AUFBAU UND FORM IN MAX FRISCHS ROMAN MEIN NAME SEI GANTENBEIN

AUFBAU UND FORM IN MAX FRISCHS ROMAN MEIN NAME SEI GANTENBEIN

Bu çalışmada Max Frisch"in Romanı Adım Gantenbein Olsun"da yapı ve biçim özellikleri betimleyici yöntemle incelenmektedir. Bu eserin biçiminde Max Frisch bireyin 20. Yüzyıldaki kimlik sorunsalını gözler önüne sermektedir. Modern insanın varlığı farklı açılardan ve rollerden yola çıkarak sorgulanmaktadır. Sürekli değişen anlatıcı ve figürlerle, ihtimallerle oyunlar meydana gelmekte ve böylece yazar insanların güvensizliğini ve iletişimsizliğini ayrıntılı olarak ortaya koymaya çalışmaktadır.

___

  • Bienek, H. (1962), Werkstattgespräche mit Schriftstellern, Carl Hanser, München.
  • Botheroyd, S. Paul F. (1976), Ich und Er. First and Third Person Self-Reference and Problems of Identity in Three Contemporary German-Language Novels, Den Haag und Paris 1976, In: (Abruf: 10.02.2009) http://www.e-scoala.ro/germana/esian.html
  • Dubois, S. Jacques (1974), Allgemeine Rhetorik, übers. von Arnim Schütz, München.
  • Ecevit, Y. (1992), Kurmaca Bir Dünyadan, Max Frisch"in Yazına Bıraktığı Kalıt: ,,Kuşkunun Estetiği", Gündoğan, Ankara.
  • Esian, D. (1997), Erzählstrategien In Max Frischs Roman Mein Name Sei Gantenbein, Zeitschrift der Germanisten Rumäniens, Heft:1-2 (11-12), S. 163-165, (Abruf: 10.03.2009) http://www.e-scoala.ro/germana/esian.html
  • Frederick, A. L. (1990), Max Frisch, Stiller, Homo Faber und Mein Name sei Gantenbein, Wilhelm Fink, München.
  • Frisch, M. (1975), Mein Name sei Gantenbein, Suhrkamp, Frankfurt a. M.
  • Frisch, M. (1950), Tagebuch 1946-49, Suhrkamp, Frankfurt a.M.
  • Uhlig, G. (1974), Autor, Werk und Kritik-2, Max-Hueber: München.
  • Ünal, D. Ç. (2003), Alman Eğitim Romanında Avangard Dönüşümler, A. Ü. Sosyal Bilimler Enst. Yayımlanmamış Dr. Tezi, Ankara.