Özgün Baskıda Deneysel Yaklaşımlar: Karen Kunc

Geçmişi mağara resimlerine kadar uzanan baskı resim sanatında zaman içerisinde yeni arayışlar ve teknikler olmuştur. Özellikle Atölye 17 ile birlikte sanatçılar deneysel baskı yapabilme konusunda cesaretlenmiştir. Günümüzde deneysel baskı yapan pek çok sanatçı vardır. Bu sanatçılarından Karen Kunc da, özgün baskıda deneyselliğe dayalı pek çok eser vermiştir. Çoğunlukla ‘eksiltme’ yoluyla ağaç baskılar (gravür) yapan sanatçı, eskizlerini karakalem yaparken, renklere basım aşamasında karar vermektedir. Her renk için ‘negatif’ ve ‘pozitif’ kalıplar hazırlayarak çalışmalarını baskıya hazırlar. Basım aşamasında genellikle kalıp üzerindeki açıklıklardan rengi geçirmek amacıyla kağıt şablonlar kullanır. Sanatçının performansı, baskı anındaki ruh haline bağlıdır. Renge önceden karar vermek istemediği için gidişata göre rastlantısal seçimler yaparak, resmin çözümüne doğru adım adım yol alır. Yalnızca asılabilen baskıresimler değil aynı zamanda akordeon şeklinde kitapçıklar da basmıştır. Bu çalışmada, Karen Kunc’un psikolojisinin sanat üretimindeki rolü üzerinde durulmuş ve seçilen bazı eserleri hakkında betimsel analizler yapılmıştır. Bu analizlerde; sanatçının imgeler dünyasını deneysellik yoluyla baskı resim tekniğiyle eserlerine nasıl aktardığı görülür. Ağaç gibi ilkel bir malzemenin sınırlarını zorlayan sanatçı, doğal dünyanın güçlerini seyir ve tefekkürden ilham alarak, eserlerinde dağ, taş, su, ağaç ve yol gibi imgeler kullanır. Baskılarında enerji ve coşku ön plandadır. Kunc, deneysel yaklaşımlarıyla izleyiciye özgün baskıda sınırların zorlanarak neler yapılabileceğini gösteren başarılı bir sanatçıdır.

Expertimental Approaches in Printmaking: Karen Kunc

Over time, there have been new searches and techniques in the art of print painting, which dates back to cave paintings. Especially with Atelier 17, artists were encouraged to do experimental printing. There are many artists today who do experimental print. Karen Kunc, one of these artists, has also produced many works based on experimentation in original printing. The artist, who mostly makes wood prints (engraving) by way of 'reduction', decides on the colors at the printing stage while drawing his sketches. She prepares her works for printing by preparing "negative" and "positive" patterns for each color. In the printing phase, she usually uses paper templates to pass the color through the openings on the mold. The artist's performance depends on the mood at the time of printing. Since she does not want to decide on the color in advance, she makes random choices according to the course of the picture and moves step by step towards the resolution of the picture. She not only printed prints that could hang, but also accordion-shaped booklets. In this study, the role of Karen Kunc's psychology in the production of art was emphasized and descriptive analyzes were made about some of her selected works. In these analyzes; It is seen how the artist transfers the world of images to his works with the technique of print painting through experimentation. Pushing the boundaries of a primitive material such as wood, the artist inspired by viewing and contemplating the forces of the natural world, uses images such as mountains, stones, water, trees and roads in his works. Energy and enthusiasm are at the forefront in their prints. Kunc is a successful artist who, with her experimental approach, shows the audience what can be done by pushing the boundaries in original print.

___

  • Christin J. M., (1991). Assistant Professor of Art History University of Nebraska-Lincoln, Mid american neighbors: alice: anderews and karen kunc, Catalog, University Galleries, Capitol Off-Set Printing Co. of Little Rock on St. (http://www.karenkunc. com/docs/bibliography/1991ChristinMamiya_article2.pdf) (Erişim Tarihi: 03/10/2020, 17:50)
  • Da Silva, B. (2005). Ef ímero. Circo, 130, (1-2). (http://www.mansilla-tunon. com/circo/epoca6/pdf/2005_130.pdf) (Erişim Tarihi: 18/10/2020, 18:30) Dorothy, S. (Şubat 10, 2008). Akron Beacon Journal, Printing layers of beauty. www.Ohio.com, Akron Beacon Journal- (http://www.karenkunc. com/docs/bibliography/2008Shinnreview.pdf) (Erişim Tarihi: 17/10/2020, 13:40)
  • Farber, Janet L. (2007), Karen kunc: sensory source, Bemis Center for Contemporary Art, Omaha, Nebraska, March 2- May 26, 9(8) (http://www.karenkunc. com/docs/bibliography/2007JanetFarberSens) (Erişim Tarihi: 07/10/2020, 16:30)
  • Farber, J. (1995). Karen kunc, exh. Cat. (Ornaha: Josly Art Museum).n.p. (http://www.karenkunc. com/info/activity.php) (Erişim Tarihi: 03/10/2020, 18:00)
  • Grabowski B. & Fick Bill, (2011). Baskıresim kapsamlı materyaller&teknik rehberi. (Çev. Eskier Simber A., Tunç Ziya A.), Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • Hernández, P. (2015).Conceptos y simbología en la obra de karen kunc, ESCENA. Revista de las artes, 74(2), págs. 75-88 ISSN 1409-2522, Universidad de Sevilla, (https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/escena/article/view/21164/21364) (Erişim Tarihi: 06/10/2020, 14:20)
  • Kunc, K. (2001). The printmaking workshop continuum at unl, Journal, 9(1) Spring/Summer. (https://arts.unl.edu/art/faculty/karen-kunc) (Erişim Tarihi: 06/10/2020, 14:50)
  • Kunc, K. (2008). 8 (3), paper works PMB 324, 4951 East Grant Road # 105, Tucson, Arizona 85712. (www.paperworks.info, Spring) (http://www.karenkunc. com/docs/bibliography/2008MargaretSuchland-article pdf) (Erişim Tarihi: 03/10/2020, 14:00)
  • Metrick, L. & Kunc K. (2001). Woodworking process as content, exh. Cat. (Fort Dodge, IA:Blanden Memorial Art Museum).5. (http://www.karenkunc. com/docs/bibliography/2001LenoreMetrick_article.pdf) (Erişim Tarihi: 05/10/2020, 16:45)
  • Price, M. N. , Buckner C. M. & Steinberg M. (2007). The Abstract Impulse: Fifty Years of Abstraction at the National Academy, 1956-2006, Hudson Hills. (https://www.si.edu/object/siris_sil_902221) (Erişim Tarihi: 04/10/2020, 10:40).
  • Stevens, A. (2007). Composer, Catalogue Essay, Grapheion, 5th International Triennial of Graphic Art, Prague (http://karen-kunc.com/docs/karen-kunc-resume.pdf) (Erişim Tarihi: 05/10/2020, 16:40)
  • Stevens, A. (2007). Paper’s weight, Exhibition Catalogue, Bemis Center for Contemporary Art, 2007 (http://www.karenkunc. com/docs/bibliography/2007AndrewStevens_PapersWeight_article.pdf) (Erişim Tarihi: 07/10/2020, 10:40)
  • Utter, D. M. (2008). Worlds in transition, karen kunc and darren waterston chase stroms of the spirit, Visual Art, June 18-24, 2008, Cleveland. (http://www.karenkunc. com/docs/bibliography/2008DouglasMaxUtterreview.pdf) (Erişim Tarihi: 06/10/2020, 13:20) http://www.karenkunc.com/docs/publications/2008MemoryoftheFuture.pdf (Erişim Tarihi: 04/10/2020, 15:00)
  • http://netnebraska.org/article/news/911717/often-forgotten-role-women-artists-nebraskahistory? utm_source=Email&utm_medium=Email&utm_campaign=SigStory (Erişim Tarihi: 03/11/2020, 13:40)
  • https://centralbookingnyc.com/artists/karen-kunc/(Erişim Tarihi: 04/10/2020, 11:20)
  • https://abecedariangallery.com(Erişim Tarihi: 04/10/2020, 12:10)
  • https://femmesfollesnebraska.tumblr.com(Erişim Tarihi: 05/10/2020, 12:10)
  • https://aobfineart.com/artist/karen-kunc(Erişim Tarihi: 07/10/2020, 14:30)
  • http://www.atriumgallery.net/karen-kunc(Erişim Tarihi: 06/10/2020, 13:40) 1/2020, 09:30)
  • hoalcreek.com/artists#/karen-kunc(Erişim Tarihi: 07/10/2020, 15:00)
  • https://kiechelart.com/artist/karen-kunc/(Erişim Tarihi: 10/10/2020, 14:20)
  • https://constellation-studios.net/blog/author/karen-kunc/page/3/(Erişim Tarihi: 11/10/2020, 16:00)
  • https://grovelandgallery.com/artist/karen-kunc/(Erişim Tarihi: 13/10/2020, 09:00) https://www.nadatabase.org/2019/03/24/karen-kunc/(Erişim Tarihi: 13/10/2020, 10:00)
  • http://2017.mokuhanga.org/karen-kunc-picture-this/(Erişim Tarihi: 13/10/2020, 14:50)
  • http://www.vampandtramp.com/finepress/b/blueheron.html(Erişim Tarihi: 13/10/2020, 14:00)
  • https://femmesfollesnebraska.tumblr.com/post/15241131712/karen-kunc-artist(24/10/2020, 12:35)
  • http://www.aprilvollmer.com/site/wpcontent/ uploads/2012/09/ArtinPrintVol2MokuhangaInternationalArticle.pdf (Erişim Tarihi: 20/10/2020, 11:00.9