Eğitimin her kademesinde ve her yaş grubunda, özengen ve örgün olarak yapılabilecek olan çalgı eğitimi, öğreteceği çalgıyı ustalıkla kullanabilen, çalgıyı nasıl öğreteceğinin tüm ayrıntılarına hâkim öğretmenlerle gerçekleştirilmelidir. Çalgı eğitimi teorik boyutu olmakla birlikte daha çok uygulamaya dayanan bir eğitimdir ve müzik öğretmeninin müzik bilgisini, kültürünü, öğretmenlik becerilerini ve müzisyenliğini geliştirebilmek için oldukça önemli bir yapılanmadır. Bu bağlamda çalgı dersleri; teknik, müzikal, toplu çalma, sunum ve yaşam becerileri geliştirmeye yönelik içeriğiyle çok yönlü ve karmaşık bir yapıdır. Çalgı çalma uzun süreçli, zor ve ustalık isteyen bir beceridir. Çalıcılıkta ve öğreticilikte usta olan öğretmen, öğrenci için gerçek anlamda rol-model olabilir. Bu nedenle müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda çalgı eğitimi veren öğretim elemanlarının, çalgı çalmada teknik ve müzikal olarak belli sorunları aşmış olmaları, müzik öğretmeni adaylarının gelişmelerini sağlayacak temel teknik ve müzikal doğruları onlara aktarabilecek yetenek, kapasite ve donanımda olmaları gerekir. Çalgı eğitimi alan öğrencinin çalgı çalma becerisini kazanmada başarıya ulaşması, kendisi için rolmodel olması gereken öğretmeninin çalgı çalmadaki niteliğine ve öğretmedeki becerisineustalığına bağlıdır. Geleneksel gibi görünen usta-çırak modelinin çalgı eğitiminde de insani ve sosyal boyutlarıyla her zaman geçerli bir yöntem olacağını söylemek mümkündür.
For every level and age category of amateur or formal education, instrument teaching should be performed by teachers who are both wise in musical performance and knowledgeable in how to teach the instrument in detail. Although it has a theoretical aspect, instrument teaching is rather based on practice, and is also a serious setup for the teacher to improve his/her musical knowledge, culture, instruction and performance skills. In that sense, an instrument lesson embodies a sophisticated and complex structure with its technical, musical, collective, demonstrative and daily routine intervening requirements. Playing an instrument is a long lasting, difficult and perfectionist skill. Only a teacher who is really a master of both performance and teaching can be a real role-model for his/her student. For this reason, instrument teaching staff of the institutions which educates music teachers should be musically talented and technically musically qualified, so that they can provide the music teacher candidates with fundamental technical and musical concepts. Success of a student in learning an instrument is mostly dependent on his/her teacher's virtuosity in playing that instrument, and his/her teaching skills, since the teacher would be a role-model for the student. In that sense, although it seems to be a traditional approach within our modern interpretation of education, it would not be wrong to say that master-apprentice model, together with its humanistic and social aspects, will be valid in instrument teaching for a long time. "> [PDF] ÇALGI EĞİTİMİNDE USTA-ÇIRAK YÖNTEMİ | [PDF] MASTER-APPRENTICE APPROACH IN MUSICAL INSTRUMENT TEACHING Eğitimin her kademesinde ve her yaş grubunda, özengen ve örgün olarak yapılabilecek olan çalgı eğitimi, öğreteceği çalgıyı ustalıkla kullanabilen, çalgıyı nasıl öğreteceğinin tüm ayrıntılarına hâkim öğretmenlerle gerçekleştirilmelidir. Çalgı eğitimi teorik boyutu olmakla birlikte daha çok uygulamaya dayanan bir eğitimdir ve müzik öğretmeninin müzik bilgisini, kültürünü, öğretmenlik becerilerini ve müzisyenliğini geliştirebilmek için oldukça önemli bir yapılanmadır. Bu bağlamda çalgı dersleri; teknik, müzikal, toplu çalma, sunum ve yaşam becerileri geliştirmeye yönelik içeriğiyle çok yönlü ve karmaşık bir yapıdır. Çalgı çalma uzun süreçli, zor ve ustalık isteyen bir beceridir. Çalıcılıkta ve öğreticilikte usta olan öğretmen, öğrenci için gerçek anlamda rol-model olabilir. Bu nedenle müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda çalgı eğitimi veren öğretim elemanlarının, çalgı çalmada teknik ve müzikal olarak belli sorunları aşmış olmaları, müzik öğretmeni adaylarının gelişmelerini sağlayacak temel teknik ve müzikal doğruları onlara aktarabilecek yetenek, kapasite ve donanımda olmaları gerekir. Çalgı eğitimi alan öğrencinin çalgı çalma becerisini kazanmada başarıya ulaşması, kendisi için rolmodel olması gereken öğretmeninin çalgı çalmadaki niteliğine ve öğretmedeki becerisineustalığına bağlıdır. Geleneksel gibi görünen usta-çırak modelinin çalgı eğitiminde de insani ve sosyal boyutlarıyla her zaman geçerli bir yöntem olacağını söylemek mümkündür. "> Eğitimin her kademesinde ve her yaş grubunda, özengen ve örgün olarak yapılabilecek olan çalgı eğitimi, öğreteceği çalgıyı ustalıkla kullanabilen, çalgıyı nasıl öğreteceğinin tüm ayrıntılarına hâkim öğretmenlerle gerçekleştirilmelidir. Çalgı eğitimi teorik boyutu olmakla birlikte daha çok uygulamaya dayanan bir eğitimdir ve müzik öğretmeninin müzik bilgisini, kültürünü, öğretmenlik becerilerini ve müzisyenliğini geliştirebilmek için oldukça önemli bir yapılanmadır. Bu bağlamda çalgı dersleri; teknik, müzikal, toplu çalma, sunum ve yaşam becerileri geliştirmeye yönelik içeriğiyle çok yönlü ve karmaşık bir yapıdır. Çalgı çalma uzun süreçli, zor ve ustalık isteyen bir beceridir. Çalıcılıkta ve öğreticilikte usta olan öğretmen, öğrenci için gerçek anlamda rol-model olabilir. Bu nedenle müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda çalgı eğitimi veren öğretim elemanlarının, çalgı çalmada teknik ve müzikal olarak belli sorunları aşmış olmaları, müzik öğretmeni adaylarının gelişmelerini sağlayacak temel teknik ve müzikal doğruları onlara aktarabilecek yetenek, kapasite ve donanımda olmaları gerekir. Çalgı eğitimi alan öğrencinin çalgı çalma becerisini kazanmada başarıya ulaşması, kendisi için rolmodel olması gereken öğretmeninin çalgı çalmadaki niteliğine ve öğretmedeki becerisineustalığına bağlıdır. Geleneksel gibi görünen usta-çırak modelinin çalgı eğitiminde de insani ve sosyal boyutlarıyla her zaman geçerli bir yöntem olacağını söylemek mümkündür.
For every level and age category of amateur or formal education, instrument teaching should be performed by teachers who are both wise in musical performance and knowledgeable in how to teach the instrument in detail. Although it has a theoretical aspect, instrument teaching is rather based on practice, and is also a serious setup for the teacher to improve his/her musical knowledge, culture, instruction and performance skills. In that sense, an instrument lesson embodies a sophisticated and complex structure with its technical, musical, collective, demonstrative and daily routine intervening requirements. Playing an instrument is a long lasting, difficult and perfectionist skill. Only a teacher who is really a master of both performance and teaching can be a real role-model for his/her student. For this reason, instrument teaching staff of the institutions which educates music teachers should be musically talented and technically musically qualified, so that they can provide the music teacher candidates with fundamental technical and musical concepts. Success of a student in learning an instrument is mostly dependent on his/her teacher's virtuosity in playing that instrument, and his/her teaching skills, since the teacher would be a role-model for the student. In that sense, although it seems to be a traditional approach within our modern interpretation of education, it would not be wrong to say that master-apprentice model, together with its humanistic and social aspects, will be valid in instrument teaching for a long time. ">

ÇALGI EĞİTİMİNDE USTA-ÇIRAK YÖNTEMİ

Eğitimin her kademesinde ve her yaş grubunda, özengen ve örgün olarak yapılabilecek olan çalgı eğitimi, öğreteceği çalgıyı ustalıkla kullanabilen, çalgıyı nasıl öğreteceğinin tüm ayrıntılarına hâkim öğretmenlerle gerçekleştirilmelidir. Çalgı eğitimi teorik boyutu olmakla birlikte daha çok uygulamaya dayanan bir eğitimdir ve müzik öğretmeninin müzik bilgisini, kültürünü, öğretmenlik becerilerini ve müzisyenliğini geliştirebilmek için oldukça önemli bir yapılanmadır. Bu bağlamda çalgı dersleri; teknik, müzikal, toplu çalma, sunum ve yaşam becerileri geliştirmeye yönelik içeriğiyle çok yönlü ve karmaşık bir yapıdır. Çalgı çalma uzun süreçli, zor ve ustalık isteyen bir beceridir. Çalıcılıkta ve öğreticilikte usta olan öğretmen, öğrenci için gerçek anlamda rol-model olabilir. Bu nedenle müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda çalgı eğitimi veren öğretim elemanlarının, çalgı çalmada teknik ve müzikal olarak belli sorunları aşmış olmaları, müzik öğretmeni adaylarının gelişmelerini sağlayacak temel teknik ve müzikal doğruları onlara aktarabilecek yetenek, kapasite ve donanımda olmaları gerekir. Çalgı eğitimi alan öğrencinin çalgı çalma becerisini kazanmada başarıya ulaşması, kendisi için rolmodel olması gereken öğretmeninin çalgı çalmadaki niteliğine ve öğretmedeki becerisineustalığına bağlıdır. Geleneksel gibi görünen usta-çırak modelinin çalgı eğitiminde de insani ve sosyal boyutlarıyla her zaman geçerli bir yöntem olacağını söylemek mümkündür.

MASTER-APPRENTICE APPROACH IN MUSICAL INSTRUMENT TEACHING

For every level and age category of amateur or formal education, instrument teaching should be performed by teachers who are both wise in musical performance and knowledgeable in how to teach the instrument in detail. Although it has a theoretical aspect, instrument teaching is rather based on practice, and is also a serious setup for the teacher to improve his/her musical knowledge, culture, instruction and performance skills. In that sense, an instrument lesson embodies a sophisticated and complex structure with its technical, musical, collective, demonstrative and daily routine intervening requirements. Playing an instrument is a long lasting, difficult and perfectionist skill. Only a teacher who is really a master of both performance and teaching can be a real role-model for his/her student. For this reason, instrument teaching staff of the institutions which educates music teachers should be musically talented and technically musically qualified, so that they can provide the music teacher candidates with fundamental technical and musical concepts. Success of a student in learning an instrument is mostly dependent on his/her teacher's virtuosity in playing that instrument, and his/her teaching skills, since the teacher would be a role-model for the student. In that sense, although it seems to be a traditional approach within our modern interpretation of education, it would not be wrong to say that master-apprentice model, together with its humanistic and social aspects, will be valid in instrument teaching for a long time.

___

  • Bloom, B. S. (2012 s 114). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. MEB Yayınları, İstanbul.
  • Bossuat, C. (2015). Suzuki Metodu Uygulamaları, Suzuki Keman Eğitimi Birinci Seviye Sertifika Programı Yayınlanmamış Seminer Notları, Türkiye Suzuki Müzik Eğitimi Derneği, İstanbul.
  • Carey, G., Grant, C., McWilliam E., Taylor, P. (2013). One-to-one pedagogy: Developing a protocol for illuminating the nature of teaching in the conservatoire, International Journal of Music Education, 31(2) : 148-159 DOI: 10.1177/ 0255761413483077.
  • Creech, A., Gaunt, H., Hallam, S. & Robertson, L. (2009). Conservatoire students' perceptions of Master Classes, British Journal of Music Education, 26(3) : 315-331, DOI: 10.1017/S026505170999012X.
  • Çelik, L. (2010). Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 4. Basım, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.s 29-68
  • Çilden, Ş. (1997). Yaylı Çalgı Eğtimini Etkileyen Faktörler, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Sempozyumu, Bolu.
  • Çilden, Ş. (2001). Bireysel Çalgı Eğitiminde Temel İlkeler ve Etkili Faktörler, Çağdaş Eğitim Dergisi, 272, Ankara.
  • Çilden, Ş. (2003). Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, bildiriler s. 297-302, Malatya.
  • Çilden, Ş. (2006). Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İrdelenmesi, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi, bildiriler s. 542-548, Denizli.
  • Çilden, Ş., Sever, G. (2015). Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Yapılan Bireysel Çalgı Eğitimi Derslerinin Bire-Bir Yapılmasının Önemi, 2. Uluslararası Sanat Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara., s. 481-495
  • Daniel, R. (2004). Innovations in piano teaching: a small-group model for the tertiary level, 1461380032000182911 Research, 6(1):23-43, DOI: 10.1080/
  • Davidson J. W., Jordan, N. (2007). Private Teaching, Prıvate Learning: An Exploration Of Music Instrument Learning In The Private Studio, Junior And Senior Conservatories, International Handbook of Research in Arts Education, Bresler, L. (Ed.), Springer, 729-754, DOI:10.1007/978-1-4020-3052-9_49.
  • Develioğlu, F., Kılıçkını, N. (1975). En Yeni Büyük Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Sözlük Kolu Uzmanları, Raret Zaimler Kitapevi, İstanbul.
  • Ercan, N., Çilden, Ş. (2004). Eğitim Fakülteleri GSE Bölümü Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dallarında ve AGS Liselerin Müzik Bölümlerinde Yapılmakta Olan Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları, Süleymen Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 1924-2004 Musiki Muallim Mektebi'nden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta.
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler, Evrensel Müzikevi Yayınları, Ankara.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin El Kitabı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • Gaunt, H. (2010). One-to-one tuition in a conservatoire, Psychology of Music, 38(2) : 178-208, DOI: 10.1177/0305735609339467
  • Gaunt, H. (2011). Understanding the one-to-one relationship in instrumental/vocal tuition in Higher Education: comparing student and teacher perceptions, British Journal S0265051711000052. Education, 28(2) : 159-179, DOI:10.1017/
  • Jİrgensen, H. (2000). Student learning in higher instrumental education : who is responsible?, British Journal of Music Education, 17(1) : 67-77.
  • Kostka, M. J. (1984). An Investigation of Reinforcements, Time Use, and Student Attentiveness in Piano Lessons, Journal of Research in Music Education, 32(2) : 113-122, DOI: 10.2307/3344978.
  • Kurkul, W. W. (2007). Nonverbal communication in one-to-one music performance instruction. Psychology of Music, 35(2) : 327-362, DOI: 10.1177/ 0305735607070385.
  • McPhee, E. A. (2011). Finding the muse : Teaching musical expression to adolescents in the one-to-one studio environment, International Journal of Music Education, 29(4) : 333-346, DOI: 10.1177/0255761411421084.
  • Nerland, M. (2007). One-to-one teaching as cultural practice: two case studies from an academy of music, Music Education Research, 9(3) : 399-416, DOI:10.1080/14613800701587761.
  • Presland, C. (2005). Conservatoire student and instrumental professor: the student perspective on a complex relationship, British Journal of Music Education, 22(3) : 237-248, DOI:10.1017/S0265051705006558.
  • Orhan, Ş. Y. (2012). Mesleki çalgı eğitimi motivasyonunda Youtube, Kütahya Güzel Sanatlar Derneği 3. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya.
  • Türk Dil Kurumu (2016), Güncel Türkçe Sözlük, 30 Nisan 2016 tarihinde, http://www.tdk.gov.tr sitesinden sorgulanmıştır.
  • Yüksel, S. (2003). Sınıf Ortamında Etkili Öğretmen Davranışları. Sınıf Yönetimi, Bölüm IV. Nobel Yayım, Ankara.
  • Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

KOMPOZİSYON EĞİTİMİNDE TEKNİK YÖNTEM VE KARAKTER ANALİZ SİSTEMİ

Hatıra AHMEDLİ CAFER

MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK YAPTIKLARI ÖĞRETİM UYARLAMALARININ BELİRLENMESİ

Burcu AKTAŞ, İlknur ÇİFCİ TEKİNARSLAN

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN DRAMAYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Emine ERATAY

PİYANO ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAŞLANGIÇ SEVİYESİ PİYANO ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Ilgım KILIÇ, Tarkan YAZICI, Şefika İZGİ TOPALAK

MÜZİĞİN FORMA DÖNÜŞÜMÜ: MİMARLIK TEMEL TASARIM EĞİTİMİ

Eylem AKGÜL YALÇIN, Bahar AKBULAK, Burcu BOSTANCI

MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİLGİLERİNİN BELİRLENMESİ

Senem ACAY SÖZBİR, Müzeyyen ELDENİZ ÇETİN

KLASİK BATI MÜZİĞİ EĞİTİMİ VEREN DEVLET KONSERVATUVARI MÜZİK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİKAL BEĞENİLERİ VE MÜZİK DİNLEME ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ

Dolunay AKGÜL BARIŞ, Hazel ERCAN

ÖĞRENCİLERİN KEMAN EĞİTİMİNDE "MİNİ DETAŞE" TEKNİĞİNİ KULLANIMLARINDA, YAYIN UZUNLUĞUNU AYARLAMALARI VE YERİNİ BELİRLEMELERİNİN DEĞİŞEN HIZLARDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Alperen YANDI, Uğur ALPAGUT, Caner KALENDER

MÜZİK EĞİTİMİ ALANI DOÇENTLİK DOSYALARINDAKİ YAYINLARIN SORUNLARI 1

Abdullah UZ

GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ

Sema SEVİNÇ, Vahide Bahar YİĞİT, Zeynep Ece ÖZTÜRK

Academic Researches Index - FooterLogo