Sayısal ortamda hazırlanan endüstriyel tasarım eskiz defterlerine yönelik fizibilete araştırması

Investigating the feasibility of digitally created industrial design sketchbooks

Endüstri ürünleri tasarımcıları ve öğrencileri tasarım fikirlerini oluşturmak,belgelemek, aynı zamanda bu fikirleri başkalarıyla paylaşabilmek için eskizdefteri kullanırlar. Son yıllarda, tasarım süreci giderek sayısal ortamdagerçekleştirilmeye başladı, öyle ki, kağıt-temelli eskiz defterleri tasarımetkinliğini tatmin edici düzeyde belgelemek için yetersiz kalmaya başladı.Bu makale, fiziksel olarak kağıt üstünde oluşturulan endüstriyel tasarımeskiz defterlerinin sayısal olarak hazırlanmasına geçişin eğitim bağlamındafizibiletisinin incelendiği dört aşamalı bir çalışmayı sunmaktadır. İlkolarak, sayısal ortamda hazırlanacak eskiz defteri fikrine prensipte olumluyaklaşılıp yaklaşılmayacağını ve nedenlerini anlamak üzere endüstriyeltasarım eğitimcileri (n=5) ve öğrencileri (n=5) ile mülakatlar yapıldı.Ardından, mevcut teknolojilerin kullanımıyla bu fikrin uygulanabilirliğininsorgulandığı ve öğrenci (n=5) tasarım projelerinin aracı olarak kullanıldığıbir araştırma gerçekleştirildi. Sayısal tabanlı eskiz defterlerinin denendiğibu araştırmada, Apple iPad, AluPen elektronik kalem, SketchBook Pro,Fiftythree Paper ve Dropbox yazılımları kullanıldı. Fizibilite çalışmasıkapsamında 60 öğrenciye ait kağıt-temelli eskiz defteri sistematik olarakincelendi. Bu incelemenin amacı, tasarımcıların mevcutta kullandıklarıgörselleştirme türlerini ve bunlardan hangilerinin dijital eskiz defterindekullanılabileceğini açığa kavuşturmaktı. Eğitim bağlamından bakıldığında,sayısal eskiz defterinin kabul edilirliğinin ve fizibilitesinin, özellikleöğrencilerin taşınabilirlik ve mesleki görselleştirmeye yönelik verdikleriolumlu tepkilerle pekiştiği gözlendi. Ancak, eskiz defteri içeriğini daha iyiyönetebilmek ve içerikte gezinebilmek için daha gelişmiş sistemlere ihtiyaçolduğu sonucuna varıldı.

___

  • AL-DOY, N. and EVANS, M. (2011) A review of digital industrial and product design methods in UK higher education, The Design Journal, 14(3), 343- 68.
  • AUTODESK (2014) Autodesk SketchBook Pro _____Available at: http://www. autodesk.com/products/sketchbook-pro/overview> [Accesses 26.01.2014]
  • BASKINGER, M. (2008) Pencils before pixels: a primer in hand-generated sketching, ACM Interactions, March/April 2008, 28-36.
  • BRERETON, R. (2009). Sketchbooks: The hidden art of designers, illustrators & creative. London: Laurence King.
  • CHIN, C. and TAN, J. (2007) Use of SketchBook Pro with Tablet PC (TabSketch™) as a design thinking tool in the teaching and learning of design and technology, Proceedings of the Design and Technology Association International Research Conference, 11-20.
  • GINSBURG, S. (2011) Are Touchscreen Tablets Effective Design Tools? Smashing Magazine, Available at: _____http://www.smashingmagazine. com/2011/03/18/are-touchscreen-tablets-effective-design-tools review/> [Accessed 13.03.2013]
  • HOEBEN, A. and STAPPERS, P. (2001) Ideas: a vision of a designer’s sketching tool, Proceedings of CHI2001, 199-200.
  • HUMMELS, C. (2000) Gestural Design Tools: Prototypes, experiments and scenarios. Delft: Delft University of Technology Publications.
  • JONSON, B. (2002) Sketching now, International Journal of Art & Design Education, 21(3), 246-53.
  • KAVAKLI, M., SCRIVENER, S. & BALL, L. (1998) Structure in idea sketching behaviour, Design Studies, 19(4) 485-517.
  • LEE, B., MALDONADO, H. and KLEMMER, S. (2006) Evaluating augmented idea logs for design education, Stanford Computer Science Technical Report. Available at: _____http://hci.stanford.edu/~winograd/cstr/ reports/2006-09.pdf> [Accessed 28.03.2013]
  • LI, G., CAO, X., PAOLANTONIO, S. & TIAN, F. (2012) SketchComm: a tool to support rich and flexible asynchronous communication of early design ideas, Proceedings of CSCW-12, 359-68.
  • NSEAD National Society for Education in Art and Design (2013) Electronic sketchbook and electronic portfolios, Available at: _____http://www.nsead. org/ict/about/about14.aspx> [Accessed 28.03.2013]
  • O’NEILL, S. (2011) RE: Designing a digital sketchbook, Proceedings of C&C’11: 8th ACM Conference on Creativity and Cognition, 383-4.
  • OEHLBERGA, L., LAU, K. & AGOGINO, A. (2009) Tangible interactions in a digital age: medium and graphic visualization in design journals, Artificial Intelligence for Engineering Design, Analysis and Manufacturing, 23(3), 237-249.
  • OTTOSSON, S. (1998) Qualified product concept design needs a proper combination of pencil-aided design and model-aided design before product data management, Journal of Engineering Design, 9(2) 107-19.
  • PAO, S-Y., REBEN, A. and LARSON, K. (2012) FlickInk: Bridging the Physical and Digital for Creative Work, Proceedings of SIGGRAPH Asia 2012, Singapore.
  • PEDGLEY O. (2011) Purposes of drawings in design sketchbooks, Graphicacy and Modelling, eds. E. Norman and N. Seery, Loughborough Design School, Loughborough; 27-50.
  • REFFAT, R. (2002) Designing with computers in a paperless design computing studio, Proceedings of CAADRIA 2002, 347-54.
  • SANCHEZ, J. (2010) Ideate: a digital sketchbook, UX Magazine, Article no.511, Available at: _____http://uxmag.com/articles/ideate-a-digital-sketchbook> [Accessed 28.03.2013]
  • SHILLITO, A., SCALI, S. and WRIGHT, M. (2003) Haptics: for a more experiential quality in a computer interface, Proceedings of 5th EAD Conference. Available at: _____http://www.ub.edu/5ead/PDF/9/ ShillitoSW.pdf> [Accessed 09.05.11]
  • STAPPERS, P. and SANDERS, E. (2005) Tools for designers, products for users?, Proceedings of the International Conference on Planning and Design, 1-16.
  • TABARD, A., MACKAY, W. and EASTMOND, E. (2008) From individual to collaborative: the evolution of prism, a hybrid laboratory notebook, Proceedings of ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work (CSCW’08), 569-78.
  • TEMPLE, S. (1994) Thought made visible - the value of sketching, Co-Design Journal, (10.11.12) 16-25.
  • UNWIN, S. (2009) Notebook architecture, Fieldnotes and Sketchbooks: Challenging the Boundaries between Descriptions and Processes of Describing, ed. W. Gunn, Peter Lang, Berlin.
  • WANG, J. and KARLSTRÖM, P. (2012) Mobility and multi-modality – an exploratory study of tablet use in interaction design learning, Proceedings of mLearn 2012, 276-79.
  • WARBURTON, N. (2001) The Impact of Three Dimensional Digital Modelling Media on the Modes of Communication used by Industrial Designers, PhD Thesis, University of Northumbria at Newcastle, UK.
  • WEAVER, T. (2009) Top draw, New Design, (68) 20-3.
  • WEIBEL, N., SIGNER, B., NORRIE, M., HOFSTETTER, H., JETTER, H-C. and REITERER, H. (2011) PaperSketch: A Paper-Digital Collaborative Remote Sketching Tool, Proceedings of IUI’11, Palo Alto,155-64.
  • WIJNEN, J. and VAN DEN HOVEN, E. (2011) Connected sketchbook: linking digital files to physical pages, Proceedings of DESIRE’11, p43-6. Available at: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2079221> [Accessed 28.03.2013]
  • WORMALD, P. (1997) An enquiry into the present and future role of three dimensional computer modelling as the primary modelling medium for industrial designers, Proceedings of the 2nd Conference on Computer Aided Architectural Design Research in Asia, 17-19 April, eds. Y. Liu, J. Tsou and J. Hou, National Chioa Tung University, Hsinchu, Taiwan; 257-66.
  • WU, J., CHEN, C. and CHEN, H. (2012) Comparison of designer’s design thinking modes in digital and traditional sketches, Design and Technology Education: An International Journal, 17(3) 37-48.
  • ZHENG, Z., SUN, L. and SUN, S. (2007) A 3D Sketching Interacting Tool for Physical Simulation Based on Web, Human-Computer Interaction Part II, ed. J. Jacko,Berlin: Springer-Verlag; 710-9.