Müzikal bir anlayış ve bütünlük içerisinde anlık olarak üretilen sanatsal düşünceler bireylerin yaratıcılıklarına özgü tasarımlarını oluşturur. Bu teknik ve duygusal tasarımlar ise doğaçlamayı meydana getirir. Modern müzik eğitimi anlayışına göre doğaçlama becerisini kapsayan yaratıcılık alanı, bireylerdeki bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışların eş zamanlı olarak gelişmesine olanak sağladığı gibi bireylerin müzikal kimliklerinin oluşmasında da etkili olduğu düşünülmektedir. Doğaçlama ve yaratıcılığın arasındaki ilişkiyi inceleyen farklı yaş grupları üzerinde yapılan çeşitli araştırmalarda doğaçlama çalışmalarının öğrencilerdeki gerek besteleme, gerekse seslendirme ve yorumlama becerilerini geliştirdiği saptanmıştır. Ülkemizde ise ilköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müziksel yaratıcılık alanında doğaçlama becerisi ile geliştirilecek birçok müzikal davranış bulunmaktadır. Ancak müzik öğretmenliği lisans programı çerçevesinde bireylerdeki doğaçlama becerisini geliştirecek derslerin bulunmasına karşın doğaçlamanın nasıl yapılması konusunda öğretim programlarında herhangi bir bilgiye rastlanmamaktadır. Bu araştırmada ise profesyonel müzisyen eğitimi kapsamında doğaçlamayı oluşturan ritmik, armonik ve melodik yapı arasındaki ilişkilerin aşamalı olarak incelenerek doğaçlamanın nasıl yapılabileceği konusuna açıklık getirilmesi amaçlanmaktadır.
A musical understanding and wholeness in the artistic ideas generated momentarily creates specific design to the creativity of the individual. The improvisation consist of this technical and emotional designs. According to the understanding of modern music education, creativity area including improvisation skills, in individuals with cognitive, affective and psychomotor behavior in the development of musical identity is thought to be effective. Examining the relationship between improvisation and creativity in various studies on different age groups the students' need to compose impromptu study, it was found that the ability of creating voices and interpreting them increased. In the elementary and secondary music curriculum, there are located many musical behavior and they will be developed with improvisation skills in the field of musical creativity in our country. However, about the music teacher education degree programs within the framework of how to do the improvisation in the individuals, there is no information found. .In this research, professional musicians under the rhythmic structures of improvisation training, examining the relationship between the progressive rhytmic, harmonic and melodic structure clarify the structure of how to do the improvisation is intended to be. "> [PDF] PROFESYONEL MÜZİSYEN EĞİTİMİ BAĞLAMINDA EĞİTİMCİLER İÇİN DOĞAÇLAMAYA YÖNELİK UYGULAMA VE ÖNERİLER | [PDF] THE CONTEXT OF IMPROVISATION IN PROFESSIONAL MUSICIANS EDUCATION AND CONSTITUTION OF IMPROVISATION ELEMENTS FOR EDUCATORS Müzikal bir anlayış ve bütünlük içerisinde anlık olarak üretilen sanatsal düşünceler bireylerin yaratıcılıklarına özgü tasarımlarını oluşturur. Bu teknik ve duygusal tasarımlar ise doğaçlamayı meydana getirir. Modern müzik eğitimi anlayışına göre doğaçlama becerisini kapsayan yaratıcılık alanı, bireylerdeki bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışların eş zamanlı olarak gelişmesine olanak sağladığı gibi bireylerin müzikal kimliklerinin oluşmasında da etkili olduğu düşünülmektedir. Doğaçlama ve yaratıcılığın arasındaki ilişkiyi inceleyen farklı yaş grupları üzerinde yapılan çeşitli araştırmalarda doğaçlama çalışmalarının öğrencilerdeki gerek besteleme, gerekse seslendirme ve yorumlama becerilerini geliştirdiği saptanmıştır. Ülkemizde ise ilköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müziksel yaratıcılık alanında doğaçlama becerisi ile geliştirilecek birçok müzikal davranış bulunmaktadır. Ancak müzik öğretmenliği lisans programı çerçevesinde bireylerdeki doğaçlama becerisini geliştirecek derslerin bulunmasına karşın doğaçlamanın nasıl yapılması konusunda öğretim programlarında herhangi bir bilgiye rastlanmamaktadır. Bu araştırmada ise profesyonel müzisyen eğitimi kapsamında doğaçlamayı oluşturan ritmik, armonik ve melodik yapı arasındaki ilişkilerin aşamalı olarak incelenerek doğaçlamanın nasıl yapılabileceği konusuna açıklık getirilmesi amaçlanmaktadır. "> Müzikal bir anlayış ve bütünlük içerisinde anlık olarak üretilen sanatsal düşünceler bireylerin yaratıcılıklarına özgü tasarımlarını oluşturur. Bu teknik ve duygusal tasarımlar ise doğaçlamayı meydana getirir. Modern müzik eğitimi anlayışına göre doğaçlama becerisini kapsayan yaratıcılık alanı, bireylerdeki bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışların eş zamanlı olarak gelişmesine olanak sağladığı gibi bireylerin müzikal kimliklerinin oluşmasında da etkili olduğu düşünülmektedir. Doğaçlama ve yaratıcılığın arasındaki ilişkiyi inceleyen farklı yaş grupları üzerinde yapılan çeşitli araştırmalarda doğaçlama çalışmalarının öğrencilerdeki gerek besteleme, gerekse seslendirme ve yorumlama becerilerini geliştirdiği saptanmıştır. Ülkemizde ise ilköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müziksel yaratıcılık alanında doğaçlama becerisi ile geliştirilecek birçok müzikal davranış bulunmaktadır. Ancak müzik öğretmenliği lisans programı çerçevesinde bireylerdeki doğaçlama becerisini geliştirecek derslerin bulunmasına karşın doğaçlamanın nasıl yapılması konusunda öğretim programlarında herhangi bir bilgiye rastlanmamaktadır. Bu araştırmada ise profesyonel müzisyen eğitimi kapsamında doğaçlamayı oluşturan ritmik, armonik ve melodik yapı arasındaki ilişkilerin aşamalı olarak incelenerek doğaçlamanın nasıl yapılabileceği konusuna açıklık getirilmesi amaçlanmaktadır.
A musical understanding and wholeness in the artistic ideas generated momentarily creates specific design to the creativity of the individual. The improvisation consist of this technical and emotional designs. According to the understanding of modern music education, creativity area including improvisation skills, in individuals with cognitive, affective and psychomotor behavior in the development of musical identity is thought to be effective. Examining the relationship between improvisation and creativity in various studies on different age groups the students' need to compose impromptu study, it was found that the ability of creating voices and interpreting them increased. In the elementary and secondary music curriculum, there are located many musical behavior and they will be developed with improvisation skills in the field of musical creativity in our country. However, about the music teacher education degree programs within the framework of how to do the improvisation in the individuals, there is no information found. .In this research, professional musicians under the rhythmic structures of improvisation training, examining the relationship between the progressive rhytmic, harmonic and melodic structure clarify the structure of how to do the improvisation is intended to be. ">

PROFESYONEL MÜZİSYEN EĞİTİMİ BAĞLAMINDA EĞİTİMCİLER İÇİN DOĞAÇLAMAYA YÖNELİK UYGULAMA VE ÖNERİLER

Müzikal bir anlayış ve bütünlük içerisinde anlık olarak üretilen sanatsal düşünceler bireylerin yaratıcılıklarına özgü tasarımlarını oluşturur. Bu teknik ve duygusal tasarımlar ise doğaçlamayı meydana getirir. Modern müzik eğitimi anlayışına göre doğaçlama becerisini kapsayan yaratıcılık alanı, bireylerdeki bilişsel, duyuşsal ve devinişsel davranışların eş zamanlı olarak gelişmesine olanak sağladığı gibi bireylerin müzikal kimliklerinin oluşmasında da etkili olduğu düşünülmektedir. Doğaçlama ve yaratıcılığın arasındaki ilişkiyi inceleyen farklı yaş grupları üzerinde yapılan çeşitli araştırmalarda doğaçlama çalışmalarının öğrencilerdeki gerek besteleme, gerekse seslendirme ve yorumlama becerilerini geliştirdiği saptanmıştır. Ülkemizde ise ilköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müziksel yaratıcılık alanında doğaçlama becerisi ile geliştirilecek birçok müzikal davranış bulunmaktadır. Ancak müzik öğretmenliği lisans programı çerçevesinde bireylerdeki doğaçlama becerisini geliştirecek derslerin bulunmasına karşın doğaçlamanın nasıl yapılması konusunda öğretim programlarında herhangi bir bilgiye rastlanmamaktadır. Bu araştırmada ise profesyonel müzisyen eğitimi kapsamında doğaçlamayı oluşturan ritmik, armonik ve melodik yapı arasındaki ilişkilerin aşamalı olarak incelenerek doğaçlamanın nasıl yapılabileceği konusuna açıklık getirilmesi amaçlanmaktadır.

THE CONTEXT OF IMPROVISATION IN PROFESSIONAL MUSICIANS EDUCATION AND CONSTITUTION OF IMPROVISATION ELEMENTS FOR EDUCATORS

A musical understanding and wholeness in the artistic ideas generated momentarily creates specific design to the creativity of the individual. The improvisation consist of this technical and emotional designs. According to the understanding of modern music education, creativity area including improvisation skills, in individuals with cognitive, affective and psychomotor behavior in the development of musical identity is thought to be effective. Examining the relationship between improvisation and creativity in various studies on different age groups the students' need to compose impromptu study, it was found that the ability of creating voices and interpreting them increased. In the elementary and secondary music curriculum, there are located many musical behavior and they will be developed with improvisation skills in the field of musical creativity in our country. However, about the music teacher education degree programs within the framework of how to do the improvisation in the individuals, there is no information found. .In this research, professional musicians under the rhythmic structures of improvisation training, examining the relationship between the progressive rhytmic, harmonic and melodic structure clarify the structure of how to do the improvisation is intended to be.

___

  • Asımoğlu, S. (2012).Yaratıcı drama ve Orff yaklaşımı çerçevesinde okul öncesi eğitimde oyun kavramı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Babacan, M. D. (2014). Caz müziğinde doğaçlama eğitimine yönelik metotlarının incelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3(1), 207-217. Erişim tarihi: 01.09.2016, www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/20.babacan.pdf.
  • Bağcı, H. (2003). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi öğrencilerinin girişte aldıkları özel yetenek sınavı sonuçlarının ve bölüm programlarının öğrencilerin yaratıcılık düzeylerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoraklı, E. (2011). Müzikte yaratıcı düşünme ölçeği'nin Türkiye koşullarına uyarlanması ve müzikte yaratıcı düşünmeye yönelik bir eğitim programının sınanması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güleç, G. ve Çilden, Ş. (2016, Mayıs). Doğaçlama eğitiminin bireysel çalgı keman derslerindeki önemi. MÜZED Uluslararası 2. İpek Yolu Müzik Konferansı Bildiri Özetleri Kitabı (ss. 120). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi
  • Gürgen Tekin, E. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodály Yöntemi'nin vokal doğaçlama, müziksel işitme ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • MEB Orta Öğretim Müzik Dersi Öğretim Programı, (2009). Erişim tarihi: 15 Nisan 2016, ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx.
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü. (1. Baskı). Ankara. Müzik Ansiklopedisi.
  • Simonton, D. K. (2000). Creativity 'cognitive, personal, developmental, and social aspects'. American Psychologist, 55(1), 151-158.
  • Uçan A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar (3.Baskı). Ankara. Evrensel Müzikevi.
  • Yokuş, H. ve Yokuş, T. (2010). Türkiye ve Polonya'da uygulanan müzik öğretmenliği lisans programlarının müzik öğretmenliği temel yeterlik alanları açısından karşılaştırılması ve değerlendirilmesi. 9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı (ss. 868-877). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
Academic Researches Index - FooterLogo