EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Sahne ve Müzik
Arşiv
Sahne ve Müzik
2022
Cilt: 8 - Sayı : 15
Modern Müzikolojinin Doğuşu: Guıdo Adler’in “Müzikolojinin Kapsamı, Yöntemi ve Amacı” (1885) Başlıklı Makalesinin Çevirisi ve Tarihi-Analitik Açıklaması
CHOSE LOYSET’TE MODAL YAPI
Cilt: 8 - Sayı : 14
SINIF İÇİ DİNLETİLERİN MARUZİYET TEKNİĞİ İLE MÜZİK PERFORMANS KAYGISI ÜZERİNE ETKİSİ, KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI FLÜT SINIFI ÖRNEĞİ
SEICENTO VE İTALYAN BAROK MÜZİĞİ
TADEUSZ ZYGFRYD KASSERN’İN OP.12 KONTRBAS KONÇERTOSU’NUN TEKNİK AÇIDAN ZORLUKLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
OPERANIN İLK EVİ: TEATRO DI SAN CASSIANO
AHMED ADNAN SAYGUN’UN OP.25 ANADOLU’DAN ADLI PİYANO SÜİTİNDE HALK MÜZİĞİ UNSURLARININ KULLANIMI
2021
Sayı : 13
RICHARD STRAUSS’UN Mİ BEMOL MAJÖR İKİ NUMARALI (TrV 283) KORNO KONÇERTOSU’NUN MÜZİKAL ANALİZİ
ROLAND BARTHES’IN ‘STUDIUM’ VE ‘PUNCTUM’ KAVRAMLARININ OYUNCUNUN KARAKTER İNŞASINDAKİ KARŞILIĞI
ÇAĞDAŞ OYUNCULUK YÖNTEMLERİNDE “STİLİZASYON VE DEFORMASYON”
HÛZÎ TERKÎBİNDEKİ BAŞKALAŞIM
MUAMMER SUN’UN “YURT RENKLERİ 3” ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ
SOFAR SOUNDS TÜRKİYE: ALTERNATİF TINI’DAN ANA AKIM’A
DEVLET TİYATROLARI GELENEĞİNİN İÇİNDE FARKLI BİR BİÇİM DENEMESİ: ANNA KARENİNA
Sayı : 12
BİR ÖLÜMÜN ANATOMİSİ: ANTON ÇEHOV’UN İVANOV OYUNUNDA İVANOV’UN İNTİHARINI ANLAMAYA ÇALIŞMAK
İZLENİMCİLİK, İZLENİMCİ MÜZİK VE ORKESTRASYON ÖZELLİKLERİ
HEINZ HOLLIGER'İN BESTECİ VE OBUACI OLARAK 20. YÜZYIL OBUA REPERTUVARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
2020
Sayı : 11
BAKIR VE YAYLI ÇALGILARIN BAKTERİ KOLONİZASYONUNA YÖNELİK ÇÖZÜMLER
BİR DEDE EFENDİ ŞARKISINDA MOTİF-YAPI
CAMILLE SAINT SAENS’IN SAMSON ve DALILA OPERASININ “DANS BAKANAL” BÖLÜMÜNDE MAKAM MÜZİĞİ UNSURLARI
Düzeltme: NECİL KAZIM AKSES’İN ‘ŞAN VE PİYANO İÇİN 6 POEM’ ŞARKI DİZİSİNDE YER ALAN “ANLATAMIYORUM” ADLI ESERİNİN ŞAN TEKNİĞİ VE ŞAN EŞLİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
BİR HİKÂYE ANLATICISI : JOHN CRANKO
SKRİABİN OP. 42 ETÜTLERİN SAYISAL YOĞUNLUK VE SES ALANI ANALİZLERİ
BİR DEBUSSY PRELÜDÜNE ANALİTİK BAKIŞ: VOILES
FLÜT ÇALMA SANATINDA NEFES TEKNİĞİNİ GELİŞTİRİCİ ÇÖZÜMLER
SOSYAL ÖĞRENME KURAMI İLE FLÜT DERSLERİNİN NİTELİĞİ ARTIRILABİLİR Mİ?
BATI MÜZİĞİ TARİHİ KİTAPLARINDA “20. YÜZYIL’DA MÜZİK” KONUSUNUN İŞLENİŞ BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ
Sayı : 10
MEGAN BASCOM DANS, EMPATİ VE KİNESTEZİ ÇAĞDAŞ DİYALOGLAR ATÖLYESİ ÜZERİNE BİR DENEME
ORKESTRA ŞEFLİĞİ VE BRAHMS SENFONİLERİNİN YORUMUNDA STİL
2019
Sayı : 9
MOZART, BEETHOVEN VE SCHUBERT’İN PİYANO ESERLERİNİN İCRA UYGULAMALARINA BİR BAKIŞ
ÖZBEKİSTAN’IN BAĞIMSIZLIK YILLARINDA (1991-2018) PİYANO SANATININ GELİŞİMİ: YENİ KUŞAK PİYANİSTLER VE BESTECİLERİN PİYANO ESERLERİNE GENEL BİR BAKIŞ
ORTODOKS DİNİ KÜLTÜRÜNE AİT YAZILI MÜZİK ÖRNEKLERİNDEKİ ANLATIM FORMLARININ ANALİZİ
ŚRUTİLERİ ANLAMAK
KORO PROVASINDA VERİMLİLİK ARAÇLARI
Sayı : 8
RİTÜELE DÖNÜŞTEN KÜLTÜRLERARASILIĞA PETER BROOK’UN SAHNE UYGULAMALARINDAKİ İZDÜŞÜMLERİ VE “MAHABHARATA”
“ERSTER VERLUST” ÜZERİNDE GÖRSEL BETİMLEME - TONAL YAPI İLİŞKİSİNİN ŞENKERYAN YAKLAŞIMLA İNCELENMESİ
ŞENKER ANALİZİ: J.S. BACH, BWV 929, SOL MİNÖR PRELÜD
KLASİK GİTAR REPERTUVARINDA 12 TON TEKNİĞİNİN İLK ÖRNEKLERİ VE TON SIRALARININ UYGULANIŞI
GÜZEL SANATLAR LİSESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BANDO ASTSUBAY MESLEK YÜKSEKOKULUNA YÖNELİK ALGILARI İLE ÜNİVERSİTE EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ
2018
Sayı : 7
RICHARD STRAUSS “DON KİŞOT - ŞÖVALYECE KARAKTERLİ BİR TEMA ÜZERİNE GERÇEKÜSTÜ ÇEŞİTLEMELER” VE SOLO VİYOLA PARTİSİ’NİN BİR İCRACI BAKIŞIYLA İNCELENMESİ
TÜRK MÜZİĞİNDE VİRTÜÖZİTE: KLASİK KEMENÇE ÇALGISINDA TANBÛRÎ CEMİL BEY VE DERYA TÜRKAN ÖRNEĞİ
TÜRK DEVLET GELENEĞİNDE ASKERÎ MÜZİK VE ASKERÎ MÜZİK EĞİTİMİ
TÜRKİYE'DE BANDO ŞEFLİĞİ VE BANDO EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YAPILAN SON DÜZENLEMELER
Sayı : 6
TÜRKÜLERDEKİ GÖÇ ALGISI
SUZUKİ YÖNTEMİNDE AİLENİN YERİ VE ÖNEMİ
WITOLD LUTOSLAWSKI’NİN ‘SACHER VARYASYONU’ ADLI ESERİNİN KOMPOZİSYON TEKNİĞİ AÇISINDAN ANALİZİ
MEMET BAYDUR DRAMATURGİSİ: YAŞAM-OYUN İLİŞKİSİNDEN “OYUN İÇİNDE OYUN” STRATEJİSİNE
J. S. BACH, BWV 254 KORAL ARMONİZASYONUNUN LORİ BURNS YÖNTEMİNE GÖRE ŞENKERYAN ANALİZİ
2017
Sayı : 5
1. Avangart ’tan Çağdaş’a Tiyatro ve Uzam
2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası
3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar
FERİT TÜZÜN'ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ
DRAMATURJİDEN SAHNEYE JEAN GENET’NİN ‘’HİZMETÇİLER’’ OYUNUNDA İKTİDAR VE ARZUNUN YANSIMALARI
ÖZKAN MANAV’IN “KIR GÖRÜNÜMLERİ: KIŞ” İSİMLİ ESERİNİN ORKESTRA ŞEFLİĞİ PERFORMANSI BAZINDA İNCELENMESİ
PERUKA’NIN TARİHÇESİ VE PERUKA, SAKAL, BIYIK YAPIMI
SERGEI PROKOFIEV OP.94 NO.2 RE MAJÖR FLÜT VE PİYANO SONATI’NIN BESTELENİŞ SÜRECİ, KARAKTER ÖZELLİĞİ VE FLÜT TEKNİĞİNE YÖNELİK ÇALMA ÖNERİLERİ
9. Erken Dönem Kilise Mimarisi ve Dinsel Dramın ilk Örneklerinde Mekân
DOĞUNUN ESTETİK FİKİRLERİ İLE BATININ MANTIKLI HAREKET TEORİLERİ SENTEZİ OLARAK ‘ERICK HAWKINS MODERN DANS TEKNİĞİ’
11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler
SENFONİK ORKESTRADA YER ALAN BAKIR ÜFLEMELİ ÇALGILARDA DOĞUŞKANLAR, VALF SİSTEMLERİ VE POZİSYONLAR
Cilt: 0 - Sayı : 4
1) Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı Lisansüstü Program Yeterliliklerinin İrdelenmesi
2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri
3) Henri Dutilleux’nin Trois Strophessur Le Nom De Sacher Adlı Eserinin Birinci Bölümünün Perde Odaklı Analizi
4) Profesyonel Bale Dansçılarında Aşırı Kullanımdan Kaynaklanan Sakatlıklar ve Nedenleri
5) Beethoven’ın Piyano Sonatlarındaki Retransition Kısımları Üzerine (Erken Dönem 1795-1800)
6) Üniversite Tiyatrosunda Ritüel Çalışmaları Bir Acı Çekme Oyunu Olarak Ta’ziye Ritüeli
7) Giovanni Punto'nun 6 No'lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi
8) Tarihsel Süreçte Rondo Formu
2016
Cilt: 0 - Sayı : 3
AHMED ADNAN SAYGUN’UN YUNUS EMRE ORATORYOSU ÜZERİNE BİR İRDELEME
J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ANKARA DEVLET KONSERVATUVARI KOMPOZİSYON VE ORKESTRA ŞEFLİĞİ ANASANAT DALI LİSANS PROGRAM YETERLİLİKLERİNİN İRDELENMESİ
BİR SAYGUN PRELÜDÜNE ANALİTİK BAKIŞ
SAHNE PERFORMANSI KAYGISINDA FARKINDALIK VE MÜCADELE
İŞİTİLEN MAKAMI TANIMADA ÖNEM TAŞIYAN FAKTÖRLER
FİZİKSEL TİYATRO KAVRAMI VE ONUN GİZLİ KAYNAĞI: GÜNDELİK-DIŞI BEDEN TEKNİĞİ
MOLIERE’İN AMPHITRYON OYUNUNU GÜNÜMÜZDE “KADIN OLMAK” PERSPEKTİFİNDEN REPERTUVARA ALMAK
Cilt: 0 - Sayı : 2
BİR FORM İKİLEMİ: BRAHMS, OPUS 83, IV
TÜRKİYE'DE BANDO ŞEFLİĞİ EĞİTİMİ SÜREÇLERİ VE GÜNÜMÜZE YANSIMALARI
PARİS MÜZİK DERNEKLERİ 1871-1939
MÜZİK ESERİ VE PERFORMANSI ÜZERİNE
JOSÉ LIMÓN, TEKNİĞİ VE DERS İŞLEYİŞİ İÇİN NOTLAR
EŞİT DÜZENLENMİŞ KLAVYE ve HRİSTİYAN SEMBOLİZMİ
ORKESTRADA ÇALMA SANATI: KONSERVATUVAR VİYOLA BÖLÜMÜ LİSANS ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
ASKERĠ BANDOYU TANIMAK
TÜRK TİYATROSU ARAŞTIRMALARI ALANINDA CRT SBLAİSE – İDEOGRAM TİYATROSU VE “YERLE GÖK ARASINDA KÖROĞLU”
NEYZEN MEHMED KÂMÎ EFENDİ’NİN İRÂ’E-İ NAGAMÂT’I ÜZERİNE
2015
Sayı : 1
Rektörümüzden
Yayın Kurulu Başkanı'ndan
Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı (Cebeci'den Beşevler'e)
Kuruluşunun 79. Yılında Ankara Devlet Konservatuvarı Lisansüstü Tez Bibliyografyası
Türkiye’de Cumhuriyet’in İlk Elli Yılında Klasik Gitar Eğitimi: Paleologos ve Öğrencileri
Nota Yazısının Tarihsel Gelişimi
Başlangıç:
2015
Yayıncı:
Hacettepe Üniversitesi
12.1b
3.4b
Dergi Detay