İstanbul Kilim ve Düz Dokuma Yaygılar Müzesi

Düz dokuma yaygı deyimi düğümlü havlı halı dışında kalan havsız, düz satıhlı bütün el doku- ma yer yaygılarını kapsamaktadır. Bu yaygılar diğer sanat türlerinden hatta düğümlü halılardanbile etkilenmeyen geleneksel motiflerin hakim olduğu yaygılardır. Türkiyede kilim, cicim, zili vesumak düz dokuma yaygıların en tanınmış olanlarıdır. Vakıflar Genel Müdürlüğü koleksiyonun- da yer alan Kilim, cicim, zili ve saray üslubunda dokunmuş kilimler, yeniden açılacak Kilim veDüz Dokuma Yaygılar Müzesinde sergilenecektir.

Carpet and Flat Weaving Rugs Museum of İstanbul

The term of flat weaving loom beam includes all the hand wowen beams which are groundand not pile, except knotted pile carpet. These beams are the ones which are dominated by thetraditional motifs and unaffected by other forms of art an even by knotted carpets. In Turkey,rugs, cicim, zili and sumak the most well-known of flat weaving loom beams. The rugs, cicim,zili and the rugs which are textiled in the style of palace are the ones which are available in thecollection of General Directorate of Foundation and they will be exhibited in the Museum ofRugs and Flat Weaving Rugs, which will be reopened.

___

  • Acar, Belkıs (1978). “Divriği Ulu Camii’ndeki Halı ve Kilimler’’ Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası,s.159-228 Balpınar,Belkıs-Hirsch Udo (1982). Vakıflar Genel Müdürlüğü Kilim ve Düz Dokuma Yaygılar Müzesi Ka- taloğu, Uta Hülsey Yayınevi, Wesel-Almanya Bayraktaroğlu, Suzan-Özçelik,Serpil (2007). Halı Müzesi ile Kilim ve Düz Dokuma Yaygılar Müzesi Katalo- ğu, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara. Bayraktaroğlu, Suzan (1990). “Eskişehir ve Çevresi Halı-Kilim ve Düz Dokuma Yaygıları” Vakıflar Dergisi, S. 21, s. 299-324. Bayraktaroğlu, Suzan (2005). “Afyon Çevresi Yörük Dokumaları”, Vakıflar Dergisi, S. 29, s. 513-527. Bilgin, Ülkü (1977). “Saf Seccadeler”, Sanat Dergisi, İstanbul, S. 6, s.46-57 Deniz, Bekir (1994). “Bir Vakıf Eser Olarak Cami, Mescid, Zaviye, Şifahane Gibi Dinî ve Sosyal Yapılarda Bulunan Halı, Kilim ve düz Dokuma Yaygılar ve Bunların Günümüzdeki Durumu”, Vakıflar Dergisi, S. 23, s. 283-296. Durul, Yusuf (1956). “Halı ve Kilimlerde Kız Motifleri”, Türk Etnografya Dergisi, S.1, s. 91. Durul, Yusuf (1982).” Kilim Motifleri Üzerinde Araştırma”, Sanat Dünyamız, S. 24, s. 26-31 Ölçer, Nazan (1988). Türk ve İslam Eserleri Müzesi Kilimler, İstanbul. Özçelik, Serpil (1997). Kilimin Tarihi Geçmişi, Türk Dokuma ve Boyama Sanatı Kilim, Japonya. Yetkin, Şerare (1971). “İstanbul› da Hekimoğlu Ali Paşa Camisinden Hayvan Figürlü Bir Türk Kilimi”, Va- kıflar Dergisi, S. 9, s. 327-329. Yetkin, Şerare (1971). “Türk Kilim Sanatında Yeni Bir Grup, Saray Kilimleri” Belleten Dergisi, S. 35 /138, s.217-227. Yetkin, Şerare (1981). “Osmanlı Saray Sanatı Üslubundaki Kilimlerden İki Örnek” Vakıflar Dergisi, S. 13, s. 375-386.