Bu bildiride genel olarak çalgı topluluklarının önemi, işleyişi ve okullardaki durumu ele alınmıştır. Bu topluluklara yönelik çalışmalar ve deneyimler sanatsal ve eğitsel durumlar açısından analiz edilmiştir. Okul çalgı toplulukları müzik eğitim sürecinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmaların çoğu formal sürecin dışında gerçekleşmektedir. Ders dışı etkinlikler yoluyla gönüllülük esasına dayanmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin zevk aldıkları ve isteklilikle katılabilecekleri etkinlikleri içerir. Bu topluluklarla çalışma sürecinde, zaman, ortam, çalgı temini ve sınav zorunluluklarının neden olduğu hazırlıklar gibi birçok sorunla karşılaşılmaktadır. Bu sorunların giderilmesine yönelik Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen yetiştiren kurumlar ve müzik öğretmenleri tarafından birçok önlem alınabilir. Bu topluluklara çok sayıda öğrencinin katılımı, müzik derslerine ek bir çeşitlilik katacaktır. Öğrencilerin hem öğrenme hem de öğrendiklerini sergileme süreçlerinde müziğin derinliklerini keşfetmeleri ve müzik kültürlerinin artması beklenen sonuçlar arasında görülmektedir.
In this assertion, the importance, functioning and status of musical ensembles are generally approached. The studies and experiences devoted to these ensembles were analyzed in artistic and educational terms. School ensembles have an important place in the process of musical education. The majority of these works are conducted outside the formal process. They are performed on a voluntary basis through extracurricular activities. However, it includes activities that students greatly enjoy and can participate in willingly. In the working process of these ensembles, a lot of problems are encountered such as time, place, procurement of instruments and preparations for the difficult entrance examinations. Many precautions can be taken in order to resolve these problems by the Ministry of National Education, by the institutions that train teachers and by music teachers. The participation in these ensembles by students at large numbers will add diversity to their music classes. Students' discovery of their musical depth in the process of both learning and the exhibition of what they learn and increase in their musical culture are among the expected outcomes. "> [PDF] MÜZİK EĞİTİMİNDE ÇALGI TOPLULUKLARININ ÖNEMİ VE İŞLEYİŞİ | [PDF] THE IMPORTANCE AND FUNCTIONING OF MUSICAL BANDS IN MUSIC EDUCATION Bu bildiride genel olarak çalgı topluluklarının önemi, işleyişi ve okullardaki durumu ele alınmıştır. Bu topluluklara yönelik çalışmalar ve deneyimler sanatsal ve eğitsel durumlar açısından analiz edilmiştir. Okul çalgı toplulukları müzik eğitim sürecinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmaların çoğu formal sürecin dışında gerçekleşmektedir. Ders dışı etkinlikler yoluyla gönüllülük esasına dayanmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin zevk aldıkları ve isteklilikle katılabilecekleri etkinlikleri içerir. Bu topluluklarla çalışma sürecinde, zaman, ortam, çalgı temini ve sınav zorunluluklarının neden olduğu hazırlıklar gibi birçok sorunla karşılaşılmaktadır. Bu sorunların giderilmesine yönelik Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen yetiştiren kurumlar ve müzik öğretmenleri tarafından birçok önlem alınabilir. Bu topluluklara çok sayıda öğrencinin katılımı, müzik derslerine ek bir çeşitlilik katacaktır. Öğrencilerin hem öğrenme hem de öğrendiklerini sergileme süreçlerinde müziğin derinliklerini keşfetmeleri ve müzik kültürlerinin artması beklenen sonuçlar arasında görülmektedir. "> Bu bildiride genel olarak çalgı topluluklarının önemi, işleyişi ve okullardaki durumu ele alınmıştır. Bu topluluklara yönelik çalışmalar ve deneyimler sanatsal ve eğitsel durumlar açısından analiz edilmiştir. Okul çalgı toplulukları müzik eğitim sürecinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmaların çoğu formal sürecin dışında gerçekleşmektedir. Ders dışı etkinlikler yoluyla gönüllülük esasına dayanmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin zevk aldıkları ve isteklilikle katılabilecekleri etkinlikleri içerir. Bu topluluklarla çalışma sürecinde, zaman, ortam, çalgı temini ve sınav zorunluluklarının neden olduğu hazırlıklar gibi birçok sorunla karşılaşılmaktadır. Bu sorunların giderilmesine yönelik Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen yetiştiren kurumlar ve müzik öğretmenleri tarafından birçok önlem alınabilir. Bu topluluklara çok sayıda öğrencinin katılımı, müzik derslerine ek bir çeşitlilik katacaktır. Öğrencilerin hem öğrenme hem de öğrendiklerini sergileme süreçlerinde müziğin derinliklerini keşfetmeleri ve müzik kültürlerinin artması beklenen sonuçlar arasında görülmektedir.
In this assertion, the importance, functioning and status of musical ensembles are generally approached. The studies and experiences devoted to these ensembles were analyzed in artistic and educational terms. School ensembles have an important place in the process of musical education. The majority of these works are conducted outside the formal process. They are performed on a voluntary basis through extracurricular activities. However, it includes activities that students greatly enjoy and can participate in willingly. In the working process of these ensembles, a lot of problems are encountered such as time, place, procurement of instruments and preparations for the difficult entrance examinations. Many precautions can be taken in order to resolve these problems by the Ministry of National Education, by the institutions that train teachers and by music teachers. The participation in these ensembles by students at large numbers will add diversity to their music classes. Students' discovery of their musical depth in the process of both learning and the exhibition of what they learn and increase in their musical culture are among the expected outcomes. ">

MÜZİK EĞİTİMİNDE ÇALGI TOPLULUKLARININ ÖNEMİ VE İŞLEYİŞİ

Bu bildiride genel olarak çalgı topluluklarının önemi, işleyişi ve okullardaki durumu ele alınmıştır. Bu topluluklara yönelik çalışmalar ve deneyimler sanatsal ve eğitsel durumlar açısından analiz edilmiştir. Okul çalgı toplulukları müzik eğitim sürecinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmaların çoğu formal sürecin dışında gerçekleşmektedir. Ders dışı etkinlikler yoluyla gönüllülük esasına dayanmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin zevk aldıkları ve isteklilikle katılabilecekleri etkinlikleri içerir. Bu topluluklarla çalışma sürecinde, zaman, ortam, çalgı temini ve sınav zorunluluklarının neden olduğu hazırlıklar gibi birçok sorunla karşılaşılmaktadır. Bu sorunların giderilmesine yönelik Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen yetiştiren kurumlar ve müzik öğretmenleri tarafından birçok önlem alınabilir. Bu topluluklara çok sayıda öğrencinin katılımı, müzik derslerine ek bir çeşitlilik katacaktır. Öğrencilerin hem öğrenme hem de öğrendiklerini sergileme süreçlerinde müziğin derinliklerini keşfetmeleri ve müzik kültürlerinin artması beklenen sonuçlar arasında görülmektedir.

THE IMPORTANCE AND FUNCTIONING OF MUSICAL BANDS IN MUSIC EDUCATION

In this assertion, the importance, functioning and status of musical ensembles are generally approached. The studies and experiences devoted to these ensembles were analyzed in artistic and educational terms. School ensembles have an important place in the process of musical education. The majority of these works are conducted outside the formal process. They are performed on a voluntary basis through extracurricular activities. However, it includes activities that students greatly enjoy and can participate in willingly. In the working process of these ensembles, a lot of problems are encountered such as time, place, procurement of instruments and preparations for the difficult entrance examinations. Many precautions can be taken in order to resolve these problems by the Ministry of National Education, by the institutions that train teachers and by music teachers. The participation in these ensembles by students at large numbers will add diversity to their music classes. Students' discovery of their musical depth in the process of both learning and the exhibition of what they learn and increase in their musical culture are among the expected outcomes.

___

  • Akbulut, F. (2001). Gitar eşlikli okul şarkılarının müzik eğitimindeki önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Abramo, J. (2010). Guitar Class and the Popular Music Ensemble, Alternative Approcaches in Music Education,Rowman&Littlefield Publishers,inc.New York, 15-27.
  • Günay, E. & Özdemir, M. (2003). Müzik Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, (1. Baskı) İstanbul: Bağlam Yayınları
  • Hallam, S. (2001). "Learning in Music", Issues in Music Teaching, Florence: Routledge, 61-75.
  • Higgins, L. (2014). Community Music as Cultural Capital: Non-Formal Music Experiences and Young People, Muzed Regional Conference Music Culture & Education The Silk Road, İstanbul, 27-30.
  • Öz, N.B. (2001). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda, Orkestra-Oda Müziği Eğitiminde Yaylı Çalgıların Yeri. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1
  • Parasız, G. (2009). Eğitim Müziği Eksenli Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Tespitine Yönelik Bir Çalışma, Sanat Dergisi,19-20.
  • Tunalıoğlu, Ş. (2006). İlköğretim İkinci Kademe Okullarındaki Müzik Derslerinde Yapılan Düzenli Çalgı ve Ses Eğitimi Uygulamalarının Öğrenciler Üzerindeki Etkisi, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (24), 179-203.
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar,(1.Basım) , Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçar, M. (2012). Sosyal Paylaşım Sitelerindeki Olağan dışı Çalgı Performanslarının Çalgı Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Üzerindeki Etkileri, Müzed Bölge Konferansı İpekyolu'nda Müzik Kültürü ve Eğitimi Uluslararası Müzik Sempozyumu, İstanbul.
  • Uslu, M. (1998). Türkiye'de Çalgı Eğitiminin Yaygınlastırılması ve Gelistirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, K. (2010). "Kodaly Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi Üzerindeki Etkisi", Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 2, sayfa:140-149.
  • Yıldız, N. (1986). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Yükseköğretim Kurumlarında Anaçalgı Keman Eğitiminin Programlar Yönünden İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 3.
  • Yönetken, H.B. (1952). Müzik Görüşleri, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları, (36), 2.
Academic Researches Index - FooterLogo