Avatar son hava bükücü: Animasyon serileri ve yaratıcılık üzerine bir inceleme

Çizgi insanoğlunun iletişim kurmak için kullandığı en eski yöntemdir. Hedef kitlesininçocuklar olduğu düşünülse de çizgi flm/animasyonlar giderek artan oranda erişkinler tarafındanda takip edilen bir tür olmuştur. Animasyonlar her yaştan izleyiciye düş ve gerçek sınırlarınızorlayan bir fantazya dünyası sunar. Bu bağlamda çalışma kapsamında dünya çapında izlenmerekorları kıran animasyon bir televizyon serisi olan Avatar: Son Hava Bükücü adlı çizgi flm elealınacaktır.Yaratıcılık sınırlarını zorlayan, izleyiciye büyülü bir fantazya sunan Avatar, animasyontekniğinin biçimsel bütün yeniliklerine karşın aslında tematik olarak bilinen kalıpların yenidensunulmasının tipik bir örneğidir. Bu çalışmada Avatar: Son Hava Bükücü çizgi dizisi üzerindençözümleme yapılacak; animasyonun özellikle dijital teknolojilerin kullanımı ile ortaya çıkanyeni ve yaratıcı sunumunun arkasındaki geleneksel tematik yapı ortaya konulmaya çalışılacaktır.

Avatar the last aırbender: A study on creatıvıty and anımatıon serıes

Drawing is the oldest approach that man used in communication since human lived incaves. Eventhogh it is thought that its target mass in children, animations have been a genrewhich are increasingly follewed by the adults. Animations offer the audience a world of fantasywhich streches the boundaries of dreams and realities. ın this connection, a television animationseries, breaking audience record all over the world, will be dealt with Avatar: The Last Airbender.ınspite of all formal innovations of Avatar animation techniques which offers audience amagical fantasy streching creation boundaries, it is infact a typical example of re- presentationof time and time again and skillfully already known patterns. ın this study an anlysis, will beconducted through Avatar: The Last Airbender; the traditional thematic structure behind newand creative presentation triggered by new digital technologies will be exposed.

___

  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi.
  • Kıran Z. ve Kıran A., (2000). Yazınsal Okuma Süreçleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • McGraw-Hill, (2005). "Digital Animation Bible: Creating Professional Animation with 3ds Max, Lightwave, and Maya" TAB Electronics
  • Propp Vladimir, (2001). Masalın Biçimbilimi. Om Yayınları, İstanbul.
  • Sünbül, Ali Murat (2005). "Öğretmenin Dünyası". Mikro Yayıncılık. Ankara.
  • Temel, Süreyya "Propp Metodu Ve Bir Karagöz Metnine Uygulanması" http://e-dergi.atauni. edu.tr/index.php Erişim tarihi: 24.09.2010
  • Turan S. ve Esenoğlu C., ( 2006). "Bir Meşrulaştırma Aracı Olarak Bilişim ve Kitle İletişim Teknolojileri:Eleştirel Bir Bakış", Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Ekim, 1(2), 71-86
  • Siegel S. ve Siegel B., (2005). "The Encyclopedia Of Hollywood". Facts on File, American Library Association.
  • http://www.imdb.com/title/tt0417299/ Erişim Tarihi: 20.09.2010