ÖZKAN MANAV’IN “KIR GÖRÜNÜMLERİ: KIŞ” İSİMLİ ESERİNİN ORKESTRA ŞEFLİĞİ PERFORMANSI BAZINDA İNCELENMESİ

Çok köklü bir geleneğin ve üslupların mirasını özgürce kullanma zenginliğine sahip olan günümüz çağdaş müziğinin icrası; bestecilerin kişisel yaklaşımlarının incelenmesini, eserlerin müzikal bileşenlerinin dikkatli analizini ve buna bağlı orkestra şefliği uygulamalarını gerektirir. Bu makalede Özkan Manav'ın on dört yaylı saz için yazılan ''Kır Görünümleri:Kış'' isimli eseri ele alınmıştır. Bestecinin eğitimi ve estetik tercihleri belirtilmiş; doğru bir yorum çıkartmak açısından eser içerisindeki çağdaş üsluplar ve kullanımları gösterilmiş ve incelenmiştir. Karşılaşılması muhtemel şeflik tekniği ile ilgili problemler sergilenmiş ve uygun çözümleri belirtilmiştir. 

___

  • Scherchen, Hermann (1989), Handbook of Conducting, Oxford University Press, New York
  • Özkan Manav, Erişim: 20.05.2017, http://ozkanmanav.com/?lang=TR
  • Burkholder J. Peter, Grout J. Donald, Palisca V. Claude (2005), A History of Western Music, Seventh Edition, New York, W.W. Norton Company.
  • Cage John (1961), Silence, Middletown, Conneticut, Wesleyan University Press. Casterede Jacques (2000), Theorie de la Musique, Paris, Gerard Billaudot Edition.
  • Cox Christoph, Warner Daniel, editörler (2004), Audio Culture Readings in Modern Music, (s.10-22, 25-29,176-187), New York, London, continuum.
  • Doğrul Hira, derleyen (1999), Alışılmadık Sesler (s.11-68), İstanbul, Dost. Lebrecht Norman (2001), The Maestro Myth,
  • Citadel Press, New York. İlyasoğlu Evin (2007), 71 Türk Bestecisi, İstanbul, Pan Yayıncılık. Ross Alex (2010), Listen to This, Fourth Estate, London.