TADEUSZ ZYGFRYD KASSERN’İN OP.12 KONTRBAS KONÇERTOSU’NUN TEKNİK AÇIDAN ZORLUKLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Polonyalı besteci Tadeusz Zygfryd Kassern müzik tarihinde kendi ülkesinde hak ettiği üne kavuşamayan müzisyenlerden biridir. Polonya’nın kültürel tarihini eserlerinde yansıtan bestecinin Neoklasik dönemin izleri görülen eserleri çok değerlidir ve op. 12 numaralı Kontrbas Konçertosu bunlardan birisidir. Bu konçerto icra seviyesi bakımından ileri düzey sayılabilecek niteliktedir. Aynı zamanda müzikalite yönünden de virtüözite gerektiren solistik bir yapısı vardır. Bariton akortta yazılması yönüyle de Polonya’da büyük beğeni toplamıştır. Bu çalışmanın, besteciye ilişkin yapılan öncü çalışmalardan birisi olduğu düşünülmektedir. İçeriğinde önce bestecinin hayatı anlatılmış ve yazdığı Kontrbas Konçertosu’nun teknik zorlukları ele alınarak eseri icra edecek kontrbas sanatçılarına bu araştırmanın ışık tutması amaçlanmıştır.

TECHNICAL DIFFICULTIES AND PROPOSED SOLUTIONS OF TADEUSZ ZYGFRYD KASSERN’S OP.12 DOUBLE BASS CONCERTO

Polish composer Tadeusz Zygfryd Kassern is one of the musicians who could not get the fame he deserved in his country in the history of music. Reflecting Poland’s cultural history in his works, the composer’s works which contain traces of Neoclassical period are very valuable and Double bass Concerto Op.12 is one of them. This concerto is considered to be a advanced one regarding the performance level. At the same time it also has a soloist structure that requires virtuosity in terms of musicality. It has received great acclaim in Poland for being composed in baritone chords.. In its content, the life of the composer was mentioned first and the technical difficulties of the Double Bass Concerto he wrote were discussed, and this research was aimed to acquaint the double bass artists who will perform the piece about the preferences of the composer.

___

  • Acar, S., Demirbatır R. E. (2019). İtalyan Bestecilerinin Modern Dönem Kontrbas Eserleri Üzerine Bir Araştırma. SDÜ ART-E Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, cilt 12 (sayı 24), s.343.
  • Kaygısız, M. (2017). Müzik Tarihi. İstanbul: Kategori Yayıncılık.
  • Kostka, V. (2011). An Artist as the Conscience of Humanity Life in Emigration and the Artistic Output of Tadeusz Zygfryd Kassern. Musicology Today, S.144. Erişim: 31.10.2021,
  • Pierce, J. M. (2019). Life And Death For Music: A Polish Generation’s Journey Across War And Reconstruction, 1926–53. Faculty of the Graduate School of Cornell University, New York.
  • Say, A. (2019). Müzik Tarihi. İstanbul: Islık Yayınları.
  • Sözer, V. (1996). Müzik Ansiklopedik Sözlük: İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Zamiara, D. (2017). Bariton Kontrbas Enstrümanının Ses Olanakları: Stefan Bolesław Poradowski op.26 Kontrbas Konçertosu ve Tadeusz Zygfryd Kassern’in op.12 Kontrbas Konçertosu Örneği. Doktora Tezi. Ignacy Jan Paderewski Müzik Akademisi, Poznan.
  • Eda Records. Erişim: 31.10.2021, http://eda-records.com/177-1-CD-Details.html?cd_id=82 https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Musicology_Today/Musicology_Today-r2011-t8/Musicology_Today-r2011-t8-s134-162/Musicology_Today-r2011-t8-s134-162.pdf