YAN METİN OLARAK FİLM GRAFİKLERİ VE “LE PETIT NICOLAS’ FİLMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

İzleyicileri filmlere hazırlayan, yaklaştıran, bir nevi izleyiciler ve filmler arasında arabulucu işlevi gören film grafiklerini tasarım ve sinema arakesitinde melez bir çalışma alanı olarak konumlandırmak mümkündür. Film grafiklerinin yan metinler olarak ele alındığı bu çalışmada yan metin çeşitlemeleri gözler önüne serilerek, metin ötesi bilginin oynadığı rol, yan metin bilgisinin taşıyıcı ortamları film grafikleri üzerinden sorgulanmış olup beraberinde ise René Goscinny tarafından yaratılan ve Jean-Jacques Sempé tarafından resmedilen Le petit Nicolas çizgi romanının sinemaya uyarlanan filminin, film grafikleri üzerine bir inceleme gerçekleştirilmiştir. Bu incelemede, Le petit Nicolas filmini izleyiciye sunan ve alımlama esnasında rehberlik eden görsel-işitsel özdüşünümsel yan metin ögeleri olan filmin grafiklerinin detaylı bir şekilde analizi yapılmıştır. Betimsel analiz yöntemi kullanılarak film grafiklerinin yan metinler olarak ele alındığı bu çalışmada filmlerin çevresinde ve çeperinde yer alan ögelerin aydınlatılması amaçlanmıştır.

WHAT IS THE FUNCTION AND CONTRIBUTION OF THE OPENTYPE VARIABLE FONT IN DIGITAL TYPOGRAPHY?

A lot has changed in digital font technology, which has emerged visibly since the desktop publishing revolution of the 1985s. As John Hudson noted, the TrueType processor of the last Windows 10 version has been updated for variable fonts thanks to support for OpenType Font Variations. However, this does not apply to all fonts. Ultimately, OpenType Variable Fonts now offer different possibilities in digital typography as the next generation fonts available to users. But it is a fundamental problem that the properties of OpenType Variable Fonts are not yet known enough. For this reason, the aim of the article is to briefly explain the stages that OpenType Variable Font technology has reached from the last quarter of the 20th century to the present, and to determine the general features of variable font technology. Qualitative research method will be used in article writing. The expected results with this article are to examine and evaluate the possible contributions of the specified fonts that offer variability to typographic design.

___

  • Alworth, D. J. (2018). “Paratextual Art”, ELH, John Hopkins University Press, Sayı 85.4, s. 1123-1148.
  • Barthes, R. (1977). Roland Barthes by Roland Barthes, çev. Richard Howard, New York: Hill and Wang.
  • Caprettini, G. P. (1988). “Per uno studio delle strutture esordiali”, in Gian Paolo Caprettini and Eugenio Ruggeri (eds), Il linguaggio degli inizi, Letteratura, cinema, folklore, Torino: Il Segnalibro.
  • Cecchi, A. (2014). “Creative Titles: Audiovisual Experimentation and Self-reflexivity in Italian Industrial Films of the Economic Miracle and After” Music, Sound, and the Moving Image, Liverpool University Press, Sayı 8.2, s. 179-194.
  • Genette, G. (1997). Paratexts: Thresholds of interpretation, Birleşik Krallık: Cambridge University Press.
  • Gray, J. (2010). Show Sold Separately. ABD: New York University Press.
  • Handley, C. (2010). Playthings in the Margins of Literature: Cultural Critique and Rewriting Ideologies in Supernatural and Star Wars Fanfiction, Yüksek Lisans Tezi, Kanada: Dalhousie University, Department of English.
  • Horak, J.C. (2014). Saul Bass: Anatomy Of Film Design, ABD: The University Press of Kentucky.
  • Krasner, J. (2013). Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, Burlington: Focal Press.
  • Kümmerling, M, B. (2013). “Paratexts in Children's Films and the Concept of Meta-filmic Awareness” Journal of Educational Media, Memory, and Society, Sayı 5.2, s. 108-123.
  • Klecker, C. (2015). “The Other Kind of Film Frames: a Research Report on Paratexts in Film” Word & Image, Sayı, 31.4, s.402-413.
  • Mahlknecht, J. (2011). “The Textual Paratext—the Cinematic Motto and its Visual Presentation on the Screen”, Word & Image, Sayı, 27.1, s. 77-89.
  • Pearson, R. (2010). “Fandom in the digital era”, Popular Communication, Sayı, 8.1, s. 84-95.
  • Skare, R. (2020). “The Paratext of Digital Documents”, Journal of Documentation.
  • Britannica. https://www.britannica.com/art/in-medias-res-literature , Erişim tarihi: 25.12.2021.
  • Gross, R. “The Graphic Art of the Film Title Design Throghout Cinema History”, https://www.canva.com/learn/film-titles/ , Erişim tarihi: 01.12.2021.
  • Haski, P. (2007). “Can You Make Me a Title?”, DesignVerso, https://www.designverso.it/images/2016-17/bass_01.pdf , Erişim tarihi: 02.01.2022.
  • Karamath, J. (2001). “Overtures and Psychotic Symphonies”, Eye Magazine, https://www.eyemagazine.com/feature/article/overtures-and-psychotic-symphonies , Erişim tarihi: 06.01.2022.
  • King, E. (2004). “Taking Credit: Film Title Sequences, 1955-1965, Typotheque” https://www.typotheque.com/articles/taking_credit_film_title_sequences_1955-1965_1_contents , Erişim tarihi: 09.02.2020.
  • Shambu, G. (2015). https://girishshambu.net/2015/12/tiff-2015-films-and-their-paratext.html , Erişim tarihi: 15.12.2021.
  • Stanitzek, G. (2005). “Texts and Paratexts in Media” , Critical Inquiry, https://www.jstor.org/stable/10.1086/498002?seq=1 , Erişim tarihi:01.01.2022.
  • Watch The Title. https://www.watchthetitles.com/titlesequence/le-petit-nicolas/ , Erişim tarihi: 01.01.2022.
  • Le petit Nicolas. http://www.petitnicolas.com/historique , Erişim tarihi: 29.12.2021.
  • Görsel 1: Saul Bass tarafından tasarlanan, Bonjour Tristesse film afişi, 1958. https://www.sothebys.com/en/buy/auction/2020/original-film-posters-online/bonjour-tristesse-1958-poster-us , Erişim tarihi: 10.01.2022.
  • Görsel 2: Maurice Binder tarafından tasarlanan Dr. No film jeneriği, 1962 https://www.artofthetitle.com/title/dr-no/ , Erişim tarihi: 10.01.2022.
  • Görsel 3: Jean-Jacques Sempé tarafından çizilen Le petit Nicolas karakteri, 1959 http://www.petitnicolas.com/chronologie , Erişim tarihi: 10.01.2022.
  • Görsel 4: Olivier Kuntzel Florence Deygas tarafından tasarlanan Le petit Nicolas film jeneriği, 2009 https://www.artofthetitle.com/title/le-petit-nicolas/ , Erişim tarihi: 10.01.2022.
  • Görsel 5: Le petit Nicolas film afişi. https://www.moviepostershop.com/le-petit-nicolas-movie-poster-2009 , Erişim tarihi: 10.01.2022.
  • Görsel 6: Le petit Nicolas oyuncaklarının yer aldığı bir web sayfası https://www.bdaddik.com/en/113-little-nicholas , Erişim: 10.01.2022.
  • Görsel 7: Le petit Nicolas koleksiyon oyuncağı https://www.amazon.fr/Nicolas-SEMPE-COLLECTOYS-RESINE-251/dp/B003SJSSHM , Erişim: 10.01.2022.
  • Görsel 8: Le petit Nicolas temalı puzzle https://www.blogpetitnicolas.com/?page_id=167 , Erişim: 10.01.2022.