GÜZEL SANATLAR LİSESİ VİYOLA ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ KONULARINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Araştırmada, Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) viyola öğretmenlerinin 9. sınıf viyola öğretim programındaki Türk müziği konularına yönelik görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilgili görüşlerin tespiti, programda kullanılan ifade ve başlıklar, Türk müziğinde tampere sisteme yönelik yaklaşım, programda yer verilen makamların niteliği ve sayısı, konuların işleniş sırası, etkinlik örneklerinin işlevselliği ve öğrencilerin yer alan kazanımlara ulaşma durumu başlıkları altında incelenmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. İlgili veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye genelinde 55 ilde müzik eğitimi veren GSL'de kadrolu görev yapan 26 viyola öğretmeni oluşturmaktadır. Bu kurumlarda görev yapan kadrolu viyola öğretmenlerinin tamamına ulaşılmıştır. Dolayısıyla araştırmanın örneklemi evreni temsil etmektedir. Araştırma bulguları doğrultusunda; GSL viyola öğretmenlerinin 9. sınıf viyola öğretim programında Türk müziği konularında kullanılan ifade ve başlıkları yetersiz buldukları, Türk müziği konularının öğretimine yönelik tampere sistemdeki yaklaşımı uygun bulmadıkları, Türk müziği konularında yer verilen makamların niteliğini ve sayısını 9. sınıf seviyesine uygun bulmadıkları, konuların işleniş sırasını 9. sınıf seviyesine uygun buldukları, Türk müziği konularında yer verilen etkinlik örneklerinin işlevselliğini yeterli bulmadıkları, Türk müziği eğitimi ulaşamadıkları yönünde görüşleri olduğu tespit edilmiştir. ile programda yer alan kazanımlara öğrencilerinin

THE OPINIONS OF TEACHERS IN VIOLA EDUCATION PROGRAMME AT FINE ARTS HIGH SCHOOLS ABOUT TURKISH MUSIC TOPICS

In this research, it is aimed at determining the opinions of viola teachers in Fine Arts High Schools (FAHS) about Turkish Music topics in 9th class viola teaching program. For this purpose, the determination of related opinions have been analyzed under the captions of expressions and headings used in the programme, approach to equal temperament in Turkish Music, quality and number of modes used in programme, application sequence of mode topics, functionality of activity samples and also ability of students for anticipated attainment. Research is descriptive. In line with expert opinions, the data has been collected through semi-structured interview forms that was developed by researcher. In the analysis of obtained qualitative data, content analysis has been used. The sample of research comprises of 26 permanent viola teachers in FAHS at 55 cities of Turkey. All permanent viola teachers in these schools were reached. Consequently, the sample group of research represents the universe. In line with the research findings; it's been determined that the teachers in FAHS find the expressions and captions, which are used for Turkish Music topics at 9th class viola teaching programme, insufficient; disapprove the approach to equal temperament for teaching Turkish Music topics; disapprove the quality and number of modes used in Turkish Music topics according to 9th class level; disapprove application sequence of the topics according to 9th class level; find the functionality of activity samples, which take place in Turkish Music topics, insufficient; and also the teachers are of the opinion that the students are not able to reach anticipated attainments in programme with Turkish Music education

___

  • DERİN, U.Y. (2007). “Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Çalgı Seçim Yöntemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Yüksek Lisans Tezi. M.Ü. Fen Bil. Enstitüsü.
  • KAZANCI. O. (1989). Eğitim Psikolojisi. Kuram ve İlkelerden Uygulamaya. Ankara: Kazancı Hukuk Yayınları.
  • MEB. (2009). Türk ve Batı Müziği Çalgıları (Viyola) Dersi Öğretim Programı. Ankara: Meb Yayınları.
  • ÖZEN, N. (1996). Okul Müzik Eğitiminde Çalgı Eğitiminin Önemi. Filarmoni Sanat Dergisi(Mart): 20-21
  • SAĞER, T. (2002). Müzik Eğitiminde Toplam Kalite Uygulamaları. G.Ü.G.E.F.D. c.22, s.2: 145- 153
  • TEZCAN, M. (1988). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Bilim Yayınları
  • UÇAN. Ali, (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar – Yaklaşımlar – İlkeler. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H. (2006) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • http://www.ankara-agsl.k12.tr. 03.01.2013.
  • http://www.meb.gov.tr/mevzuat/. 13.01.2013
  • http://ogm.meb.gov.tr/. 13.01.2013