FLÜT EĞİTİMİNDE ISINMA EGZERSİZLERİNİN ÖNEMİ

İyi bir çalıcının elde etmek istediği ton kalitesi, dudak pozisyonunun ağızlık üzerindeki konumu, kullandığı nefesin doğru bir teknikle üflenmesinin yanında dudak pozisyonunun, ellerinin, kollarının ve tüm vücudunun esnekliğine/ rahatlığına da bağlıdır. Bu çalışmada günlük ton ve teknik çalışmalara başlamadan önce, çalıcının performans kalitesini olumlu yönde etkileyen birkaç esneme egzersizinin nasıl yapılacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Literatür tarama yöntemiyle elde edilen bulgular ile klasik esneme egzersizlerinin kişiye kazandırılmasından sonra, çalıcının vücut yapısına uygun edimlemiş olduğu esneme egzersizlerinin, müzikalitesi ile birlikte, performansını da olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.

LAST KEPENEK MASTER IN DENİZLİ-ÇAL ALFAKLAR: HÜSEYİN ÖKSÜZ AND WORKS

In this study, the case of the masters who performed traditional professions that were about to disappear in the life of Hüseyin Öksüz, the last roller shutter master in Denizli-Çal Alfaklar, was taken into consideration and the shutter production technique of Hüseyin Öksüz was chosen as a subject. The aim of the study is to introduce Hüseyin Öksüz, who is the only and the last master who lives in Denizli and produces felt today, to bring it to the literature and to reveal his place in this profession. In the realization of the study, the field research was carried out and a verbal interview was made with Hüseyin Öksüz and the observation technique was used. In addition, by scanning the literature, a comparison has been made with the situations of other felt masters who continue the felting profession in Anatolia. The shutter construction stages of Hüseyin Öksüz have been photographed and documented.

___

  • Acar, M. A. (2009). Bir Sınıf Çalgısı Olarak Blok flütün İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programını Gerçekleştirebilmedeki Yeterliliği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Albuz, A. (2001). Viyola Öğretiminde Geleneksel Türk Müziği Ses Sistemine İlişkin Dizilerin Kullanımı ve Bu Sistem Kaynaklı Çokseslilik Yaklaşımları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Cüceoğlu, G. (2008). Flüt Çalışmasından Kaynaklanan Bedensel Sorunlar Çerçevesinde Geliştirilmiş Bir “Flüt Isınma Programı”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Duranoğlu, N. E. (2015). Çalgı Eğitiminde Görülen Kas ve İskelet Rahatsızlıkları ve Performansa Etkileri Üzerine Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri, Karaelmas Journal of Educational Sciences, s.87-97.
  • Jameson, T. J. (1998). Repetitive Strain Injuries, McGraw- Hill Companies.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik Derleme Metodolojisi: Sistematik Derleme Hazırlamak için Bir Rehber, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokul Elektronik Dergisi.
  • Karaduman, A. D. G. (2015). Çalgı Performansına Yönelik Zihinsel ve Bedensel Egzersiz Rutinleri ve Isınma Yöntemleri, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Moyse, M. (1934). De La Sonoritė: Art Et Technique, Paris: Alphonse Leduc.
  • Moyse, M. (1934). Tone Development Through Interpretation, Paris: Alphonse Leduc.
  • Önder, G. C. (2021). Çalgı Performansını Etkileyen Bedensel Risk Faktörleri ve Koruyucu Stratejiler, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10 (78), s. 209-219.
  • Özübek, G. A. (2019). Erken Müzik ve Keman Eğitimi Süresince Gözlenen Fiziksel Gelişmeler İle Karşılaşılması Olası Sakatlıklar ve Önleme Stratejileri, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1 (2), s. 15-46.
  • Özen, N. S., Albuz, A. (2017). Flüt Eğitiminde Ton Kavramının İncelenmesi, Fine Arts, Cilt 12, Sayı 2, s. 52 – 63.
  • Sönmez V., Alacapınar F.G., (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi, Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • Uyar, O. (2021). Klarnet İcracıları İçin Bedensel ve Ruhsal Gevşeme Teknikleri ve Uygulamaları, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 3(1), s. 89-106.
  • Wye, T. (1981). A Trevor Wye Practice Book for The Flute, Vol. 3: articulation, Novello.
  • Görsel 1. Karaduman, A. D. G. (2015). Çalgı Performansına Yönelik Zihinsel ve Bedensel Egzersiz Rutinleri ve Isınma Yöntemleri, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.
  • Görsel 2. Thackstone, C. E. (2014). Developing Artistry Via Thoughtful Practise: a Method Book for Intermediate Flute Students, A Lecture Document, Presented to the School of Music and Dance in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Musical Arts.
  • Görsel 3. Thackstone, C. E. (2014). Developing Artistry Via Thoughtful Practise: a Method Book for Intermediate Flute Students, A Lecture Document, Presented to the School of Music and Dance in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Musical Arts.
  • Görsel 4. Thackstone, C. E. (2014). Developing Artistry Via Thoughtful Practise: a Method Book for Intermediate Flute Students, A Lecture Document, Presented to the School of Music and Dance in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Musical Arts.
  • Görsel 5. Thackstone, C. E. (2014). Developing Artistry Via Thoughtful Practise: a Method Book for Intermediate Flute Students, A Lecture Document, Presented to the School of Music and Dance in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Musical Arts.
  • Görsel 6. Karaduman, A. D. G. (2015). Çalgı Performansına Yönelik Zihinsel Ve Bedensel Egzersiz Rutinleri ve Isınma Yöntemleri, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.
  • Görsel 7. Karaduman, A. D. G. (2015). Çalgı Performansına Yönelik Zihinsel Ve Bedensel Egzersiz Rutinleri ve Isınma Yöntemleri, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.