2020 Özel Sayı (2) Mayıs 2020
İÇİNDEKİLER
Sinemada Korkunun Verdiği Hazzın Yüce Kavramı ile Açıklanması ve Antonio Margheriti’nin Danza Macabra (1964) Filmi
Fırat OSMANOĞULLARI
Ölüm Bilincine Yönelik Düşünceler Bağlamında Macbeth’in Sinemadaki İzdüşümüne İlişkin Bir İnceleme
Melike BÜYÜ
Bir Mutlak Öteki Örneği: Leos Carax Sinemasında Mösyö Merde
Onur KEŞAPLI
John Rawls ve Robert Nozick’in Adalet Teorilerinde “Hak Ediş”: Çılgın Dünya Filmi Aracılığıyla Bölüşüm Problemine Bir Bakış
Belgin TARHAN
What is Gone? Moral Dilemma, Moral Choice and Moral Act in Gone Baby Gone
Seda ARIKAN
Schindler’in Listesi ve Schopenhauer’in Özgür İnsanı
Muhammed Furkan SOLTEKİN, Dilek ARLI ÇİL
Modernliğin Müphem Öznelliği Çerçevesinde Bukalemun İnsan Zelig
Deniz KURTYILMAZ
Adı Vasfiye ve Dağınık Yatak filmlerinin Carl Rogers’ın kişilik kuramı bağlamında incelenmesi
İrem ONUR AKVERAN, Pelin ERDAL AYTEKİN
Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi
Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ
Bağımsız Türk Sinemasında Derin Ekoloji Felsefesi: Koca Dünya (2016) Filmi Üzerine Bir İnceleme
Deniz OĞUZCAN
Koca Dünya (2016) Filminin Toplumsal Ekoloji Bağlamında Çözümlenmesi
Rifat BECERİKLİ, Ahmet DÖNMEZ
Etnografik Belgeselde Jean Rouch’un Sinema Pratiği: Etno-Kurmaca
Bilgen KUZU
Güzel Sanatların Birer Dalı Olarak Cinayet Ve İmgelerarasılık: The House That Jack Built Örneği
Şükrü AYDIN, Emine Uçar İLBUĞA
Politik Kuramlarda Tabiat Durumunun Anlamı Üzerinden Mad Max Fury Road Filminin Eleştirisi
Ali GÜRBÜZ
The Dark Knight Filmindeki Joker Karakterinin Nietzsche’nin Üstinsanı Olarak İncelenmesi
Çağan BİR
Ben Oyum: Tayfun Pirselimoğlu Sinemasında Arzu Üçgeni
Türker KÖRÜK
Çin Resmindeki Boşluk ve Doluluk Düşüncesinin İlkbahar-Yaz-Sonbahar-Kış-İlkbahar Filminde Anlam Yaratımı Üzerine: Boşluk Doluluktur
Dilek TUNALI
Sanal Gerçeklik Anlatısının İzini Sürmek: Trinity VR ve Selyatağı VR Örnekleri
Hakan ERKILIÇ, Servet Can DÖNMEZ
Görme Biçimleri ve Video Anlatı
Tarık AYLAN
Sinema - Bilim - Felsefe Triyalektiği: Kuantumun Çoklu Referans Sistemi ve Sinematik Anlatıya Yansımaları
Ezgi TOKDİL
Lanthimos’un Kutsal Geyiğin Ölümü (The Killing of a Sacred Deer, 2017) Filminde Moderniteden Postmoderniteye Düşüncenin Dönüşümünün İzini Sürmek
Erdinç YILMAZ
Bir Film Çözümleme Yöntemi Olarak Oyun Teorisi: Kara Şövalye Filmi Örneği
Azime CANTAŞ, İhsan KOLUAÇIK
Alain Resnais Sinemasında Modernite Eleştirisinin Uzamsal İzleri, Zaman ve Bellekten Arta Kalan: Geçen Yıl Marienbad'da ve Hiroşima Sevgilim
Yüksel DOĞAN
2000 Sonrası Türk Sinemasında Ailenin Hafızasına Yolculuk: Pandora’nın Kutusu ve Kelebekler Filmleri
Gökhan EVECEN
Derviş Zaim’in Geleneksel El Sanatları Üçlemesinin Gilles Deleuze’ün Zaman-İmgesi Kavramı Açısından Okunması
Bihter İŞLER
Black Mirror Dizisinde Nöro-İmge ve Beyin Ekranlar
Ömür Şölen SOYKAN
Sinemanın Özüne Bir Yolculuk: “Saf Sinema” Olgusunu Tartışmak ve Bir Örnek Olarak Yol Kenarı Filmi
Mert Can ARIK
Hayali Evrenler: Kadın Kahramanın Fantastik Yolculuğu
Övünç EGE
Arketipsel Eleştiri Bağlamında Tender Mercies Filminde Bireyleşme
Murat KÜÇÜKHEMEK, Meral SERARSLAN
Mizantrop Bir Auteur : Zeki Demirkubuz
Eşref AKMEŞE
Melodram’dan Anti-Melodram’a; Popüler Türk Sineması’nda İktidar,Arzu ve Kaygı Söyleminin Dönüşümü, Recep İvedik Örneği
Doğan AYDOĞAN
Sanatta Gerçeğin Sinemasal Olanaklılığı ya da Olanaksızlığı: Otto e Mezzo (1963), Andrei Rublev (1966) Synecdoche, New York (2008)
M. Ceren ARSLAN
Film Kartografisi: Sinemasal Mekâna Dair Felsefî Düşünceler
Olgu YİĞİT
II. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu Açılış Konuşması
Serdar ÖZTÜRK
33.3b 14.2b
Arşiv
Cilt: 8 Sayı : 15
Cilt: 7 - Sayı : 13
Özel Sayı (4) 2022
Cilt: 7 - Sayı : 14
Cilt: 7 Sayı : 13
Cilt: 6 - Sayı : 12
Özel Sayı (3) 2021
Cilt: 6 - Sayı : 11
Cilt: 6 Sayı : 12
Cilt: 5 - Sayı : 10
Cilt: 5 - Sayı : 9
Özel Sayı (2) Mayıs 2020
Cilt: 5 - Sayı : Özel Sayı -2 Mayıs 2020
Özel Sayı (1) Mayıs 2019
Cilt: 4 - Sayı : 8
Cilt: 4 - Sayı : 7
Cilt: 4 - Sayı : Özel Sayı 1
Cilt: 3 - Sayı : 5
Cilt: 3 - Sayı : 6
Cilt: 2 - Sayı : 3
Cilt: 2 - Sayı : 4
Cilt: 1 - Sayı : 2