Chopin’in Piyano Sonatları

Klasik müziğin tarihsel gelişimi içinde önemli ve belirleyici bir rol oynayan ‘sonat’ terimi, Barok dönemden bu yana önde gelen tüm bestecilerin eser verdiği bir türü ifade etmektedir. Daha spesifik bir anlam içeren ‘sonat allegro’ ise, çoğunlukla sonat türündeki eserlerin ilk bölümlerinde kullanılan formun adıdır. Bu çalışmada, bu kavramların açıklamalarını sunmanın yanında, piyano özelinde akla gelen ilk bestecilerden biri olan Frédéric Chopin’in bu enstrüman için yazdığı sonatların incelenmesi ve bu eserlerin müzik literatüründeki değerlerinin vurgulanması amaçlanmıştır.

Chopin’s Piano Sonatas

The term ‘Sonata’ defines a genre, which played a decisive and significant role in the historical evolution of classical music and has been used by all foremost composers since Baroque era; and ‘sonata allegro’ refers to a specific structure, mostly utilised in the first movements of sonatas. The aim of this study is – besides explaining these terms – to analyse the piano sonatas by Frédéric Chopin, who composed primarily for this instrument, and to underline their value in the music literature.

___

  • Badura-Skoda, Eva (2004). “Nineteenth-Century Piano Music (Second Edition)” içindeki “The Piano Works of Schubert” makalesi. Todd, Larry R. (ed.). New York, NY: Routledge. ISBN: 0415968909.
  • Beck, Lukas (2017). “Chopin’s Wildest Children: The Piano Sonatas”. “Chopin: Complete Piano Sonatas Nos. 1 – 3; Wolfram Schmitt-Leonardy, piano” adlı CD kaydı içindeki kitapçık notu. Brilliant Classics LC 09421.
  • Berger, Melvin (1991). Guide to Sonatas: Music for One or Two Instruments (First Anchor Books Edition). New York: Anchor Books, Doubleday. ISBN: 0-385-41302-5.
  • Caplin, William E. (2013). Analysing Classical Form: An Approach for the Classroom. New York, NY: Oxford University Press. ISBN: 978-0-19-974718-4.
  • Dietel, Gerhard (ed.) (2000). Wörterbuch Musik. München: Deutscher Taschenbuch Verlag GmbH & Co. KG. ISBN: 3-423-32519-4.
  • Dorner, Leo (2005). Das Philosophon: Essays zur Musik. Würzburg: Verlag Königshausen & Neumann GmbH. ISBN: 3-8260-3070-2.
  • Dömling, Wolfgang (2011). Franz Liszt. München: Verlag C.H.Beck oHG. ISBN: 978 3 406 61195 7.
  • Drăgulin, S.; Popa, L. (2012). “Crystallization of the Sonata Form in Frederic Chopin’s Vision”. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, Series VIII: Art • Sport • Vol. 5 (54) No. 2, 53-66.
  • Einstein, Alfred (1996). A Short History of Music (Third American Edition, Fully Revised). New York: Barnes & Noble, Inc. by arrangement with Alfred A. Knopf, Inc. ISBN: 0-8829-097-8.
  • Esser, Brigitte; Möller, Christian; Stübler, Klaus (ed.) (2008). Harenberg Kulturführer Klaviermusik – Dritte völlig neu bearbeitete Auflage. Mannheim: MEYERS LEXIKONVERLAG. ISBN: 978-3-411-07 103-6.
  • Finck, Henry T. (1889). Chopin and Other Musical Essays. New York: Charles Scribner’s Sons.
  • Gorlinski, Virginia (2012). “Encyclopædia Britannica” içindeki “Idée fixe” maddesi. https://www.britannica.com/art/idee-fixe (Erişim Tarihi 17.09.2019).