KÜRESELLEŞEN DÜNYADA SANAT EĞİTİMİ VE SANAT ÜRÜNLERİNİN EKONOMİ İLE İLİŞKİSİ

Küreselleşen dünyada ekonominin sanat eğitimi ve sanat ürünleri ile olan ilişkisini incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri geniş bir alan yazın taraması sonucunda elde edilmiş ve incelenmiştir. Küreselleşen dünyada ekonomi en önemli alanlardan biridir ve pek çok alanı da etkilemektedir. Ekonominin sanat eğitimi ve sanat ürünleri ile ilişkisi incelendiğinde biri birini etkileyen önemli etkenler oldukları görülmüştür. Ekonomi ile sanatın bir birini geliştiren ve çoğaltan unsurlar oldukları özellikle dikkat çekmektedir. Nitelikli bir sanat eğitimi, nitelikli sanat ürünlerine dönüşeceğinden eğitimin rolü yadsınamaz. Ayrıca sanat eğitimine ve sanatın üretilmesine devlet desteğinin sağlanması da sanatın niteliğinden ödün vermemesi açısından oldukça önemlidir.

THE RELATIONSHIP OF ART EDUCATION AND ART PRODUCTS WITH THE ECONOMY IN A GLOBALIZED WORLD

In this study, document analysis was used as one of the qualitative research methods in order to examine the relationship between art education and art products in a globalized world.The data of the study were obtained and examined as a result of a large-area studying In the globalized world, the economy is one of the most important areas and affects many areas as well. When the relationship of the economy with art education and art products was examined, it was seen that they were important factors affecting one another. It is especially noteworthy that economics and art are the elements that develop and reproduce one another. Since a qualified art education will turn into qualified art products, the role of education is undeniable. In addition, the provision of state support for art education and the production of art is also very important in terms of not compromising the quality of art.

___

  • Ağlargöz, F., ve Öztürk, S. A. (2015). “Sanat ve Pazarlamanın" Sıra Dışı" Birlikteliği”, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (23), s. 169-189.
  • Alagöz, S. B., ve Ekici, N. (2016). Tartışmalı Bir Konu Olarak Sanat Pazarlama: Kavramsal Bir Değerlendirme, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), s.189-202.
  • Azılıoğlu, K. ve Yılmaz, M. (2021). “Toplumsal ve Kültürel Değişimlerin Sanat Eğitimine Yansımaları”, JRES, 8(2), 443-461.
  • Balay, R. (2004). “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), s. 61-82.
  • Ballı, Ö. (2021). “Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ve Dijitalleşen Sanat Bağlamındaki Uygulama Örnekleri Üzerine”, The Journal of Academic Social Science, 9, Sayı 112.
  • Boorsma, M. (2002). “Arts Marketing and The Societal Functioning of the Arts: The Case of the Subsidised Dramatic Arts in The Netherland”, International Journal of Cultural Policy, 8(1), s. 65-74.
  • Bian, H. X. (2016). “Application of Virtual Reality in Music Teaching System”, International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(11), s.21-25.
  • Büyükyazıcı, D. (2016). “Kültür ve Sanat Ekonomisi Kapsamında Talep Analizleri Yardımı ile Kültür Politikasına Teorik Yaklaşım: Türkiye Örneği”, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 1(1), s. 71-83.
  • Chow, J., Feng, H., Amor, R., and Wünsche, B. C. (2013). “Music Education Using Augmented Reality with a Head Mounted Display”, In Proceedings of the Fourteenth Australasian User Interface Conference, Vol., 139, p. 73-79.
  • Çalık, T., ve Sezgin, F. (2005). “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), s. 55-66.
  • Çelik, S. (2008). Türkiye’nin Toplumsal ve Ekonomik Dönüşümünde Sanat Piyasasının Oluşumu Plastik Sanatların Rolü ve Osman Hamdi Bey Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı.
  • Çolak, E. B. (2015). “Sanat Eğitiminde Toplumsal Eşitsizliğin Yeniden Üretimi”, Sanat-Tasarım Dergisi, 1(6), s. 7-16.
  • Doganyigit, S., and Islim, O. F. (2021). “Virtual Reality in Vocal Training: A Case Study”, Music Education Research, 23(3), s. 391-401.
  • Düz, Nazan (2010). “Çevrenin Sanatçı Yaratıcılığına Etkileri ve Sanat Eğitimi”, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, Sayı 19.
  • Eser, E. (2014). “Küreselleşme Süreci ve Eğitime Etkisi”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), s. 211-224.
  • Ersoy, A. (1995). Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul: Yorum Sanat Yayıncılık.
  • Fischer, E.(2018). Sanatın Gerekliliği, çev. Cevat Çapan, İstanbul: Sözcükler Yayınları.
  • Göher, F. M. (2009). “Müziğin Toplumsal İşlevi: Müzik, Siyaset, Din ve Ekonomi”, Müzik Kültürü ve Eğitimi, 2, s. 301-314.
  • Haşlakoğlu, O. (2017). “Sanatsal Değer ve Ekonomik Değer Arasındaki İlişkiye Etik Açıdan Bakış”, Mavi Atlas, 5(1), s. 1-8.
  • Hackl, D., and Anthes, C. (2017, November). “HoloKeys-An Augmented Reality Application for Learning the Piano”, In Forum media technology, p. 140-144.
  • Işık, H. (2016). “Kamu Ekonomisinde Yeni Yönelimler: Sanat Ekonomisi ve Temelleri”, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), s. 5-22.
  • Kalfa, Z. (2019). “Modernist Bir İlke Olarak Sancı", İdil Sanat ve Dil Dergisi, 8(58), s.730-741.
  • Karaman, K. (2010). “Küreselleşme ve Eğitim”, Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 2(3), s. 131-144.
  • Kaya, F. (2015). Sanat ve Pazarlama: Türkiye'deki Sanat Galerilerinde Pazar Odaklılık Ve Performans İlişkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Pazarlama) Anabilim Dalı.
  • Kayserili, M. E., ve Satır, M. (2013). “Küreselleşme Sürecinin Ulusal Kültür ve Sanata Etkisi”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 50, s. 306-318.
  • Montias, J. M. (1987).” Cost and Value in Seventeenth Century Dutch Art”, Art History, 10(4), s. 455-466.
  • Nugraha, I. S., Satoto, K. I., and Martono, K. T. (2014). “Pemanfaatan Augmented Reality Untuk Pembelajaran Pengenalan Alat Musik Piano”, Jurnal Teknologi dan Sistem Komputer, 2(1), p.62- 70.
  • Pommerehne, W. W., and Frey, B. S. (1990). “Public Promotion of the Arts: A Survey of Means”, Journal of Cultural Economics, 14(2), p. 73-95.
  • Özkanlı, Ü. (2006). Sanat ve Sanatçı Bağlamında Otoportre ve Portre, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı.
  • Sağırlı, M. (2011, January). Eğitimin Küreselleşmesi, In Journal of Social Policy Conferences No. 53, p. 423-475).
  • Talas, M., ve Kaya, Y. (2014). “Küreselleşmenin Ekonomik Sonuçları”, Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 6(2), s. 25-35.
  • Ünver, E. (2016). “Neden ve Nasıl Sanat Eğitimi”, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 5(23), s. 865-878.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı, Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Yurttadur, O. (2014). “Sanatta Küreselleşme ve Ekonomi İlişkisi”, Akdeniz Sanat, 7(13), s. 175- 182.
  • Zeren, G. (2006). “Bilgi Çağı ve Küreselleşme Sürecinde Sanat Eğitimcisi Kimliği Sorunsalı”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), s. 637-646.