Kompozisyon öğrencisi beste üretirken kendi kültür mirasının temellerine dayanan özgün aktarımlar yapan önemli bir bireydir. Bestecilik eğitiminde rehber olan eğitmenin de söz konusu aktarımlarda büyük sorumluluğu vardır. Kompozisyon öğrencilerinin bestecilik eğitiminde form analizi dersinde teknik yöntemlerle birlikte, karakter analiz yöntemlerinin öğretilmesi bestecilik eğitiminin olmazsa olmaz bir bileşenidir. Bir eserin tema karakterine uygun form seçilmesi eğitmen tarafından yönlendirilmelidir. Müzik yalnızca notaların bir araya gelmesi değildir. Onikiton, tonal, atonal, ve ya modal müzik üslubunda yazılmasına bağlı olmayarak "uzun ömürlü" eserlerin form analizleri bu eserlerin felsefi karaktere sahip olduğunu gösterir. Aksi takdirde eser sadece notalar olarak kalırdı. Sözsüz ve programsız eserlerde felsefi karakterler eseri daha derin kılar. Bestecinin form seçmesi de sade bir iş değildir. Bestecilerin yaşadığı döneme ait olaylar eserlerin formlarında sembolik, olarak yansımıştır.
Composition student is the one who makes original conveyances based on his or her own cultural inheritance. In composer education, instructor too has a great role in those conveyances. Teaching character analysis techniques has upmost significance in composition education, besides teaching technical methods in form analysis. Choosing a suitable form as a theme character in a composition should be lead by the instructor. Music is not merely a bundle of notes. Being independent from twelve-tone, tonal, atonal, or modal music style, "long-term" compositions' form analysis show that these compositions have philosophical character. Otherwise the composition would remain as mere notes. Philosophical characters render compositions even deeper meaning in which there are no words or programs. The compositor's choice of form is not a simple work. The events of the period which the compositor lives in are reflected in the forms of the compositions. In composer education, the aim is to raise students who are absorbed in original and contemporaryclassical compositions which are blended with cultural inheritance. "> [PDF] KOMPOZİSYON EĞİTİMİNDE TEKNİK YÖNTEM VE KARAKTER ANALİZ SİSTEMİ | [PDF] CHARACTER ANALYSIS SYSTEM AND TECHNICAL METHOD IN COMPOSITION EDUCATION Kompozisyon öğrencisi beste üretirken kendi kültür mirasının temellerine dayanan özgün aktarımlar yapan önemli bir bireydir. Bestecilik eğitiminde rehber olan eğitmenin de söz konusu aktarımlarda büyük sorumluluğu vardır. Kompozisyon öğrencilerinin bestecilik eğitiminde form analizi dersinde teknik yöntemlerle birlikte, karakter analiz yöntemlerinin öğretilmesi bestecilik eğitiminin olmazsa olmaz bir bileşenidir. Bir eserin tema karakterine uygun form seçilmesi eğitmen tarafından yönlendirilmelidir. Müzik yalnızca notaların bir araya gelmesi değildir. Onikiton, tonal, atonal, ve ya modal müzik üslubunda yazılmasına bağlı olmayarak "uzun ömürlü" eserlerin form analizleri bu eserlerin felsefi karaktere sahip olduğunu gösterir. Aksi takdirde eser sadece notalar olarak kalırdı. Sözsüz ve programsız eserlerde felsefi karakterler eseri daha derin kılar. Bestecinin form seçmesi de sade bir iş değildir. Bestecilerin yaşadığı döneme ait olaylar eserlerin formlarında sembolik, olarak yansımıştır. "> Kompozisyon öğrencisi beste üretirken kendi kültür mirasının temellerine dayanan özgün aktarımlar yapan önemli bir bireydir. Bestecilik eğitiminde rehber olan eğitmenin de söz konusu aktarımlarda büyük sorumluluğu vardır. Kompozisyon öğrencilerinin bestecilik eğitiminde form analizi dersinde teknik yöntemlerle birlikte, karakter analiz yöntemlerinin öğretilmesi bestecilik eğitiminin olmazsa olmaz bir bileşenidir. Bir eserin tema karakterine uygun form seçilmesi eğitmen tarafından yönlendirilmelidir. Müzik yalnızca notaların bir araya gelmesi değildir. Onikiton, tonal, atonal, ve ya modal müzik üslubunda yazılmasına bağlı olmayarak "uzun ömürlü" eserlerin form analizleri bu eserlerin felsefi karaktere sahip olduğunu gösterir. Aksi takdirde eser sadece notalar olarak kalırdı. Sözsüz ve programsız eserlerde felsefi karakterler eseri daha derin kılar. Bestecinin form seçmesi de sade bir iş değildir. Bestecilerin yaşadığı döneme ait olaylar eserlerin formlarında sembolik, olarak yansımıştır.
Composition student is the one who makes original conveyances based on his or her own cultural inheritance. In composer education, instructor too has a great role in those conveyances. Teaching character analysis techniques has upmost significance in composition education, besides teaching technical methods in form analysis. Choosing a suitable form as a theme character in a composition should be lead by the instructor. Music is not merely a bundle of notes. Being independent from twelve-tone, tonal, atonal, or modal music style, "long-term" compositions' form analysis show that these compositions have philosophical character. Otherwise the composition would remain as mere notes. Philosophical characters render compositions even deeper meaning in which there are no words or programs. The compositor's choice of form is not a simple work. The events of the period which the compositor lives in are reflected in the forms of the compositions. In composer education, the aim is to raise students who are absorbed in original and contemporaryclassical compositions which are blended with cultural inheritance. ">

KOMPOZİSYON EĞİTİMİNDE TEKNİK YÖNTEM VE KARAKTER ANALİZ SİSTEMİ

Kompozisyon öğrencisi beste üretirken kendi kültür mirasının temellerine dayanan özgün aktarımlar yapan önemli bir bireydir. Bestecilik eğitiminde rehber olan eğitmenin de söz konusu aktarımlarda büyük sorumluluğu vardır. Kompozisyon öğrencilerinin bestecilik eğitiminde form analizi dersinde teknik yöntemlerle birlikte, karakter analiz yöntemlerinin öğretilmesi bestecilik eğitiminin olmazsa olmaz bir bileşenidir. Bir eserin tema karakterine uygun form seçilmesi eğitmen tarafından yönlendirilmelidir. Müzik yalnızca notaların bir araya gelmesi değildir. Onikiton, tonal, atonal, ve ya modal müzik üslubunda yazılmasına bağlı olmayarak "uzun ömürlü" eserlerin form analizleri bu eserlerin felsefi karaktere sahip olduğunu gösterir. Aksi takdirde eser sadece notalar olarak kalırdı. Sözsüz ve programsız eserlerde felsefi karakterler eseri daha derin kılar. Bestecinin form seçmesi de sade bir iş değildir. Bestecilerin yaşadığı döneme ait olaylar eserlerin formlarında sembolik, olarak yansımıştır.

CHARACTER ANALYSIS SYSTEM AND TECHNICAL METHOD IN COMPOSITION EDUCATION

Composition student is the one who makes original conveyances based on his or her own cultural inheritance. In composer education, instructor too has a great role in those conveyances. Teaching character analysis techniques has upmost significance in composition education, besides teaching technical methods in form analysis. Choosing a suitable form as a theme character in a composition should be lead by the instructor. Music is not merely a bundle of notes. Being independent from twelve-tone, tonal, atonal, or modal music style, "long-term" compositions' form analysis show that these compositions have philosophical character. Otherwise the composition would remain as mere notes. Philosophical characters render compositions even deeper meaning in which there are no words or programs. The compositor's choice of form is not a simple work. The events of the period which the compositor lives in are reflected in the forms of the compositions. In composer education, the aim is to raise students who are absorbed in original and contemporaryclassical compositions which are blended with cultural inheritance.

___

  • Ahmedli, H. (2008), "Bach Well Tempered Clavier- Mathematics and Bible Stories" Fifth International Conference "Music-Tradious and Times", 42-50., ISSN 1313-7298., Blagoevgrad
  • Ahmedli, H. (2012), "A Survey of Shostakovich's Viola Sonata" 90 Years of Higer Music Education in Bulgaria "Ars Musica and the Art of Education" 385-393, ISBN 978-954-2925-07-1 Sofya
  • Denisov, E. (1986), "Çağdaş Müzik ve Kompozisyon Tekniklerinin Evrim Problemleri" Sovyet Bestesici Yayınları, Moskova
  • Livanova, T. (1977), "XVII-XVIII yy.Batı-Avrupa Müziği."MuzıkaYayınları, Moskova
  • Mazel, L. ve Tsukkerman, V. (1967), "Müzik Eserlerinin Analizi". Muzıka Yayınları, Moskova
  • Mazel,L. (1979),"Müzik eserlerinin yapısı". Muzıka Yayınları, Moskova
  • Nosina, V.(2004) " Bach'ın Müziklerindeki Semboller", Klassika-XXI, Moskova
  • Sohor, A.N., (1970), " Müzik SanatınBir Türü Gibi" Muzıka Yayınları, Moskova
  • Sposobin,İ.V.,(1980),"Müzik Formları",MuzıkaYayınları, Moskova
  • Tyulin, Y.,N.,(1974), "Müzik Formu", Muzıka Yayınları, Moskova.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0493
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2000
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Academic Researches Index - FooterLogo