YÖNETİCİLİKTE AŞİL SENDROMU VE MESLEKİ TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİ

Öz  fakat kendilerine diğer insanlar kadar güven duymayan, daha zayıf hisseden insanların yaşadıkları korkuya verilen isimdir. Bu kişiler gerçekte başarılıdırlar ama kendilerini başarılı görmezler bu yüzden daha fazla çalışır daha fazla yorulurlar. Kendisine büyük hedefler koyan ve bu hedeflere ulaşmadığında da hayal kırıklığı yaşayan insanlar, kendilerini yorgun, bitkin, enerjisi tükenmiş hissederler. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, farklı sektörlerde yönetici pozisyonunda çalışanların gizli başarısızlık korkusu ile mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi, demografik değişkenler de göz önünde bulundurularak ortaya koymaktır. Verilerin analizi için SPSS Programı kullanılmış ve eğitim, sağlık, bankacılık sektörlerinde çalışan 151 yöneticiye anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, yöneticilerin yaş, sektör ve çalışma yılı değişkenleri hariç demografik özellikleri ile gizli başarısızlık korkusu ve mesleki tükenmişlikleri arasında pek fazla anlamlı bir ilişki bulunmamış; buna karşılık gizli başarısızlık korkusu ile mesleki tükenmişlik arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bulgular mesleki tükenmişlik ile gizli başarısızlık korkusu arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Buna karşılık yöneticilerin yaş ve sektör değişkeni hariç demografik özellikleri ile gizli başarısızlık korkusu ve mesleki tükenmişlikleri arasında pek fazla anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Katılımcıların yaşa göre tükenmişlik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamışken; gizli başarısızlık korkusu düzeyleri yaş değişkenine göre farklılık göstermiştir.

___

  • ABDULLAYEVA, N.A., 'Azerbaycan Halı Sanatı' , 'Elm', Bakü, 1971
  • Anonim. (2018)b. http://www.akorda.kz/ru/state_symbols/kazakhstan_flag. (erişim tarihi: 8 Mart 2018)
  • Anonim. (2018)c. http://www.centralasia-travel.com/ru/countries/uzbekistan/places/ samarkand /bibi_khanum. (erişim tarihi: 8 Mart 2018)
  • Anonim. (2018)d. http://www.vexillographia.ru/turkmen/state.htm (erişim tarihi: 8 Mart 2018)
  • AKIN, K. (2017). Türk Kültüründeki Çadır Geleneğinin Osmanlı Minyatür Sanatına Yansımaları. International Journal of Interdisciplinary and Intercultural Art, Vol:2, Issue:2, 113-128.
  • ASSMANN, Jan. Kültürel Bellek, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2001.
  • ÇAKMAK İ. (1999). Erken Osmanlı Dönemi Mimarisinde Taçkapılar. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi Anabilim Dalı. Doktora Tezi. İzmir.
  • ÇANDARLI ŞAHİN, A. (2016). Türk Çadırı Üzerine, Tarihin Peşinde - Uluslararası Tarih ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. Sayı: 16, Sayfa: 25-39.
  • DEMİR, S. (2012) Mill Folklor, Yıl 24, Sayı 95, 184-193.
  • DEREBAİO, Z. ve OYMAN, N.R. (2016). Geleneksel Şırdak Keçe Tekniği ve Uygulamaları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 28, Temmuz 2016, s. 29-54.
  • DULUPÇU, M.A. ve SUNGUR, O. (2018). “Üniversitelerin Misyon Farklılaşması: Bölgesel Kalkınmayı Yeniden Düşünmek”. YÖK Yüksek Öğretim Dergisi. 2018/7. S 11-16.
  • ERATAŞ F., ALPTEKİN V. & UYSAL D. (2013) Türkiye‟de Kültür Ekonomisinin Gelişimine Yerel Bir Bakış, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 25-47.
  • GÜL, Y.E. (2015). Kırgız Türklerinde ‘Boz Üy’ (Çadır) Geleneği. Gazi Türkiyat, Güz 2015/17, Sayfa: 113-120. KAFESOĞLU, İ. (1977) Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul, 1-3.
  • Kazakistan Cumhuriyeti (2018). Kazakistan Cumhuriyeti Devlet Bayrağı. http://www.akorda.kz/ru/state_symbols/kazakhstan_flag. (erişim: 4 Nisan 2018).
  • KÖSE, A. (2005). Türkiye’de Geleneksel Kırsal Konut Planlarında Göçebe Türk Kültürü İzleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt:7 Sayı: 2 Sayfa: 1- 34.
  • KUMRAL, N. & GÜÇLÜ, M. (2013) Ege University Working Papers, 13/05, 1-10.
  • ÖZDEMİR, N. (2009). Kültür Ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi. Millî Folklor, 2009, Yıl 21, Sayı 84, sayfa 73-86.
  • SELEMETOV, A.T. (2016). Krim - Tatar desenlerinde sembollerin Anlamı, Genç Bilim Adamı, 2016, No 6, s. 883-887.
  • ŞAŞMAZ, E. (2012). İzmir Varyant Fatih Camii-Merkez. Erişim tarihi: 28 İubat 2018. http://www.erolsasmaz.com/?oku=427.
  • TAVAK, Türkiye Avrupa Eğitim ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı, “Türkiye‟de Kültür (Kreatif) Sektör Araştırması”. http://www.brandday.net/arastirmalar/kultur-sektoruarastirmasi-h488.html. ss.1-134. (20.02.2013).
  • TDV. (1988). İslam Ansiklopedisi. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. Cilt 8. Sayfa 158- 165.
  • UMNYAKOV, I. ve ALESKEROV, Y. (1958). 'Semerkand', Taşkent, Özbekistan Cumhuriyeti Yayını.
  • UNESCO (2001). UNESCO Universal Declaration on Cultural Diversity.
  • UNESCO (2009), UNESCO Framework for Cultural Statistic.