Social Forms in The Novel of the Madonna in a Fur Coat

Günümüzde edebiyat incelemeleri etrafında ortaya konulan teoriler ve değerlendirmeler, bir edebi eserin daha önceden olduğu gibi kolaylıkla bir kategori içerisine dâhil edilemeyeceğini göstermiştir. Bu durum öyle bir noktaya varmıştır ki bir edebi eserin tematik yönü dikkate alındığında onun sosyal içerikli mi yoksa bireysel kaygıyla mı yazılmış bir metin olduğu hakkında daha önce yapılan bütün tespitler yeni bulgular ve o bulgular etrafında yapılan yakın okumalarla kolaylıkla alt üst olabilmiştir. Sabahattin Ali’nin diğer eserleri dikkate alındığında her zaman bireysel bir temaya sahip olması itibari ile onlardan ayrı değerlendirilen Kürk Mantolu Madonna da böyle erken kategorileştirilen romanlardan biridir. Bu makale de bu erken değerlendirmelerin biraz daha ötesine geçerek romanın sosyal yönü üzerinde durma çabasının bir ürünüdür. Bu çalışma yapılırken sadece bir romanın tematik yönü üzerinde durulmamış aynı zamanda “biçim” ve “yapı” kelimelerinin de kavramsal yönü üzerinde durulmuştur. Bu kavramlar, bu çalışmada da “dış”ı, “dış cepheyi” anımsatan anlamlarda kullanılsa da bir metnin iskeletinden fazla şeyi ifade etmektedir.

Social Forms in The Novel of the Madonna in a Fur Coat

Today, theories and evaluations put forward around literary studies have shown that a literary work cannot be easily included in a category as it was before. This situation has reached such a point that, considering the thematic aspect of a literary work, all previous findings about whether it is a text with social content or written with individual concern could easily be overturned by new findings and close readings made around those findings. Considering Sabahattin Ali's other works, Madonna with Fur Coat is one of the early categorized novels. This article is also a product of an attempt to go beyond these early evaluations to focus on the social aspect of the novel. While doing this study, not only the thematic aspect of a novel is focused on, but also the conceptual aspects of the words "form" and "structure". Even though these concepts are used in meanings that remind the "exterior" and "exterior" in this study, they express more than the skeleton of a text..