Louis Jacobs'ın Kutsal Kitap ve Vahiy Görüşü

ÖzLouis Jacobs (1920-2006) İngiliz Rabbi ve teologtur. O, Tevrat metnindeki vahiy ve insan unsurlarının biraradalığına dikkat çekmektedir. Modernleşme ile birlikte inancın   ve dini pratiklerin sürdürülebilmesinin seküler bir eleştiriden geçmesinde sakınca görmemektedir. Kutsal Kitap metni epistemolojik olarak eleştirilmeli ve modern çalışmalarla karşılaştırılmalıdır. Jacobs görüşlerini açıklarken Ortaçağ Yahudi düşünürlerin görüşlerini önemsemektedir. Jacobs’ın görüşleri Ortodoks gelenek içinde bilinmesine rağmen açıkça tartışılması İngiltere Ortodoks Yahudiliği içinden bir ayrışmayı ortaya çıkarmıştır. Jacobs’a göre mitsvaların oluşumu, toplumsal koşullar, ihtiyaç ve beklentilerle oluşmuştur. Bu nedenle Kutsal Kitab’ın tamamen vahiy olarak kabul edilmesi mümkün değildir. Jacobs görüşlerini açıklarken inancı savunmayı hedef alan bir yaklaşımdan çok, insan unsurunun tarihselliğini kabule yönelik bir yaklaşımı benimsemektedir. Louis Jacobs’ın geleneği anlama çabası felsefi, tarihsel ve modern eleştirileri gözönünde bulundurmayı kabul eden Muhafazakar (Conservative) Yahudilik ile uyumludur.                                                                                                                                                                                                                   
Anahtar Kelimeler:

Vahiy, Kutsal Kitap, Tevrat

The View of Louis Jacobs on Bible and Revelation

Louis Jacobs (1920-2006) British Rabbi and theologian. It draws attention tothe combination of revelation and human elements in the text of the Torah.Hesees no harm in pursuing a secular critique of the pursuit of faith and religiouspractice along with modernization. The text of the Bible should be criticizedepistemologically and compared with modern studies. Jacobs cares about theviews of medieval Jewish thinkers. Although Jacobs’s views are known withinthe Orthodox tradition, the open debate raised a differentiation from the BritishOrthodox Judaism. According to Jacobs, the formation of mitsvot is formed by social conditions, needs and expectations. Therefore it is not possible to accept the Bible as a complete revelation. But Jacobs, in his views, adopts an approach to accept the historicity of the human element, rather than an approach aimed at defending belief. Louis Jacobs’s struggle to understand the tradition is compatible with the Conservative Judaism, which considers philosophical, modern and modern considerations

___

  • Kaynakça
  • Çölde Sayım; 11:26.Çıkış; 12:3.Adam, B. (2001). Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat. İstanbul : Pınar.Adam, B. Yahudilik. Ş. Gündüz içinde, Yaşayan Dünya Dinleri. Ariel, D. S. (1995). What Do Jews Believe? New York: Schocken Books.Bac, M. (2011). Epistemoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.Balanuye, Ç. (2016). Spinoza. İstanbul: Say.Bağır, M. A.Dodd, C. H. (1928). The Authorithy of The Bible. London.Harvey, W. Torah. Encyclopedia Judaica (Cilt 15). içindeJacobs, L. A Jewish Theology. Jacobs, L. We Have Reason To Believe. London.Levililer; 25:8-24.Lipinski, E., & Ross, J. J. (1972). Encylopedia Judaica, (Cilt 14). Jerusalem: Keter Publishing.Magnus, K. (1931). Outlines of Jewish History. London.Montag, J. (1999). Revelation:The False Legacy of Suarez içinde , J. Millbank, C.Picstock, G.Ward. New York: Routledge.Morris, P. (2015, March 1). Torah Min Hashamayim in Ortodox Theology, Dispute, Debates and Discourse. Journal of Modern Jewish Studies. Taylor&Francis .Rabinson, H. W. (1946). Inspiration and Revelation in the Old Teastament. Oxford: Clarendon.Sayılar; 23:3-5.Sinanoğlu, M. (tarih yok). Kitab-ı Mukaddes ve Kur'an-ı Kerim'de Nübüvvet. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.Skirberk, G., & Gilje, N. (2001). Felsefe Tarihi. (E. Akbaş, & Ş. Mutlu, Çev.) Kesit.Tarakçı, M. (2012). Yahudilik'te Vahiy. Bütün Yönleriyle Yahudilik. içinde Ankara .Theorises of Revelation: A Historical Study 1860-1960. (1963). London: George Allen-Unwin.Yaratılış; 1:3-9.Yaratılış; 12:7.Yaratılış; 3:22-24.Yaratılış; 31:11-13.Yaratılış; 35:7.Yaratılış; 41:25 (Cilt 41).Yasanın Tekrarı; 32:12.Yasanın Tekrarı; 34:5-12.