2019 Özel Sayı (1) Mayıs 2019
İÇİNDEKİLER
1. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu Özel Sayısı’na Hoşgeldiniz!
Lale KABADAYI
Ahlat Ağacı ve Var-Kalma Çabası
Harun M. TÖLE
Sinema-Mimarlık Arakesitinde Bir Mekana Dokunmak: Sine-Tasarım Atölyesi
Asu BEŞGEN, Şölen KÖSEOĞLU
“Schindlerin Listesi” Soykırım Öyküsünden Sinema-Mimarlık Arakesitinde “Berlin Yahudi Müzesi” Mekansal Çözümlemeleri
Havva Alkan BALA
Sinema Yolu İle Oluşturulan Dünyalar: Yok-Yer, Heterotopya ve Ömer Kavur Sineması
Nigar PÖSTEKİ
Modern Bireyin ‘Miyop’ Sorunu: Foucault’nun Özne Ve İktidar Kavramları Bağlamında ‘The Lobster’ Filminin Analizi
Can DİKER
Tiyatro Ve Sinema Uyarlamaları Bağlamında Zaman-Uzam Ve İmgelerin Söyleşimi: Federico Garcia Lorca Örneği
Aslı ŞAHİNKAYA
Metinlearasılık, Hegel ve Matrix
Eren RIZVANOĞLU
Kendi Kendisinin Peygamberi Bir Sürrealist: Alejandro Jodorowsky Sinemasında Erken Postmodern Eğilimler
Şükrü AYDIN, Emine UÇAR İLBUĞA
Sinemada Çağdaş Sanat ve Paradigma Olgusu
Ezgi TOKDİL
Sinema ve Dans Arasındaki İlişki: Müzikal Filmlerinde Hareket İmge
Aysu UĞUR
Sinematografik Temsil Bağlaminda Cindy Sherman’in Untitled Film Stills Serisi
Mehmet Fatih YELMEN
Vilém Flusser'in Soyutlama Modeli ve Sinematografik İmge
Oğuz Çağrı KARA
Temsil Edilemeyenin Mekanı Olarak Ekran Dışı Uzay-Zaman
Mehmet KÖPRÜ
Yeşilçam Sineması’nda Şiirsellik Arayışı
Dilara BALCI GÜLPINAR, Öykü YENEN
Sinemada Dijital Görsel Efekt Kullanımı ve Alternatif Gerçeklik Kurgusu
Vedat GÜNTAY, Gamze Yılmaz Güntay
Sinemanın Dijitalleşmesiyle Yönetmenin Kendini Görünmez Kılma Çabası: Abbas Kiarostami Örneği
Mehmet Emre GÜL
Bir Senaryo Olarak Filozoflar
Serkan PAYDAK
Çağdaş Kapitalizmde Başkaldırı Öznelliği: Demolition (2015)
Murtaza Talha ALTINKAYA
Üçüncü Sinema Hareketi’nde Öznellik Üretimi
Faik Onur ACAR
Yaşayanlar Üçlemesinde Bireyciliğin Sonucunda Bireyin Ölümü
Tamer DAĞAŞ
Melodram ve Tragedyanın Ahlaki Evreninin Çağan Irmak Filmlerindeki Dönüşümü
Duygu TURGAY
Toros Yayla Köylerinde Sinema Deneyimleri: Modernlik, Şehir, Sinema Ve Seyirci İlişkilerine Dair Bir Soruşturma
Aydın ÇAM, Özgür İlke ŞANLIER YÜKSEL
Sinema ve Edebiyat İlişkisine Yöntemsel Bir Bakış
Süreyya ÇAKIR
Uyarlama Sinema Filmleri Üzerine Bir Sorgulama: Sinema Seyircilerinin Okuma Pratikleri
Reyhan YILDIZ KAYADEVİR
“Annem izin vermese bu filmi çekmeyecektim”: Foucault’nun İktidar Kavramı Üzerinden Ana Yurdu Filmi Okuması
Özgür VELİOĞLU METİN
İşe Yarar Bir Şey Filminin Kadın Karakterlerine Ve Ölüm Olgusuna Feminist Film Kuramı Çerçevesinde Anamorfotik Bakış
Berceste Gülçin ÖZDEMİR
Sinemada Temsil Kurmak: Mustang (2015) Filmi Üzerine Bir İnceleme
Zehra CERRAHOĞLU
Deleuze’ün “Kadın-Oluş”, “Organsız Beden” ve “Arzulayan Makine” Kavramlarına Feminist Bir Yaklaşım: Yeşim Ustaoğlu’nun Tereddüt Filmi Üzerinden Bir Çözümleme
Baran BARIŞ
Schopenhauer ve Nietzsche Nihilizmi Sarkacında Dövüş Kulübü Filminin Çözümlemesi
Cenk ATEŞ, Meral SERARSLAN
Albert Camus’nün Uyumsuz’u ve Felsefeyle İlişkisi Bağlamında Melankoli Filminin İncelenmesi
Sedef Ege KARATAŞ
Nostalji Perdesi ve Geçmişi İcat Etmek
Engin ÜMER
Köpek Dişi ya da “Mülklerin En Tehlikelisi” Olarak Dil
Güven ÖZDOYRAN
Sinepati” Kavramı Bağlamında “Jean-Luc Dardenne Kardeşler” Sineması
Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ
I. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu Ardından...
Serdar ÖZTÜRK
33b 13.8b
Arşiv
Cilt: 8 Sayı : 15
Cilt: 7 - Sayı : 13
Özel Sayı (4) 2022
Cilt: 7 - Sayı : 14
Cilt: 7 Sayı : 13
Cilt: 6 - Sayı : 12
Özel Sayı (3) 2021
Cilt: 6 - Sayı : 11
Cilt: 6 Sayı : 12
Cilt: 5 - Sayı : 10
Cilt: 5 - Sayı : 9
Özel Sayı (2) Mayıs 2020
Cilt: 5 - Sayı : Özel Sayı -2 Mayıs 2020
Özel Sayı (1) Mayıs 2019
Cilt: 4 - Sayı : 8
Cilt: 4 - Sayı : 7
Cilt: 4 - Sayı : Özel Sayı 1
Cilt: 3 - Sayı : 5
Cilt: 3 - Sayı : 6
Cilt: 2 - Sayı : 3
Cilt: 2 - Sayı : 4
Cilt: 1 - Sayı : 2