İpek Yolu, Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz aracılığıyla Avrupa'ya kadar uzanan dünyaca ünlü ticaret yoludur. Sadece tüccarların değil, aynı zamanda doğudan batıya ve batıdan doğuya bilgelerin, orduların, fikirlerin, dinlerin ve kültürlerin de yolu olmuştur. Bu efsanevi yol 2000 yıldan beri bölgede bulunan kültürlerin, dinlerin ve ırkların izlerini taşımaktadır. İpek Yolu ile gelen, zengin bir kültürel miras niteliği taşımakta olan ve hakkında çok kısıtlı bilgi sahibi olduğumuz -büyük olasılıkla didaktik amaçlı gezgin sanatçılardan oluşan- Muhammed Siyah Kalem resimleri 14 ve 15. yüzyıla tarihlendirilmektedir. 1950'li yıllarda sanat tarihçileri İpşiroğlu ve Eyüboğlu, Topkapı Sarayı kitaplığında yaptıkları çalışmalar sırasında Muhammed Siyah Kalem (MSK) imzalı resimlere rastlamışlardır. İmzalarının çoğunun sonradan eklenmiş olduğu kimliği, çağı ve coğrafyası tarih içinde silinmiş bir dizi kaotik figürün yaratıcısı olan bu çizgi dışı nakkaş ya da nakkaşların neredeyse İpek Yolu'nun geçtiği tüm kültürlerden etkilendiği gözlenmiştir, rulolara çizilen animist sanat ürünlerinde çini mürekkebini büyük bir ustalıkla kullanmışlardır. Demonlar, tehlikeli doğa üstü güçler ve onlarla baş eden şamanlar, dinsel ritüeller, müzik aletleri ve günlük hayattan sahneler Muhammed Siyah Kalem resimleri ile yüzyılların ötesine kadar taşınmıştır. Müzelerde ve kayıtlı koleksiyonlarda 80 civarı genellikle ipek üzerine çizilmiş minyatür folyolar ve kaligrafik çini mürekkebi çizimleri bulunmaktadır. Sahibinin ölümü gibi çeşitli nedenlerle ortaya çıkan hiç görülmemiş MSK çizimleri zaman zaman ortaya çıkmaktadır.
The Silk Road is a world-wide known network of trade route which originates in China and stretches to Europe through Anatolia and the Mediterranean zone. In addition to the tradesmen, it has also been the route to cross cultural interaction among scholars, armies, various ideas, and religions. It has possessed the traces of cultures, religions, and races existing in the region and offered extraordinary historical and cultural richness for two thousand years. Pencil drawings of Muhammed that is mostly comprised of itinerant artists wandering with didactic purposes represents an amazing cultural heritage passed down via the Silk Road and dates back to the 14th and the 15th centuries. Art historians, including İpşiroğlu and Eyüboğlu found Pencil drawings of Muhammed in the 1950s. These outstanding muralist or muralists that are the creators of a series of chaotic figures whose identities, ages, and regions were eradicated from history were affected by almost all the cultures the Silk Road passed through and they skillfully used india ink on animistic art rolls. Pencil drawings of Muhammed have carried demons, dangerous supernatural power, and shamanists fighting against At present, there exist almost 80 silk miniature foils and calligraphy with india ink drawings. religious rituals, musical instruments, and scenes from daily life from past centuries to nowadays. MPDs which have never been seen are detected by the demise of the owner from time to time. "> [PDF] İPEK YOLU İLE TAŞINAN KÜLTÜREL DEĞERLER VE SANAT | [PDF] CULTURAL VALUES AND ART PASSED DOWN VIA THE SILK ROAD İpek Yolu, Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz aracılığıyla Avrupa'ya kadar uzanan dünyaca ünlü ticaret yoludur. Sadece tüccarların değil, aynı zamanda doğudan batıya ve batıdan doğuya bilgelerin, orduların, fikirlerin, dinlerin ve kültürlerin de yolu olmuştur. Bu efsanevi yol 2000 yıldan beri bölgede bulunan kültürlerin, dinlerin ve ırkların izlerini taşımaktadır. İpek Yolu ile gelen, zengin bir kültürel miras niteliği taşımakta olan ve hakkında çok kısıtlı bilgi sahibi olduğumuz -büyük olasılıkla didaktik amaçlı gezgin sanatçılardan oluşan- Muhammed Siyah Kalem resimleri 14 ve 15. yüzyıla tarihlendirilmektedir. 1950'li yıllarda sanat tarihçileri İpşiroğlu ve Eyüboğlu, Topkapı Sarayı kitaplığında yaptıkları çalışmalar sırasında Muhammed Siyah Kalem (MSK) imzalı resimlere rastlamışlardır. İmzalarının çoğunun sonradan eklenmiş olduğu kimliği, çağı ve coğrafyası tarih içinde silinmiş bir dizi kaotik figürün yaratıcısı olan bu çizgi dışı nakkaş ya da nakkaşların neredeyse İpek Yolu'nun geçtiği tüm kültürlerden etkilendiği gözlenmiştir, rulolara çizilen animist sanat ürünlerinde çini mürekkebini büyük bir ustalıkla kullanmışlardır. Demonlar, tehlikeli doğa üstü güçler ve onlarla baş eden şamanlar, dinsel ritüeller, müzik aletleri ve günlük hayattan sahneler Muhammed Siyah Kalem resimleri ile yüzyılların ötesine kadar taşınmıştır. Müzelerde ve kayıtlı koleksiyonlarda 80 civarı genellikle ipek üzerine çizilmiş minyatür folyolar ve kaligrafik çini mürekkebi çizimleri bulunmaktadır. Sahibinin ölümü gibi çeşitli nedenlerle ortaya çıkan hiç görülmemiş MSK çizimleri zaman zaman ortaya çıkmaktadır. "> İpek Yolu, Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz aracılığıyla Avrupa'ya kadar uzanan dünyaca ünlü ticaret yoludur. Sadece tüccarların değil, aynı zamanda doğudan batıya ve batıdan doğuya bilgelerin, orduların, fikirlerin, dinlerin ve kültürlerin de yolu olmuştur. Bu efsanevi yol 2000 yıldan beri bölgede bulunan kültürlerin, dinlerin ve ırkların izlerini taşımaktadır. İpek Yolu ile gelen, zengin bir kültürel miras niteliği taşımakta olan ve hakkında çok kısıtlı bilgi sahibi olduğumuz -büyük olasılıkla didaktik amaçlı gezgin sanatçılardan oluşan- Muhammed Siyah Kalem resimleri 14 ve 15. yüzyıla tarihlendirilmektedir. 1950'li yıllarda sanat tarihçileri İpşiroğlu ve Eyüboğlu, Topkapı Sarayı kitaplığında yaptıkları çalışmalar sırasında Muhammed Siyah Kalem (MSK) imzalı resimlere rastlamışlardır. İmzalarının çoğunun sonradan eklenmiş olduğu kimliği, çağı ve coğrafyası tarih içinde silinmiş bir dizi kaotik figürün yaratıcısı olan bu çizgi dışı nakkaş ya da nakkaşların neredeyse İpek Yolu'nun geçtiği tüm kültürlerden etkilendiği gözlenmiştir, rulolara çizilen animist sanat ürünlerinde çini mürekkebini büyük bir ustalıkla kullanmışlardır. Demonlar, tehlikeli doğa üstü güçler ve onlarla baş eden şamanlar, dinsel ritüeller, müzik aletleri ve günlük hayattan sahneler Muhammed Siyah Kalem resimleri ile yüzyılların ötesine kadar taşınmıştır. Müzelerde ve kayıtlı koleksiyonlarda 80 civarı genellikle ipek üzerine çizilmiş minyatür folyolar ve kaligrafik çini mürekkebi çizimleri bulunmaktadır. Sahibinin ölümü gibi çeşitli nedenlerle ortaya çıkan hiç görülmemiş MSK çizimleri zaman zaman ortaya çıkmaktadır.
The Silk Road is a world-wide known network of trade route which originates in China and stretches to Europe through Anatolia and the Mediterranean zone. In addition to the tradesmen, it has also been the route to cross cultural interaction among scholars, armies, various ideas, and religions. It has possessed the traces of cultures, religions, and races existing in the region and offered extraordinary historical and cultural richness for two thousand years. Pencil drawings of Muhammed that is mostly comprised of itinerant artists wandering with didactic purposes represents an amazing cultural heritage passed down via the Silk Road and dates back to the 14th and the 15th centuries. Art historians, including İpşiroğlu and Eyüboğlu found Pencil drawings of Muhammed in the 1950s. These outstanding muralist or muralists that are the creators of a series of chaotic figures whose identities, ages, and regions were eradicated from history were affected by almost all the cultures the Silk Road passed through and they skillfully used india ink on animistic art rolls. Pencil drawings of Muhammed have carried demons, dangerous supernatural power, and shamanists fighting against At present, there exist almost 80 silk miniature foils and calligraphy with india ink drawings. religious rituals, musical instruments, and scenes from daily life from past centuries to nowadays. MPDs which have never been seen are detected by the demise of the owner from time to time. ">

İPEK YOLU İLE TAŞINAN KÜLTÜREL DEĞERLER VE SANAT

İpek Yolu, Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz aracılığıyla Avrupa'ya kadar uzanan dünyaca ünlü ticaret yoludur. Sadece tüccarların değil, aynı zamanda doğudan batıya ve batıdan doğuya bilgelerin, orduların, fikirlerin, dinlerin ve kültürlerin de yolu olmuştur. Bu efsanevi yol 2000 yıldan beri bölgede bulunan kültürlerin, dinlerin ve ırkların izlerini taşımaktadır. İpek Yolu ile gelen, zengin bir kültürel miras niteliği taşımakta olan ve hakkında çok kısıtlı bilgi sahibi olduğumuz -büyük olasılıkla didaktik amaçlı gezgin sanatçılardan oluşan- Muhammed Siyah Kalem resimleri 14 ve 15. yüzyıla tarihlendirilmektedir. 1950'li yıllarda sanat tarihçileri İpşiroğlu ve Eyüboğlu, Topkapı Sarayı kitaplığında yaptıkları çalışmalar sırasında Muhammed Siyah Kalem (MSK) imzalı resimlere rastlamışlardır. İmzalarının çoğunun sonradan eklenmiş olduğu kimliği, çağı ve coğrafyası tarih içinde silinmiş bir dizi kaotik figürün yaratıcısı olan bu çizgi dışı nakkaş ya da nakkaşların neredeyse İpek Yolu'nun geçtiği tüm kültürlerden etkilendiği gözlenmiştir, rulolara çizilen animist sanat ürünlerinde çini mürekkebini büyük bir ustalıkla kullanmışlardır. Demonlar, tehlikeli doğa üstü güçler ve onlarla baş eden şamanlar, dinsel ritüeller, müzik aletleri ve günlük hayattan sahneler Muhammed Siyah Kalem resimleri ile yüzyılların ötesine kadar taşınmıştır. Müzelerde ve kayıtlı koleksiyonlarda 80 civarı genellikle ipek üzerine çizilmiş minyatür folyolar ve kaligrafik çini mürekkebi çizimleri bulunmaktadır. Sahibinin ölümü gibi çeşitli nedenlerle ortaya çıkan hiç görülmemiş MSK çizimleri zaman zaman ortaya çıkmaktadır.

CULTURAL VALUES AND ART PASSED DOWN VIA THE SILK ROAD

The Silk Road is a world-wide known network of trade route which originates in China and stretches to Europe through Anatolia and the Mediterranean zone. In addition to the tradesmen, it has also been the route to cross cultural interaction among scholars, armies, various ideas, and religions. It has possessed the traces of cultures, religions, and races existing in the region and offered extraordinary historical and cultural richness for two thousand years. Pencil drawings of Muhammed that is mostly comprised of itinerant artists wandering with didactic purposes represents an amazing cultural heritage passed down via the Silk Road and dates back to the 14th and the 15th centuries. Art historians, including İpşiroğlu and Eyüboğlu found Pencil drawings of Muhammed in the 1950s. These outstanding muralist or muralists that are the creators of a series of chaotic figures whose identities, ages, and regions were eradicated from history were affected by almost all the cultures the Silk Road passed through and they skillfully used india ink on animistic art rolls. Pencil drawings of Muhammed have carried demons, dangerous supernatural power, and shamanists fighting against At present, there exist almost 80 silk miniature foils and calligraphy with india ink drawings. religious rituals, musical instruments, and scenes from daily life from past centuries to nowadays. MPDs which have never been seen are detected by the demise of the owner from time to time.

___

  • Erdem, N. G. (2004). Sevim Burak, birey ve karanlığı. 15.03.2016 tarihinde http://www.psiko-alan.com/makaleler/18-niluefer-guengoermues-erdem- sevim-burak-birey-ve-karanlg., adresinden alınmıştır.
  • Ettinghausen, R., Grabar, O., Jenkins-Madina, M. (2012). Islamic art and architecture, Pelican History of Art. Yale University Press.
  • Ettinghausen, R.,(1965). Turkish Miniatures, from the 13th to the 18th century. Milano: Fontana Unesco Art Books.
  • Güvenç, B., Ed. E. Salmaner (1997). Kültürün ABCsi. YKY- ISBN: 975-363-799-3.
  • Güvenç, B. (2007). Kültürün ABCsi. İstanbul: YKY- 902/Cogito-67, s,13, Üç-Er Ofset.
  • Haydaroğlu, M. (2004). Ben Mehmed siyah kalem, insanlar ve cinlerin ustası. YKY.
  • İpşiroğlu, M. Ş., Eyüboğlu, S. (1955). Fatih albümüne bir bakış. İstanbul: İÜEF Yayınları, Yayın No: 622, Maarif Basımevi.
  • İpşiroğlu, M. Ş. (1985). Bozkır rüzgarı: Siyah kalem. 26.02.2016 tarihinde www.islamicmanuscripts.info/reference/books/ 1985-Siyah-Kalem -08-19.pdf adresinden alınmıştır.
  • İpşiroğlu, M. Ş. (2008). Bozkır rüzgarı: Siyah kalem. YKY. ISBN: 978080841X.
  • Tdk sözlük. Kültürün tanımı 27.02.2016 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=K%C3%9CLT%C3%9CR adresinden alınmıştır.
  • Müstecaplıoğlu, B., (2009). Bir hayaldi gerçekten güzel. Profil Yayıncılık. ISBN 9789759962173.
  • Sarı, E. (2004). Kültürlerarası iletişim: Temeller, gelişmeler, yaklaşımlar. 27.02.2016 tarihinde www.academia.edu/388696 adresinden alınmıştır.
  • Özgür, Ö. (2014). "Ben Mehmed siyah kalem insanlar ve cinlerin ustası". 28.02.2016 tarihinde http://www.yasamaugrasi.com/kultursanat/ben-mehmed-siyah- kalem-insanlar-ve-cinlerin-ustasi.html adresinden alınmıştır.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Academic Researches Index - FooterLogo