KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE DENEMESİ
ASAF HÂLET ÇELEBİ’NİN GÖZÜNDEN BİR DEVRİN EDEBİYATI
AHMET HÂŞİM KARŞISINDA ORHAN VELİ
SEZAİ KARAKOÇ’UN ŞİİRİNDE İMGELER
TANZİMAT’TAN GÜNÜMÜZE TÜRK ŞİİRİNDE VATAN TEMİ
TÜRK MATBUATINDA MEHMET ÂKİF ERSOY (19 Haziran 1936 - 13 Mayıs 1937)
TANZİMAT ROMANINDA BEDEN VE KİŞLİK İLİŞKİLERİ ÜZERİNE BİR ÇÖZÜMLEME
“NÂHİD SÂMİ: YİRMİNCİ ASRIN KİBAR HIRSIZI” -Süleyman Sûdî ve E. Âli’nin Gece Kuşları Romanı Üzerine-
“DÜNYANIN EN MEŞHUR KULESİ”NE YAKINDAN BAKMAK
“YENİLEŞME DÖNEMİ TÜRK EDEBIYATINDA ARUZ ARAYIŞLARI” ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
KÜLTÜR - SANAT - EDEBİYAT - TİYATRO MUSİKİ VE FOLKLOR DERGİLERİ (1929-1990)
TÜRK GAZETECİLİK TARİHİ ÜZERİNE BİR DENEME - I
İsmet Özel Şiire Damıtılmış Hayat
Millî Mecmua Sistematik İndeks
Batılılaşma ve Türk Edebiyatı Lale Devrinden Tanzimat’a Yenileşme
Kâinatça Tanınmış Türk Şiir Kralı Florinalı Nâzım ve Şaşaalı Edebî Hayatı
ISSN:
1308-8203
Yayın Aralığı:
Yılda 2 Sayı
Başlangıç:
2009
Yayıncı:
Türk Edebiyatı Vakfı
21.7b
8.1b
Dergi Detay