Yapısökücülük ve Necip Fazıl’ın “Beklenen” şiirine bir uygulama denemesi

Yapısalcılığın sonu/ karşıtı/ parçalayıcısı olarak algılanan yapısökücülük, okur merkezli bir yorumlanışın sahasıdır. Yapısalcılara ve yapısökücülere göre metin her şeyden yücedir, en soyludur. Onun dışındakiler ‘öteki’ kavramıyla ifade edilmektedir. Yapısökme kuramında okura düşen, metnin merkezine ya da iç realitesine olduğu kadar; onun dışında kalan, söylenmese de çağrışımlarla kavranabilinen, asıl yönlendirici olan bilinmeyenleri de anlamaya çalışmaktır. Bu çalışmada, Necip Fazıl’ın Beklenen adlı şiirinde susarak konuştukları, bireysel okuma denemesiyle anlamlandırılmaya çalışılacaktır.

Dekonstruksiyon and its application for a trial to the Necip Fazıl’s poem of Beklenen

Dekonstrüksiyon which he end/ anti/ disintegrator of structuralism, a literacy-based course interpretion. According to the structuralists and dekonstrüvists, the text is exalted above all. So it is the most sacreb object. Its other than the ‘alternate’ concept is expressed. At this theory to reader’s task, as well as the center of text or the inner reality, its outside, even if unspoken connotations that it can understand, which is the main router to try to understand the mysteries. In this study, at the Necip Fazıl’s poem of Beklenen, her talked about his silence, with individual effort to read, will try to explain in meaning.

___

  • AKAY Hasan. (2003) Şiiri Yeniden Okumak/ Bir Yapıçözümleme Girişimi. Kitabevi Yay. İst.
  • ALTUĞ Taylan. (2001). Dile Gelen Felsefe. YKY Yay. İst.
  • ATEŞ Süleyman. (1992). İslam Tasavvufu. Elif Matbaacılık, Ank.
  • BOZKURT Nejat. (2008). 20. yy. Düşünce Akımları, Yorumlar ve Eleştiriler. Morpa Yay. İst.
  • CAMCI Cihan. (2008). Heidger ve Derrida’nın Farkı: Differance, Metafiziğin Sınırındaki Oyun. Felsefe Dünyası. Sayı 47
  • CEBİ Hasan. (1987). Necip Fazıl Kısakürek’in Şiiri. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ank.
  • CUMA Ahmet. (2002). Rainer Maria Rilke ve Necip Fazıl Kısakürek’in Şiirlerinde İmgesel Anlatım Biçimleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ank.
  • ERSOY İlyas. (2007). Necip Fazıl Kısakürek Düşüncesinin Felsefî Yönü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ank.
  • ESEN Nesibe. (2009). Necip Fazil Kisakürek’te Dinî Yaşayiş. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adana.
  • GÖLPINARLI Abdulbaki. (1989). Mesnevi ve Şerhi. Kültür Bakanlığı Yay. Ank.
  • GÜLER Zülfi. (2004). Şeyh Galib Divanında Ayna Sembolü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt:14. Sayı:1. Sayfa:103-121. Elazığ.
  • GÜR Alim, Bedia Koçakoğlu. Yeni Türk Edebiyatında Kaynak Olarak Poetika. Turkish Studies – International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkıch. www.turkishstudies.net. (Ed. Doç. Dr. Atabey KILIÇ-Sibel ÜST). Volume 4 / 1-I Winter 2009
  • KAPLAN Mehmet. (2001). Tanpınar’ın Şiir Dünyası/ Antalyalı Genç Kıza Mektup. Dergah Yay. İst.
  • KARA Mustafa. (1990). Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi. Dergah Yay. İst.
  • KISAKÜREK Necip Fazıl. (2002). Çile. Büyük Doğu Yayınları. İst. (46. baskı).
  • KISAKÜREK Necip Fazıl. (1974) O ve Ben. Büyük Doğu Yayınları. İst.
  • KOCAHANOGLU Osman Selim. (1983). Türk Edebiyatında Necip Fazıl Kısakürek. Ağrı Yayınları.
  • KORKMAZ Ramazan. (2002). İkaros’un Yeni Yüzü/ Cahit Sıtkı Tarancı. Akçağ Yay. Ank.
  • KORKMAZ Ramazan ve diğerleri. (2004). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000/ Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri. s. 215-310. Grafiker Yay. Ank. 1. Baskı
  • LEVEND Agâh Sırrı. (1980). Divan Edebiyatı (Kelimeler ve remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar). Enderun Kitapevi. İst.
  • MORAN Berna. (2009). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İletişim Yay. 19. bas. İst.
  • OKAY M. Orhan. (1989). Necip Fazıl Kısakürek. Şule Yay. İst.
  • TİMUR Taner. (2005). Derrida: Yazı Bilimi (Gramatoloji) ve Yapısöküm. Felsefi İzlenimler. Ank.
  • UYGUNER Muzaffer. (1994). Necip Fazıl Kısakürek Yasamı, Sanatı, Yapıtlarından Seçmeler. Bilgi Yayınevi. Ank.
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Necip_Fazıl.Kısakürek
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Şathiye