Piyano Eğitiminde Başlangıç Etütleri İçinde Yer Alan Duvernoy Op.176 Etüt Kitabının Analizi

Çalışmada, piyano eğitimi başlangıç düzeyinde kullanılan Jean Baptiste Duvernoy “Ecole primaire” (Elementary Studies), Op.176 etüt kitabının farklı kazanımlar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada, literatür tarama ile birlikte betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Kitapta yer alan 25 etüt; içerdiği tonalite, ölçü birimi, hız terimleri, sağ ve sol el teknik kazanımlar, müzikal ifadeler ve müzik öğretmenliği lisans programı kazanımları açısından incelenmiş, yapılan analiz sonucunda elde edilen veriler, yüzdelik dağılımları ile birlikte yedi kategoride sunulmuştur. Etütlerde en çok “Do Majör” tonu, 4/4’lük ölçü birimi kullanılmış, Allegro’dan daha yüksek tempoya sahip bir hız terimine yer verilmemiştir. Sağ elde legato, sol elde ise çift ses ve legatonun etütlerde en çok kullanılan teknikler olduğu saptanmıştır. Müzikal ifadeler açısından ise en çok crescendo nüansı kullanılmıştır. Etütlerin müzik öğretmenliği lisans programı kazanımlarına uygunluğu açısından bakıldığında, tüm etütlerde gürlük terimlerinin kullanıldığı, etütlerin, temel teknik kazanımları yüksek düzeyde sağladığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, etütlerde; temel tonaliteler ve ölçü birimlerinin dışına çıkılmadığı, hız terimi olarak, başlangıç düzeyine uygun, yüksek tempo içermeyen terimlerin seçildiği, teknik açıdan her iki elde en temel ve başlangıç düzeyi için gerekli tekniklere yer verildiği, müzikal ifade olarak da yine en temel nüansların kullanıldığı ve etütlerin müzik öğretmenliği lisans programı kazanımlarına uygun olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

The Analysis of Duvernoy Op.176 Etude Book for Beginner’s Piano Education

This study examines 25 etudes in the book of Jean Baptiste Duvernoy "Ecole Primaire" (Elementary Studies), Op.176, used at the beginner level piano education, in terms of tonality, measurement unit, speed terms, right and left-hand technical achievements, musical expressions, and music teaching undergraduate program achievements. In this qualitative study, descriptive analysis was employed with a literature review. In the etudes, "C Major" tone and 4/4 measurement unit were used most, and a speed term with a higher tempo than Allegro was not included. Legato in the right hand and double voice and legato in the left hand were mostly used. As musical expressions, crescendo nuance was used the most. As for music teaching undergraduate program achievements, the terms of loudness were used in all etudes, and basic technical achievements were provided at a high level. According the findings; basic tonalities and measurement units were not exceeded in the etudes, the terms suitable for the beginner level and not containing high tempo were chosen as the term of speed, the most basic and necessary techniques for both hands were included, the most basic nuances were used as a musical expression, and the etudes were suitable for the achievements of the music teaching undergraduate program.

___

  • Ahmetoğlu, F. (2020). Carl Czerny Op. 299 piyano etütlerinin analizi, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi], Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Akgül, A. (2021) Piyano eğitiminde müzikal anlatımı ve anlatımı geliştirmeye yönelik bir kaynak önerisi: Loeschhorn op. 65 etüt, Educational Research and Reviews, 16(5), 189-201.
  • Alper, A. (2021). A resource recommendation for improving musical expression and narration in piano education: An examination of loeschhorn op. 65 etudes. Educational Research and Reviews, 16(5), 189-201.
  • Artsandculture. (2021). Jean-Baptiste Duvernoy. https://artsandculture.google.com/entity/jeanbaptiste- duvernoy/m03c7ykl?hl=
  • Babacan, E. (2014). Aday müzik öğretmenlerinin piyano eğitimi sürecindeki bireysel çalışma yöntemlerinin değerlendirilmesi. Sanat Eğitimi Dergisi. 2 (1), 1-16. doi: 10.7816/sed-02- 01-01
  • Basmacıoğlu, S.K. (2015). Sol el için piyano etütleri, [Yayımlanmamış sanatta yeterlilik tezi]. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Bayırlı, A. U. & Yıldız, G. (2021). Müzik eğitimi anabilim dallarında görevli piyano eğitimcilerinin artikülasyon tekniklerinin öğretimi ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (57), 306-335.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Duvernoy, J,B. (1903). Elementary studies- Ecole primaire Op.176, Edition Peters.
  • Engül, D. D. & Pirgon, Y. (2020). Ludvig Schytte Op. 108 kleine piyano etüt kitabının hedef davranışlar açısından incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 8(1), 12–21. doi: 10.7816/sed-08- 01-02
  • Etimoloji. (2021). Etüt. https://www.etimolojiturkce.com/kelime
  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: C. Czerny Op. 718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies, 15(3). https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (17. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasap, T. B. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki yardımcı çalgı piyano dersleri üzerine bir araştırma. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Kurtuldu, M. K. (2009). Czerny Op. 299 30 numaralı etüde yönelik teknik ve biçimsel analiz, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-38.
  • Kutluk, Ö. (2001). Türkiye’deki müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitimi. [Yayınlanmamış doktora tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Oğan, F.D. & Albuz, A. (2015), Piyano öğretiminde Carl Czerny op.599 ve Jean-Baptiste Duvernoy op.176 metodlarında yer alan etüdlerin klasik dönem sonatin icralarına etki durumu, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 397- 426.
  • Özparlak Serin, Ç. (2019). Carl Czerny Op. 599 Metodunda yer alan etütlerin piyano eğitimi açısından incelenmesi, Middle East International Conference on Multidisciplinary Studies. Beirut, Lebanon.
  • Öztürk, B. (2007). Carl Czerny’nin Opus 299/19 numaralı etüdünün piyano eğitimine yönelik analizi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2) 241-258.
  • Pamir.L.(1984). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk.
  • Poyrazoğlu, E. (2007). Carl Czerny’nin yaşamı ve il primo maestro di pianoforte etütlerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi], Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensitütüsü.
  • Scott, J. (2014). A matter of record: Documentary sources in social research. Polity Press.
  • Sezen, H. (2021). Czerny’nin Op.849, 30 etudes de mécanisme kitabının çalım teknikleri ve kazanımları açısından incelenmesi. İdil Dergisi, 77,18–30.
  • Toptaş, B. Çeşit, C. (2014). Carl Czerny op.599 etüt kitabında sol el eşlik yapılarının incelenmesi, E-Journal of New World Sciences Academy, http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.D0149
  • Umuzdaş, M. S. (2012). Carl Czerny Opus 299 34 numaralı etüdün teknik ve armonik analizi. International Journal of Human Sciences [Online], 9 (2), 1569–1580.
  • Yıldırım, A.& Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2018). Müzik öğretmenliği lisans programı https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen- Yetistirme-Lisans-Programlari/Muzik_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • WorldCat. (2021). Duvernoy, J. B. (Jean Baptiste)-1880. http://www.worldcat.org/identities/lccnn81084153/