Muhittin Sadak Ve “Mûsikî Nazariyâtı” Adlı Kitabında “Müzik İcrasının Kuralları” Hakkındaki Görüşleri

Bu makalede XX. Yüz yılın başında dünyaya gelmiş olan ve Türk müziğinin çok sesli bir yapıda icra edilmesi konusunda gayret sarf etmiş olan ancak müzik çevrelerince yeterince tanınmayan viyolonsel sanatçısı ve müzik teorisyeni Muhittin Sadak’ın “Müzik İcrasının Kuralları” hakkındaki düşünceleri, Mûsikî Nazariyâtı adlı kitabı çerçevesince tespit edilerek ortaya konulmaya çalışılmıştır. Türk müziği nazariyâtına da vakıf olan Muhittin Sadak, bu konuyu Batı müziği ilkelerine dayalı bir şekilde ortaya koymuştur. Onun bu konuda verdiği bilgiler müzik nazariyâtı konusunda araştırma yapanlara rehberlik edebilecek niteliktedir.

Muhittin Sadak And His Opinions About “Fulfillment of Music Rules” in His Book Titled “The Orles Of Music”

This article deals with the views that Muhittin Sadak a violonist and music theoretician who lived in the XXth century, holds on “The Principles of Composing Music” within the framework of his book titled “Theories of Music”. He was unappreciated until after his death in music community despi- te his struggle to compose Turkish music in polyphonic fashion. Muhittin Sadak, who also had knowledge of the theoretic of Turkish music made a signi- ficant contribution to this topic in light of the Classical Music in that pieces of Turkish music were performed by adhering to the principles of the universal music. The information which is given by him will be a kind of guide for whom; will be research about music theory.

___

  • A. Danhauser, Temel Müzik Kuralları, (2006). Türkçe’ye uygulayan: İlhan Baran, Evrensel Müzikevi, Ankara.
  • Akdoğan, Bayram, Türk Din Müziksi Dersleri, (2010). Bilge Ajans, Ankara.
  • Cangal, Nurhan, Armoni, (1999). Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • -Müzik Formları, (2004). Arkadaş Yayınevi, Ankar.
  • Emnalar, Atınç, Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyâtı, (1998). Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • Feridun, Muhammedali, İlk Mûsikî Kitabı, (1927). Şirketi Mürettemiye Matbaası, İstanbul
  • Hacıev, Paraşkev, Temel Müzik Teorisi, (2007). Çeviri: Ahter Destan, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Kolukırık, Kubilay, Abdülkâdir Merâğî ve Şerhu’l-Edvâr adlı eserinin XIV. Yüzyıl
  • Türk Müziksi Nazariyâtındaki Yeri, (2009). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Ankara.
  • Kurt, Cengiz, Bağlama Düzeni Metodu, (2004). CKMİ Müzik Merkezi Yayınları, İkinci Kitap, Ankara.
  • Özdemir, Memduh, Armoni, (2001). Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir.
  • Özgür, Ülkü- Aydoğan, Salih, Müziksel İşitme Okuma, (1999). Sözkesen Matbaası, Ankara.
  • Sadak, Muhittin, Mûsikî Nazariyâtı, (tarihsiz) Akşam Matbaası, Sühûlet Kütüphanesi, İstanbul
  • Sağer, Turan, Temel Müzik Teorisi, (2004). Bemol Müzik Yayınları.
  • Say, Ahmet, Müzik Ansiklopedisi, (1992). Odak Ofset, Ankara, c. IV.
  • -Müzik Tarihi, (2000). Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Yavuzoğlu, Nail, Uygulamalı Müzik Teorisi I, (2010). İnkılâp Kitabevi.
  • Yener, Serhat, Meslekî Müzik Eğitiminde Müzik Teorisi Eğitimi, (2010). Pegem Akademi, Ankara..
Milli Eğitim-Cover
  • ISSN: 1302-5600
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Yayıncı: Milli Eğitim Bakanlığı