11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler

Bu yazıda, özellikle gelişmekte olan bir çalışma alanı olarak Beden Müziğini tanıtmak ve Beden Müziği etkinliklerinin disiplinler arası uygulamalardaki işlevselliği konusunda farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Beden Müziği’nin Dünya’da ve Türkiye'de gelişimi konusunda bilgi verilmektedir. Verilen bilgi yazarın yaşamsal deneyiminin yanı sıra yazılı ve görsel kaynaklara dayanmaktadır. Yazının odak noktasında işitme engellilerle yapılan dönemlik beden müziği dersleri dizisi ve mimarlık öğrencileriyle Temel Tasarım dersi kapsamında yapılan beden müziği atölyesi yer almaktadır. Bu örneklerin, diğer birçok alanda beden müziği etkinliklerinin gerçekleştirilebilmesi için cesaret verici olacağı ve beden müziğine herhangi bir disiplinin mensubu akademisyenlerce oluşturulacak disiplinler arası projeler çerçevesinde yer verilebileceği düşünülmektedir. 

___

  • Abraham, (1974). The tradition of Western music, University of California Press, Berkeley, CA, s. 62–83 Benari, N. 2014. Inner Rhythm: Dance Training for the Deaf, Routledge.
  • Bulut, M. Ö. 2014. Body Music Courses within Music Education. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), January 2014 (4-1), 57-68. doi: 10.18039/ajesi.44843
  • Bulut, Ö. 2013. Rhythm Blocks. Musik Impulse (MIP) Journal, 37/2013, 52-53. Helbling Verlag, Esslingen.
  • Bulut, M.Ö. 2013. Beden Müziğinin Gelişimi [Development of Body Music]. In Akat, A (Ed.) Müzik ve Kültürel Doku, KTÜ 1. Uluslararası Müzik Araştırmaları Sempozyumu Sempozyum Bildirileri [Music and Cultural Texture, KTU International
  • Research on Music Symposium], (pp. 344-356) Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Bulut, M.Ö. 2012. Introduction to the Interactive Learning Environment of Body Music. Procedia – Social and Behavioral
  • Sciences vol.47, 751-755. doi:10.1016/j.sbspro.2012.06.729.
  • Bulut, M.Ö. 2011. Kalabalıklar ve Beden Müziği [Crowds and Body Music]. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bulut, Ö. 2010. Body Music and Socio-Cultural Change. In Kalyoncu, N (Ed.) Music and Music Education within the Context of Socio-Cultural Changes, (pp. 83-90). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları. ISBN: 9786056155727 6056155722
  • Darrow, Alice-Ann, 1985. Music for the Deaf. Music Educators Journal, Vol. 71, No. 6 (Feb., 1985), s. 33-35 Sage Publications, Inc. on behalf of MENC: The National Association for Music Education. http://www.jstor.org/stable/3396472 Accessed: 25-05-2017 14:12 UTC
  • Imamoglu, B. 2013. Rhythm, Music and Architecture; A Studio Experience on Commonalities of Creative Processes. in
  • Fidanoglu, E (Ed.) Educating the Future: Architectural Education in the International Perspective (International EAAE Conference-Workshop-Exhibition) IKU. ISBN 978-605-4763-09-2.
  • Jusczyk and Krumhansl. 1993. Pitch and rhythmic patterns affecting infants' sensitivity to musical phrase structure.
  • Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 19 (3) (1993), s. 627–640  Goodkin, D. 2008. Intery Mintery Nursery Rhymes. San Francisco: Pentatonic Press. ISBN-13: 978-0977371228.