Becoming Jane: the Romanticisation of Celebrity

Jane Austen romanlarının son 30 yılda artan popülerliliğinin önemli bir sebebi, yazarın günümüzdeki kendi popülaritesidir. 1990'larda ivme kazanan romanlarının uyarlamaları sonrasında "Austen-mania," "Janemania," ve "Jane-ism" gibi terimler, popüler kültürde genel kullanıma dahil olmuşlardır. Bu fenomen, İnstagram ve Pinterest gibi sosyal medya platformlarında da yer bulmuş ve Jane Austen ismi üzerinden bir çok ürünün de pazarlanmasına yardımcı olmuştur. Bu sosyal medya platformlarında sergilenen ve satışa sunulan ürünler arasında, Austen dönemine ait antika tarz kalemler ve "Darcy külotları" gibi geniş bir ürün yelpazesi mevcuttur. Edebi sayılabilecek eserler de vardır bu ürünlerin arasında (örneğin, Stephanie Borran'ın Jane Austen'i bir roman karakteri olarak kullanan ve Jane and the Unpleasantness of Scargrave Manor adlı romanla başlayan dedektif roman serisi, veya Karen Joy Fowler tarafından yazılmış olan The Jane Austen Book Club gibi). Bu ve benzeri kitaplarda, Jane Austen, aşk ve evlilik konularında gençlere (ve okuyucuya) yardım eden ve tavsiye veren bir "Güzin Abla" veya 'evde kalmış teyze' konumuna konulmaktadır. Eserlerin bazılarında kurgusal bir karakter olarak karşımıza çıkar, bazen de kurgusal karakterlerin bir ikon olarak gördükleri bir yazar olarak. Bu makale, yazarın hayatını konu alan, Becoming Jane (Jane Olmak) adlı filme odaklanmaktadır. Bu film, Jon Hunter Spence'in biyografisi Becoming Jane Austen'den (Jane Austen Olmak) uyarlanmıştır ve Jane Austen'ın yazar olmasındaki en büyük etkenin Tom Lefroy ile yaşadığı aşk olduğunu iddia etmekle birlikte, yazarın yeteneğinin tamamıyle gerçek hayattan esinlendiğini de varsaymaktadır. Dolayısıyla bu filmin, popüler kültürün bir ürünü olarak, yazarın şöhretini pazarlama amaçlı kullandığı açıkça görülmektedir. Bu makalenin amacı, yazarın hayatının nasıl romantikleştirildiğini ve kabiliyetinin nasıl geri plana itildiğini sergilemektir

Becoming Jane: Romantikleştirilmiş Şöhret

The overwhelming popularity of Jane Austen’s fiction especially in the last three decades owes much to the popularity of the author herself. Following the impact of the 1990s BBC and Hollywood adaptations of her works, “Austen-mania,” “Jane-mania,” and “Jane-ism” have become common phrases of popular culture. The phenomena has even spread to social media sites like Pinterest and Instagram, as well as merchandise that spans a wide area ranging from vintage-style pens to “Darcy knickers.” On the more literary side of this scale are novels and films that use the “real” Jane Austen as a fictional character, such as in the detective series by Stephanie Borran which began with Jane and the Unpleasantness of Scargrave Manor. In these, Jane Austen appears as a “friend” or a spinster-aunt that the consumer can relate to and receive marriage advice from. This article focuses on a film that, I feel, feeds into the iconography of this commercial Austen franchise, Julian Jarrod’s Becoming Jane. Itself based on Jon Hunter Spence’s biography Becoming Jane Austen, the film elaborates on an alleged relationship between Jane Austen and Tom Lefroy, a man mentioned twice in her letters to her sister, and around whom much speculation exists. It suggests primarily that Jane Austen could not have become an author without having had an affair. The main aim of this article is to reveal how this biographical film can be read as an example of the romanticisation of the heroine in line with her iconic status in popular culture

___

  • Austen, J. (1953). Northanger Abbey and Persuasion. London and Glasgow: Collins.
  • Austen, J. (1992). Pride and Prejudice. Hertfordshire: Wordsworth Classics.
  • Austen, J. (1995). Jane Austen’s Letters. Ed. by Deirdre Le Faye. Oxford, New York: Oxford UP.
  • Austen-Leigh, J.E. (2008). A Memoir of Jane Austen and Other Family Recollections. Ed. By Kathyrn Sutherland. Oxford: Oxford UP.
  • Becoming Jane. (2007). Dir. Julian Jarrod. Perf. Anne Hathaway, James McAvoy, and Julie Walters. Miramax. Film.
  • Brownstein, R.M. (2011). Why Jane Austen? New York: Columbia UP.
  • Custen, G.F. (1992). Bio/Pics: How Hollywood Constructed Public History. New Brunswick, New Jersey: Rutgers UP.
  • Gilbert, Sandra M., and Susan Gubar. (2000). The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the NineteenthCentury Literary Imagination. New Haven and London: Yale UP.
  • Hawkridge, A. (2000). Jane and Her Gentlemen: Jane Austen and the Men in Her Life and Novels. London: Peter Owen Publishers.
  • Jane Austen: “My Dear Cassandra.” (1990). Selected and introduced by Penelope Hughes-Hallett. London: Collins & Brow.
  • Spence, J. (2013). Becoming Jane Austen: A Life. London: Bloomsbury.
  • Sutherland, K. (2007). Jane Austen’s Textual Lives: from Aeschylus to Bollywood. Oxford: Oxford UP.
  • Sutherland, K. (2008). Introduction. A Memoir of Jane Austen and Other Family Recollections. By James Edward Austen-Leigh. Oxford: Oxford UP.
  • Turner, G. (2010). Understanding Celebrity. Los Angeles: Sage.