Carl Czerny Op.777 “Five Finger Studies” Piyano Kitabının Teknik Analizi

Bu araştırmada Carl Czerny Op.777 “Five Finger Studies” kitabı teknik açıdan analiz edilmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya konu edilen etüt kitabında 24 adet etüt bulunduğu tespit edilmiştir. Carl Czerny Op.777 “Five Finger Studies” kitabında yer alan 24 etüt ton, ölçü birimi, nüans ve teknik beceri açısından incelenerek analiz edilmiş, bulgular tablolar halinde sunularak değerlendirilmeleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre kitapta yer alan etütlerde do majör, sol majör, re majör ve fa majör tonlarının kullanıldığı, ölçü birimleri açısından incelendiğinde ise 2/4, 3/4, 4/4 ve 6/8 ölçü birimlerinin yer aldığı görülmüştür. Kitapta bulunan etütlerde yer alan nüanslar incelendiğinde, piano, mezzoforte, forte, fortessimo, sforzando, creschendo, decreschendo ve diminuendo nüanslarının yer aldığı saptanmıştır. Carl Czerny Op.777 “Five Finger Studies” kitabında yer alan etütler içerdiği teknik becerilere göre incelendiğinde ise legato, staccato, legatoya bağlı staccato, aralıkların legato çalınması, aralıkların staccato çalınması, akor, çift ses, Alberti Bası, tutan ses, becerilerinin yer aldığı tespit edilmiştir. Bu açılardan Carl Czerny Op.777 “Five Finger Studies” kitabında yer alan etütlerin öğrencilerde el hakimiyeti, klavye hakimiyeti ve ton kavramını geliştirebilecek nitelikte olduğu, özellikle piyano derslerinde başlangıçtan orta seviyelere kadar kullanılmakta olan Op.599 ile Op.849 etüt kitapları arasında bir geçiş kitabı olarak düşünülebileceği, bu bakımdan ilk ve orta düzey piyano eğitiminde kullanılabileceği sonuçlarına varılmıştır.

Technical Analysis of the Book "Five Finger Studies, Op. 777" by Carl Czerny

This study analyzes the technical aspects of the book "Five Finger Studies, Op.777" by Carl Czerny. To do so, it draws on descriptive method. It identifies 24 studies in the study book analyzed under this study. This study further examines the 24 studies in the book "Five Finger Studies, Op.777" by Carl Czerny in terms of tone, unit of measure, nuance and technical skills, and presents and evaluates the findings in tables. The findings indicate that the studies in the book contain the tones of C major, G major, D major and F major and time signatures of 2/4, 3/4, 4/4 and 6/8 as well. This study also looks into the dynamics in the studies in the book and concludes that it has dynamics of piano, mezzoforte, forte, fortessimo, sforzando, crescendo, decrescendo and diminuendo. Analysis of the studies in the book "Five Finger Studies, Op.777" by Carl Czerny by technical skills yields that the skills include skills of legato, staccato, staccato in legato, playing legato intervals, playing staccato intervals, chord, double voice, Alberti Bass, holding voice. In this sense, this study concludes that the studies in the book "Five Finger Studies, Op.777" by Carl Czerny support learners mastering their hand coordination, keyboard use and understanding of the concept of tone. This book also appears to be a transition book between the study books Op.599 and Op.849, which are specifically used from the beginner to intermediate levels in piano lessons, and is thus suitable for use in beginner and intermediate levels of piano education.

___

  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. Pegem A Yayınları.
  • Czerny, C. (1896). Op.777 “five finger studies”. Peters Edition.
  • Fenmen, M. (1947). Piyanistin kitabı. Akba Kitabevi.
  • Fenmen, M. (1991). Müzikçinin el kitabı. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Gökbudak, S. Z. (2013). Piyano eğitiminde öğretim eserleri ve basamakları. S. Karakelle (Ed.), Piyano öğretiminde pedagojik yaklaşımlar içinde (s. 1-42). Pegem Yayınları.
  • Gültek, B. (2007). Piyano bir çalgının biyografisi. Epilog Yayıncılık.
  • Günaydın, G. (t.y.). Müzik eğitiminde terimler sözlüğü. Arkadaş Yayınevi.
  • Ivanova, I., Chernyavska, M. & Pupina, O. (2020). Didactic potential of ınstructive etude and its explication in the process of professional development of a pianist. Journal of History Culture and Art Research. 9 (3), 257-266.
  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: C. Czerny op.718 sol el etütlerinin analizi (1939- 1950). Turkish Studies-Educational Sciences 15 (3), 1939-1950. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Kaptan, A. (2018). Piyano başlangıç aşamasında carl czerny’nin etütlerinin literatürdeki önemi. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 10 (40), 697-703.
  • Korkmaz, O. (2021). Piyano eğitimine başlangıçta kullanılan etütlerin teknik düzeyi açısından incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(78), 220-231.
  • Kvasnikova, J. (2015). Carl Czerny, a composer and teacher whom we do not know. Journal of International Scientific Publications, 13, 520-526.
  • Pamir, L. (t.y.). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk Yayınları.
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sezen. H. (2021), Czerny’nin op.849 “etudes de mecanisme” kitabının çalım teknikleri ve kazanımları açısından incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(77), 18-30.
  • Sönmezöz, F. (2014). Müzik eğitimi anabilim dalları lisans piyano eğitiminde kullanılan eserlerin piyano çalma davranışlarını değerlendirme kriterleri açısından yarıyıllara göre dağılımı. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 50-87.
  • Toptaş, B. & Çeşit, C. (2014). Carl Czerny op.599 etüt kitabında sol el eşlik yapılarının incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy. 9(2), 66-83.
  • Xin, A. (2020). Analysis of the practical value of czerny piano etudes. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. 205, 782-783.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2006). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.