Way to Self Identity: Examples from African-American Cultural Writings on Problems of Integration
Afrikalıların Amerika'ya getirilerek burada yaşadıkları kölelik deneyimleri tarihsel olarak 17. Yüzyıl Koloni Dönemi'ne dayanır. Afrika'daki köklerinden koparılarak getirilen ve tanımadıkları bu yeni topraklarda aile kurmaları yasaklanan, okuryazarlık gibi en temel haklardan yoksun bırakılan köleler ancak kurallara sadık kaldıkları sürece Beyaz çoğunluğun 'medeniyet' adı altında dayattıkları kodlara bağlı yaşam sürebilmişlerdir. İki yüz yıllık serüvenleri boyunca yaşadıkları korkunç işkenceler, infaz ve linçler pahasına çabaladıkları direniş, başkaldırı ve isyanları kendilerine ancak küçük kazanımlar sağlayabilmiştir. İç Savaş ve sonrası sosyal yaşama katılımları ise Jim Crow kanunları tehditlerine boyun eğdikleri sürece sınırlı gerçekleşebilmiştir. Aslında İç Savaş sonrası politik tehditler sonucu Afrikalı-Amerikalı toplumun ne sosyal yaşam ilkelerinden ayrılmalarına ne de deri rengi nedeniyle bu ilkelere uyum sağlamalarına müsaade edilirdi. Sivil Hak Hareketleri ile eğitim ve sosyal eşitlik için seslerini duyurmaya çalıştıkları 20. Yüzyılın ikinci yarısında bile 'öteki' olarak etiketlenmekten kurtulamazlar. Böylece Afrikalı-Amerikalı aktivist, yazar, düşünür ve entelektüellerin Amerikan toplumunda yer edinme ve kimlik inşası çabaları günümüze dek süregelir. Bu makalenin amacı AfrikalıAmerikalı aktivist, yazar, düşünür ve entelektüellerin toplumları için hak arayışlarını kendi yaşam öykülerinden yola çıkarak kaleme aldıkları kültürel yazıları incelemek ve değerlendirmektir
Kimlik İnşası Yolunda: Afrikalı-Amerikalı Entegrasyon Sorunu Üzerine Kültürel Yazılardan Örnekler
The historical background of African-American experience began with their being brought to the colonies as early as 17th century as slaves; cut off from their African heritage, forbidden to form a family, having no access to literacy, they could only be admitted to the codes of so-called 'civilization' of the White majority as long as they remained loyal to the rules imposed on them. They could neither dissociate themselves from the mainstream nor could they be past because of the insignia they bear, the color of their skin. Their adventure of almost two hundred years is eventually marked with revolts, resistances; small gains of freedom marked by lynching and torture all ascribing to an identity found under oppression, dispossessions and fear. Emancipation and proclamation has reluctantly admitted their limited participation in public life, which was taunted with Jim Crow laws- a political threat to keep them obedient. Thus, African-American activists, writers, thinkers and intellectuals have struggled to have rightful place and build respectable identity for their community, by keeping the tragic history in mind, in the American society in which they exist. The purpose of this study is to examine their struggle by means of their cultural writings such as autobiographies, story-telling, and evaluate such struggles of the African-American community in America.
___
- Adorno, T. (1986). Aesthetic Theory, London, 4, 9.
- Baraka, A. (1984). The Autobiography of LeRoi Jones/Amiri Baraka, Freundlich Books.
- Douglass, F. (1976). The Meaning of July Fourth to the Slave: Oration Delivered in
- Corinthian Hall, July 5, 1852. Chicago: Chicago Chapter, National Black Caucus of Librarians.
- Eagleton, T. (2000). The Idea of Culture. Malden, MA: Blackwell.
- Freud, S. (1985). Civilization and Its Discontent [1929/1930], in Civilization, Society and Religion, The Pelican Freud Library, Vol. 12. Harmondsworth: London.
- Gaines-Carter, P. (1990). "Is My 'Post-Integration' Daughter Black Enough?", The Engaging Reader, Ann Hills King; Macmillan Publishing Company, New York, p. 243
- Herder, J. G., and F. M. Barnard (1969) J.G. Herder on Social and Political Culture; London: Cambridge U.P.
- Hurston, Z. N. (1984). Dust Trucks on a Road: An Autobiography: 1942 ed., Robert Hameway, 2nd Ed, Urbana, University of Illinois Press.
- Jacobs, H. A. (1861). Incidents in the Life of a Slave Girl: Jacobs, Mrs. Harriet (Brent). Boston: Published for the Author.
- Styron, W. (1967). The Confessions of Nat Turner. New York: Random House.
- Washington, B. T. (1963). Up from Slavery, an Autobiography. Garden City, NY: Doubleday.
- Wright, R. (1946). "Black Boys," Literary Classics of the United States, New York: Harper & Brothers.
- X, Malcolm and A. Haley (1965). The Autobiography of Malcolm X. New York: Grove Press.