Kâhin Vanga’nın Din Felsefesi Üzerine

Belki Bulgaristan tarihinin tamamında önemli şahsiyetler sıralamasında en başlarda olan Kâhin Vanga, 31 Ocak 1911’de bugün Makedonya sınırları içerisinde, o tarihte Osmanlı toprağı durumundaki Strumitsa kasabasında doğmuştur. Normal bir bebek olarak dünyaya gelmiş ve çok güzel bir kız olan Vanga, hayatının dönüm noktası olan bir olaydan sonra kör kalır. Geçen zamanla birlikte de paranormal güçlere sahip olan Vanga, kâhinlik özelliğiyle zamanla bir dünya fenomeni olmayı başarır. İkinci Dünya Savaşı sırasında Nazi lideri Adolf Hitler tarafından bizzat ziyaret edilen, Rus gizli servisi KGB’nin bile tavsiyeler aldığı Vanga, 1996 yılında 84 yaşındayken vefat eder.Çalışmamızın giriş ve dört bölümden oluşmaktadır. Girişte konunun kapsamı ve önemi ortaya konduktan sonra kaynak değerlendirmesi yapılmıştır. Birinci bölümde Vanga’nın hayatı, ikinci bölümde Tanrı tasavvuru, üçüncü bölümde ölüm ve sonrası hakkındaki değerlendirmeleri, dördüncü bölümde ise kötülük problemine yaklaşımı ele alınmıştır. Kısa bir sonuç ile bulgular özetlenerek konu toparlanmıştır.

On Baba Vanga’s Philosophy of Religion

Baba Vanga, who probably occupies atop in all of the history of Bulgaria among the significant people list, was born on January 31st 1911 in the town of Strumitsa, situated today in Macedonia then part of the Ottoman soils. Vanga, normal as a baby and a beautiful girl, was blinded as a result of an event that happened to be a turning point in her life. Through the passage of time, she gains paranormal forces and succeeds in becoming a World phenomenon in time as a result of her prophetic characters. She was visited by the Nazi leader Adolf Hitler in person during WW II and also consulted by the Russian KGB in some matters. Vanga passed away in 1996, aged 84.The study comprises of an introduction and four sections. In introduction, having set out the limits of the subject and of its importance, the existing resources have been evaluated. In the first section, Baba Vanga’s life; in the second, her conception of God; in the third, her evaluations of life after death and in the fourth, her approach to the problem of evil have been examined. The essay ends with a brief summary of the findings.

___

  • BAKOV, Petır, Na Kolene Pred Vanga, Sofia, 2003.
  • BALOĞLU, Adnan Bülent, İslam’a Göre Tekrar Doğuş Reenkarnasyon, Kitâbiyât Yay., Ankara, 2001.
  • HİCK, John, İnançların Gökkuşağı, (çev.: Mahmut Aydın), Ankara Okulu Yay., Ankara, 2002.
  • METODİEVA, Zdravka, VANGA Kakvato Ya Poznavah, Fakel Yay., Sofia, 2015.
  • MİCHEL, Thomas, Hıristiyan Tanrıbilimine Giriş, Orhan Basımevi, İstanbul, 1992.
  • ÖZDAMAR, Mustafa, Ladikli Ahmed Ağa, Kırk Kandil Yay., İstanbul, 2012.
  • SEÇKİN, Renan, Kâhin Vanga, Sınır Ötesi Yay., İstanbul, 2009.
  • STOYANOVA, Krasimira, VANGA, ABG Yay., Sofia, 2006.
  • TEODOROVA, Svetla, VANGA Otvıd Predela, İztok-Zapad Yay., Sofia, 2011.
  • VİSARİON, Otzvukıt, y.y., Sofia, 2011.
  • http://fondacia-vanga.com/ (27.04.2016).
  • http://www.holytrinityorthodox.com/calendar/los/November/13-01.htm (28.04.2016).
  • https://en.wikipedia.org/wiki/John_Chrysostom (28.04.2016).
  • https://www.24chasa.bg/Article/815531 (10.05.2016).
  • https://www.youtube.com/watch?v=dlyBlmWO3CU (15.05.2016).