Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulları düzeyinde düzenlenen özengen klasik müzik yarışmalarından biri olan "Klasik Müzik Çalgıları ile Eser Seslendirme Yarışması" nın amaçları açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, yarışmada 2-5 yıl arası farklı çalgı komisyonlarında görev almış 10 adet jüri üyesinden oluşmaktadır. Veriler, nitel içerik analizi ile gruplanarak raporlaştırılmıştır. Jüri üyeleri, yarışmanın öğrencilere çalışmak için bir hedef göstererek yıl boyunca çalgılarıyla daha fazla zaman geçirmelerini sağladığı ve dolaylı olarak öğrencileri istenmeyen davranışlardan uzaklaştırmada bir etken olabileceği, ders dışı etkinlikleri teşvik ettiği, öğrencileri sanatsal estetik duygusu bağlamında daha güzel çalmaya yönlendirdiği görüşlerindedirler. Ancak öğrenciye göre değişim göstermekle birlikte, çeşitli açılardan eksikliklerin olduğu, bu konularda yarışma şartlarının iyileştirilmesi ya da farklı bir planlama ile yeniden ele alınması gerektiği ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to evaluate primary school amateur classical music competitions from the perspective of jury members in terms of their criteria. The method of this study is qualitative case study and "Performing Pieces by Classical Music Instruments Competition" has been chosen as a case. Data has been collected by semi-structured interview form. 10 Juror who participated different musical instruments commissions have joined interview within the context of this study. Data has been grouped and reported using qualitative content analysis. The jurors has reported that, as a target for practice, this competition provides students more time with their instruments during year and therefore it may be a factor for detracting them from undesirable behaviours. Also, it has mentioned that competition promotes extracurricular activities and it leads students to play better regarding arthistic aesthetic. While changing according to student's performance, there are some deficiencies.In this sense, it is emerged that competition system must be enhanced or re-organized as a festival or workshop to reach above-mentioned purposes. "> [PDF] İLKÖĞRETİM OKULLARI DÜZEYİNDE DÜZENLENEN ÖZENGEN KLASİK MÜZİK YARIŞMALARININ AMAÇLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | [PDF] İLKÖĞRETİM OKULLARI DÜZEYİNDE DÜZENLENEN ÖZENGEN KLASİK MÜZİK YARIŞMALARININ AMAÇLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulları düzeyinde düzenlenen özengen klasik müzik yarışmalarından biri olan "Klasik Müzik Çalgıları ile Eser Seslendirme Yarışması" nın amaçları açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, yarışmada 2-5 yıl arası farklı çalgı komisyonlarında görev almış 10 adet jüri üyesinden oluşmaktadır. Veriler, nitel içerik analizi ile gruplanarak raporlaştırılmıştır. Jüri üyeleri, yarışmanın öğrencilere çalışmak için bir hedef göstererek yıl boyunca çalgılarıyla daha fazla zaman geçirmelerini sağladığı ve dolaylı olarak öğrencileri istenmeyen davranışlardan uzaklaştırmada bir etken olabileceği, ders dışı etkinlikleri teşvik ettiği, öğrencileri sanatsal estetik duygusu bağlamında daha güzel çalmaya yönlendirdiği görüşlerindedirler. Ancak öğrenciye göre değişim göstermekle birlikte, çeşitli açılardan eksikliklerin olduğu, bu konularda yarışma şartlarının iyileştirilmesi ya da farklı bir planlama ile yeniden ele alınması gerektiği ortaya çıkmıştır. "> Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulları düzeyinde düzenlenen özengen klasik müzik yarışmalarından biri olan "Klasik Müzik Çalgıları ile Eser Seslendirme Yarışması" nın amaçları açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, yarışmada 2-5 yıl arası farklı çalgı komisyonlarında görev almış 10 adet jüri üyesinden oluşmaktadır. Veriler, nitel içerik analizi ile gruplanarak raporlaştırılmıştır. Jüri üyeleri, yarışmanın öğrencilere çalışmak için bir hedef göstererek yıl boyunca çalgılarıyla daha fazla zaman geçirmelerini sağladığı ve dolaylı olarak öğrencileri istenmeyen davranışlardan uzaklaştırmada bir etken olabileceği, ders dışı etkinlikleri teşvik ettiği, öğrencileri sanatsal estetik duygusu bağlamında daha güzel çalmaya yönlendirdiği görüşlerindedirler. Ancak öğrenciye göre değişim göstermekle birlikte, çeşitli açılardan eksikliklerin olduğu, bu konularda yarışma şartlarının iyileştirilmesi ya da farklı bir planlama ile yeniden ele alınması gerektiği ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to evaluate primary school amateur classical music competitions from the perspective of jury members in terms of their criteria. The method of this study is qualitative case study and "Performing Pieces by Classical Music Instruments Competition" has been chosen as a case. Data has been collected by semi-structured interview form. 10 Juror who participated different musical instruments commissions have joined interview within the context of this study. Data has been grouped and reported using qualitative content analysis. The jurors has reported that, as a target for practice, this competition provides students more time with their instruments during year and therefore it may be a factor for detracting them from undesirable behaviours. Also, it has mentioned that competition promotes extracurricular activities and it leads students to play better regarding arthistic aesthetic. While changing according to student's performance, there are some deficiencies.In this sense, it is emerged that competition system must be enhanced or re-organized as a festival or workshop to reach above-mentioned purposes. ">

İLKÖĞRETİM OKULLARI DÜZEYİNDE DÜZENLENEN ÖZENGEN KLASİK MÜZİK YARIŞMALARININ AMAÇLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulları düzeyinde düzenlenen özengen klasik müzik yarışmalarından biri olan "Klasik Müzik Çalgıları ile Eser Seslendirme Yarışması" nın amaçları açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, yarışmada 2-5 yıl arası farklı çalgı komisyonlarında görev almış 10 adet jüri üyesinden oluşmaktadır. Veriler, nitel içerik analizi ile gruplanarak raporlaştırılmıştır. Jüri üyeleri, yarışmanın öğrencilere çalışmak için bir hedef göstererek yıl boyunca çalgılarıyla daha fazla zaman geçirmelerini sağladığı ve dolaylı olarak öğrencileri istenmeyen davranışlardan uzaklaştırmada bir etken olabileceği, ders dışı etkinlikleri teşvik ettiği, öğrencileri sanatsal estetik duygusu bağlamında daha güzel çalmaya yönlendirdiği görüşlerindedirler. Ancak öğrenciye göre değişim göstermekle birlikte, çeşitli açılardan eksikliklerin olduğu, bu konularda yarışma şartlarının iyileştirilmesi ya da farklı bir planlama ile yeniden ele alınması gerektiği ortaya çıkmıştır.

İLKÖĞRETİM OKULLARI DÜZEYİNDE DÜZENLENEN ÖZENGEN KLASİK MÜZİK YARIŞMALARININ AMAÇLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

The purpose of this study is to evaluate primary school amateur classical music competitions from the perspective of jury members in terms of their criteria. The method of this study is qualitative case study and "Performing Pieces by Classical Music Instruments Competition" has been chosen as a case. Data has been collected by semi-structured interview form. 10 Juror who participated different musical instruments commissions have joined interview within the context of this study. Data has been grouped and reported using qualitative content analysis. The jurors has reported that, as a target for practice, this competition provides students more time with their instruments during year and therefore it may be a factor for detracting them from undesirable behaviours. Also, it has mentioned that competition promotes extracurricular activities and it leads students to play better regarding arthistic aesthetic. While changing according to student's performance, there are some deficiencies.In this sense, it is emerged that competition system must be enhanced or re-organized as a festival or workshop to reach above-mentioned purposes.

___

  • Afyon Kocatepe Üniversitesi Amatör Çalgıcılar Festivali Şartnamesi (2016) Erişim adresi: http://www.aku.edu.tr/web/Sayfa.aspx?ID=57JQM25NDAU778832AQ11
  • Amabile; T. M. (1982). Children's Artistic Creativity: Detrimental Effects of Competition in a Field Setting. Personality and Social Psychology Bulletin, 8, 573-578.
  • Austin; J. R. (1990). Competition is Music Education the looser? Music Educators Journal February vol. 76 no: 6 21-25
  • Bergee; M. J. (2007). Performer, Rater, Occasion and Sequence of Variability in Music Performance Assessment. Journal of Research in Music Education, 55 (4) , 344-358.
  • Bergee, M. J. Platt, M.C. (2003). Influence of Selected Variables on Solo and Small- Ensemble Festival Ratings. Journal of Research in Music Education 51(4), 342.
  • Bolu Ulusal Çocuk Koroları Şenliği (2016) Erişim adresi: http://www.ipekyolukonferansi.org/iii-bolu-ulusal-cocuk-korolari-senligi/
  • Coleman; J. (1987) Competition and cooperation, Ethics. Vol. 98 No. 1 76-90
  • Çankaya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Klasik Müzik Çalgılarıyla Eser Seslendirme Yarışması http://cankaya.meb.gov.tr/www/11-klasik-bati-muzigi-calgilariyla-eser- seslendirme-yarismasi/icerik/646 (2016) Erişim adresi:
  • David, M., & Sutton C. D. (2004). Social research the basics. London: Sage.
  • Forbes, G. W. (1994) Evaluative music festivals and contests-Are they fair? Applications of Research in Music Education April 1994 vol.12 no.2 16-20
  • IKSV Genç Yetenekler Müzik Yarışması (2016). Erişim adresi:http://iksv.org/tr/arsiv/p/1/1097
  • Johnson, D. W; Johnson, R. T. (1989) Cooperation and competition: Theory and Research. Interaction. Book Company Edina, MN
  • Johnson,D. W., Maruyama, G., Johnson, R., Nelson, D. & Skon, L. (1981) Effects of cooperative, competitive, and individualistic goal structures on achievement: A meta-analysis. Psychological Bulletin. Vol.89(1),pp. 47-62.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. (15. Basım)
  • Kohn, A. (1992). No Contest: The Case Against Competition. Houghton Mifflin Company, New York.
  • Latimer, M.E. (2007). Adjudicator Reliability:A comparison of the use of authentic state festival chair and global score audition farms. Contributions to Music Education, (34), 67-82
  • Latimer, M.E., Bergee, M.J., Cohen,M. L. (2010). Reliability and Perceived Pedagogical Utility of a Weighted Music Performance Assessment Rubric. Journal of ile Search in Music Education , 58 (2) , 168-183.
  • McCormick, L. (2009). Higher, Faster Louder: Representations of the International Music Competition. Cultural Sociology Volume 3(1): 5-30 doi: 10.1177/1749975508100669 SAGE Publications
  • Miller,R. E. (1994). A Dysfunctional Culture: Competition in Music. Music Journal, 81(3), www.jstor.org/stable/3398761 February 20, 2016 Erişim adresi:
  • O'Leary, E. (2016) Economic and Demographic Characteristics of schools and Communities with Bands of America Grand National Finalists: 2001- 2013" Journal of Band Research 51 (2) 56-66
  • Regelsky, T. A.; Whitney, M.C.; Meadows, E.S.& Baker, W. (1966). Contest Symposium. Music Educators Journal 53 (1), 60-63, 140-143
  • Schouten, F., Bauer, W. I., Sicks, L., Gifford, R. M., Griffith, O., Caldwell, B., Goolsby, T.. (1983). Winners & Losers: Point of View on Competitions. Music Educators Journal, 70(2), 28-33. Retrieved March 30, 2016 Erişim adresi: http://www.jstor.org/stable/3401208
  • Türkiye Polifonik Korolar Şenliği (2016) Erişim adresi: http://www.polifonik.org/senlik.htm
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Academic Researches Index - FooterLogo