EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Etnomüzikoloji Dergisi
Arşiv
Etnomüzikoloji Dergisi
2023
Cilt: 6 Sayı : 2
KİMLİK VE SERMAYE KAVRAMLARI BAĞLAMINDA SALİHLİ KAZAK TÜRKLERİNDE BETAŞAR RİTÜELİ
Rice’ın Foucault Okuması Üzerine Kısa Bir Kritik
SANATI TANIMLAMA UĞRAŞINDA MÜZİĞİN VE MÜZİK YAPITININ YERİ
Üç Boyutlu Müzik Prodüksiyonları İçin Yaratıcı Panlama Teknikleri: Örnek Uygulama Çalışması Olarak PANNERBANK Projesi
Müzik Endüstrisinde Tüketicinin Değer Yaratımı
Louis Spohr’un Op.35 Numaralı Solo Arp Eseri Do Minör Fantezi'nin Tarihi ve İcra Önerileri
2022
Cilt: 5 - Sayı : 1
Katı Olan Her Şey Buharlaştı mı? Müziksel Değerin Batı Kaynaklı Hiyerarşik Sınıflandırmaları Üzerine
Arap Füzyon Müziğinde Yeni Bir Tarz ve Estetik Analizi: Simon Shaheen tarafından Blue Flame
KALBİM SENİ BİR YAZ KUŞU DİNLER GİBİ DİNLER: CİNUÇEN TANRIKORURUN MÜZİK ANLAYIŞINDA SOSYOLOJİK ÖĞELER
GELENEK EKSENİNDE DAVUL ZURNA: TOKAT ÖRNEĞİ
Gastroetnomüzikolojiye Doğru-I
Etnomüzikoloji ve Müzik Eğitimi: Diyaloğu Geliştirmek
2021
Ethnomusicology journal Special Issue / Women Play Sing the Earth-Music and Women
West African Women: Performing as Agents of Change in War and Pandemic
Bodily Responses to Everyday Life in Tirebolu: A Historical Ethnography of Women’s Ways of Moving
Why Women Sing: Female Performers in Traditional Societies
Layne Redmond’s Legacy: Digital Handprints of Female Frame Drummers
Hers, Theirs, Ours, Others: Women’s Stories and the Global Ethnomusicological Moment
Cilt: 4 - Sayı : 2
Geleneksel Iran Müziğini Elektronik Müzikle Buluşturmak: Bir Diasporik Kimlik Örneği Olarak Cyrus Shahrad (Dj H"atus)
‘Roman Açılımı’nın Bir Sonucu Olarak Türkiye’de Çingene Müziğinin Kültürel Patronajı: Çalgıcı Mektebi Roman Orkestrası Örneği
Yeni Şarkı Hareketi: Şili’de Sol Kanat İktidarı ve 1973 Sonrası Şili Diasporasında Müziğin İşlevselleşme Biçimleri
Performatiflik ve Müziksel Temsil: Karnavalesk Bir Performans Olarak "Huysuz Virjin"
TARİHİ NEYLERİN (18.-20.yy) ANALİZİYLE OSMANLI-TÜRK MÜZİĞİNDE REFERANS PERDELERİN ARAŞTIRILMASI
Beethoven Op. 57 "Appassionata"
Yorumculuk - Bestecilik Yönlerinden “Variations Sérieuses” ve Nitelikleri
Müzikte Estetiğin Eğitimde Önemi ve Müzik Estetiği Gelişimine Dönemsel Bakış
Cilt: 4 - Sayı : 1
Edward Said ve Müzik: Bir Yersiz Yurtsuzun Kirpi-Tilki İkilemi
Türk-Yunan Nüfus Mübadeledesinde Türkofon Mübadillerin Türkçe Sözlü Ninni ve Tekerleme Örnekleri
Nepalese Diasporic Music in Canada: Representing, Reimagining, and Resonating Homeland
Almanya’ya İşçi Göçü Sonrasında Ortaya Çıkan Disco-Folk Olgusu ve Derdiyoklar Müzik Grubu
Experiencing the City from An Immigration-Based Listening: Haitian Community’ Sounds in Southern Brazil
Kuruçam Köyü Kadınlarının Göç Yolu Müzik Pratikleri
Henri Vieuxtemps’ın No.5 La Minör Op.37 Numaralı Keman Konçertosu’nun Yaratılış Sürecinin ve Müzikal Yapısının İncelenmesi
2020
Cilt: 3 - Sayı : 2
Within Ethnomusicology, Where Is Ecomusicology? Music, Sound, and Environment
Kültür Ürünlerinin Mekânsal Değişimi Sibirya Türklerinde Tarım ve Hayvancılık Kültüründen Müzik Kültürüne Geçen Çalgılar
Towards a Re-Approach of Makam Theory Based on Practice and Repertoire:The Case of the Segah Phenomena
Street-Style Siter Playing and Regional Urban Identity
An Introduction to Dhrupad Performance Platforms of India
‘Musikide İnkılabı Popüler Müzikle Yapmak’: Barış Manço ve Armonize Edilmiş Türküler
Covid-19 Pandemisinin Müzik Festivallerine Mekansal Etkisi: “Virtual Festival”
Cilt: 3 - Sayı : 1
21. Yüzyılda Çift Müzikliliği Yeniden Değerlendirmek: Bir Göçmenin Bakışı
Mandolinle Muasırlaş(tır)mak: Türkçülüğün Mûsikî Sahasındaki Programı Işığında Köy Enstitülerinde Müzik Eğitimi
Bartok’un Saygun Üzerindeki Etkileri: İşbirliği ve Müzikal Dönüşüm
Anadolu Coğrafyası Dışındaki Hey Onbeşli Çeşitlemeleri
Siyasi Kültür İçerisindeki Müzik: Eurovision Şarkı Yarışması
Chopin’in Piyano Sonatları
Osmanlı Hareminde Kadın Sazende ve Saz Tasvirinin İncelenmesi
Alanı Tanımak
2019
Sayı : 1
İzmir Rock Scene’de Hegemonik Mücadele: Bir Direnç Alanı Olarak ‘Apeiron Kolektif’
José Maurício Nunes Garcia'nın Çalışmalarında Avrupalılaşmalığın Hegemonyası
Bir Karşı-Hegemonya Kültürü Olarak Çingene Müziği: ‘Mahcup Red’ Notaları.
Türkiye’de Hegemonik Bir Araç Olarak Müzik Eğitimi ve Kanonik Söylemleri
Sömürge Öncesi, Sömürge ve Sömürge Sonrası Zimbabwe'de Hegemonya ve Müzik
Doğu Asya’da Batı Müziği Hegemonyası: Japonya, Çin ve Kore’de Müzik Reformları
Cilt: 2 - Sayı : 2
Ulus Devlet Modellerinin Kültür Kahramanlarından Biri Olan “Muzaffer Sarısözen” Yapıtlarının “Eşiksellik-Liminality” Kavramı Işığında Eleştirisi
Etnomüzikolojiye Alain Coulon’un Etnometodoloji Kitabı Perspektifinden Bir Bakış: Yargılama’dan Anlama’ya
Müzikte Beğeni Hiyerarşilerinin Nahifliği: Sosyal Teorilerden Bir Eleştiri
Popüler Müzikte Bir “Ötekileştirme” Örneği: Heavy Metal’e Yönelik Olumsuz Yargıların Estetik, Toplumsal ve Ahlaki Boyutları
Osmanlı ve Erken Cumhuriyet Dönemi Musiki Yargısı
2018
Sayı : 2
Stand Up and Be a Real Man: Patriarchal Patriotism in Songs About the USA’s War in Vietnam and South Africa’s Apartheid Border War
Musical Citizen
Leninism Versus Lennonism; Reflections on Rock Music Culture in East Europe and the Soviet Union
Intersections of Politics and the Sacred in Music
Exoticism, Hybridity and the Postethnic Perspective
Perspectives in Music Arising out of Blockchain-Technology and Its Corresponding Research Strategies
Breaking the Law? Heavy Metal in 1980s Socialist East Germany
Cilt: 1 - Sayı : 1
Yeni Angara Müziğinde Kadın ve “Gizli Senaryoları”
Eğitim Yıllarından Profesyonelliğe, Üfleme ve Vurma Çalgı Çalan İcracılarda Cinsiyetin İcraya Etkisi
Zeki Müren ve Bülent Ersoy'un Erkeklik / Kadınlık Queer Performans Sorunlarının Analizi
Azerbaycan'da Dinleme Teknolojisi ve Eşcinsel Erkek Bedeni
Toplumsal Cinsiyet ve Müziğe Dair
ISSN:
2619-9572
Yayın Aralığı:
Yılda 2 Sayı
Başlangıç:
2018
Yayıncı:
Etnomüzikoloji Derneği
11.2b
5.7b
Dergi Detay